Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי אלטו חדשה או יונדאי גטס מיד שניה?‬


ronyb85
שימו לב! השרשור הזה בן 4540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני מתכנן לקנות בקרוב רכב לצורך נהיגה יום יומית לעבודה ובחזרה מראשל"צ לת"א. מעריך שזה יהיה כ-60-70 ק"מ ביום, ולצערי כמובן שכרוכים בכך גם הפקקים של הנסיעות בשעות הבוקר והערב אל ומ-ת"א.

 

אני רווק ולכן מעוניין ברכב קטן, צנוע וחסכוני כמה שניתן. עם זאת מעדיף לקנות רכב כמה שיותר חדש כדי להיות שקט לגבי תקלות למיניהן.

 

כרגע ההתלבטות שלי היא בין שתי האופציות הבאות:

 

1) רכב מיד שנייה בטווח מחירים שבין 30,000 ל-40,000 ש"ח – ממה שראיתי, המועמד הבולט ביותר הוא יונדאי גטס מהשנים 2006-2008 (מליסינג כנראה). במקרה כזה אוכל לגייס את כל הסכום הדרוש בכוחות עצמי ולא אצטרך להתעסק בלקיחת הלוואה / מימון ולשלם ריבית.

 

2) רכב חדש, אחד מדגמי המיני שניתן לקנות בסביבות ה-60,000 ש"ח - כנראה סוזוקי אלטו (אולי שברולט ספארק). כדי לקנות רכב כזה אצטרך לקחת הלוואה של בין 20 ל-30 אלף ולשלם ריבית.

 

- ידוע לי שאלטו ידנית נחשבת לחסכונית מאוד בדלק, אך האם חיסכון כזה בא לידי ביטוי גם בנהיגה שחלק גדול ממנה היא עמידה בפקקים?

- עד כמה אסבול מנהיגה בפקקים ברכב ידני?

- לטווח הרחוק, האם החיסכון בדלק של אלטו לעומת גטס יכול לכסות על הפער במחיר של כ-20 אלף ש"ח?

- כשלוקחים בחשבון את איבוד שווי הרכב, בהנחה וארצה להחליף את האוטו אחרי 3 שנים, כנראה שאאבד יותר מהשווי של האלטו לעומת הגטס. האם זה נכון?

- עד כמה ה"מיתוס" לגבי זה שהגטס זוללת הרבה דלק הוא נכון? הבנתי שבדגמים החדשים יותר כמו שאני מתכנן לקנות הבעיה הזאת נפתרה. האם זה נכון?

 

אשמח לשמוע את עצותיכם והמלצותיכם בנושא.

מה עדיף? על אילו נקודות לא חשבתי? אולי בכלל תמליצו על מכוניות אחרות...

 

תודה רבה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כול תבדוק אם מבחינת כוח האלטו מתאימה לך.

בפקקים אין מה לעשות האוטומט יותר נוח,השיטה בידני היא לא להתקדם ישר אם הרכב לפננו זז קצת אלא לנסות לגלוש או כאשר הרכב התרחק קצת אז לנוע.

מבחינת חיסכון בדלק 20K יקח לך כמה שנים טובות לכסות.

הרכבים הזולים מאבדים פחות מאשר משפחתיות לא תהיה לך ירידה של 15K בשנה אלא באזור ב7-8,מצד שני גטס שהיא מאוד פופלרית בליסינג תאלץ למכור גם במחיר זול,אך קח בחשבון שיש לך אחריות.

הגטס אכן לא הייתה חסכונית בגיר אוטומטי במיוחד לפני מתיחת פנים,אחריה זה שופר אך אי אפשר להגיד שהיא הפכה להכי חיסכונית בקטגוריה.

 

אם יש יכולת ומבחינת כוח האלטו מתאימה לך אני היית משקיע וקונה חדש, למה?

1-יש לך אחריות.

2-חוויה של קניית רכב חדש.

3-אחד מהמכוניות הכי חסכוניות שיש.

4-אחזקה זולה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה!

 

קודם כול תבדוק אם מבחינת כוח האלטו מתאימה לך.

 

למה הכוונה בלבדוק אם מבחינת כוח האלטו מתאימה לי?

אני מודע לכך שזאת מכונית קטנה וחלשה בעלת מנוע בנפח של ליטר 1, שאי אפשר להאיץ איתה כל כך מהר ואולי בעייתי לבצע עקיפות במהירויות גדולות. אם לזה הכוונה אז אני חושב שאני יכול לחיות עם זה. אולי יש בזה גם סוג של יתרון כי זה יכריח אותי לנהוג בצורה קצת יותר בטיחותית מבלי להתפתות להגיע למהירויות גבוהות מדי.. :)

 

לזה התכוונת או למשהו אחר?

 

אשמח לשמוע עוד מחשבות / דעות של אנשים נוספים בנושא.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן בדיוק לזה התכוונתי,אתה גם צודק בקשר לנהיגה יותר בטיחותית,אני מוצא את עצמי נוהג באזור ה 90-100.נהיגה רגועה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן בדיוק לזה התכוונתי,אתה גם צודק בקשר לנהיגה יותר בטיחותית,אני מוצא את עצמי נוהג באזור ה 90-100.נהיגה רגועה.

 

מהתגובה שלך אני מבין שאתה בעלים של סוזוקי אלטו?

אם כן, אודה לך אם תכתוב חוות דעת כללית שלך על הרכב, ממה אתה מרוצה יותר וממה פחות?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטו מדוברת המון בפורום ויש פה כמה אנשים שיש להם אלטו,אני מציע להריץ חיפוש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. גטס מכונית לא טובה, במיוחד מליסינג שמדובר על גרסת ה-GLF הלא בטיחותית.

ב. אלטו היא המיני הפחות טובה כיום. במחיר קרוב יש יונדאי i10, פיג'ו 107, קיה פיקנטו ועוד - כולן טובות יותר.

ג. הריבית על הלוואה של 30 אלף שקלים היא אלפים בודדים במשך שלוש שנים - לא דיל ברייקר.

ד. החסכון ברכב מודרני עם מנוע קטן בא לידי ביטוי גם בפקקים.

ה. נהיגה בפקקים בגיר ידני היא לחלוטין עניין אישי. הקטנות הידניות כיום קלות לנהיגה והקלאץ' קליל יחסית, אבל אם אתה מרגיש שתסבול מזה מאוד - אולי שווה לך לחפש אוטומטי (יותר יקר, יותר בזבזני).

ו. החסכון בדלק יכול לכסות על הפער (שהוא לא 20 אלף שקלים - כי הרכב יהיה שווה יותר כשתמכור, נניח ב-10 אלף שקלים). לדוגמא החסכון יכול להיות 400 שקלים בחודש, שזה קרוב ל-5000 בשנה.

ז. אחרי שלוש שנים תאבד נניח 25 אלף ממחיר הקטנה החדשה, ו-15 אלף ממחיר הגטס.

ח. אל תשכח שלחדשה יש גם אחריות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להגיד על הגטס הרבה דברים, אבל לומר שהוא אוטו לא טוב זה פשוט לחטוא לאמת.

 

ואליו פור מאני הגטס הוא אחד הרכבים הטובים שיש לשוק להציע. הוא זריז, אמין מאוד, טיפולים זולים וחלקים שעולים גרושים.

 

ישנן בעיות שצריך לקחת בחשבון:

1. לא להעז לקנות את הדגם הישן, רק מ2007 ומעלה עם המנוע הגדול יותר. הוא גם חזק יותר (95 סוסים במקום 84) וגן צריכת הדלק שלו משופרת.

 

2. עם זאת, עדיין לא מדובר בחסכן גדול.

 

3. להשתדל להוציא קצת יותר ולקנות GLS ולא GLF. באחרונה יש כרית אוויר אחת ואין ABS!

 

4. לא לקנות רכב שהוא השכרה או ליסינג לשעבר ממגרשים קטנים.

 

אני הייתי ממליץ ללכת על ה2008 שבה כבר יש ABS, שתי כריות אוויר וESP (אבל לא בכולן אז שים לב)

 

עוד אופציה טובה היא הסיריון. מעט פחות זריזה, אבל חסכונית יותר ויש לה שוק טוב יותר.

 

בכל מקרה, אני לא ממליץ לך ללכת על האלטו ודומותיה, קודם כל אני לא מת על טרנד קופסאות הסרדינים, אבל מעבר לכך, בגלל הצורך שלך. זה יהיה סיוט רציני לנהוג בכביש מהיר עם רכב כזה על בסיס יומיומי. יש סיבה שהם נקראים רכבים עירוניים

 

אם אתה בכל זאת רוצה רכב חדש ולא אכפת לך שהוא ידני, לך על הפאביה או הקליאו. אלו רכבי סופר מיני שהרבה יותר יתאימו לצרכים שלך.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפאביה צריך להוסיף עוד 15K,אם יש יכולת מצוין אם לא,אין שום בעיה לרכב מיני לנסוע בכביש עירוני.

על איזה רכב מיני נסעת שאתה יודע שזה סיוט?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל המגיבים.

כרגע אני נוטה יותר לכיוון הגטס בכל זאת.

 

עכשיו הדילמה היא האם לקנות גטס אוטומטית או ידנית.

עד כמה החיסכון בדלק בדגם ידני הוא משמעותי לעומת האוטומטי?

 

מישהו יכול לתת לי הערכה של כמה כסף בחודש ניתן לחסוך על דלק ברכב הידני (נניח בנהיגה של 1500 ק"מ בחודש)?

האם מדובר בהבדל שנמדד בעשרות שקלים או מאות שקלים?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי אתר KML וזה ניקח כבערך כי זה לא מדויק שם,הגטס לאחר מתיחת פנים עושה לגיר ידני כ:13.15 ק"מ לליטר,אוטומט: 11.28.

לכן יוצא שאם אתה עושה 1500 ק"מ בחודש בגיר ידני יצא לך 830 שקל,באוטומט 968. פחות או יותר זה סדר גודל.

אך לידני גם יתרונות באמינות וזריזות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד שלא תהיה לך תקלה רצינית בגטס זה יצא כמעט אותו הכסף.



 

את כל מה שאתה תחסוך בקניה של הגטס אתה עדיין לא תבזבז בדלק.

 

לעומת זאת את כל מה שאתה תוציא על רכב חדש אתה תחסוך בדלק ובאחריות.

 

 

אתה נוסע עד 70 קילומטר ביום - זה מרחק לא קטן וזו לא בדיחה - האלטו ידוע כרכב לא נוח, הייתי אם כבר הולך על הI10 או על הפיקנטו שהן באופן מפתיע - נוחות לנהיגה - ניסיתי, בדקתי וגם נהגתי ברכב מקביל לפג'ו 107 שגם היה נוח אבל הI10 ממש הפתיעה אותי.

 

בפקקים אתה תרד עם הקטנטנות האלה ל1:13 במקרה הטוב 1:14 ובגטס אתה צריך לראות את ה1:10 לפחות אם לא 1:11 בהתחשב בפערים במחירים הגטס למרות הכל, הרבה יותר רכב מהקטנות האחרות.

 

אני הייתי מחפש גטס במצב טוב ויש לא מעט כאלה או אם השקט הנפשי של רכב חדש ממש עושה לך את זה - I10 או פיקנטו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להגיד על הגטס הרבה דברים, אבל לומר שהוא אוטו לא טוב זה פשוט לחטוא לאמת.

 

עוד אופציה טובה היא הסיריון. מעט פחות זריזה, אבל חסכונית יותר ויש לה שוק טוב יותר.

 

בהצלחה.

 

הסיריון יותר זריזה מהגטס אמינה לא פחות (לדעתי יותר) והרבה יותר חסכונית בנהיגה רגוע בלי בעיה 1/15

תבדוק גם את המיקרה שהיא מצויינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר לא גטס אז הייתי הולך על פונטו/גרנדה פונטו ידנית. היא תעלה לא הרבה יותר מהגטס, יותר בטוחה מאלטו וחסכונית כמעט כמוה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4540 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...