Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגיגים: BMW 1 דיזל ורשמים מגרמניה


hans
שימו לב! השרשור הזה בן 4579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רבים כתבו פה בעבר על חופשות והשכרות בחו"ל, אני מקווה שלא ייצא יותר מדי אוף-טופיק.

חזרתי משבוע של חופשה בדויטשלנד שמטרתה הייתה לתפוס כמה שיותר במכה אחת. התוצאה?

2100~ ק"מ ברכב שכור, מעבר ב-4 מחוזות/מדינות, וקטעי נהיגה רצופה של ~500 ק"מ.

היה ברור מהתחלה שחופשה כזו לא תיגמר בטוב עם מכונית קטנה/זעירה, ולכן שילמתי מעט יותר

כדי לקבל BMW מסדרה 1. דיזל (כמובן) ידנית (אלא מה) - 116D.

 

הזמנתי מהאתר הבינלאומי של SIXT, שהיה הברור והמפורט ביותר (דריש ציין את זה איפה שהוא) -

בלי אותיות קטנות, בלי שטויות, הכול רשום שם ואין הפתעות בתשלומים. כמו שצריך!

 

עד שהסתדרתי עם איזה טלפון עם GPS, התברר לשמחתי שהאוטו כולל מערכת ניווט מובנית,

ועוד אחת משובחת. על ה-IDRIVE או איך שלא קוראים למערכת הזאת שנשלטת עם הכפתור העגול

השתלטתי בקלות, ובכלל, הנדסת האנוש של האוטו הזה היא תענוג צרוף - הכול נופל לידיים,

לא צריך ללמוד כלום, פשוט לנהוג ותוך כדי לגלות כל מיני פיצ'רים נחמדים.

המנוע לא חזק, אבל עם קצת סבלנות אפשר להגיע ל-200, למרות שמהירות השיוט הנוחה

(מבחינת מנוע, לא מבחינת מתלים) היא 170.

מבחינת התנהגות ומתלים, לא התקרבתי בכלל לקצה, הדבר הזה נצמד לכביש כמו עלוקה בכל מהירות ובכל כביש.

מה עוד אהבתי?

-מראות ע-נ-ק-י-ו-ת. למה אין אותן בכל רכב? מעניק תחושת ביטחון יוצאת מן הכלל.

-כיסא תומך, בלי כאבי גב גם בנסיעות שנמשכו 5 שעות רצוף.

-מנוף איתות דו-מצבי: לחיצה קלה גורמת ל-3 איתותים בלבד.

-I-DRIVE - קל לשחק עם כל האופציות השונות, לשמור שירים באוטו (כדי להגן על הדיסקים)

ובטח יש עוד מיליון ואחת אופציות שלא הגעתי אליהן. מסך גדול וברור עם מערכת ניווט חבל"ז.

-עוד הפתעה: תא מטען גדול יחסית. אני מניח שזה בא על חשבון המרווח במושב האחורי,

אבל לא הייתי צריך להסיע אף אחד מאחור...

 

בקיצור, אוטו קצת עגלה בגלל המנוע החלוש, אבל חוץ מזה פשוט תענוג - יש חיבור מיידי לכביש

והרגשתי בטוח לגמרי מהשנייה הראשונה. אם ככה זה מרגיש בכל ב-מ-וו, אז אני הופך מעכשיו למעריץ.

- - - - - - -

קצת על נהיגה בגרמניה:

- בכל הקשור לשמירה על מהירות, המקומיים מתחלקים ל-2: כאלה שנוסעים ב-ד-י-ו-ק 80 או 50 קמ"ש,

או מה שלא יהיה, וכאלה שנוסעים במהירות כפולה מהמותרת בכל רגע נתון. הרוב משתייכים לחלק השני. :shock:

- כהשלמה לסעיף הקודם, כ-ו-ל-ם שומרים מרחק ומתאימים אותו למהירות. בלי חוכמות,

מין סגנון נהיגה אינטנסיבי, אך מוקפד ומסודר. יש יוצאי דופן, אבל אלה זניחים בהשוואה

לקטסטרופה שאני רואה מדי יום בארץ. אם אתה קולט את הראש ונוהג באותו אופן, זה פשוט תענוג.

- הנהגים נוטים לעבור במהירות ובחדות מנתיב לנתיב.

- כל היציאות והכניסות לכבישים המהירים בנויות בדיוק באותה צורה: צריך לבלום די חזק ביציאה,

ויש לך בערך 200 מטר כדי להשתלב בתנועה בכביש מהיר (אח"כ הנתיב נגמר בחדות).

בהתאם לכך, מי שנוסע בכביש המהיר חייב לעבור למסלול המרכזי או השמאלי

כשהוא מתקרב למחלף - שוב, בגלל שלמכוניות הנכנסות אליו יש מסלול האצה קצרצר.

- חלקים רבים מהאוטובאן נמצאים בשיפוצים תכופים, שבמהלכם כל התנועה מוכנסת ל-2 נתיבים

ברוחב 2 מטר בדיוק. לא תענוג גדול כשחצי מהתנועה מורכבת ממשאיות, צריך להתרגל לזה

(ומיותר לציין שכולם נעים יחד במהירות תלת-ספרתית, במרחק של 5-10 ס"מ בין מראה למראה).

- אם תשכח במקרה איך נראה תמרור "אין הגבלת מהירות", ה-AMG או ה-M במסלול השמאלי יזכירו לך מיד. :twisted:

 

יש עוד טיפים, אבל כבר חפרתי מספיק. מצורפים צילומים אקראיים, בין השאר של סתיו אירופי מצוי.

P1030135.jpg

P1030215.jpg

P1030242.jpg

P1030281.jpg

P1030331.jpg

P1030392.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד קצת:

המכונית עם המדבקות המוזרות היא כנראה איזו אאודי A3 עם הסוואה.

זה צולם לגמרי באקראי, רק אח"כ שמעתי את ההסבר

(די הגיוני לאור העובדה שבדיוק הייתי ליד אינגולשטאט, אחד ממרכזי הפיתוח של אאודי).

הצילום עם שלל הרכבים בוצע ליד צוויקאו / גלאוכאו, אחד המפעלים של פולקסווגן.

סטיישן זאת צורה די פופולרית, מתברר.:-)

P1030428.jpg

P1030442.jpg

P1030467.jpg

P1030521.jpg

P1030529.jpg

P1030584.jpg

P1030634.jpg

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס, דברים ששכחתי להוסיף: למכונית הייתה מערכת שמדוממת את המנוע בעצירה,

ומניעה אותו מחדש ברגע שלוחצים על המצמד.

לקח לי יומיים להתרגל לזה, זה מנוגד לכל אינסטינקט או הרגל שפיתחתי במהלך השנים...

עוד: צריכת דלק בנהיגה שהייתה ברובה במהירות לא-שפויה-בעליל

(או שפויה להפליא, אם אתה נוהג כגרמני) עמדה על 16~ ק"מ לליטר. 'בסדר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי על הכותרת לא האמנתי. שבועות שאני מחפש את הזמן לרשום בדיוק את הפוסט הזה

 

רציתי להתחיל אותו בעוף אבל המנהלים לא אוהבים אותי מספיק :wink:

 

חזרתי לפני חודש משבוע בגרמניה, 1250 ק"מ נהיגה ב5 ימים.

מינכן - גבול שוויץ - היער השחור - קייזרסלאוטרן - נרברגרינג :evil: - פרנקפורט

 

גם אני הזמנתי את הרכב מסיקסט העולמי וגם אני הזמנתי BMW סדרה 1. למזלי קיבלתי את ה120d, שהיא שדה אמיתית.

שיוטים באוטובאנים על 180 היא לוקחת כמו כלום, המקסימום שלקחנו אותה היה 220 על הסקאלה ולא שמענו כלום חוץ מרוח, המנוע היה באיזור ה 4.5K סל"ד.

 

הרכב מדהים, כוח זמין לאורך כל הדרך, גם כשהוא מבקש ממך לשמור על הילוך חמישי או שישי במהירויות של 65-85 בנגיעה קלה בדוושה הרכב מתעורר ומספק את הסחורה גם באיזור ה 1.5K סל"ד.

 

מערכת ה-gps הייתה מדויקת מאוד, נוחה ואינטואיטיבית לשימוש למרות שלקח לנו יום עד שמצאנו איך מעבירים אותה לאנגלית.

בלוטות' מובנה, חיבור aux ושאר הפיצ'רים היו נחמדים כי לא ציפינו לזה.

 

אני דווקא לא חוויתי את אלה שנוסעים פי-2 מהמהירות המותרת. בחלקים שיש הגבלת מהירות החלוקה הייתה חצי שומרים וחצי נוסעים 10-30 קמ"ש יותר. מה שהפתיע אותי היה המהירויות שמכוניות משייטות שם, במספר מקרים ראיתי זקנות נוהגות באוטובאן על סמארטים או רכבי סופר מיני בני מעל 10 במהיריות של 140 קמ"ש.

 

הרינג הוא כבר סיפור בפני עצמו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית בגרמניה ולא ביקרת ברינג ובתערוכת פרנקפורט? בכל מקרה אני מקנא בך

 

לפני ארבע שנים עשיתי שם את טיול חיי שכלל שלושה ימי ביקור בתערוכת פרנקפורט, יומיים במסלול הנורבורגרינג עם בימר 325 קופה ועוד כמה ימים של נסיעות ארוכות עם בימר 520D למפעלי מרצדס ופורשה בשטוטגארט וביקור בבאווריה.

 

מדינה מדהימה שמייצרת מכוניות מדהימות! תענוג של טיול אפשר לעשות שם.

ולחשוב שראיתי את הR8 לפני כולם:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה רושם שנהנית, אחלה טיול ואחלה רכב לטייל איתו.

 

בהקשר ל-I-DRIVE, אני אישית לא התחברתי כל כך למערכת, מצריכה לטעמי יותר מדי התעסקות במהלך נסיעה, אבל ככה זה כשאתה רוצה למנוע מהרכב להראות כמו תא טייס עם מליון כפתורים וחוגות.

 

מעבר לזה, כן, כל ב.מ.וו תתן לך את התחושת חיבור והבטחון שאתה מדבר עליו וזה משהו לא מובן למי שלא נהג, ההגדרה הכי מתאימה לדעתי- המכונית פשוט מוצקה, היא לא מרגישה כבדה אבל היא מרגישה מאוד מחוברת לכביש בכל מצב.

 

מבחינת מערכת ה-stop/go שלה (דימום מנוע בעצירה), עובדת מצויין לדעתי אבל כמו שכתבת, זה משהו שלוקח זמן להתרגל אליו, אבל המערכת לא מעיקה (משאירה מזגן\אורות ושאר צרכני חשמל פועלים בזמן שהמנוע כבוי) ומאוד חכמה:

תסיט את ידית ההילוכים למצב ספורט והמערכת נכבית על מנת לא לפגוע לך בביצועים (נניח ואתה רוצה להאיץ עכשיו מ-0 קמ"ש).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואי גם אני רוצה :-)

 

אני לא מבין למה שלא יביאו את 116D לארץ. דגם בסיסי שיכול לענות לצרכים של רבים מאיתנו. היום בסגמנט של רכבי דיזל משפחתיים ממש אין מבחר בארץ (לא ידני ולא אוטומט).

במחיר נכון הדגם הנ"ל יכול להיות להיט.

Renault Captur 2018 1.5 dCi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

hans ומיקי, זה בדיוק מה שיושב לי בראש כשאני חושב על טיול לאירופה.

 

אשמח אם תפרטו עוד עלויות ומקומות לביקור.

 

התוכנית שלי היא לטוס עם עוד חבר, להשכיר במוו סדרה 1 דיזל, הרבה נהיגה, נופים, וביקור במוזיאוני רכב (מרצדס-שטוטגרט,פורשה, במוו בבוואריה), וכמובן בירות (נגיד ביקור במבשלות/מפעלים של ווינשטפן ופאולנר). כדורגל לא כל כך מושך אותי אבל אני לא פוסל את העניין.

 

כמה זמן אני צריך לטובת העניין? שבוע/שבועיים

עלות השכרת רכב לשבוע-שבועיים (נהג צעיר)

עלויות לינה - מצידי מוטלים, צריך רק מיטה נקיה לשים את הראש, אני לא מתכנן לנוח במלון :).

וטיסה הלוך חזור.

 

מאוד יעזור לי לקבל מכם תמונה כללית.

וכמובן תמונות (!!) אין דבר כזה יותר מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אני נוהג בחו"ל כדי להסתכל סביב, לא בשביל למדוד מהירויות. ושוכר רכב כדי להוביל את המשפחה, לא כדי לתרגל נהיגה.

סה"כ אני די מסכים עם הנס לגבי תאוריו, אבל כמה הערות:

1. יציאות מכביש מהיר בד"כ מסלול האטה שבסופו פניה די חדה של 90 מעלות שמחייבת האטה. זאת בניגוד למחלף שבו שומרים על המהירות. שימו לב שמרבית ה"מחלפים" בארץ הם מה שנרקא באירופה "יציאה" ולא מחלף.

נתיבי ההאצה בהחלט מספקים. הסיום שלהם חד - וכך בכל מדינה אירופית שאני מכיר. ההשתלבות הרבה יותר ברורה מהאלכסונים המוזרים שלנו.

3. יש כאן כמה צילומים של כבישים לא מהירים - שימו לב שאין שוליים!! מבחינתישאפו דווקא למהנדסים שלנו. השוליים מאוד חסירם לי באירופה.

4. יש צילום של משאיות נוסעות על שוליים - בחלק מהאוטובאהנים השוליים הם דו שימושיים - בשעות הרגילות משמשים כשוליים ובשעות העומס כנתיב נוסף - עם תמרור או רמזור מיוחד המתיר או אוסר את הנסיעה בהם.

5. שמירת מהירות ושאר חוקי התנועה - בד"כ ההקפדה של כל הנהגים יתרה. יש גם אכיפה מאוד לא סובלנית של עבירות תנועה. באוטובאהנים העבירה החמורה ביותר היא אי שמירת מרחק וצמודים אליה נסיעה שלא בנתיב הימני ביותר המתאים ועקיפה מימין. עבירת מהירות באוטובאהנים פחות חמורה. לעומת זאת מחוץ להם - הקפדה בולטת על מהירות.

לגבי חוית הנהיגה - אני מניח שזכיתם למזג אויר טוב. לפני שנה יצא לי לשרוף איזה 3,000-4,000 ק"מ בגרמניה, אוסטריה ושוויצריה, רוב הזמן במזג אויר גשום, היה מפחיד לנהוג יותר מ-100 קמ"ש גם באוטובאהנים הטובים ביותר עם 4 נתיבים ויותר, וגם כאשר הגבלות המהירות הוסרו. שנה קודם מזג האויר היה טוב, הנהיגה היתה הרבה יותר נעימה (גם במגבלות של מונדיאו סטיישן עמוסה לעייפה).

6. אור - הצצתי באתר של סיקסט גרמניה, BMW מסדרה 1 אמורה לעלות לך כ-300 אירו לשבוע. אני מניח שתצטרך להוסיף לנהג שני, ביטוח צעירים וכו' אבל משכירים את הרכב מגיל 18.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל עולה בסביבות 1.40 יורו לסוג הפשוט,

יש כל מיני "דיזל פרמיום" שעולה יותר בתחנות של SHELL.

 

אור -

300 יורו לשבוע זה בלי ביטוחים מקיפים למיניהם. העדפתי לשלם יותר

ולקבל ביטוח עם ביטול השתתפות עצמית. לאור העובדה שחטפתי חצץ ב-140 קמ"ש

בשמשה הקדמית שהותיר שני שקעים בזכוכית, תאמין לי שכדאי. :?

 

מזג האוויר נע בין בהיר למעונן, רק ביומיים האחרונים היה קצת גשם, שממש לא הפריע.

 

עידן - המילה "מוצקה" היא בדיוק התיאור שהיה חסר לי.

 

- - - - -

עוד דבר ששכחתי לציין בנוגע לנהיגה - יש לעתים קרובות בדרכים משניות וברמזורים עירוניים

רמזור ירוק לך ולתנועה הנגדית, שגם מאפשר פנייה שמאלה תוך שמירה על כללי מתן זכות קדימה.

מוזר וקצת מפחיד בהתחלה, אבל גם כאן מתרגלים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיסות זה תלוי בעונה, לא שברתי את הראש במציאת דיל מיוחד,

מה שתמצא באינטרנט זה בערך מה ששילמתי.

 

מלונות זה דבר יקר יחסית, עדיף מכל בחינה שהיא לשהות בצימרים -

המחירים מגוחכים ביחס לארץ ואם יש לך אוטו אין שום בעיה מבחינת מרחק ממרכזי קניות.

הבעיה העיקרית בגרמניה היא שרבים לא דוברים אנגלית בכלל

(לי יש אישה צברית שאוספת שפות כתחביב ומפטפטת בגרמנית צחה... משהו לא נורמלי).

 

תפוס איזה חבר שיודע גרמנית, גגל Ferienwohnung ואתה מסודר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה לי טוב על הלב לקרוא פוסטים כאלה, תודה על השיתוף. :mm_yeah:

מרענן לא פחות לראות מישהו שעושה את כל ההכנות לבד ולא פותח שרשור על כל צעד ושעל.

 

מנסיוני, נהגי BMW סדרה 1 שלהם זו הנהיגה הראשונה על הרכב מתחלקים לשתי קטגוריות:

1. כאלה שניסו לשלב לרוורס, חשדו שמשהו שם לא תקין, השתפנו, והרימו טלפון לשירות הטכני.

2. כאלה שניסו לשלב לרוורס, חשדו שמשהו שם לא תקין, אבל החליטו לנסות שנית עם יותר כח, והצליחו.

אני מתפלא שכאן לא דווח על הבעיה, כנראה שזה משהו שהיה אופייני יותר לדגמים מוקדמים (2007-9).

 

לגבי הסטארט-סטופ, יש דרך פשוטה לנתק אותו. אמור להיות פלאייר עם מידע בנושא בתוך הרכב השכור.

 

אישית לא התחברתי ל-BMW הזאת, לתנוחת הישיבה "בתוך אמבטיה", לכפתורים ולמנופים המוזרים, וכו'.

בהחלט התרשמתי שמדובר ברכב איכותי ובנוי לתפיות, אבל לא התחברתי. לעומת זאת, קולגה שלי מצרפת

נוהג על אחת כזאת עם ריפודי עור ואבזור מלא כבר 3 שנים ומסרב להיפרד ממנה לטובת גולף או מגאן...

 

לגבי גרמניה אין הרבה מה להוסיף. מה שמצחיק אותי כל פעם מחדש זה שלטי ה"Ausfahrt" המוצבים

לפני כל יציאה מהכביש המהיר. בהתחלה גם אני חשבתי שזאת העיר הכי גדולה באזור, הרי כל היציאות

מובילות אליה. :lol::screwy:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...