Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה לנטיס 323 אוט' 99 מגמגמת בסל"ד סרק עם הילוך משולב


sshahar
שימו לב! השרשור הזה בן 4490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום !

 

יש לי בעיה ברכב, אני מקווה שמישהו יוכל לעזור לי.

 

יש לי רכב מאזדה 323 שנת 99 GLX.

 

הבעיה היא שהוא מגמגם (ולפעמים נכבה) אבל רק כאשר אני נמצא במצב של D (בהילוכים).

אם אני מעביר ל N הוא נרגע והכל בסדר.

כאשר אני מעביר ל D ולוחץ על הגז הוא מפסיק לגמגם. רק כאשר אני אני עומד במקום או מדרדר עם הטורים.

 

מישהו יכול להגיד לי מה הבעיה יכולה להיות? או לפחות לשער?

 

אולי כיוון כלשהו?

חשבתי בהתחלה שזה יכול להיות פילטר דלק\פילטר אויר אבל אם כך למה כשאני מעביר למצב של N הוא בסדר גמור?

 

אולי זה קשור לתיבת ההילוכים? או לחיישן מסוים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

יתכן שהבעיה מסתובבת סביב מנוע הצעדים או המצערת ברכבך. ברכבים האלו מצטבר מידי פעם פיח בבית המצערת וסביב מנוע הצעדים שמפריע את פעולתו בסל"ד סרק. בתור התחלה אפשר לפרק את בית המצערת, לנקות אותו היטב ואז לראות אם יש שיפור במצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכל חברי הפורום !

 

יש לי בעיה ברכב, אני מקווה שמישהו יוכל לעזור לי.

 

יש לי רכב מאזדה 323 שנת 99 GLX.

 

הבעיה היא שהוא מגמגם (ולפעמים נכבה) אבל רק כאשר אני נמצא במצב של D (בהילוכים).

אם אני מעביר ל N הוא נרגע והכל בסדר.

כאשר אני מעביר ל D ולוחץ על הגז הוא מפסיק לגמגם. רק כאשר אני אני עומד במקום או מדרדר עם הטורים.

 

מישהו יכול להגיד לי מה הבעיה יכולה להיות? או לפחות לשער?

 

אולי כיוון כלשהו?

חשבתי בהתחלה שזה יכול להיות פילטר דלק\פילטר אויר אבל אם כך למה כשאני מעביר למצב של N הוא בסדר גמור?

 

אולי זה קשור לתיבת ההילוכים? או לחיישן מסוים?

שלום

אני מנחש שזה קשור למערכת ההצתה, יכול להיות שהמצתים בלויים מאד או כויל דפוק או חוטי הצתה.

בברכת הנותן מקבל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם !!!

עזרתם לי והרכב עובד בצורה תקינה !!

תודה מיוחדת גם לספי !

הבעיה הייתה באמת בצינור היניקה שהיה קרוע !

 

שמתי איזולירבנד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם !!!

עזרתם לי והרכב עובד בצורה תקינה !!

תודה מיוחדת גם לספי !

הבעיה הייתה באמת בצינור היניקה שהיה קרוע !

 

שמתי איזולירבנד.

 

אתה מדבר על הצינור השרשורי לכיוון הפילטר אוויר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

הצינור שמחבר את הפילטר אוויר עם בית המצערת (אם אני לא טועה, זה בית המצערת - היכן שמחובר הכבל מדוושת הגז)

 

יש למישהו מושג איפה אפשר לקנות אחד כזה בזול ?

או שאסור כאן להמליץ על מקומות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צניור כזה מקורי עולה בסביבות ה 450ש"ח, חליפי עולה בין 120-200ש"ח תברר בחוניות לחלקי חילוף בכל חנות כמעט יש את הצינור הזה, שמו "צינור יניקת אוויר בין הפילטר למצערת".

חשיבותו גבוהה מאוד משום שכל קרע קטן בצינור יגרום למנוע לגמגמם, חוסר סחיבה, זיהום אוויר ולצרוך יותר דלק.

 

לפני הצינור הזה על קופסאת מסנן הוויר מותקן חיישן שתפקידו למדוד את כמות האוויר הנכנסת למנוע, לכן כל כניסת אוויר אחרי החיישן לא נמדדת וגורמת לבעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי קניתי את הצינור (מקורי) האמת שהוא עלה קצת פחות מ 450 שקל - הוא עלה לי 180 שקל.

אני מקווה שזה מקורי כי ככה אמרו לי, קניתי את זה בחנות שהמליצו עליה כאן בפורום, היא נקראת "חזי דלאל וחלק" ברחוב המסגר בת"א.

 

אז ככה:

 

החלפתי את צינור היניקה, הרכב יסתדר אבל עדיין גמגם ועשה בעיות.

במיוחד, כמו שאמרתי, כשאני לוחץ על הברקס עם טורים נמוכים.

 

אחרי שהחלפתי את הצינור שמתי לב לרעש של שאיבה (תססססססססס) שמגיע מאזור המיצערת.

מסתבר שיש לי עוד צינור אחד קרוע - קרוע לגמרי !!!

הצינור מתחבר מהמיצערת לכיוון הבוסטר (אין לי מושג מה זה אני יודע שזה קשור לברקסים)

 

לפי מה שביררתי צינור כזה גם עולה בערך 200 שקל בגלל שיש שסתום בתוכו.

 

השאלה היא האם השסתום שבפנים הכרחי ?

ואם כן האם אני יכול לקנות צינור זהה ולהחדיר לתוכו את השסתום מהצינור הישן ?

 

אגב,

כרגע הוצאתי את החתיכה הקרועה של הצינור מהפין של המציערת וחיברתי שוב את הצינור היבש, עדיין אני שומע שנכנס אויר מחוץ למערכת אבל מעט.

והרכב עובד פיקס !

 

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לרכוש צינור ללא שסתום ולהעביר את השסתום, רק יש לשים לב לכיוון שלו משום שהוא חד כיווני והוא מאוד חשוב השסתום הזה!

 

כדי להעביר את השסתום צריך לחתוך את הצינור הישן לאורך ולהוציא את השסתום, ועל השסתום למרוח מעט שמן ולהכניס אותו לצינור החדש בכיוון הנכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הזה הייתי ממליץ לך לפנות למוסך להחלפת הצינור. אם במקרה של הצינור בין בית פילטר-האויר לבין בית-הצב (מצערת... throtle... טרוטל... טרטל), המקסימום-ריסק שלך זה תצרוכת דלק, מנוע מזייף וזיהום אויר, אז כבר מדובר בברקסים, וזה יכול להרוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 4490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...