Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס סטיישן - התרשמות ראשונה


SurfHigh
שימו לב! השרשור הזה בן 4510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז ביום ראשון אישתי קיבלה את הפוקוס החדשה מהעבודה.

מדובר על פוקוס סטיישן (גרנד טורר) מנוע 1.6 עם 126 כ"ס ברמת גימור טרנד. תיבה רובוטית 6 הילוכים.

מבחוץ מדובר באוטו נאה למדי, הוא אמנם סטיישן אבל נראה לא רע.

איך שהושטתי יד לפתוח את הדלת חשתי בשינוי לעומת ה I30 שאותה החזרנו.

הדלת מרגישה כבדה ואיכותית אבל נפתחת ונטרקת בשקט ששייך למכוניות יקרות יותר.

נכנסים פנימה. במבט ראשון האוטו משדר תחושה של חללית. הדשבורד ארוך, והמרחק לשמשה הקדמית גדול מאוד.

המושבים עצמם לא מפוארים, אבל משדרים סולידיות. אכזבה קלה מכך שכסא הנהג מתכוונן רק לגובה וזוית המשענת.

כמו כן, הרבה מאוד כפתורים - גם על ההגה וגם בקונסולה המרכזית.

מניעים - קשה מאוד לשמוע שהמנוע התעורר לחיים. בכלל, ברגע שסוגרים את הדלת מרגישים מנותקים, פשוט שקט באוטו - גם בחניה וגם בנסיעה. לנהוג עליו לא הספקתי יותר מכמה קילומטרים בודדים, ככה שקשה לי לתת חוות דעת על המנוע והגיר.

לא חסר כוח, אבל גם לא מרגישים איזה דחיפה מיוחדת.

נקודה חלשה - הגיר הססן בהילוכים נמוכים ויש השהיה של חצי שניה בערך לפעמים במעבר הילוך במהירויות נמוכות.

בחיפה זה מורגש יותר בגלל העליות והירידות. נקווה שאחרי הרצה ואחרי שאני אתרגל יהיו לי דברים יותר טובים להגיד.

ההגה נעים (ציפוי עור נדמה לי) אבל תחושת הניתוק מהכביש מגיע גם אליו. אולי אני לא רגיל עדיין אבל ב I30 מרגישים הרבה יותר מחוברים לאספלט מאשר בפוקוס. חללית, כבר אמרתי.

מה שמפתיע לטובה זה האבזור - מסך למחשב הדרך בלוח השעונים ועוד מסך לרדיו ולשאר הפונקציות במרכז הקונסולה, מזגן דיגיטלי עם בקרת אקלים לנהג ולנוסע, שליטה על הכל מההגה, הדלקת מגבים אוטומטית, בלוטוט מובנה ביחידת הרדיו, תמיכה בפקודות קוליות, כניסת USB והתממשקות לאייפון ואייפוד, פנסי ערפי, ליווי אורות "עד הבית" ואולי שכחתי עוד כמה דברים קטנים.

החלונות האחוריים מגיעים מושחרים. כל זה בגרסת הליסינג, כן?

דבר שאין והיה יכול להיות ממש נחמד זה בקרת שיוט.

מבחינת מרווח, הייתי אומר בינוני+. ב I30 היה קצת יותר מרווח. הבגאז' עמוק כיאה לסטיישן אבל קצת צר לדעתי. יש כיסוי נשלף לתכולה. סה"כ הייתי אומר שמדובר בעסקה טובה מאוד למשפחה חובבת האבזור.

תמונות ועדכונים בהמשך.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם ה- I30 שאליה אתה משווה היא רגילה או I30CW?

האם תוכל לתת עוד מידע השוואתי בין 2 המכוניות, אני מתלבט בין השתיים וכרגע אני נוטה מאוד ל- I30CW בגלל הפרשי מרווח משמעותיים לטעמי, תא מטען עדיף ועם תאי אחסון ב- I30CW וגם אמינות, רכב שאני יודע שאין איתו בעיות (ויש איתו כבר כמה שנים של ניסיון) לעומת גיר רובוטי שייתכן שיתברר בעתיד כבעייתי ואז אחזקת הרכב תהפוך להיות יקרה מאוד ולא משתלמת.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לריג'י30, ה I30 היתה רגילה ולא סטיישן. אבל לעניין המרווח הפנימי (לא בגאז') זה לא משנה. באמת ב I30 יש יותר תאי אכסון כמו מקום למשקפיים ותאים בין המושבים הקדמיים שמכילים גם בקבוק ליטר וחצי.

לגבי האמינות, אני זוכר שאצלנו הלך מתג חלון חשמל די מוקדם, וגם היתה בעיה שמוכרת כידועה ביחידת ברקס, משהו שגרם למנורה של ה ESP להכבות. עוד נקודה חשובה היא שב I30 אפשר בקלות לבטל כרית אוויר ליד הנהג באמצעות המפתח. בפורד אין אפשרות כזאת, לאשתי נאמר שצריך לגשת למוסך.

ולאדם, הכוונה היא שיש חיישן שמזהה טיפות מים על השמשה ומפעיל את הווישרים במהירות שמתאימה לעוצמת הגשם.

ליווי אורות - הכוונה שהאורות הראשיים נשארים דלוקים לעוד חצי דקה אחרי כיבוי הרכב, כלומר עד שתספיק להיכנס לבניין. לא בדקתי שזה אכן קיים, ככה שאל תתפוס אותי פה במילה.

אני יודע שהאורות חניה נדלקים בלחיצה על הנעילה המרכזית.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוונה היא שיש חיישן שמזהה טיפות מים על השמשה ומפעיל את הווישרים במהירות שמתאימה לעוצמת הגשם.

 

תוספת מגניבה, מעניין איך היא תתפקד בזמן הגשמים.

 

הדבר שאני הכי לא אוהב בגשמים, הוא הקטע של מהירות הווישרים. כל פעם, צריך לשנות את המהירות וזה מעצבן (כל אחד והשטויות שלו, אני מניח).

 

אם הדבר הזה יתפקד כמו שצריך, הרי שזו תוספת מבורכת, מבחינתי.

 

תתחדשו:).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת מגניבה, מעניין איך היא תתפקד בזמן הגשמים.... תתחדשו:).

היא מתפקדת . יש כזו בסניק, מספיק לשים את המגב במצב פעולה עם השהייה, לא משנה מה המהירות שכיוונתי - הוא מתחיל לעבוד לפי כמות הגשם. בדרך כלל זה נוח וטוב, לפעמים מוזר כי המהירות משתנית מאיטית למהירה מאוד.

 

גיל - תודה על ההשוואה. רק שלא מתסדר לי עניין ההיגוי - מנסיון עם פוקוס דור קודם הוא היה מצויין, עדיף בהרבה על פני ההיגוי הרך מאוד, ומנותק מרגש, של יונדאי. האם השינוי בפוקוס החדשה בולט לרעה?

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתרשמות שלי מסתכמת בינתיים ב-600 מטר של נסיעה,

באוטו החדש-דנדש של ההורים. מסכים בינתיים עם כל מה שנכתב בהתרשמות.

רק נותר להוסיף שהמערכות אשר הספקתי לבדוק עובדות יפה: זיהוי קולי, אורות ליווי וחיישני המגבים,

והדיבורית המובנית עם הבלותות' זה משהו שבהחלט מקל על החיים.

 

בכלל, פורד השקיעו הרבה ב"פטנטים" הקטנים האלה שמרצדס וב.מ.וו

הוציאו אחת אחרי השנייה במהלך שנות ה-90' - וכל זה בגרסת האבזור הבסיסית.

גם אם האוטו אולי לא יוצא דופן מבחינה דינמית (לא יודע, לא בדקתי)

הרי שלפחות מבחינת האבזור הוא מציב סטנדרט די גבוה,

שהאחרים ייאלצו לחקות אותו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא מתפקדת . יש כזו בסניק, מספיק לשים את המגב במצב פעולה עם השהייה, לא משנה מה המהירות שכיוונתי - הוא מתחיל לעבוד לפי כמות הגשם. בדרך כלל זה נוח וטוב, לפעמים מוזר כי המהירות משתנית מאיטית למהירה מאוד.

 

גיל - תודה על ההשוואה. רק שלא מתסדר לי עניין ההיגוי - מנסיון עם פוקוס דור קודם הוא היה מצויין, עדיף בהרבה על פני ההיגוי הרך מאוד, ומנותק מרגש, של יונדאי. האם השינוי בפוקוס החדשה בולט לרעה?

 

אם זה כך, יש למה לשאוף במכונית הבאה:).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אין תמונות (יהיו), אבל יש עוד כמה תובנות. נתחיל בחדשות הרעות:

חסרים תאי אכסון! זה ממש מציק, אין מקום נורמלי לשים פלאפון, ארנק, משקפיים. הכל מוצא את עצמו על המושב שליד הנהג.

מאחורה ראיתי שיש כמה גומחות בצידי הספסל, לא גדולות במיוחד אבל עדיף מכלום.

פעמיים כבר שכחתי להדליק אורות, זה קורה בגלל שהתאורה של הלוח שעונים נדלקת ברגע שפותחים את הדלת. אולי יש

דרך לקנפג את זה אחרת, עוד לא בדקתי.

התיבה הרובוטית יכולה ממש לעצבן במצבים מסויימים. למשל, אתמול חניתי ברברס ברחוב עם ירידה די תלולה. זה לא היה כיף.

שלא כמו בתיבה אוטומטית, כשעוזבים את הרגל מהגז, האוטו לא נתקע במקום אלא מתדרדר, יש אומנם מערכת למניעת הידרדרות,

אבל ברגע שנוגעים בגז היא משחררת את הברקס והאוטו עדיין לא מתקדם. כנראה שזה יבוא עם הזמן.

עכשיו לדברים הטובים. שיכוך המהמורות נפלא. הרבה יותר טוב מב I30 למשל. זה קורה כמובן בגלל הכיול של הבולמים, אבל גם בגלל בידוד רעשים מצוין בתא הנוסעים שתורם לאפקט.

המערכת סטריאו נפלאה. חזקה, באסים איכותיים ולא מקרקשת. אם אתה לא פריק מטורף של אודיו, היא מספיקה מעל ומעבר.

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין את הבלבול שנוצר, בעקבות הלוח השעונים. גם אצלי, בסיוויק, ישנו ה"תעלול" הזה :). אני מאמין שאחרי פעם אחת ששוכחים, זה עובר וכבר שוכחים מהבעיה הזו.

 

עדיין מחכים לתמונות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתצורת הטורר הרכב הזה נראה מאוד מרשים במציאות, במיוחד בלבן.

 

מצפים לתמונות...

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...