Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שלוש שנים עם מיאטה NC שנת 2006 (עדכון 5 שנים בהודעה 94)


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 3734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בעוד מספר ימים ימלאו 3 שנים לבעלותי על מאזדה מיאטה NC מבציר 2006 (בת 6 עוד שבוע) והנה אני מסכם עבורכם את החוויה (לא, אני לא מוכר את האוטו).

 

נתחיל מהכיף ואח"כ נעבור לכסף.

 

הבעלים הקודם, שהוא גם חבר, נסע על האוטו 52000 ק"מ במשך שלוש שנים. הוא גם הוסיף לה "נגיעות" קלות שמשדרגות מאוד את החוויה מהמקור, שהוא רך ועצל למדי. לא אפרט כאן הכל אבל הרכב מגיב טוב יותר בסל"ד ביניים ומושך נהדר בסל"ד גבוה. הוא גם אוחז טוב יותר מהמקור, ההגה ישיר יותר והתגובה להפנייה טובה יותר (לצמיגים איכותיים יש כאן השפעה אדירה). זוויות הגלגול קטנות משמעותית (עניין ידוע ב-NC לפני מתיחת פנים) והיציבות הכיוונית מצוינת - תודות לבולמים, קפיצים ומוטות ייצוב עדיפים.

 

עם כל אלו המיאטה מהנה מאוד לנהיגה ונוסכת הרבה בטחון גם כשבקרת היציבות מנותקת. ניתן לשחק איתה בקלות על מגבלות האחיזה ומעבר להן, גם בזכות הגה מהיר, זוויות היגוי גדולות, בסיס גלגלים קצר ותיבת הילוכים מצוינת (אגב, נתקלתי כבר באנשים שהתקינו קוויק-שיפט, ואחרי שנסעתי על מכונית כזו - זה מיותר לחלוטין ב-NC ורק פוגע בהעברת ההילוכים).

 

המיאטה שלי השתתפה בכמה ג'ימקאנות, ימי מסלול ודריפטים והוכיחה את עצמה כ-bullet proof לגמרי מבחינה מכנית. כלום לא התקלקל או נשבר וכל הרכיבים עדיין במצב מצוין. החוכמה היא לעשות את כל אלו בצורה נכונה - בלי לקרוע את האוטו. המטרה היא שהצמיגים יישחקו תחת הלחץ, ושיהיה פחות עומס על שאר הרכב. וכן, ניתן להתנהג כך גם באימוני דריפט (הכל קשור בסגנון הנהיגה). אני אומר את זה כדי שכל מיני פחדנים למיניהם שחוששים להרוס את הרכב יבינו שהוא בפירוש מיועד לזה ומסוגל לספוג נהיגה ספורטיבית מגוונת בלי להתפרק.

ביום יום, אגב, אני נוהג מאוד רגוע ושומר את האקשן ל"מסלול".

הערה נוספת - חובה לשמור על שגרת טיפולים ובדיקת נוזלים וגומיות למיניהן, בעיקר לפני נהיגה ספורטיבית. כבר היו בעלי מיאטות שהלכו להם מנועים וכדומה בגלל הזנחה כזו או אחרת.

 

כעת נעבור לכסף:

מ-52000 ק"מ ועד ל-85000 ב-3 שנים זה פחות מ-11000 בשנה - נסועה נמוכה למדי (גר קרוב לעבודה).

עד לפני כשנה מילאתי 98 בהנחה, אבל כשהמחירים קפצו נמאס לי ועברתי ל-95. שום דבר לא השתנה וגם תחת עומס המנוע עובד מצוין. בקיצור - ממש אין צורך.

צריכה ממוצעת לאורך התקופה - 11 ק"מ לליטר

מחיר דלק סה"כ - 21000 שקלים.

ביטוח חובה 1635 שקלים בממוצע.

מקיף 5250 שקלים בממוצע (יותר בהתחלה, פחות עכשיו - כי אני מעל 30).

רישוי כ-1800 בממוצע - קבוצה 5 (שילמתי רק שנתיים - הבעלים הקודם שילם את השנה הראשונה).

 

עם הקנייה בוצעו בלמים (רפידות 4 גלגלים, חריטת דיסקים קדמיים) ב-1000 שקלים.

בנוסף תוקן חור קטן באגזוז ב-200 שקלים.

טיפול 60000 ק"מ - 600 שקלים.

אחרי שנה בעלות התקלקל בולם (מזדה-ספיד). קניתי רביעיה חדשה (הם כבר היו עייפים) בארה"ב ואבא שלי לקח אותה במזוודה - 3100 כולל התקנה וכיוון פרונט (הבולמים לבד עלו 1900).

מצבר וורטה חדש (המקורי החזיק 4.5 שנים) - 550 שקלים.

טיפול 75000 ק"מ - 950 שקלים (כולל שמן סרן אחורי ועוד כמה דברים נוספים)

בתחילת השנה החלפתי פלאגים כי הרגשתי שצריך. המוסך המרכזי ביצע עבודה ממש גרועה ואחרי מריבות איתם הם חייבו אותי רק ב-400 שקלים. אח"כ היו לי בעיות של הצתה (גמגומים בזמן נסיעה) בגלל התיקון החאפרי שלהם, ובסוף הלכתי לחשמלאי שסידר לי את החיבור בחינם (תיקון פשוט של 5 דקות שעובד מאז נהדר).

לפני כחצי שנה ניצלתי הזדמנות נוספת שאבא שלי טס לארה"ב ודאגתי שיחזור עם קלאץ' ACT מחוזק וגלגל תנופה FIDANZA קל בערך בחצי מהמקורי. ביחד הם עלו 3300 שקלים - כמו המחיר של קלאץ' מקורי בארץ. החלפה + שמן גיר ב-1200 שקלים (לקלאץ' המקורי נותרו עוד כ-20000 ק"מ, להערכת המוסך) ועוד טיפול ב-800 שקלים והאוטו מרגיש כמו חדש. גלגל התנופה הקל נותן לו קלילות ותגובה עדיפים והקלאץ' המחוזק לא כבד יותר אבל מאוד מדויק בעיקר בסל"ד גבוה.

סה"כ עלויות טיפולים, תיקונים ותוספות - 12200 שקלים, כשרוב הסכום הזה מגיע מדברים לא קריטיים (כמו הקלאץ' והחלפת כל הבולמים) שבוצעו רק כי אני פדנט מהבחינה הזאת.

לא נמצאת בסכום הזה החלפת צמיגים - כי היה לי שובר לרביעייה. אגב, הרכב הגיע עם dunlop direzza מצוינים, וכעת נועל פירלי פי-זירו שגם הם טובים מאוד ומחזיקים עד כה מצוין (כשנתיים ו-20000 ק"מ, עם לפחות עוד 10000 בקנה להערכתי). עלות רביעיית צמיגים איכותית - בין 550 ל-1000 שקלים לצמיג.

אה כן - איתוראן כ-40 שקלים לחודש.

 

עניין נוסף - עקב חלק מהתוספות נדלקת לעיתים נורת צ'ק אנג'ין צהובה. במצב כזה המנוע נכנס ל-safe mode ומפת הניהול שלו משתנה. מכיוון שזה לא נובע מבעיה אלא פשוט מחוסר קריאה של החיישן, כל מה שצריך לעשות זה לבטל את הקוד (מתבצע כיום בקלות עם מתאם בלוטות' ל-OBD ותוכנת TORQUE לסלולרי).

 

אם נסכם את כל העלויות נגלה שהעלות השנתית הממוצעת היא 19000 שקלים כולל הכל לנסועה של 11000 ק"מ בשנה, או 1600 שקלים בחודש. (אלמלא הפדנטיות זה היה יכול להיות גם 1400 או פחות)

נצרף ירידת ערך למשוואה - איבוד ערך ממוצע לפי לוי יצחק של קצת יותר מ7%!!! ובסה"כ 28000 שקלים (106 כיום מול 134 בעת הקנייה) ונגלה שמדובר ב-2350 שקלים לערך לחודש.

 

אסכם בנקודות:

 

לחיוב:

  • מהנה מאוד לנהיגה, גם במצב סטוק ובמיוחד עם כמה תוספות עדינות.
  • היגוי מעולה, תיבת הילוכים מצוינת, מנוע שאוהב סל"ד גבוה, בלמים חזקים.
  • גג נפתח (ונסגר) בתוך שניות. מנגנון ידני פשוט שלא מתקלקל.
  • רמת אבזור טובה בהחלט ביחס לשנתון ולמיצוב, גם מבחינת בטיחותית. (4 כריות אוויר, ESP, פנסי קסנון, בקרת אקלים, מחליף דיסקים, שליטה מההגה)
  • תא מטען סביר לרודסטר.
  • אמינות מצוינת בטיפול נכון - כל התקלות שהיו לי נבעו מרכיבי אפטר-מרקט (שאני לא מתחרט עליהם לרגע).
  • ממכרת!

 

לשלילה:

  • מנוע מעט אנמי בסל"ד בינוני (בטח ביחס למנועי טורבו).
  • מקום רק לשניים (בעצם זה גם לחיוב :wink: ).
  • תא מטען קטן ביחס לסופר-מיני. בעצם גם ביחס למיני...
  • עלויות ביטוח מקיף גבוהות ביחס לממוצע.
  • איכות חומרים בינונית, הרבה קרקושים ורעשים בתא הנוסעים (גם נובע מהעדר הגג - ריבוי רעשי רוח וכביש).
  • הגג דורש טיפול מיוחד (לא משהו מסובך - כמה חומרים וניקוי עדין יחסית).
  • מערכת השמע של Bose אמנם סבירה, אבל המיאטה לא משתפת פעולה איתה ואיכות השמע נפגעת מויברציות בדלתות, בין השאר. צריך לבצע איטום ועוד כל מיני דברים בשביל להגיע לתוצאה טובה.

 

 

זהו בינתיים. מקווה שזה עזר למישהו ואם יש שאלות - shoot.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בסך-הכל המחירים ממש סבירים ביחס לתמורה (רודסטר פתוחה והנעה אחורית). אני מתאר לעצמי שהביטוח יקר יותר בהנחה ומדובר בנהג מתחת לגיל 30 ועדיין לא מדובר במספרים מפוצצים. עד כמה שאני זוכר היא נמכרה גם עם גג קשיח, ותג מחיר גבוה משמעותית. מעניין אם גרסת הגג הקשיח זולה יותר בביטוח.

 

תמשיך להנות ממנה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפירוט למה שהרכב עבר וכן על עלויות כי בדיוק אתמול הלכתי עם חבר לראות אחת (והרכב שראינו אכן במצב רע) בשבילו (מחפש מיאטה מבציר 06 עד 2008 ).

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי ונהנתי.

שתי שאלות אם אפשר:

1- כמה מלים על תחושת הכביש מאחורי ההגה בזמן נסיעה אגרסיבית? [האוטו לוחש לך מה קורה מתחת לגלגלים, הרגשה אטומה לחלוטין, etc]

2- טיפים למחפש NC משומשת? [בעצם מה לבדוק ולמה לצפות.]

 

keep it kicking

במאזדה 3 בלם היד נמצא בתוך התחת של הנוסע ליד הנהג.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בצריכת הדלק בין NA ל NC?

ה NA זצ"ל עשתה 1:13-1:14 אצלי, גיר ידני כמובן.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין!

יד 2 - שנת 98 בערך 170-180 אלף ק"מ נוסעת ומרגישה נהדר.

אמינות מ ד ה י מ ה.

mit4.jpg

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני כרגיל כתיבה מפורטת ומשובחת.

נהנתי לקרא.

:mm_yeah:

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב פעם מסתבר שמכונית ספורטיבית היא תענוג משמיים :-) (גג נפתח ) ולא במחיר בשמיים:-o.

 

תודה על השיתוף.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סתם היא כונתה "מכונית הספורט הבריטית הטובה והאמינה ביותר שיוצרה אי פעם".

מה שיפה הוא, שגם אחרי למעלה מ 20 שנה לאחר שהוצגה, המיאטה עדיין נראית רעננה ונכונה, ועל פניו נראה שתראה כך גם בעוד 15 שנה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסך-הכל המחירים ממש סבירים ביחס לתמורה (רודסטר פתוחה והנעה אחורית). אני מתאר לעצמי שהביטוח יקר יותר בהנחה ומדובר בנהג מתחת לגיל 30 ועדיין לא מדובר במספרים מפוצצים. עד כמה שאני זוכר היא נמכרה גם עם גג קשיח, ותג מחיר גבוה משמעותית. מעניין אם גרסת הגג הקשיח זולה יותר בביטוח.

 

תמשיך להנות ממנה!

 

כשהייתי מתחת לגיל 30 המקיף היה בערך 5300, עכשיו הוא 4700 בערך. יש הבדל של כמה מאות שקלים גם בחובה, אגב.

עם גג קשיח אם אני זוכר נכון הביטוח לא יותר זול כי הרכב גם יותר יקר...

 

המקיף שלך ממש גבוה, אני משלם 3700 על NB ואני מתחת ל-30.

 

המקיף שלי הוא מהנמוכים שפגשתי עבור NC, אבל שיהיה... אולי אצלך יש החרגה לגג? או שאולי יש לך קשרים... (או שה-NB שלך היא לא 2005 והמחירון שלה נמוך משמעותית)

 

קראתי ונהנתי.

שתי שאלות אם אפשר:

1- כמה מלים על תחושת הכביש מאחורי ההגה בזמן נסיעה אגרסיבית? [האוטו לוחש לך מה קורה מתחת לגלגלים, הרגשה אטומה לחלוטין, etc]

2- טיפים למחפש NC משומשת? [בעצם מה לבדוק ולמה לצפות.]

 

keep it kicking

 

1. ההגה אולי לא מדבר כמו ב-306, אבל הוא בהחלט אומר לך כל מה שצריך. המשקל שלו טוב, הוא מהיר וחד מאוד (משמעותית יותר מב-306, למשל), אין שטח מת וקל מאוד להבחין בהחלקות (גם בזכות בסיס הגלגלים).

2. נראה לי שזה כבר נושא לת'רד בפני עצמו... (בפעם אחרת)

 

אם מה שאתה מחפש זה תחושה והתנהגות, אז NB עדיפה, לפחות בסטוק.

 

NB אכן עדיפה בנושא הזה בתור סטוק, אבל שיפורים קלים ל-NC והיא לא פחות טובה, ואסור לשכוח שיש לה יתרון אחד משמעותי - כוח מנוע.

 

יש הבדל בצריכת הדלק בין NA ל NC?

ה NA זצ"ל עשתה 1:13-1:14 אצלי, גיר ידני כמובן.

 

לא הייתה לי NA, אבל אני מניח שיש - מנוע גדול יותר ומשקל כבד יותר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום נעים לקריאה ובעצם מכיל את כל המידע שהמתעניין זקוק לו.

כבעל מיאטה לשעבר מצאתי כי לא הוזכר ברשימת היתרונות בסיכום החיוך שלא נמחק מהפנים גם אחרי 6 שנים כאילו כל יום זה היום הראשון לבעלות עליה.

 

רכב נהדר עם אופי:mm_yeah:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3734 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...