Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ספורטאז' מול יונדאי IX35 - מה עדיף?


MINI MATAN
שימו לב! השרשור הזה בן 4522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן, בזמן הקרוב אנו מחליפים את הטראנו ברכב חדש או כמעט חדש. הפעם החלטנו שאין צורך בג'יפ

"אמיתי" כמו הטראנו, אלא "גיפ-שביל-מדרכות" שיתן את המרחב,גובה,יכולת טיפוס מדרכות כמו הטראנו

רק בלי כל המערכות וקצת יותר פינוק.

 

המועמדים הברורים הם הספורטאז' החדש והאי אקס 35 של יונדאי, חדשים או כמעט חדשים היות והם עומדים

במגבלות התקציב (עם חריגות מינוריות תלוי בגרסה). אז ראשית מה לדעתכם עדיף?

 

הפרמטרים הם צריכת דלק,נוחות,בטיחות וכל מה שעולה לכם בראש כולל אחזקה וכו'..

 

שנית, עלתה אופציה אחרת של רכב כמו טיגואן/Q5 ממודילים נמוכים יותר..מה שאומר רכב קצת יותר איכותי,

אך התפשרות על שנתון וכל מה שנוגע לזה כולל כמובן אחזקה שוטפת שמהיכרות קודמת שלי עם מוסכי היבואן

גורמת לחורים לא קטנים בכיס.

 

תודה,מתן.

1.8T 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אהלן, בזמן הקרוב אנו מחליפים את הטראנו ברכב חדש או כמעט חדש. הפעם החלטנו שאין צורך בג'יפ

"אמיתי" כמו הטראנו, אלא "גיפ-שביל-מדרכות" שיתן את המרחב,גובה,יכולת טיפוס מדרכות כמו הטראנו

רק בלי כל המערכות וקצת יותר פינוק.

 

הפרמטרים הם צריכת דלק,נוחות,בטיחות וכל מה שעולה לכם בראש כולל אחזקה וכו'..

תודה,מתן.

 

ראשית, ברכות על היותך גלוי לב ומטרות. טיפוס מדרכות הוא באמת מטרה קדושה, שמצדיקה רכישת רכב שאינו חוסך בדלק ומסתיר לכולם את יתר התנועה, וכמובן - יאפשר לך לחנות על מדרכות ולחסום את תנועת העוברים והשבים, חלקם הורים לילדים, עם עגלות תינוק. כה לחי.

שנית, מבחינת צרכית דלק ברור שאין פה בשורה. אם זה היה חשוב לך היית רוכש מגאן דיזל או רכב אחר עם מנוע קטן יותר, ואולי טורבו קטן שצמוד לו. ברור שהסופר-ג'יפים (כלומר ג'יפים לסופר וחזרה) יותר חסכוניים מהאמר, למשל, אבל כפי שציינת לבד, אין צורך אמיתי ב"מערכות" האלה...

לגופו של עניין, הקיה יפה יותר. יאללה, תגדיל בשקל תשעים ותרגיש טוב עם עצמך (או כמובן, שהוריך ירגישו טוב עם עצמם כשיחנו על מדרכה, ולטובתם אני מקווה שלא בשכונה שלי).

 

עריכה: הנה ציטוט מתוך ביקורת, עושה רושם שבדיוק מתאים לכם -

Funky little 'lifestyle' SUV, with a bit more fizz about it than most. Makes the road feel like a dirt track, but couldn't actually negotiate a dirt track. Like you care.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, ברכות על היותך גלוי לב ומטרות. טיפוס מדרכות הוא באמת מטרה קדושה, שמצדיקה רכישת רכב שאינו חוסך בדלק ומסתיר לכולם את יתר התנועה, וכמובן - יאפשר לך לחנות על מדרכות ולחסום את תנועת העוברים והשבים, חלקם הורים לילדים, עם עגלות תינוק. כה לחי.

שנית, מבחינת צרכית דלק ברור שאין פה בשורה. אם זה היה חשוב לך היית רוכש מגאן דיזל או רכב אחר עם מנוע קטן יותר, ואולי טורבו קטן שצמוד לו. ברור שהסופר-ג'יפים (כלומר ג'יפים לסופר וחזרה) יותר חסכוניים מהאמר, למשל, אבל כפי שציינת לבד, אין צורך אמיתי ב"מערכות" האלה...

 

כמה משפטים שאולי יגרמו לך להרגיש פחות טוב עם מה שכתבת...

 

1. אולי מי שישתמש ברכב סובל ממגבלה כלשהי ולכן הוא צריך רכב גבוה או רכב שיהיה קל לחנות איתו בחניות קצת פחות מסודרות (עם תו כמובן)?

2. אולי הם זקוקים לרכב שימושי יותר מלמשל מזדה 6 וחשוב להם תא מטען גדול יותר?

3. אולי אחרי שנים בניסן טראנו הם התרגלו לתנוחת הנהיגה הגבוהה, השולטת והבטוחה יותר של SUV ולכן מה שמנחה אותם זה רכב גבוה יותר מהרגיל?

4. הידעת שצריכת הדלק של הג'יפונים אינה גבוהה משמעותית (אם בכלל) ממכוניות "מנהלים" מקובלות במחירים דומים?

 

לעניין עצמו,

מדובר בגדול באותה גברת בשינוי אדרת ולכן מה שצריך להנחות אתכם זה שיקולי עיצוב וזמינות מלאי.

תתחדשו.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות, גם העוקצניות.

 

צריכת דלק זה נתון חשוב לכולם היום, מן הסתם אני לא מתכנן לקנות מפלצת של 5 ל', אלא מנוע 2.0 ל' בדומה

לכל משפחתית/מנהלים שיש היום על הכביש (יש גם I30 עם 2.0ל')..ככה שצריכת דלק כן חשובה.

 

תנוחת נהיגה ונוחות בג'יפ לא משתווה לשום דבר, רואים הכל וכמובן יש מקום להכל.

 

את האמת גם מדרכות לא עלינו עם הטראנו, מחניה מקורה למקורה..ותאמין לי שאם היינו עולים עריית ירושלים

הייתה דואגת שלא נעלה שוב, או שלפחות הם יקבלו חלק מהעליה הזאת לקופת העריה.

 

זהו בגדול..

1.8T 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעקרון כבר כמה חודשים מתלבט באותה הסוגייה בדיוק ויכול לשתף את דעתי בעיניין.

זוגתי נוהגת כבר 8 שנים בCRV שלא ראתה שטח מעולם וגם לא עלתה על אף מדרכה.

היא לא מוכנה לשמוע על נהיגה ברכב נמוך. אוהבת את הרגשת הביטחון שהרכב הגבוה מקנה.

זה לא קשור לפלצנות אלא אך ורק לנוחות ותחושת הביטחון בנהיגה.

הסתובבנו בכל סוכנויות הרכב ובדקנו את ההיצע הנוכחי אך לא הצלחנו להינעל על כלום.

הספורטאז' והIX35 אולי נחשבות מבחינת עיצוב, אבל אנחנו לא התלהבנו מרמת הגימור ואיכות החומר ומעודף הניקלים.

גם שדה הראייה לא משהו.

אוטלנדר עושה רושם של רכב איכותי אבל קצת גדול מידיי, עיצוב לא מלהיב בלשון המעטה, ולא ברור למה רכב כזה גדול מגיע עם צמיגים R16 שנראים חסרי פרופורצייה.

קשקאי בגירסה הבסיסית לא מאובזר בנדיבות יחסית לאחרים וגם יש המון על הכביש מה שלא מוסיף מבחינת סחירות.

סקודה ייטי בהחלט נשקלה ברצינות (דגם הבנזין) אבל השם שרכש לו היבואן בארץ בתחום שרות הלקוחות ועלויות אחזקה מאוד מקשה על בחירת הרכב הזה.

שיקול נוסף שמנחה אותנו ומפתיע אותי שאף אחד לא התייחס לזה, הוא דרגת הזיהום.

כמו שזה לא בסדר לחנות על מדרכות זה גם לא ממש רצוי לזהם את האוויר של כולנו.

חלק מהדגמים שהזכרתי לא מצטיינים בדרגת זיהום סבירה.

אני אישית לא אקנה רכב עם דרגת זיהום גבוהה מ10.

מקווה שעזרתי במשהו.

נהג ותיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה משפטים שאולי יגרמו לך להרגיש פחות טוב עם מה שכתבת...

1. אולי מי שישתמש ברכב סובל ממגבלה כלשהי ולכן הוא צריך רכב גבוה או רכב שיהיה קל לחנות איתו בחניות קצת פחות מסודרות (עם תו כמובן)?

זה לא עלה בפוסט הפותח וגם לא אח"כ, כלומר זה לא רלבנטי/נכון.

2. אולי הם זקוקים לרכב שימושי יותר מלמשל מזדה 6 וחשוב להם תא מטען גדול יותר?

זה לא עלה בפוסט הפותח וגם לא אח"כ, כלומר זה לא רלבנטי/נכון.

3. אולי אחרי שנים בניסן טראנו הם התרגלו לתנוחת הנהיגה הגבוהה, השולטת והבטוחה יותר של SUV ולכן מה שמנחה אותם זה רכב גבוה יותר מהרגיל?

או, בדיוק פה הבעיה. היא מרגישה "בטוח" ו- "שולטת" כי כל השאר עדין לא קנו "ג'יפים" שחוסמים לה את שדה הראיה ויושבים גבוה כמוה או יותר. ומה אם כל השאר כן יקנו רכב כזה, מתוך (אי) התחשבות זהה בזולת? שלא לדבר על מרכז הכובד הגבוה יותר. לגופו של עניין, פותח השרשור מודע לזה ואומר - בכל זאת זו בחירתי/ה. ממנהל פורום שעניינו רכב, דווקא אפשר לצפות גם לדעות שמקדמות מוטוריקה ובטיחות בכביש, ולא רק תחושת "אני יותר גבוה ולכן שולט" א-לה סגן שר החוץ שלנו...

4. הידעת שצריכת הדלק של הג'יפונים אינה גבוהה משמעותית (אם בכלל) ממכוניות "מנהלים" מקובלות במחירים דומים?

 

כספר, אני מתייחס לתשובה שלך ולא של פותח השרשור, כי הוא כאמור מקבל הכל באהבה ומודע לבעייתיות היחסית, אבל זו בחירתו.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות, גם העוקצניות.

 

צריכת דלק זה נתון חשוב לכולם היום, מן הסתם אני לא מתכנן לקנות מפלצת של 5 ל', אלא מנוע 2.0 ל' בדומה

לכל משפחתית/מנהלים שיש היום על הכביש (יש גם I30 עם 2.0ל')..ככה שצריכת דלק כן חשובה.

 

תנוחת נהיגה ונוחות בג'יפ לא משתווה לשום דבר, רואים הכל וכמובן יש מקום להכל.

 

את האמת גם מדרכות לא עלינו עם הטראנו, מחניה מקורה למקורה..ותאמין לי שאם היינו עולים עריית ירושלים

הייתה דואגת שלא נעלה שוב, או שלפחות הם יקבלו חלק מהעליה הזאת לקופת העריה.

 

זהו בגדול..

 

לדרישות שלך שני הרכבים לא כלכך מתאימים.

צריכת הדלק שלהם לא טובה, התנהגות כביש לא טובה ואולי הכי ררלוונטי עבורך, איכות הנסיעה שלהם לא כלכך טובה בגלל מס' דברים:

1. שיכוך מהמורות בעייתי.

2. בידוד רעשים בתא הנוסעים גרוע. הרעש מהמנוע מוגזם ורעשי הרוח בעייתים מאוד (בעיקר ביונדאי).

4. שילוב גיר מנוע לא כלכך טוב.

 

בעצם, היתרון היחידי הוא הישיבה הגבוהה, בכל שאר הפרמטרים יש לרכבים האלה רק חסרונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כספר, אני מתייחס לתשובה שלך ולא של פותח השרשור, כי הוא כאמור מקבל הכל באהבה ומודע לבעייתיות היחסית, אבל זו בחירתו.

 

אני חושב שלא קלטת את הציניות שלו...

 

לא משנה,

אני לא מבין למה אתה חושב שאם מישהו קונה רכב גבוה כי זה מה שנוח לו, זה מה שמתאים לו וזה מה שנותן לו תחושבת בטחון אומר שהוא מזלזל בזולת. חסרים רכבים גבוהים (אוטובוסים, משאיות) או כאלו שחוסמים את שדה הראיה (מסחריות) שדווקא מהג'יפונים אתה "נעלב".

אייל, חסר ממה להעלב ולהפגע על הכביש שבזה אתה בוחר לראות זלזול בזולת?

מצטער, לא מבין את זה. באותה מידה מישהו יכול להעלב ממך שאתה נוהג ב- GTI מזהמת במקום בגולף 1.2TSI...מה היית חושב על אחד כזה?

אגב, לשדה ראיה שולט יש יתרון בטיחותי מאוד חשוב למרות שרכב גבוה פחות בטוח דינמית (פחות קריטי בעידן ה- ESP).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם שוכחים שהוא עובר מטראנו, לא בדיוק הרכב הכי מודרני בסביבה, כך ששתי האפציות הם שדרוג של ממש לעומת הניסאן בכל התחומים. מי שועבר מטראנו, לא מצפה להתנהגות כביש של לוטוס, כך שגם בתחום הזה, מדובר בשדרוג משמעותי לעומת הטראנו.

 

 

צריכת דלק זה לא התחום החזק של אף רכב מהקטגוריה הזו, צפה ל-8-10 ק"מ לליטר תלוי בסגנון הנהיגה ותחום הנסיעהה: עירוני, ביונעירוני.

 

בתחום הבטיחות, קיה ספורטאז' הוא הקרוסאובר הבטוח ביותר בקטגוריה לפי NCAP.

 

נוחות הנסיעה בספורטאז היא מהטובות בקטגוריה, למעט כביש סינוס עם משרעת גדולה שם הוא נע על מתליו, כמה כבר נפגשים בזה בכבישים כיום? כמעט ולא. ה-ix35, פחות נוח והוא מזכיר הרבה יותר טויוטה בצורת ההתנהלות שלו על הכביש, כלומר מעשמם למדי.

 

בידוד הרעשים, לא שונה במיוחד מהקטגוריה, אך אכן ידוע הדבר שהמנועים הקוראנים קצת יותר קולניים. בתאוצה חזקה המנוע נשמע נוכח למדי, אך בשיוט שני הרכבים שקטים, למעט רעשי רוח נוכחים הקיימים בכל הקטגוריה בשל המבנה הרבוע.

 

הטיגואן מספק קצת יותר (מנוע, איכות חומרים ופרקטיקה), אך מבפנים זה פשוט גולף פלוס, לא מרשים במיוחד. הוא מציע התנהגות כביש טובה יותר מהשתיים (אך לא בכל התחומים כמו בלימה למשל שהיא טובה יותר בספורטאז'), אך הנוחות על הצד הנוקשה עניין של טעם אישי. הבעיה היא תחזוקה כמובן ואם תשאל את השכן שלי, הוא יגיד לך איכותי, אבל גם הכסף שלי איכותי עבור המוסך.

 

 

ה-Q5, זו כבר אופרה אחרת, אין ספק בכלל, אך המחיר בהתאם: ברכישה, בביטוח ובמוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לשדה ראיה שולט יש יתרון בטיחותי מאוד חשוב למרות שרכב גבוה פחות בטוח דינמית (פחות קריטי בעידן ה- ESP).

 

אתה צודק מאוד. אבל היתרון הבטיחותי שלו, הוא החסרון הבטיחותי של כל האחרים. אבל מה אכפת להם - הם יושבים "גבוה".

אני שוב מפנה אותך לסגן שר החוץ שלנו, ולסרט של צ'ארלי צ'פלין, שתיאור זאת אי אלו שנים קודם ;-)

 

לגבי הזיהום של מנוע 2.0 לעומת 1.2, אתה כמובן צודק.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי האישי הספורטאז' לוקחת בענק! עיצוב מדהים והתאומה של יונדאי.

בהצלחה!

 

ראיתי כבר כמה תגובות כאלו על הקיה ווואלה אני לא מבין מה אתם מוצאים בה.

 

לדעתי הרכב פשוט לא יפה, מלא ניקלים, הLED DRL לא מתאים בגוון לפנסים הראשיים.

 

כנראה שבאמת על טעם ועל ריח אין על מה להתווכח....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

צריכת דלק זה לא התחום החזק של אף רכב מהקטגוריה הזו

 

בתחום הבטיחות, קיה ספורטאז' הוא הקרוסאובר הבטוח ביותר בקטגוריה לפי NCAP.

 

נוחות הנסיעה בספורטאז היא מהטובות בקטגוריה.

 

בידוד הרעשים, לא שונה במיוחד מהקטגוריה,

 

 

אתה משווה את זה לרכבים אחרים בקטגוריה, מה שאני ניסיתי לרמוז לו הוא שאת רוב הדרישות שלו (מלבד תנוחת ישיבה גבוהה) הוא לא ישיג ברכבים האלה, כל מכונית מנהלים תתן לו הרבה יותר.

 

נ.ב

רעשי הרוח בIX35 זה דבר בלתי ניסבל, גם באופן יחסי לקטגוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...