Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מנוע EJ20


שימו לב! השרשור הזה בן 4527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים. :-D

 

אני מעוניין לקנות בקרוב B4 סטיישן מהדור השלישי (BH), שנת 2001 לצורך העניין.

אני יודע שבחו"ל בגרסה הכי הכי הכי פשוטה היא מגיעה עם אותו מנוע EJ20 SOHC, רק ששם היא מגיעה עם 150 סוסים ולא 125 כמו פה בארץ.

שאלתי כבר בסובארוהוליק, אבל המקום הזה שומם, אז אין תשובה ואני לא מצפה לאחת.

 

תגידו לי אתם, מומחי הפורום, מה צריך לעשות כדי "להחזיר" למנוע הזה את ה25 סוסים שמשרד הרישוי גנב ממנו?? :x

ואם אפשר יותר, אז עוד יותר טוב.

להחליף ראש? לDOHC?

איך בדיוק הם סירסו את המנוע? תוכנה?

אז מה, להתקין "צ'יפ"?

 

אשמח לתשובות רציניות מהמבינים פה, הכביכול "שיפורים" שאני רוצה לעשות, אם בכלל, יהיו לטובת סחיבה נטו.

לא רוצה רכב ספורטיבי, אז בלי תגובות מיותרות בבקשה!!

 

אני שואל, כי אני מתכנן להוסיף משקל לרכב, הרבה משקל. ואני יודע שלאוטו הזה יהיה קשה להתנייד ביום יום ככה עם המנוע המסורס שלו.

 

תודה, שלומי. :-D

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתה לבדוק אולי סעפות שונות, מחשב, מזרקים, קאמשאפט?

אם תמצאה הבדלים בין הגירסה הישראלית לגרסה שאליה אתה מדבר אתה תבין אך להחזיר.

אני מכיר לצערי רק רת הגירסה הישראלית עם 125 סוסים ולא מכיר את הגירסה עליה אתה מדבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולנו מכירים את קארפוליו נכון?

אני סומך על המידע שלהם.

סלחו לי שלא שמתי לב קודם. אבל הגרסה הפשוטה עם מנוע EJ20 SOHC הגיעה עם 135 סוסים. EJ20 SOHC

ואותו מנוע עם ראש DOHC מוציא 153 סוסים. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=83369

 

חלה פה טעות קלה שלא שמתי לב אליה קודם. סליחה על הבלבול. אבל זה עדיין לא מסביר לאן נעלמו עוד 10 כ"ס.

 

אז בהינתן ואני קונה B4 עם מנוע EJ20 כל מה שאני צריך לשדרג, זה את הראש לאחד עם קאמשפט כפול וזה נותן לי תוספת של 25 כ"ס?? :shock:

 

אישית נשמע לי הגיוני ומאוד מעניין, אבל איך המנוע "ידע" אם החלפתי ראש אם, נניח, התוכנה מוגבלת עד הספק מסוים?

איך אני יידע את זה? יש איזה דרך לברר האם היבואן בארץ שם למנוע הזה הגבלת תוכנה או הגבלה מכנית אחרת?

מישהו מכיר מישהו שמכיר מישהו? אולי?? :lol:

 

MIT5

בכל מקום אחר בעולם הרכב ידוע כבא עם 150 סוסים, (שלא נדבר על גרסאות הGT והSPEC B) חוץ מהגרסה של ה135, כמובן. שהגרסה הזאת ,אגב, משמשת גם לרכבים מהדור הקודם לפי מה שאני רואה. שהם גם הגיעו עם 135 סוסים. =\ ואם ההבדל הוא בתוכנה, לך תמצא אותו! לא כל יום אני נכנס לאיזו סדנא לקבל מיפוי של הECU.

חוץ מזה, עד כמה שהצלחתי להבין, האמריקאים לא מכירים את הרכב בגרסת 2.0L רק 2.5L H4, ו3.0L H6.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו, שאני לא בטוח מה יש פה בארץ!

לכן אני שואל כאן בפורום.

וכן זה מנוע בוקסר, אז צריך שני ראשים קטנים במקום אחד גדול.

הנה תמונה שמצאתי לראש DOHC:

2428mwx.jpg

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

VinyX -

 

הדבר היחיד שניתן לעשות במיידי זה פילטר אינבוקס של K&N.

אמור לתת קצת יותר אוויר למנוע, לא שיפור אדיר אבל נראה לי שבמנועים האלה כל תוספת קלה תורגש היטב.

 

אגב, במקום שיפורים שיכולים לעלות לא מעט כסף, אפשר פשוט ללכת על הדגמים החדשים יותר מ2005 שכבר נותנים 150-160 כ"ס

גאדג'טיסט,בלוגר, דיטיילר חובב, ובעיקר פרקציוניסט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, איתי.

 

העניין נשקל, והדור החדש יקר יותר משמעותית. ואין דגמים ידניים, עד כמה שידוע לי.

העניין הוא, שזה בדיוק אותו מנוע EJ20. רק בגרסאות אחרות שנותנות 140 ו165 כ"ס וב2007 הוא הורד ל150 כ"ס.

כמו ששמת לב אני לא מחפש שיפורים לטובת ספורטיביות ולחיצות ובלאגן. אני רוצה רכב שיסע ולא עגלה בלי סוס.

אחרת הייתי קונה איזה דיזל או משהו.

פילטר בטוח יוחלף לאחד אפטרמרקט. מה שאני מחפש עכשיו זה יותר מידע על המנועים שיש לנו בארץ לעומת המנועים שיש בשאר העולם. חוץ מארה"ב. כי שם אין מנועי 2.0L.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משנת המודל 2006 סובארו שיפרו/שינו את מנועי ה-2 ליטר שהורכבו במגוון רכביהם. המנועים הגיעו עם גל תיזמון כפול ומשתנה ו-16 שסתומים. ההספקים נעו בין 158-165 כ"ס.

 

אתה צריך לבדוק במוסך סובארו מרכזי באם אתה יכול לבצע את השידרוג רק על ידי החלפת ראשים. לפי הידוע לי אין אפשרות שכזו.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי באמת יש התאמה בין הראשיםשל הדגמים החדשים יותר למנוע שלך, ואז נשאר לך רק למצוא רכב משנת 2007 מושבת ולהוריד ממנו סעפות ראשים צמא ומחשב להרכיב אצלך ואז אולי אתה תהייה מבחינת ההספק קרוב יותק להספקו של המנוע ב2007 שזה 15 כוח סוס מוצהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע טוב.

אני יעשה פה סיבוב פירוקיות, אצל בני דודנו הB4 מאוד נפוצה. אז זה בטוח יבוא לטובתי. :-)

סוף סוף הם מועילים במשהו. :lol:

 

ירון, אשמח לשמוע למה אתה חושב שאין אפשרות כזאת.

היה לך ניסיון עבר עם הרכב או המנוע המדובר?

אם לא, אז תאיר את עיניי מאיפה הידע, אולי אוכל לשאול לגבי דברים אחרים.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה EJ20 בארץ הוא עם 16 שס'

סביר להניח שעם גל זיזים אחד.

אין מצב שיבואן שינה משהו במנוע , אם כבר במפעל ביפן שינו, אבל זה לא מפתיע, בכל העולם שאתה אומר סובארו , מדובר על רכבי הנעה כפולה.

רק בארץ קופץ לאנשים DL לראש (עד כאן התמרמרות שוק הרכב בארץ).

ב2001 זה עדיין EJ20 בלי אותיות אחרי זה?

ממש מביאים אלינו את כל הדראעק...(בכלל אימפרזה 1.5.... איזו שטות)

בכל מקרה, זה נושא שמעניין אותי כי גם אצלי מותקן EJ20 ואני בטוח שזה לא המנוע שהרכב הגיע איתו מאמריקה ב96.

לדעתי אין סיכוי להתאים למנוע הזה ראשים של המנועים החדשים יותר עם תזמון משתנה.

 

עדיין זה מנוע שסוחב ואצלי זה עוד על סטיישן AWD מגושמת ואוטומטית, אז אל חשש, הבוקסר סוחב...

:onfire:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה העניין ישי.

ככל שחפרתי עמוק יותר רק קפצו יותר שאלות.

EJ20 זה השם הכללי של המנועים האלו. כמובן שיש EJ201 202 וכו'.

לפי מה שהבנתי הSTI משתמשות בEJ204 שאפשר למצוא אותו בגרסה אטמוספרית.

המנוע הזה ביפן (JDM) מגיע עם 190 כ"ס אטמוספרי!!! על כל מיני רכבים, ביניהם גם הלגאסי (B4). קיימות גם גרסאות דאונגריידד, עם 150 כ"ס ופחות. שזה המנוע שהשתמשו בו לB4 2007 ומעלה. וזה גם הEJ20 הראשון שהשתמש בטכנולוגית הAVCS של סובארו, שזה תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה בלבד. וה-iAVCS זה תזמון שסתומים משתנה גם לשסתומי היניקה וגם הפליטה, אבל זה הגיע רק בEJ206 עד כמה שהבנתי אז זה לא רלוונטי כי אין את המנוע הזה בארץ בכלל.

המנועים האחרים הם כולם אותו דבר עם שינויים בכל מיני דברים, ופשוט אי אפשר למצוא מידע עליהם באינטרנט.

כמה חפרתי, לא מצאתי שום דבר. חלק אומרים יש שינויים בכל מיני מסננים חלק אומרים שינויים בכל מיני חישנים אז גם המחשב השתנה, מערכת הצתה שונה, וויסטד ספארק. :? ווייסטד טיים, הייתי אומר. :x

 

הלוואי רק היה לנו פה נציג של סובארו או איזה סוכנות או משהו שיתן לנו מידע. זה כל כך נחוץ כרגע.

 

חשבתי אולי כבר כדאי למצוא B4 חדשה יותר 2007 ומעלה, מושבתת כמובן מפירוקיה. לקחת לה את המנוע ולהשתיל.

השאלה האם משרד התחבורה מודע לעובדה שיש הבדלים במנועים. כי בתאכלס זה אותו מנוע EJ20. וזה מה שכתוב עליו גם!

אותו נפח, אותו קדחXמהלך, 92 על 75.

מעניין מאוד. :-D

 

נ.ב - ישיW.

תתפלא שאפשר להתאים ראש של EJ25 על המנוע הזה. כנ"ל ראש של EJ20 על לונג בלוק של EJ18.

ווייס ורסה. המנועים האלה כנראה נבנו מאותו לונג בלוק רק קדחים ומהלכים שונים או משהו. בעיקרון כל השאר מאוד דומה.

זה גם משהו שמצאתי שם. שאנשים שמים ראשים של EJ25 על הלגאסי GT טורבו.

Volvo S40 T4 MT

 

Volvo For Life :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פנה למחלקה הטכנית של סובארו שיתנו לך אישור להשתלת מנוע 2007. הכי נוח אני חושב כך תביא אחד מפרוקיה עם צמא ומחשב וסיימתה סיפור.

אני מוכרח לציין כי אכן חקרתה מאד הרבה, אני מופתע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4527 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...