Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר שאלות על סיטרואן קסארה 1900 דיזל.


six 4 life
שימו לב! השרשור הזה בן 4500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

אני מתעניין בסיטרואן קסרה 1900 סמ״ק דיזל ויש לי מספר שאלות למי מכם שמכיר את הרכב.

1. אני מתעניין בדגם עם מנוע ה1900 ללא הטורבו, ידני כמובן. איך הוא מבחינת אמינות לאורך זמן? מחלות כרוניות כלשהן?

2. שמעתי על צריכת דלק של 18-19 קמ לליטר- מישהו יכול לאשר/ לשלול מנסיון?

3. רובם עם קילומטרז גבוה, ממוצע של 220-250 אלף קמ. כמה המנועים האלו בטיפול נכון יכולים להחזיק? מאיזה קילומטרז להתחיל להתרחק (ראיתי גם 300+)?

 

כל מידע מעבר לשאלות האלו יתקבל בברכה- השיקולים הם רכב נוח וחסכוני במחיר סביר והקסארה דיזל דיי עונה לי על זה.

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1:12-1:13 בתוך העיר. לא תראה יותר טוב מזה.

 

סה"כ מנועי דיזל עייפים, האמינות היא נגזרת של הטיפולים שעבר הרכב. היו מוניות כאלה שעשו גם 500 אלף ק"מ.

 

קח בחשבון שהמנוע זה החלק הכי פחות מעניין, כל היתר בד"כ בלוי ומוזנח, הפלסטיקה לא סובלת בעלים לא פדנטיים והיא עדינה מאוד, בעיקר האיזור של המזגן והמתגים.

 

סה"כ הרכב היה בעבר תמורה מעולה לכסף, ודגמי הבנזין מהשנתונים המאוחרים הם עדיין מעולים ונותנים תמורה טובה, אבל ספציפית הדיזלים האלה שחוקים מדי כדי להצדיק את החיסכון הפוטנציאלי שיהיה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם.

אני מתעניין בסיטרואן קסרה 1900 סמ״ק דיזל ויש לי מספר שאלות למי מכם שמכיר את הרכב.

1. אני מתעניין בדגם עם מנוע ה1900 ללא הטורבו, ידני כמובן. איך הוא מבחינת אמינות לאורך זמן? מחלות כרוניות כלשהן?רכב מאוד אמין!! היה לי אותו ולצערי מישהו החליט שלא בא לא לעצור באדום וסיים את חייו כרגע יש לי קסרה זהה רק גירסת הטורבו. לגבי אמינות זה רכב מאוד אמין עם מטפלים בו טוב (נסע לאילת עם משקל עודף מאוד וצריכת דלק שעמד על 1-19 +-אגב הנסיעה עלתה 150 שקל מאילת לצפון! :) )

2. שמעתי על צריכת דלק של 18-19 קמ לליטר- מישהו יכול לאשר/ לשלול מנסיון? נכון! ואם הוא מטופל טוב והנסיעה שלך נורמאלית הוא יעשה יותר!!

3. רובם עם קילומטרז גבוה, ממוצע של 220-250 אלף קמ. כמה המנועים האלו בטיפול נכון יכולים להחזיק? מאיזה קילומטרז להתחיל להתרחק (ראיתי גם 300+)? הקודמת היתה 450,000 והיא נסעה מעולה! הנוכחית כבר חצי מיליון :) הכל עניין של טיפול טוב!!

 

כל מידע מעבר לשאלות האלו יתקבל בברכה- השיקולים הם רכב נוח וחסכוני במחיר סביר והקסארה דיזל דיי עונה לי על זה.

האבזור של הגרסת דיזל (לא הטורבו) הוא מאוד דל אין פנסי ערפל ועוד מני ירקות שיש בגרסאות אחרות! (חלונות חשמל לרוב אין מקוריים אלה עם כן הבעלים התקין, נעילה מרכזית עד כמה שידוע לי אין מקורית, תאורת סלון אחורית שעון במקום מד סל"ד ועוד כל מני דברים קטנים... ) הדשבורד דיי שביר.. מפלסטיק אבל עם שומרים טוב הוא יאריך ימים, לרוב הקסארות הדיזל היו גם רכבי השכרה לכן האבזור דל..

חסרון אחד אולי יפריע לך הוא מהירות- האוטו לא בנוי למהירויות גדולות אלה רכב משפחתי נטו! סך הכל רכב מאוד!! נוח וכיף לנהיגה! מומלץ בחום ועם זיכרוני אינו מטעה אותי דגם הזה מגיע ללא ABS !!/COLOR]

תודה מראש.

לעוד שאלות אתה מוזמן לשאול!

Citroen Xsara sx 2000 TD1.9

VW Golf Mk2 1991 1.6

Rat is not a crime!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמור להיות ABS בכל דגמי קסארה דיזל מכל השנים, מאחר ודגם זה שווק למוניות. משנת 1996 או 1997 אי אפשר היה יותר לשווק מוניות ללא ABS.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמור להיות ABS בכל דגמי קסארה דיזל מכל השנים, מאחר ודגם זה שווק למוניות. משנת 1996 או 1997 אי אפשר היה יותר לשווק מוניות ללא ABS.

גם בשנים 1998-2000

לי לא היה ABS בדגם הדיזל שלי.

 

 

בכל מקרה כמו שנאמר - הכל עניין של טיפול. אם תמצא אחת מטופלת עם תיעוד, תשקול את זה. אם לא, אז חבל.

 

נכון אין ABS בדגם הזה (גם לי לא היה) (רציתי לערוך אבל האתר לא נתן לי - למה לחכות חצי שעה??) אך בגרסת הטורבו יש ABS ואפשרות לבטל כרית אוויר של הנוסע עם זכרוני אינו מטעה אותי.

לדעתי עדיף לך לקנות את הטורבו ואולי להוסיף כמה שקלים למען הבטיחות

Citroen Xsara sx 2000 TD1.9

VW Golf Mk2 1991 1.6

Rat is not a crime!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

הרכב שהקסארה אמורה להחליף אצלי הוא פג'ו 205 כך שלפלסטיקה עדינה אני רגיל ורכבים צרפתיים (אוי ואבוי!!!) אני אוהב.

לגבי סחיבה עצלה של ה1900 ללא הטורבו - אין לי בגדול בעיה עם זה, כל עוד החיסכון בצריכת הדלק יהיה רלוונטי והאמינות טובה.

לגבי קסארה בנזין - יש לי חבר עם 2 קסארות בנזין והוא אוהב את שניהן, מדבר על צריכה של 11-12 ק"מ לליטר (עם גיר ידני) שזה לא רע בכלל לרכב במימדים שלה, אבל אני שואף להגיע לאיזור שהפג'ו שלי נמצאת בו (12-13 ק"מ משולב, ו15 ולפעמים גם 16 ק"מ לליטר בכביש מהיר בנסיעה רגועה אם אני בקטע של לחסוך).

בשביל ביצועים יש לי צעצוע אחר, הקסארה אמורה לשמש ביום יום, לא הרבה ק"מ אבל רובם בעיר.

המטרות הן שוב - לעלות לרמת נוחות יותר גבוהה מה205 שלי בלי להחליף אותה באחת אחרת (נשקלה גם פג'ו 306 ידנית אבל הצריכה לא טובה כל כך, ואני לא כל כך רוצה לקחת האצ'בק שוב), ולהשאר בצריכת דלק דומה או אפילו טובה יותר.

 

אם בקסארה דיזל אנחנו מדברים על 11-12 ק"מ לליטר, הרי שבמעבר הזה אמנם עליתי ברמת הרכב אבל קיבלתי מנוע עצלן וההוצאות השוטפות על דלק גבוהות יותר, מה ששולל את האופציה ללכת על הרכב הזה. לכן פתחתי את הדיון כאן כי אלו דברים שרק מנסיון עם הרכב הזה אפשר לדעת ואני לא מכיר בעלים עם רכב כזה.

 

אם יש למישהו דברים להוסיף, בשמחה.

אופיר שלחתי לך הודעה פרטית.

 

תודה לכולם שוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

אם מדובר ב DW8 - אני אישית עשיתי ליטר אחד ל 15 ק"מ. מאוד חסכוני. אבל האוטו עגלה בטרוף. 70 כ"ס.

אני במקומך היתי לוקח מנוע טוב יותר XUD9TE - גם אמין יותר למרות הטורבו, וגם חזק יותר , מומנט לא חסר ביחס למשקל ( 20 קגמ) ו 92 כ"ס על מרכב קליל.

מנוע וותיק בן 20כ שנה עם חלקים בשפע. , צריכת דלק אצלי: ליטר ל 14 ק"מ. וזה כולל לחיצות לא כולל מזגן. עם מזגן זה יורד אצלי ל אחד ל13 אבל אני לא מאשים את הרכב, הוא גמע כבר כ 600K.

שהרכב היה חדש, תצרוכת הדלק היתה טובה הרבה יותר.אבל הרבה שנים עברו מאז שנת 99 ..

תוספות: בSXTD (היחיד שווק בדגם TD) היה גם:

ABS

2 כריות אוויר

פנסי ערפל כסדנטרט

הגה כח

2 חלונות חשמל קידמיים

ב 2000 התווספו חלונות חשמל אחורים

מושבי קטיפה בניגוד לבד בדיזל הרגיל (מאוד נוחים)

כך שהוא גם יותר מאובזר וגם יותר מוצלח מבחינת מנוע.

הבריטים נוהגים לומר שהמנוע הזה מאוד מאוד מוצלח, והקדים את זמנו ב 10 שנים.

דבר נוסף: 300K זה גם לא הרבה לרכב הזה, אם טיפלו טוב תראה סימני עיפות ב 550 והלאה. אבל בטיפול טוב תעשה גם 700-800. (אני מדבר על מנוע בלבד)

הבעיה היחידה שתיהיה לך בוודאות, מעל 230K:

משאבת הזרקה ( 1200-2200 ש"ח שיפוץ) - יש לך עוד 200 K בשקט לפחות..אם השיפוץ איכותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על התשובות.

הרכב שהקסארה אמורה להחליף אצלי הוא פג'ו 205 כך שלפלסטיקה עדינה אני רגיל ורכבים צרפתיים (אוי ואבוי!!!) אני אוהב.

לגבי סחיבה עצלה של ה1900 ללא הטורבו - אין לי בגדול בעיה עם זה, כל עוד החיסכון בצריכת הדלק יהיה רלוונטי והאמינות טובה.

לגבי קסארה בנזין - יש לי חבר עם 2 קסארות בנזין והוא אוהב את שניהן, מדבר על צריכה של 11-12 ק"מ לליטר (עם גיר ידני) שזה לא רע בכלל לרכב במימדים שלה, אבל אני שואף להגיע לאיזור שהפג'ו שלי נמצאת בו (12-13 ק"מ משולב, ו15 ולפעמים גם 16 ק"מ לליטר בכביש מהיר בנסיעה רגועה אם אני בקטע של לחסוך).

בשביל ביצועים יש לי צעצוע אחר, הקסארה אמורה לשמש ביום יום, לא הרבה ק"מ אבל רובם בעיר.

המטרות הן שוב - לעלות לרמת נוחות יותר גבוהה מה205 שלי בלי להחליף אותה באחת אחרת (נשקלה גם פג'ו 306 ידנית אבל הצריכה לא טובה כל כך, ואני לא כל כך רוצה לקחת האצ'בק שוב), ולהשאר בצריכת דלק דומה או אפילו טובה יותר.

 

אם בקסארה דיזל אנחנו מדברים על 11-12 ק"מ לליטר, הרי שבמעבר הזה אמנם עליתי ברמת הרכב אבל קיבלתי מנוע עצלן וההוצאות השוטפות על דלק גבוהות יותר, מה ששולל את האופציה ללכת על הרכב הזה. לכן פתחתי את הדיון כאן כי אלו דברים שרק מנסיון עם הרכב הזה אפשר לדעת ואני לא מכיר בעלים עם רכב כזה.

 

אם יש למישהו דברים להוסיף, בשמחה.

אופיר שלחתי לך הודעה פרטית.

 

תודה לכולם שוב.

שלחת עוד אחת? לא קיבלתי אלא רק את הראשונה.

שלום

אם מדובר ב DW8 - אני אישית עשיתי ליטר אחד ל 15 ק"מ. מאוד חסכוני. אבל האוטו עגלה בטרוף. 70 כ"ס.

אני במקומך היתי לוקח מנוע טוב יותר XUD9TE - גם אמין יותר למרות הטורבו, וגם חזק יותר , מומנט לא חסר ביחס למשקל ( 20 קגמ) ו 92 כ"ס על מרכב קליל.

מנוע וותיק בן 20כ שנה עם חלקים בשפע. , צריכת דלק אצלי: ליטר ל 14 ק"מ. וזה כולל לחיצות לא כולל מזגן. עם מזגן זה יורד אצלי ל אחד ל13 אבל אני לא מאשים את הרכב, הוא גמע כבר כ 600K.

שהרכב היה חדש, תצרוכת הדלק היתה טובה הרבה יותר.אבל הרבה שנים עברו מאז שנת 99 ..

תוספות: בSXTD (היחיד שווק בדגם TD) היה גם:

ABS

2 כריות אוויר

פנסי ערפל כסדנטרט

הגה כח

2 חלונות חשמל קידמיים

ב 2000 התווספו חלונות חשמל אחורים

מושבי קטיפה בניגוד לבד בדיזל הרגיל (מאוד נוחים)

כך שהוא גם יותר מאובזר וגם יותר מוצלח מבחינת מנוע.

הבריטים נוהגים לומר שהמנוע הזה מאוד מאוד מוצלח, והקדים את זמנו ב 10 שנים.

דבר נוסף: 300K זה גם לא הרבה לרכב הזה, אם טיפלו טוב תראה סימני עיפות ב 550 והלאה. אבל בטיפול טוב תעשה גם 700-800. (אני מדבר על מנוע בלבד)

הבעיה היחידה שתיהיה לך בוודאות, מעל 230K:

משאבת הזרקה ( 1200-2200 ש"ח שיפוץ) - יש לך עוד 200 K בשקט לפחות..אם השיפוץ איכותי.

אני אישית עשיתי 19 ק"מ לליטר סה"כ רכב מאוד נוח ואמין

 

אגב גם בדיזל הרגיל היה הגה כוח.

בsx המושבים האחוריים מחולקים ל1 ו2 ובדיזל הרגיל ספסל אחד שלם אני אישית החלפתי את כל הסלון של הטורבו בסלון של הרגיל- יותר נוח ופשוט בלי יותר מדי להסתבך הכל בחתיכה אחת ונוח לקיפול, לאחר הקיפול הבגאז נהיה ענק (אישית הובלתי שמה אקווריום של 160 ס"מ! ועוד אחת של מטר עם שידה:naughty: ) ועוד שלל ציוד שלו. אגב הכסאות שלו נורא נוחים את נותנים תמיכה מלאה לגב ולצידי הגוף וישיבה נוחה ואפשר לנהוג שעות בכיף!.

ולגבי המנוע ומהכלולים השונים- מנוע הדיזל של הקסארה והמכלולים שלו (רדיאטור ושאר חלקים) זהים לברלינגו סה"כ מנוע אמין שיכול לעבוד את החצי מליון ק"מ בקלות!! בלי תקלות בכלל!

Citroen Xsara sx 2000 TD1.9

VW Golf Mk2 1991 1.6

Rat is not a crime!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1:12-1:13 בתוך העיר. לא תראה יותר טוב מזה.

סה"כ מנועי דיזל עייפים, האמינות היא נגזרת של הטיפולים שעבר הרכב. היו מוניות כאלה שעשו גם 500 אלף ק"מ.

קח בחשבון שהמנוע זה החלק הכי פחות מעניין, כל היתר בד"כ בלוי ומוזנח, הפלסטיקה לא סובלת בעלים לא פדנטיים והיא עדינה מאוד, בעיקר האיזור של המזגן והמתגים.

סה"כ הרכב היה בעבר תמורה מעולה לכסף, ודגמי הבנזין מהשנתונים המאוחרים הם עדיין מעולים ונותנים תמורה טובה, אבל ספציפית הדיזלים האלה שחוקים מדי כדי להצדיק את החיסכון הפוטנציאלי שיהיה לך.

תשובה מצוינת ומדויקת להפליא.

דיזלים ישנים ועייפים אינם חסכנים בדלק,

ולפחות במקרה של קסארה טורבו-דיזל עם 280,000 ק"מ הצריכה פשוט קטסטרופלית לדיזל -

1:9 בעיר, 1:15 בנסיעה הכי רגועה שיש.

 

וזה לפני שאני נכנס לעלויות התיקונים.

 

די חבל, כי אני בסה"כ אוהב את האוטו - שילוב של מתלים משובחים וכיסאות נוחים

(ושטח הטענה אדיר בסטיישן).

 

באופן אישי, אני חושב שעדיף לך קסארה עם מנוע בנזין. זה פשוט אוטו יותר חסכוני -

הן בצריכת דלק והן בטיפולים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב שהגעתי אי פעם עם הקסארה היה 1:17, בנסיעה בין עירונית.

 

בזמנו קיבלתי פונטו ספייס, כשהרכב שלי היה מושבת במשך 4 ימים במוסך אחרי תאונה קלה.

 

נסעתי עליה בטירוף, קרעתי אותה בעליות, הגעתי ל-150 בכביש המהיר ועוד סוגי התעללות (כולן עם מזגן דולק) - רק כדי לבחון את הרכב.

 

הגעתי לתחנת הדלק, מילאתי בחזרה טנק מלא...ולא האמנתי למראה עיני - 1:12.

 

עם כל ההתעללות הזו, לא הצלחתי לרדת מ-1:12. היה די ברור לי שבנסיעה רגילה אפשר להשיג 1:15 ואף טוב מכך.

 

פלא שאחרי הקסארה דיזל קניתי פונטו ספייס? זה האוטו האמיתי למי שרוצה באמת לחסוך, ולא הדיזל הישן.

 

חבל שלא היה לי תקציב לקנות אחת כזו בשנת 2007...בחיי :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות עד עכשיו.

לגבי קסארה בנזין- אני לא שולל, ובין השיטוטים בלוחות לגבי קסארה דיזל אני מסתכל גם על בנזין, בהנחה והוא באמת חסכוני כמתואר, אבל יש בעיה אחת והיא שאין כמעט קסארה בנזין ידנית שהיא לא סטיישן. הרוב המוחלט הוא 1600 אוטומטיות.

 

לגבי ההנחה שרכב דיזל ישן צורך הרבה דלק, אני מקבל את הטענה והיא נכונה אבל צריך לזכור שאני לא קונה מונית משנת 1996, ולא חסרות קסארות דיזל כאלו עם קילומטרז' נמוך ובידיים פרטיות בלבד אז לא צריך להגזים.

 

השיקול שלי הוא כזה- אם בדיזל אני יושב על צריכה ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, אין לי שום יתרון בלעבור לרכב הזה- סולר יותר יקר מבנזין, מנוע עצלן הרבה יותר, חלקים יקרים יותר יחסית ועוד.

אם זה יתברר כנכון וקסארה בנזין ידנית תתן לי צריכה של 12-13 ק"מ לליטר, כמובן שהדגם שאבחר בו הוא בנזין על כל יתרונותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...