Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שלושה שבועות ו-800 ק"מ עם הקליאו החדשה


mazda626
שימו לב! השרשור הזה בן 4530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

לפני כשלושה שבועות קיבלתי את הרנו קליאו 1.2 החדשה שלי.

אז מה מבחוץ?

הזמנתי את הרכב בצבע שחור(האמת שרציתי כחול כמו באולם תצוגה בת"א, אבל הוא יגיע רק בינואר-פברואר לארץ).

הרכב עצמו די מרשים ביחס למכונית המיני הקטנות וגם לדעתי לא נופל בעיצובו לאחר מתיחת הפנים ממרבית מכוניות הסופר מיני החדשות, במיוחד מלפנים ומאחור. דווקא מהצד לדעתי הוא ניראה פחות טוב.

הרכב מגיע עם ידיות כסופות, פנסי ערפל וצמיגים קטנטנים (165) שדי מבאסים ביחס למראה הכללי של המכונית - היו חייבים לחסוך קצת כדי להוריד את המחיר.

ומבפנים?

טוב, אז כמו שחיצונית אין הרבה חדש תחת השמש גם מבפנים הרנו מוכרת וסה"כ מבצעת את העבודה באופן סביר.

העיצוב עצמו נאה למדי אך החומרים קשיחים מאוד ולא נעימים, וזה בלשון המעטה. דווקא את העיצוב של הדשבורד כן אהבתי, במיוחד עם המערכת המובנית שקיבלתי בהפתעה גמורה.

אז מבחני הדרכים אומרים שהאיבזור של הקליאו מוזר וקמצני.. אז אומרים. תמיד טענתי שמבחני הדרכים בארץ נקבעים לפי כמה שהיבואן מוכן לשלם להם... ב69,900 מקבלים מערכת מובנית עם שליטה מההגה(זאת שלעצמה נחמדה ולא יותר - 2 קדמיים+טוויטרים ו2 אחוריים בדלתות. שליטה על הווליום+השתקה, מעבר שירים\תחנות ומעבר בין רדיו לדיסק), בקרת שיוט נוחה באופן מפתיע ביחד לשאר הבקרות שהשתמשתי בהן, מגביל מהירות(מיותר לטעמי), מחשב דרך ו2 חלונות חשמל. חבילה שווה מאוד לטעמי ולא חסר שום דבר. אני לא הוספתי את החלונות חשמל מאחורה כי אין לי בהם צורך וההתקנה המקומית פשוט מזוויעה.

המרווח מקדימה טוב ומאחורה מספק, מה שלי אישית די מציק זה המושב, שהוא עצמו לא נוח, במיוחד אחרי מעבר מהמאליבו. די מאכזב, אבל אפשר לחיות עם זה.

מה עוד? תא הכפפות ענק ועמוק, 2 מחזיקי כוסות (לכוסות קטנות בלבד), מראה (ללא תאורה) לנוסע בלבד, תאורה רק מקדימה וגם זאת חלשה מדי.

ואם שקלתם לההעמיס איזה תיק או שניים בתא המטען אז בניגוד לפיקנטו\ספארק\I10 ודומותיהן, התא מטען של הקליאו על 288 הליטר שלו יבלע את הציוד בקלות. יתרון גדול מאוד.

אז יש מנוע? אאוץ'..

לאטטט....לאטטטט..... כדי להסתדר ולחיות חיים שלווים עם הקליאו צריך להתרגל לנסוע "ברגוע", מאחר שכל ניסיון להשתלב עם שאר התנועה יגרמו לכם לטפס במעלה הסל"ד. מנוע 1149 סמ"ק, 75 כ"ס שצריכים להזיז טון וקצת. סה"כ מכונית עירונית נחמדה. נסיעה ב100 קמ"ש תביא את מחט הסל"ד בהילוך הגבוה ל3100, די גבוה אבל לא נורא. ההילוכים קצרים, לפעמים ניראה שקצרים מדי. נסיעה ב-50 קמ"ש בהילוך רביעי והסל"ד מעל 3000 מה שמחייב להעביר להילוך חמישי. מעבר מהמאליבו עם מנוע 3500 סמ"ק 220 כ"ס אל הקליאו די מצחיקה ועצובה בו זמנית. עצובה מצד אחד כי באמת שקשה לרדת מרכב בעל מנוע כזה לקליאו ומצחיקה מצד שני עקב צריכת הדלק. בעוד שהמאליבו על 30,000 הקילומטרים שלה צורכת בממוצע 1 ל-7, הקליאו במיכל הראשון שלה ובנסיעה די רגועה(הרצה) גמעה 700 ק"מ על 47 ליטר. חישוב פשוט מראה 14.89 ק"מ לכל ליטר דלק. אני אציין שמרבית הנסיעה שלי היא בכבישים בינעירוניים(גהה--->כביש 5---> לכיוון הוד השרון וחזרה לכיוון ת"א) אך חלק לא מבוטל מהנסיעה היא בעמידה בפקקים. מחשב הדרך די שיקר כשאראה 6.3 ליטרים ל100 ק"מ אבל לא פער גדול מדי. ד"א מיכל הדלק ענק(יחסית, 55 ליטר) דבר שמאפשר להגיע למרווח תדלוקים די גדול)

נוח, מאוד נוח

היתרון הגדול של הקליאו ביחס לשאר הרכבים בקטגוריה הזאת וזאת שמתחתיה היא בנוחות הנסיעה. הרכב מאוד נוח, רך מאוד ומתאים לחובבי הצרפתיות של פעם. הרכב מגהץ את כל תחלואי הכביש ורק במהמורות גדולות הוא חובט פה ושם. יש לציין שאז גם נשמעים רעשי מיתלים למיניהם. רעשי הכביש לא נשמעים עד ל-100 קמ"ש ומה שמפריע שם זה בעיקר המנוע, שמעביר תחושה די עסוקה שמטרידה ביחס לשקט מכיוון הרוח והצמיגים.

ההגה רך מאוד ולא מעביר יותר מדי מידע, הוא מתקשח ככל שעולה המהירות אבל עדיין רך מאוד. כשחזרתי לנהוג במאליבו, שלה יחסית יש הה רך בפני עצמו, לא הבנתי למה הוא לא מסתובב והייתי צריך להפעיל "המון כח" כדי לסובב אותו.

אז מבסוט או לא?

שלושה שבועות הם זמן לא מבוטל להעביר ברכב, ולמרות שאני בטוח שלא גיליתי את כל המעלות והחסרונות שלו, אפשר להגיד שאני מרוצה מאוד מהקנייה הזאת ולא חושב שאפשר לקנות משהו יותר טוב במחיר הזה. המרווח, הנוחות, האיבזור, כל אלה מעלים חיוך גדול על הפנים ברגע שנזכרים במחיר הנמוך להפליא של הרכב. אז נכון שהמנוע מסרס את הרכב, אבל בתחנת הדלק אני מחייך חיוך גדול.

מחר אני אעלה קצת תמונות של הרכב, מבפנים ומבחוץ.

אם יש איזושהן שאלות אשמח לענות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמשהו כתב שב55-60 צריך כבר הילוך 5 היה לי קשה לאמין,אבל הנה אתה גם מאשר את זה,לכן השאלה הנשאלת היא עד 50 בעצם אתה לא מתעסק יותר מידי אם העברת הילוכים? כי עושה רושם שהם מאוד מאוד קצרים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע על גרנדה מאיזה כוכב אתה מדבר, אבל בידנית שיושבת אצלנו 60 קמ"ש זה 2000 סל"ד בהילוך רביעי... (או אפילו פחות מזה. בכל מקרה, 100 ב 2900~ סל"ד בחמישי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמשהו כתב שב55-60 צריך כבר הילוך 5 היה לי קשה לאמין,אבל הנה אתה גם מאשר את זה,לכן השאלה הנשאלת היא עד 50 בעצם אתה לא מתעסק יותר מידי אם העברת הילוכים? כי עושה רושם שהם מאוד מאוד קצרים.

 

ההילוכים קצרים מאוד. ההתעסקות בנסיעה עירונית עם מוט ההילוכים היא רבה. כמובן שלכל דבר יש יתרונות וחסורנות: היתרון של זה הוא בכך שכח המנוע הדי מצומצם זמין כמעט תמיד והחיסרון מתבטא ברעש גבוה יחסית, מחשק רב עם תיבת ההילוכים (זאת שלעצמה נעימה מאוד) וצריכת דלק שיכלה כנראה להיות טובה יותר עם הילוכים ארוכים.

 

אני לא יודע על גרנדה מאיזה כוכב אתה מדבר, אבל בידנית שיושבת אצלנו 60 קמ"ש זה 2000 סל"ד בהילוך רביעי... (או אפילו פחות מזה. בכל מקרה, 100 ב 2900~ סל"ד בחמישי)

אני לא רואה שום הודעה שמישהו דיבר על הגרנדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם מה יש לנו פה והאם באמת הרכבים הללו זולים, מכיוון שאם אנחנו לוקחים רכב שמים בו מנוע ישן, איבזור חסר, פחות בטיחות (יחסית) אנחנו נקבל רכב ששוויו קטן ממילא, כך שעולה השאלה האם הרכבים הללו באמת זולים והיצרן באמת עשה פה משהו בשביל הלקוחות שלו, או שבעצם אין פה שום חידוש(רכב פשוט יותר ולכן זול יותר)

כי הרי הפיקנטו ודומיהן לא רכבים באמת זולים הם פשוט שווים את הערך שלהם (וייתכן שלא) אז האם יש פה באמת שינוי מצד היצרנים או שפשוט מודבר בטרנד ולא יותר.

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

אני לא רואה שום הודעה שמישהו דיבר על הגרנדה.

היה פוסט של אלפא.

אני לא יודע לאן הוא נעלם פתאום...

מן הסתם, אם לא היה פוסט שלו, לא הייתי כותב את התגובה הזו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיכאל,

לפחות בעניין הבטיחות למשל בקליאו אתה מקבל את הסופר מיני הבטוחות שיש,נכון מורדים איבזור,מנוע,אבל זה המחיר לקבלת רכב חדש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם מה יש לנו פה והאם באמת הרכבים הללו זולים, מכיוון שאם אנחנו לוקחים רכב שמים בו מנוע ישן, איבזור חסר, פחות בטיחות (יחסית) אנחנו נקבל רכב ששוויו קטן ממילא, כך שעולה השאלה האם הרכבים הללו באמת זולים והיצרן באמת עשה פה משהו בשביל הלקוחות שלו, או שבעצם אין פה שום חידוש(רכב פשוט יותר ולכן זול יותר)

כי הרי הפיקנטו ודומיהן לא רכבים באמת זולים הם פשוט שווים את הערך שלהם (וייתכן שלא) אז האם יש פה באמת שינוי מצד היצרנים או שפשוט מודבר בטרנד ולא יותר.

 

די ברור שהיצרנים לא באו והרימו את הכפפה והורידו משמעותית את הרווחים שלהם מהמכוניות. עדיין יש להם רווח נאה על כל מכונית שנמכרת אבל יש לזכור שעד לפני כשנתיים לא היו אופציות במחיר נמוך מ85 אלף שקל.

אבל עצם זה שיש כבר אופציות ראויות מאוד ב70 אלף ש"ח ואף פחות זה כבר יוצר איזשהו תקדים. אני מחכה לראות מי יהיה היבואן הבא שיציע משפחתית ידנית במחיר של כ90 אלף ש"ח, וזה צפוי להגיע- אני מקווה לפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

מסכים עם רוב הדברים שנכתבו (גם אני עם ניסיון דומה של זמן וק"מ).

שכחת לציין שהאבזור 'הדל' כולל גם:

- פנסי ערפל

- הגה וידית הילוכם מצופי עור

- נעילה מרכזית אוט' עם התחלת נסיעה

- מראות חשמליות ומחוממות

 

לי דווקא המושבים נוחים (ואני 190 ס"מ) אבל חסרה תמיכה צדדית. מאנשים שנסעו עימי קיבלתי תגובות אוהדות לגבי נוחותם (כנראה שוב שהסיבה היא ירידה ממכונית גדולה. אני 'שירדתי' ממאזדה 3 דווקא מצאתי כי המושבים נוחים יותר.

 

נקווה עכשיו שהרכב יראה אמינות סבירה ואז באמת הקנייה בהחלט משתלמת ביחס למחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

מסכים עם רוב הדברים שנכתבו (גם אני עם ניסיון דומה של זמן וק"מ).

שכחת לציין שהאבזור 'הדל' כולל גם:

- פנסי ערפל

- הגה וידית הילוכם מצופי עור

- נעילה מרכזית אוט' עם התחלת נסיעה

- מראות חשמליות ומחוממות

 

לי דווקא המושבים נוחים (ואני 190 ס"מ) אבל חסרה תמיכה צדדית. מאנשים שנסעו עימי קיבלתי תגובות אוהדות לגבי נוחותם (כנראה שוב שהסיבה היא ירידה ממכונית גדולה. אני 'שירדתי' ממאזדה 3 דווקא מצאתי כי המושבים נוחים יותר.

 

נקווה עכשיו שהרכב יראה אמינות סבירה ואז באמת הקנייה בהחלט משתלמת ביחס למחיר.

 

צודק, באמת שכחתי לציין את האיבזור הנ"ל.

מה לגבי המראות המחוממות? איך זה עובד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ב107 שנהגתי ההילוכים היו קצרים מאוד.

 

קשה מאוד, לעבור מאמריקאית למיני.

אני בקוואליר שהיא רק 2.2L, ברבע גז מגיע ל100 בזמן סביר, ב107 משכתי הילוכים לכיוון ה4.5K סלד (נסיעת מבחן) בפול גז ולקח לה זמן להגיע ל100.

 

תחשוב על הצד החיובי, היא צורכת חצי מהמאליבו, ודי נוחה, יש חניה, הגה רך מאוד.

(אפשר לשפר את הצריכה, תוריד 10 קמש מהרגיל ותראה).

 

סך הכל נשמע רכב מעולה.

 

מעניין איך היא באוטומט. (יותר חסכוני לדעתי, כמו בכל אוטומט, ההילוכים ארוכים יותר.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפשרת האדים בחלון האחורי מפעילה גם את ההפשרה במראות.

האם אתה מודע לזה שלחיצה ארוכה (5 שניות לערך) על כפתור נעילת הדלתות תפעיל נעילה אוט' עם התחלת הנסיעה?

פטנט נחמד.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4530 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...