Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ ברכישת רנו 5 שנת 88


clastic
שימו לב! השרשור הזה בן 4522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

מאז ומעולם הייתה לי חיבה לא מוסברת למכוניות מיני באשר הן, ובפרט לאלה של חברת רנו (5, טווינגו וכו').

 

יש לי הזדמנות להגשים מיני-חלום ולרכוש לי רנו 5, שנת 88, יד שניה (01 בעלים קודמים), עם 56,000 ק"מ אמיתיים ומתועדים על הספידומטר ובספר המוסך.

 

הרכב בבעלות נוכחית מזה כשנתיים (מאז נוב' 2009).

בעל הרכב אומר כי רכש את הרכב מאישה מבוגרת בהזדמנות, במטרה להפכו לרכב שני ולתחביב.

בסופו של דבר הרכב לא היה בשימוש מפאת חוסר זמן (היה עסוק ומופגז בטלפונים מהעבודה במהלך כל הפגישה).

בעל הרכב הוא גם חובב רכב וברשותו שני רכבים נוספים שהראה לי ביוזמתו (לא הצטייר בעיני כסוחר אלא כחובב רכב אמיתי), ביניהם לנד-רובר אספנות עם מדבקה של מועדון החמש.

 

הלכתי לראות אותה היום, הנה הרשמים:

1) מניעה בנגיעה, הגעתי מוקדם (לפני המוכר) ולמיטב תחושתי המנוע לא חומם מראש או הוכן לפגישה. הרכב היה מכוסה עלים ונראה שהוא "AS-IS - כמו שהוא".

2) אין סימני חלודה כלל, לא בדפנות, לא מאחורי גומיות ולא במקומות הנסתרים שיכולתי לחשוב עליהם. ריצפה שלמה ויפה, פנימית וחיצונית.

3) הדגם הוא רנו 5, מנוע 1,400 (1398 לדעתי), על תא המטען כתוב Type 2, ובנוסף בתבליט רשום Renault 5 GLT ורשום גם 5 Velocidades (למען השם מה זה אומר?).

4) אין פגיעות פח פרט למעט שפשופים קלים בפלסטיק קישוט בצד המרכב, פוליש צפוי להחזיר את החיים לצבע הכללי (לבן קרם).

5) קוסמטיקה פנימית: כחדש. פשוט כחדש. וכל המתגים/מנופים עובדים היטב, פרט לשני חלונות שלא עובדים (דלת נהג ודלת מאחור בצד שמאל) ולבוכנות שאמונות להחזיק את דלת תא המטען מורמת כשפותחים אותו - שלא מתפקדות.

6) ככל הנראה הותקן ברכב מדחס למזגן (מתג זר שהותקן בדשבורד מציין חברה בשם ALEX) - מה המשמעויות?

 

נראה שהבעלים (הקודם והנוכחי) היו "ייקים" אמיתיים והתייחסו אליה היטב, על הרכב ניכרים מדבקה ישנה של "איי לאב רנו" ומדבקות של המוסך המרכזי של היבואן.

 

להלן ההסתייגויות:

1) הרכב ללא טסט מהראשון לספטמבר.

2) בעל הרכב מבקש לא פחות מ-8,000 (!) ש"ח עבורה. לאחר מו"מ הסכים לרדת ל-7,000 ש"ח, ובנוסף לשלם את עלות הטסט ולהעביר את הרכב טסט (עוד 1,014 ש"ח). בנוסף הציע לעשות פוליש לרכב. עדיין, ולמרות שהתגמש, נראה לי יקר.

3) התקלות שציינתי (עלות התיקון לחלונות ולדלת תא המטען), ובתקווה שאם וכאשר אקח אותה להצצה אצל בעל מקצוע/חבר טוב במוסך לא יצוצו דברים נוספים.

4) על דלת מיכל הדלק מצוין בנזין 96, בעל הרכב העיד (בכנות רבה ואדיבות במהלך כל המפגש) כי תדלק את הרכב בבנזין 95 נטול בחמישה - שישה תדלוקים האחרונים (ללא שימוש בתוסף אשלגני).

5) אני מעוניין ברכב כרכב יום-יומי. אני מייעד לו שימוש עדין, דואג ואוהב, ובכל זאת שימוש יום-יומי ברכב בן 23. נסיעות קצרות בתוך העיר ופעם-פעמיים בשבוע 40 דקות בין-עירוני. אני רוצה להאמין ומקווה שמצב הרכב והמנוע הגדול יחסית יתרמו לכך.

 

אודה מאוד להתייחסויות ולחוות דעת.

טמטום זה לא נכות, חנייה תחפש במקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

7000 ש"ח לרכב כזה שמור (כפי שאתה מתאר) לא נראה לי כ"כ הרבה.

אם זה היה החלום שלי, דווקא על הרכב הזה הייתי הולך ולא על איזה משהו במחיר גריטה שלא ידוע מה עבר עליו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לקודמי. אם זה החלום שלך ונשמע שנפלת באמת על מציאה (לפחות בכל הנוגע למצב הקוסמטי ולנתוני הפתיחה) ובעל הרכב מוכן להעביר טסט ולעשות פוליש לרכב. הייתי הולך על זה. תנסה לחשוב מה יותר יקר לך 7000 ש"ח (מבלי להיכנס לך לכיס וסליחה) או חלום שלא ימומש.

אולי תנסה להוסיף את עלות תיקון החלונות בכדי שתתחיל מ"0".

דרך אגב בנוגע למזגן נשמע שזו התקנה מקומית של חברת "אלקס אורגינל". החברה הזו התקינה בזמנו מזגנים בהרבה רכבים שהגיעו ללא מזגן, ובעיקר זכורים לי הפז'ו 205 עם המזגנים של "אלכס אורגינל" אם אני לא טועה החברה עדיין קיימת ויושבת בנתניה.

 

בהצלחה, זה בהחלט נשמע מפתה.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות:

 

1. תדלוק ללא תוסף אשלגני דופק את הקומפרסיה. הוא אומר 4-5 תדלוקים, לך אין מושג אם זה לא שקר.

מציע לבצע בדיקת קומפרסיה לפני שאתה זורק כ"כ הרבה כסף - בתוכנית WHEELER DEALERS הם מסיימים לא פעם עם שיפוץ ראש מנוע בגלל החוסר בתוסף.

 

2. התשלום הוא 4000 ש"ח מעל המחירון. אני מעריך שהוא לא יתקשה להשיג 2000 ש"ח מעל המחירון, כי 5K זה מחיר שבני מיעוטים מוכנים לשלם עבור רכב מסוג זה, שהוא קל לתחזוק ביתי - ככה שהוא לא כ"כ רחוק מהמציאות בהערכת המחיר שלו.

 

3. המזגן שיש לך בפנים הוא מזגן של אלכס אורגינל, בדוק עד כמה הוא מקרר לפני שאתה הופך את הרכב לרכב יום יומי.

 

4. בזמנו נסעתי יום יומי אגרסיבי על סובארו ליאונה שנת 86. למרות שעברה 300 אלף ק"מ במשך שנותיה, המנוע נותר שלם ויחסית תקן, כל השאר התפגר בזמן כזה או אחר.

המלצתי היא לדעת למה בדיוק אתה נכנס - לבור לא קטן של הוצאות, מדי פעם תקיעות בצד הדרך ופה ושם גם חיפושים אחר חלקים קטנים שאנשים יגידו לך ש"אין כבר כי זה רכב ישן". הפעם הם גם יהיו די צודקים, כי הגריטה גמרה את הרכבים הישנים האלה אבל לא שחררה את החלקים שלהם למכירה בעבור הרכבים האחרים.

 

5. הערכה שלי - על מנת להפוך את הרכב הזה לרכב יומ-יומי אתה תזדקק לסכום גבוה בהרבה ממה שחשבת, רשימה חלקית עבורך:

א. החלפת כל הרכיבים המתכלים במערכת ההצתה - כובע מפלג, רוטור, פלטינה, חוטי הצתה, פלאגים.

ב. ניקוז כל הנוזלים ברכב והחלפתם באיכותיים.

ג. החלפת חלקי הגומי - צנרת קירור, צנרת בילום, גומיות לציריות, גומיות להגה.

ד. בדיקת תקינות המזגן (פה זה כבר ממש נעלם ואי אפשר לדעת מה צריך) - אתה לא רוצה לנסוע יום יום בלי מזגן.

ה. החלפת הצמיגים (במידה ואינם במיטבם).

 

 

נסה להוריד עוד 500-1000 ש"ח מהמוכר, בדוק קומפרסיה ואת המזגן ואז תבצע הערכת "נזקים" מול מוסך מכונאות שמוכן לעבוד עם חלקים שאתה תביא לו. לצורך העניין, הקצב למוסך שבוע לסדר את הרכב לשביעות רצונך עם החלקים שתביא לו (זה יוזיל עלויות).

 

שיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעל הרכב יצר קשר (הפעם מיוזמתו), הנה העדכון...

 

הוא אומר (ואני נוטה להאמין לו, עניין של התרשמות) שאין לו זמן ללכת לטסט / בדיקות וכו'.

הוא הביע הסכמה מלאה שאביא מוסכניק מומחה ו/או את אחד מאותם "בוחנים עד הבית", אמר שישאיר לאשתו מפתח ושאוכל לבדוק ככל שעולה על רוחי כולל נסיעת מבחן.

 

הוא מוכן להוריד את המחיר ל5,500 ש"ח לא כולל כלום (הוא לא יעשה טסט, לא יתקן כלום, רק שלא יצטרך להתרוצץ ולבזבז זמן).

 

לבקשתי הוא בהחלט מוכן להוסיף סעיף לזכרון דברים שמתייחס לכך שהרכב חייב לעבור טסט בלי בעיות,

אחרת... (מה שנחליט, או שהוא ישא בהוצאות הליקויים או ביטול העסקה).

 

drsubaru - קצת הפחדת אותי (אולי לטובה).

אני לא יודע מהי עלות החלפת הרכיבים מתכלים שציינת ואיפה הכי כדאי לטפל (ומאיפה להביא את החלקים).

הרכב עבר החלפת נוזלים כללית לפני חמישה חודשים (עם קבלות).

המזגן עשה רושם תקין, לא "מקפיא" ולא חזק במיוחד אבל בהחלט עובד ומקרר.

שמועה אומרת שהחלפים קלים להשגה ואף זולים, זאת עקב מפרט שדגם חולק עם ה"אקספרס" של רנו.

אין לי דרך לאמת את זה ואשמח אם מישהו ידע להגיד לי.

 

תודה,

טמטום זה לא נכות, חנייה תחפש במקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית סיבוב על הרכב? שמעת את המנוע? הרגשת את הבלמים? חשוב מאוד.

 

 

עשינו סיבוב זהיר בסביבה הקרובה (אני מזכיר, הרכב בלי טסט בתוקף).

 

1) המנוע נשמע מצוין. לא מגמגם, ללא פליטה של עשן/פיח נראים לעין, צליל נעים ויציב.

 

2) הרכב סחב נהדר. קשה לי להשוות לרנו 5 אחרת (כי אף פעם לא ניסיתי),

אבל חוץ משניה שלקח לי להיזכר שההגה אינו הגה כוח הרכב הרגיש קליל וזריז למדי.

1,400 סמ"ק על בודי זעיר יחסית.

 

3) הבלמים עבדו יפה, יחד עם זאת בכל הרכב בעצמו הדגיש שכדאי לבדוק את האחוריים (הגיע זמנם כנראה, וגם אמר שהטסטר זרק לו מילה בטסט לפני שנה).

טמטום זה לא נכות, חנייה תחפש במקום אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתחייב למעבר הטסט לפני שאתה משלם לו, ושכל תיקון שכרוך בעניין, בכדי שהרכב יעבור את הטסט (בלמים למשל) יופחת מהמחיר.

חוץ מזה תנסה להוריד עוד 500, זה נשמע שהוא יוריד אותם. זה לא בגלל עניין המיקוח אלא שזה כסף שאתה בטוח תוציא על תיקון כזה או אחר מיד עם הקנייה, או כחלק מיישור קו.

שוב, נטיית הלב שלי הייתה ללכת על זה אך זו לא ההתלבטות שלי (למזלי אני ממש מבין את הסיטואציה בה אתה נמצא).

 

ד"א "מומחה עד הבית" זה פשוט בזבוז כסף כמו גם בדיקה לרכב כזה (הבדיקה תהייה כנראה יותר שחורה משמן מנוע שלא הוחלף מ88). הייתי הולך למוסך מתמחה, מוסך שמטפל בכאלו רכבים כמו רנו 4 למשל (תברר עם החבר'ה מ"אספנות") שם יתנו לך חוות דעת הרבה יותר טובה ומקצועית.

 

מה שבטוח, שאתה צריך לפעול לאט ובאופן שקול בכדי לנסות ולמצוא את כל מה שאפשר ולמזער נזקים. הכי הרבה עם טסט יצא לך 6000 ש"ח ואם לא תמכור אז תגרוט ותפסיד "רק" 3000 ש"ח (שוב סליחה אם אני נכנס לך לכיס).

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

1. תדלוק ללא תוסף אשלגני דופק את הקומפרסיה. הוא אומר 4-5 תדלוקים, לך אין מושג אם זה לא שקר.

מציע לבצע בדיקת קומפרסיה לפני שאתה זורק כ"כ הרבה כסף - בתוכנית WHEELER DEALERS הם מסיימים לא פעם עם שיפוץ ראש מנוע בגלל החוסר בתוסף.

 

המנעוים של מכוניות אירופאיות מאמצע שנות ה 80 ומעלה היו מותאמים לעבוד על דלק נטול עופרת ללא שום תוסף, ואני כמעט בטוח שגם המנוע הזה יכול לעבוד על דלק נטול.

 

אפשר לבדוק את העיניין לעומק ולהיות בטוח ב 100%.

 

לגבי הרכב עצמו - נשמע נחמד. לא אמורה להיות בעיה של חלקי חילוף, כי יש לה הרבה חלקים משותפים עם רנו אקספרס, שנמכרה בכמויות הרבה שנים אחרי רנו 5.

 

 

אבל - לא במחיר הזה. 3000-4000 שקל נראה יותר ריאלי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי תן לו להעביר את הרכב טסט ותקנה ממנו.

אם נסעת וראית שזה טוב ואתה רוצה רנו 5 אז למה לא?

אני הייתי מוכן לשלם את הסכום הזה.

קשה להאמין שתמצא משהו דומה לזה (יד וק"מ וכל מה שתיארת)

 

משהו שלימד אותי נגד חימושניק בצבא בעניין הקומפרסיה, לא יודע עד כמה זה מדוייק:

תוציא את מדיד השמן ושים אצבע על החור איפה שמכניסים אותו. אם לא יוצא משב אויר או יוצא ממש חלש רוב הסיכויים שהקומפרסיה בסדר. אם יוצא ממש רוח משם זה כבר לא טוב.

 

קח בחשבון להשאיר קצת כסף בצד לתיקונים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אספר לך סיפור, לדעתי הוא מתאים כאן.

 

אני אספן של מזכרות ישראליות משנות ה-50-60. חולה על פריטים יפים מפעם שמזכירים את א"י הישנה.

 

יום אחד, בשוטטות בת"א כשהייתי עוד קצין בקריה, נתקלתי בחנות עתיקות שבה היה שעון עם מק"ט צבאי, ובמקום ספרות היו לו אותיות.

 

הבעלים של החנות רצה עליו 180 ש"ח, והורדתי אותו ל-150 ש"ח. זה היה נראה לי כמו המון כסף ורציתי לשלם 120 ש"ח עבורו.

 

בעל הבית לא הסכים ואני חזרתי הביתה.

 

 

 

אחרי כמה ימים התחיל להציק לי החיסרון של השעון באוסף שלי. אמרתי לעצמי ש-30 שקלים לא יעשו אותי מאושר, אבל השעון יעלה חיוך על פניי כל פעם שאראה אותו.

 

הלכתי לחנות - והיא נסגרה!!! נעלמה כלא הייתה.

 

מאז, עברו 5 שנים. ולא משנה כמה אני חורש שווקי פשפשים, בחיפה וביפו - לא משנה כמה חנויות עתיקות - אין שעון כזה!

הוא היה ייחודי, מיוחד וכנראה מהבודדים ששרדו.

 

תן לי אותו ב-400 ש"ח כיום, ואני קונה.

 

 

לפעמים גם אם המחיר נראה טיפה גבוה, טעמו המר מתפוגג במהירות כשמתחילים ליהנות מהרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

drsubaru - קצת הפחדת אותי (אולי לטובה).

אני לא יודע מהי עלות החלפת הרכיבים מתכלים שציינת ואיפה הכי כדאי לטפל (ומאיפה להביא את החלקים).

הרכב עבר החלפת נוזלים כללית לפני חמישה חודשים (עם קבלות).

המזגן עשה רושם תקין, לא "מקפיא" ולא חזק במיוחד אבל בהחלט עובד ומקרר.

שמועה אומרת שהחלפים קלים להשגה ואף זולים, זאת עקב מפרט שדגם חולק עם ה"אקספרס" של רנו.

אין לי דרך לאמת את זה ואשמח אם מישהו ידע להגיד לי.

 

תודה,

 

 

שמע, החלפים אמורים להיות זולים. אבל, ההשגה כבר לא כ"כ קלה כמו שהיה בעבר. בעיקר בגלל הגריטה.

 

מאיפה משיגים חלפים? קודם כל, אצל היבואן. תכין לך רשימה מסודרת, ותבדוק כמה עולה כל חלק אצל היבואן. ייתכן ויש להם במחסן חלפים ישנים בתמחור "של פעם". אולי תגמור את כל רשימת המכולת בפחות מ-1000 ש"ח בשביל חלפים מקוריים באיכות גבוהה.

 

דבר שני, יש חנויות חלפים שיש בהן דברים כאלה. ייתכן ותצטרך לעבור בין כמה.

 

שלישית - יש EBAY, שם יש לא מעט חלפים וייתכן ששווה להזמין משם כל מיני גומיות ורצועות.

 

אני ממליץ קודם כל לחפש מוסך מתאים ולדאוג לעניין המחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים היה לי ג'וק בראש לרכוש לי רנו 5 כרכב שני ולשמר אותו לאספנות...

כל הפורום הזה מורכב מאנשים שקמים בבוקר ומחייכים כשהם רואים את הרכב שלהם . עוד 1K לפה או לשם לא יעשה אותך עני או עשיר...(סליחה על החדירה לכיס).

Gn'f'R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרנו 5 1.4 היתה מכונית נחמדה מאד לזמנה, אמינה למדי ופשוטה לתחזוקה.

המילה 5 VELOCIDADES אומרת בספרדית - 5 הילוכים.

חלק מהמכוניות הגיעו בשעתו עם מזגנים מקוריים וחלק בהתקנה של אלכס אורגינל, שעשה עבודה טובה סה"כ.

זמינות החלפים עדיין טובה, בעיקר בצד המכאני, שלמעט המנוע זהה לרנו אקספרס.

אם אתה "בונה" על שימוש יום יומי אינטנסיבי, חפש מכונית חדשה יותר.

אם יש לך כוונות לשמר אותה שנים ארוכות, בנסועה נמוכה יחסית ולא מאומצת, לך על זה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי הייתה לפני מספר שנים רנו 5 שנת 86 עם המנוע הקטן 1000 סמ"ק או 1100 כבר לא זכור לי.

הרכב היה די אמין זכור לי שהלך לי כול מערכת הבלמים ברכב וזה היה לי יחסית די יקר התיקון.

ממליץ לך לרכוש את הרכב עם טסט מוכן וככה לפחות להיות רגוע בקטע הזה.

שנת 88 זה טסט פעמיים בשנה תחשוב אם זה לא מפריע לך.

*pontiac tempest 1992 V6 3.1 liter

Pontiac - we are driving excitement

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...