Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן באינטרקולר, טויוטה פראדו 2002.


פלג_
שימו לב! השרשור הזה בן 4553 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

לאחרונה שמתי לב שיש שמן מנוע באינטרקולר,

התחלתי לראות שיש הזעה מהצינורית של הווקום שיוצאת מהאינטרקולר, למערכת הווקום.

ואז פתחתי איזה חיישן (אוויר\חמצן) ביצאיה מהאינטרקולר כדי לראות את המצב.

 

 

בכל מקרה מצורפות תמונות.

הרכב הוא טויוטה פראדו דיזל, 2002.

אין בעיות סחיבה, הרכב נוסע כרגיל וגם לא מעשן.

 

מה יכול להיות הסיבה לבעייה?

או שזאת בכלל לא בעיה?

 

פלג_

2011-11-01_15-30-39_366.jpg

2011-11-01_15-31-11_693.jpg

2011-11-01_15-31-28_333.jpg

2011-11-01_15-31-37_132.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציין שזו תשובה כללית ואין לי הכרות עם הדגם המדובר.

 

שמן בצנרת יניקת האוויר ובאינטרקולר יכול להעיד על מס' דברים :

 

1. מפלס שמן גבוה במנוע, הרבה מעבר לקו המקסימום.

2. גומיות שסתומים ו/או טבעות בוכנה בלויות.

3. טורבו דולף וזורק שמן לכיוון האיטנרקולר.

 

 

סימני שמן בצנרת יניקה ובאינטרקולר מופיעים בהרבה מנועים משומשים עם קילומטרז' גבוה.

 

לצעירי, אין לי מספיק ניסיון בשביל לקבוע האם המצב אצלך מחייב טיפול או שזה "סביר"

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטורבו לא שורק בטורים גבוהים?

סימני שמן מעידים על טורבו שחוק.

אצלי לפני20K אולי יותר כאשר החלפתי אינגקטור ,בדרך כאשר פורק האינטרקולר בכניסה שלו היה שמן לא כמו אצלך אבל משהו שניתן להרגיש עם האצבע.

אמרו לי שזה מהטורבו אבל אם הוא עדיין מתפקד אז הכל בסדר.

כרגע אני לקראת ה200K וגם אצלי רואים הזעה מסויימת מהחיבורים והחיבור נשם.

אני בהזדמנות יפרק וינקה הכל או שאני ייתן למוסך לעשות את זה.

שאתה נותן גז עד הסוף בהתחלת נסיעה האם ישנה שריקה או רעש עמום ?(אצלי יש רעש עמום ושריקה חלשה שנובעת כנראה מהטורבינה של הטורבו)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן במערכת היניקה של מנועי דיזל מוגדשים זה כלל לא ענין חריג.

 

אם לא חסר שמן מנוע ואין נזילות יותר רצינות מאשר רואים בתמונות, לא הייתי מוטרד מזה כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שבת שלום

 

קודם כל המון תודה.

אז ככה, אין שריקה בכלל.

הרכב סוחב נהדר (כלומר כרגיל), ולא מעשן בצורה חריגה.

בעבר הלא רחוק היה לי היילקס 99 גם כן מוגדש ללא אינטרקולר.

ואני זוכר שגם אצלו היה שמן ביניקה.

 

בכל מקרה הרכב עם 330 אלף ק"מ, מטופל בזמן.

פילטר אויר מקורי (למרות שהמחיר שלו שחיטה) הוחלף לפני 30K

אני אבדוק את הנושא של הנשם, שבוע הבא (אחרי המבחנים)

יש צורך לנקות את האינטרקולר בשלב זה?

 

ושאלה נוספת, תכנית יותר.

אני זוכר שבהיילקס (פשוט בהיילקס זה היה יותר נגיש) הטורבו היה מחובר ישר לפילטר אויר.

ובצינור היניקה בין הטורבו לפילטר היה מתחבר הצינור של הנשם, שהיה נותן שימון לטורבו.

עד כאן אני צודק?

בהנחה שהתשובה היא כן, איך בדיוק הטורבו זרוק שמן? כלומר, מאיפה הוא מקבל את השמן שהוא זורק.

לא הגיוני שכל השמן הוא מהנשם, לא.

 

בנוסף היה גם לטורבו צנרת של הקירור מים, ואבל זה בטוח לא קשור.

 

המון תודה

והמשך יום טוב

פלג_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגדש טורבו מקבל שימון וקירור ישירות מהמנוע ע"י הזנת שמן בלחץ ממשאבת השמן ולא דרך הנשם מנוע.

יש מגדשים עם תוספת של קירור מים.

 

במצבי עבודה מסוימים של המנוע, כמות קטנה של שמן עוברת את קולרי השמן (מחזירי שמן קטנים שיושבים על ציר המגדש) ויוצאת לכוון המאיץ ואז מערכת היניקה מקבלת את השמן. הנשם גם נותן את תרומתו בעניין.

כל עוד מדובר בהזעות קלות אין צורך בביצוע ניקיון פנימי של האינטרקולר, רק מומלץ בטיפולים לנקות את איזור ההזעה או אולי גם לחזק טיפה את הבנד של הצנרת על מנת לצמצם את התופעה.

 

כמובן שאם המגדש, המנוע או מערכת יניקת האויר לא תקינים, כמות השמן תגבר ואז תראה ממש נזילות שמן מחיבורי של הצנרת ולא רק הזעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במידה והנשם סתום נוצר לחץ במערכת השמן של המנוע כי אין איוורור למערכת . מאחר שהטורבו הוא נקודת תורפה במערכת , הלחץ גורם לשמן לברוח דרך הטורבו החוצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

אז שוב תודה כמובן.

אני אתחיל בלבדוק את הנשם, אני מבין.

הנשם צריך להיות איזה שהוא צינור שיוצא ממכסה השסטומים?

מישהו במקרה יודע מיקום יותר מדויק במנוע הזה?

 

 

תודה

פלג_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי באיסוזו דימקס 2004 עם 450,000KM יש תמיד הזעה קטנה ליד האינטרקולר מהחיבורים של הצנרת וגם על החיבורים של המצערת מלא שמן אבל רואים שזה לא נזילה זה טבעי מאוד, והרבה מוסכים גם מורשים וגם מכונאים מקצועיים אמרו לי כמעט בכל רכבי הטורבו דיזל יש את התופעה הזאת וזה לא מדאיג בכלל.

אם אתה רואה החמרת מצב ושינוי בסחיבה במנוע אז כן זה מתחיל להיות חשוד.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

אוקי, נבדק הנשם, הוא לא סתום.

מה גם שצריך סיבה רצינית מאוד כדי לסתום את חצי צול הזה.

 

בכל מקרה יש עוד נזילה או הזעה, יותר לכיוון של נזילה, מהאטם מכסה שסטומים.

יכול להיות שיש איזה קשר לעניין?

 

תודה

פלג_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4553 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...