Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית סקודה ניו פליסיה 2000


m1011409
שימו לב! השרשור הזה בן 3934 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים.

 

אני מתלבט אם לרכוש רכב מסוג סקודה ניו פליסיה שנת 2000, מנוע 1.3.

הרכב בעל קילומטרג' נמוך (קצת יותר מ 100 אלף) ויד ראשונה.

הרכב מניע בקלות.

 

בעל הרכב משתמש במים ולא בנוזל קירור, עד כמה קריטי העיניין והאם הוא הפיך?

 

פקק המנוע מסתובב על עצמו וניראה כאילו אין לו הברגה מלכתחילה, האם כך הדבר אמור להיות?

 

על המנוע בחלקו העליון יש מעט כתמים כניראה של שמן, מה הדבר מסמן?

 

הרכב רועד בניוטרל, אך נוסע בצורה רציפה מה גם שאם לוחצים מעט על הגז בזמן שהוא בניוטרל הוא מפסיק לרעוד.

 

מה דעתכם על הרכב הספציפי הזה ועל הדגם (ניו פליסיה) בכלל?

 

בתודה מראש,

מארק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכמה כסף ? רכבים אלו נמכרים לרוב באלפיות בודדות. יסע חצי שנה-שנה בלי הוצאות כבדות = עשה את שלו.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שזכור לי,

המנוע 1.3 הוא לא מוצלח ואם אני זוכר טוב הבעיה שלו היא בראש מנוע או בבלוק מנוע...

המנוע 1.6 של קונצרן VAG מראה הרבה יותר אמינות וגם מציע ביצועים טובים יותר, תנסה לחפש עם מנוע 1.6.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נוזל הקירור- קריטי- המנוע המדובר רגיש להזנחות ובנוסף גם לחום הארץ- ישראלי.

 

כמו שנאמר פה- רד מה1.3 ותחפש 1.6 שמיוצר ע"י VW. אם תעשה חיפוש- תמצא מידע נוסף, כולל נסיון של משפחתי.

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה על התגובות המהירות.

 

להבנתי מכם, כדאי להתרחק ממנוע ה 1.3 - האם אתם אומרים זאת מניסיון או משמועות?

בסה״כ האוטו הוא יד ראשונה ומעט קילומטרים, האם בכל זאת להימנע מקנייתו?

 

רכב 1.6 הוא לא רלוונטי עבורי עקב עלויותיו הגבוהות יותר (רישוי וכו׳)... וגם כי מדובר ברכב שני בבית.

 

האם הפונטו/פונטו ספייס ממולצת יותר?

או לחילופין איזה רכב מומלץ במחירים האלו (עד עשרת אלפים ש״ח)?

 

תודה ויום נעים,

מארק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו מומלצת הרבה יותר, מנוע ה 1.3 רגיש למי ברז ואתה בטוח תצטרך לעשות ראש מנוע בקרוב, מה שבמנועים האלה לא מצליח הרבה פעמים.

 

אבל שוב - השאלה היא תמורת כמה כסף, ב3000 שקל הייתי לוקח.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו מומלצת הרבה יותר, מנוע ה 1.3 רגיש למי ברז ואתה בטוח תצטרך לעשות ראש מנוע בקרוב, מה שבמנועים האלה לא מצליח הרבה פעמים.

 

אבל שוב - השאלה היא תמורת כמה כסף, ב3000 שקל הייתי לוקח.

 

הצלחתי להגיע איתו ל 5 אלף ויש לרכב טסט בעוד חודשיים.

השאלה אם לקנות את האוטו, להחליף לנוזל קירור ולהשקיע בו בחלקים הוא יהיה רכב סביר..?

 

נסעתי עליו, הוא נוסע לא רע בכלל ומניע בקלות כמו רכב חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, מה שאמרתי בהודעתי הוא מנסיון עם 3 רכבים בעלי מנוע 1.3 (פליסיה, פורמן). היה לנו נסיון גם עם 2 שעם מנוע 1.6 (פליסיה, פליסיה קומבי).

 

אין מה להשוות בין המנועים, זה דבר ראשון.

 

דבר נוסף- המנוע ה1.3 אולי מתפקד טוב ב7-8 שנותיו הראשונות, אך אחרי זה התקלות מגיעות ללא שום קשר לקילומטראז' (אחד הרכבים ברשותנו עבר ראש מנוע לא מוצלח ויקר כבר ב70 אלף).

 

כמו שנאמר- אם יציעו לך בזול- תקח. כי אם יתקלקל- זרוק אותו ותמשיך הלאה, ואל תנסה לתקן- זה בור בלי תחתית במנוע הזה, ובמיוחד כאשר מילאו במי ברז ולא בנוזל קירור ייעודי. האוטו הזה לא סלחן בגרוש להזנחה במערכת הקירור כי הוא רגיש גם כך לאקלים הישראלי.

 

אם בכל זאת אתה קונה- תעשה טיפול מונע בכל הקשור למערכת הקירור (ניקוי והחלפת הנוזל לנוזל קירור ייעודי).

 

עריכה: אתה יכול להגיד במה ה1.6 יקר משמעותית מה1.3? מנסיון המשפחה- עלות הרכישה אולי גבוהה יותר, אך התמורה הרבה יותר טובה. באגרה ובטסט ההפרש זניח (אולי 200 ש"ח, נכון ללפני כשנתיים וחצי).

עוד לא נולדה המלחמה שגבר יכול לנצח בה אישה, ולא לשלם מחיר יקר יותר בטווח הארוך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

בתור בעלת סקודה ניו פליסיה שנת 2000 יד 4 עם היום כבר עם 150000 קילומטר,הנוזל קירור של הרדיאטור מאוד חשוב ושווה להשקיע עליו כי אם לא אז יש קורוזיה,בדרך כלל משתמשים בפרסטון אדום,וצריך לראות אם כבר אין קורוזיה בגלל השימוש במיים במקום בנוזל,בדרך כלל בדגמיי הסקודה הללו יש בעיות של ראש מנוע שהולך בתדירות די גבוהה אז צריך לראות שברכב הזה לא הלך ראש מנוע.הוא רכב מאוד עדיין אבל מאוד חסכוני בדלק.מקווה שעזרתי קצת מהידע האישי שלי.מאיה:-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ש5,000 זה הרבה בשביל הרכב הזה

זה שהוא יד 1 לא עושה לי את בטח לא ברכב כזה בן 14. אם הוא היה יד 4 זה היה משנה משהו?

ב5,000 אפשר למצוא דברים פחות מפחידים מסקודה צ׳כית.

היתה לי פעם סקודה טנדר שנת 94. ביום שקניתי אותה הזמנתי שגריר למוסך.:-) :-)

 

בקיצור. ב3,000 קח אותה. ביותר מזה לא.

בו בטח ליבי ונעזרתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, זה המחיר ההגיוני לרכב בן 13 שלא מעניין את אף אחד כבר מהיום שבו הגיע לסוכנויות המכירה.

 

אם תיסע במשך שנה בלי בעיות מנוע, ברכב שעלה לך 3000 ש"ח - שיחקת אותה. רק ירידת ערך של רכב חדיש יותר עולה סכום גבוה מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלת סקודה ניו פליסיה שנת 2000 יד 4 עם היום כבר עם 150000 קילומטר,הנוזל קירור של הרדיאטור מאוד חשוב ושווה להשקיע עליו כי אם לא אז יש קורוזיה,בדרך כלל משתמשים בפרסטון אדום,וצריך לראות אם כבר אין קורוזיה בגלל השימוש במיים במקום בנוזל,בדרך כלל בדגמיי הסקודה הללו יש בעיות של ראש מנוע שהולך בתדירות די גבוהה אז צריך לראות שברכב הזה לא הלך ראש מנוע.הוא רכב מאוד עדיין אבל מאוד חסכוני בדלק.מקווה שעזרתי קצת מהידע האישי שלי.מאיה:-P

את זה רשמת לפני שמצאת את הטחינה במנוע?

בו בטח ליבי ונעזרתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה רשמת לפני שמצאת את הטחינה במנוע?

רשמתי את זה אחרי שהלך לי ראש מנוע לצערי זאת הפעם השניה לפני שנה וחצי עשיתי ראש מנוע,ועכשיו כבר נמאס לי מסקודות,זה בור בלי תחתית,השקעתי על הסקודה הרבה יותר ממה שהיא שווה.מאיה:-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא בסקודה אלא בעובדה שהרכב כבר בן 13 והוא ישןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן.

 

כבר מזמן הבנתי שלהחזיק את הרכב הישנים האלה זה לא עסק משתלם למי שאוהב לנסוע, אלה רכבים שיכולים לשמש ילדים בני 18 בתור רכב נסיעות בסופ"שים ולא יותר מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3934 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...