Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות בגיר טיוטה רובוטית 2008


רמיחכם
שימו לב! השרשור הזה בן 725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב.

היום נדלקה לי מנורת הגיר ועבר ממצב E למצב ניטרל N מהבב

כיבית את הרכב והנעת מחדש לאחר דקה והרכב נסע טוב אך הורגש כמה מכות מהגיר ברגע החלפת הלוכים.

 

כיביתי את הרכב כחצי שעה ו ואחר כך נסעתיי רגיל

 

האם חייב להחליף קלץ או החלפת שמן גיר.

 

זו לא פעם רשונה.

מה הבעיה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רשמת כמה דברים:

1. איזה סוג רכב? קורולה? יאריס?

2. כמה הילוכים יש בתיבה? 5? 6?

3. מה זאת אומרת "נדלקה נורת הגיר"? יש כמה נורות ביאריס/קורולה בעלות גיר רובוטי. אחת מהן היא סימן קריאה עם גלגל שיניים (או משהו שדומה למפתח שוודי).

4. מה הקילומטרז' של הרכב?

 

בכל מקרה, קפוץ למוסך ובקש לבצע קריאת תקלות ממחשב הרכב/גיר. ייתכן שגם הקלאץ' מתחיל להישחק ולאבד את נקודת ההפרדה-ולכן צריך לאפס את הגיר. במידה והגיר הוא בעל 5 הילוכים יש סיכוי (נמוך) שמחשב הגיר דורש החלפה (משיחה עם המוסך שבו אני מטפל נאמר לי שהיו מקרים של החלפת מחשבי גיר).

 

ללא שום קשר, החלפת שמן גיר מומלצת כל כמה שנים ואני ממליץ לך לבצע זאת בכל מקרה. החלפתי את שמן הגיר ביאריס הרובוטית שלי לאחר שנתיים, ההחלפה עלתה בסביבות 400 ש"ח.

האופציה הגרועה מבחינתך-אם הגיר "חובט" תוך כדי הפעולה השוטפת יתכן שהקלאץ' קרוב לסוף חייו. לגבי החלפת הקלאץ'- רק אחרי שיבדקו את המערכת יוכלו להגיד לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך.

זה רכב טיוטה קורולה רובוטית 2008 עם שישה הולוכים כולל את ריורס.

הרכב עבר את 120 אלף ק״ם.

הרכב מטופל כרואי.

בדקת את הרכב במוסך גירים ולא מצא תקלות רשומות המחשב הרכב.

הרכב נוסע טוב לאחר המתנה כעשרים דקות.

מה שקורה שאני באמצע נסיעה ועוצר באחד הרמזונים הרכב מעביר לנוטרל ( N) בלי לגעת בידית הלוכים ולא נוסע בכלל עד שהגיר יתקרר.

לא יודע מה הבעיה אפילו מומחים לא עונים במוסכים.

 

 

מה היא עלות החלפת קלאץ ואיפה אפשר לקנות קלאץ.

האם גיר הטיוטה רובוטית אותו גיר ביאריס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך.

זה רכב טיוטה קורולה רובוטית 2008 עם שישה הולוכים כולל את ריורס.

ז"א שיש לו 5 הילוכים+רוורס מהדגם הישן, לא עם התיבה של ה6+1.

הרכב עבר את 120 אלף ק״ם.

הרכב מטופל כרואי.

בדקת את הרכב במוסך גירים ולא מצא תקלות רשומות המחשב הרכב.

מוסך גירים קרא תקלות ממחשב הרכב? למה הם לא התחברו למחשב הגיר?

הרכב נוסע טוב לאחר המתנה כעשרים דקות.

מה שקורה שאני באמצע נסיעה ועוצר באחד הרמזונים הרכב מעביר לנוטרל ( N) בלי לגעת בידית הלוכים ולא נוסע בכלל עד שהגיר יתקרר.

לא יודע מה הבעיה אפילו מומחים לא עונים במוסכים.

זה נראה כאילו הקלאץ' התחמם לך. האם התקלה הופיעה כשנסעת בפקק בעלייה או בנסיעה רגילה במישור?

שנית, ניסית להכנס למוסך מורשה יבואן טויוטה כדי שיבצעו סריקה למחשב הגיר ויאפסו אותו? סריקה שכזו לא אמורה לעלות הרבה כסף, וייתכן שאיפוס יפתור לך את הבעיה וזה הכל. הקלאץ' צריך ללמוד את נקודת ההפרדה מחדש אחרי שהוא נשחק.

מה היא עלות החלפת קלאץ ואיפה אפשר לקנות קלאץ.

האם גיר הטיוטה רובוטית אותו גיר ביאריס.

הגיר הרובוטי בקורולה זהה לגיר ביאריס. אצלי הלכו דיסקיות קלאץ' וההחלפה בוצעה במסגרת האחריות, ועלתה על פי חשבונית 1500 ש"ח.

דו רה מי פה סול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

קרה שלושה פעמים ביום חם ובתוך העירו אחרי נסיעה ארוכה.

עלות החלפה בחברה 3000שקל וזה די יקר.

האם אפשר לקנות קלאץ במקום אחר?

לפי דעתי כל הזמן הקלאץ חם בגלל חיכוך בהחלפת הלוכים.

אולי חישן הקלאץ מפגר בחום רב.

אני מחליף שמן גיר ומבצע איפוס ונראה אם הבעיה נפתרה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חג שמח ושנה טובה.

לגבי הצעת המחיר של 3000 שקל-באיזה מוסך היית שנתנו לך הצעה שכזו? המחיר נראה לי מוגזם אם מחליפים לך אך ורק את דיסקיות הקלאץ' ומשאירים את מחשב הגיר.

על פניו נראה שצריך להחליף קלאץ' כי הדיסקיות נשחקו-לא יודע למה לקחו לך 3000 שקל. האם ההצעה כללה גם החלפת מחשב גיר בנוסף לדיסקיות הקלאץ', או רק החלפת דיסקיות קלאץ'? את דיסקיות הקלאץ' ניתן להזמין מחו"ל באיביי uk (לא בebay.com כי זהו האתר האמריקאי, התיבה הרובוטית נפוצה בבריטניה ובאירופה) וייתכן שגם תמצא שם מחשב גיר, סביר להניח שזה ייצא יותר זול גם אחרי מכס.

הגיר הרובוטי ב2009 הוא 6+1-דהיינו 6 הילוכים+רוורס. לפי מה שהבנתי ממוסך יבואן, גם מחשב הגיר בנוי בצורה שונה. לגיר יש מחשב משלו למיטב ידיעתי שמתחבר למחשב הרכב והוא נמצא בקונסולה המרכזית וצריך לפרק אותה בשביל להגיע אליו. כדי להגיע למחשב הגיר ביאריס שלי (כדי לבדוק את תקינותו) פירקו לי את כל הקונסולה המרכזית (כולל הרדיו)-לא מראה נחמד במיוחד.

 

אם אחרי ההחלפה של שמן הגיר ואיפוס התיבה הבעיה לא תיפתר-אתה יכול לנסות לבקש החזר או קיזוז התשלום במידה ותחליט לתקן את התיבה באותו מוסך שאתה מחליף שמן ומבצע איפוס. אני ממליץ לך ללכת למוסך מורשה יבואן. כמה עולה איפוס הגיר+החלפת שמן הגיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
  • חודש מאוחר יותר...
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לא רציתי לפתוח נושא חדש אז אני ארשום פה. יש לי טויוטה קורולה 2008 גיר רובוטי. לפני כחודשיים, בנסיעה רגילה בעיר נדלקה לי מנורה אדומה בגיר והרכב הפסיק לנסוע. זה קרה לי כמה פעמים באותו יום לפרק זמן קצר של כמה שניות. גיר פשוט היה בניטרל כאשר ידית היתה משולבת על מצב E. חיפשתי באינטרנט באתרים שונים מה יכול להיות בעיה ומצאתי כמה דברים שיכולים להתאים לבעיה שלי. דבר מאוד חשוב בכל הסיפור שאנשים בחול מדווחים על שירות רצון טוב של טויוטה שקשור לגיר של הרכב, כנארה בטויוטה יבינו שגיר שלהם בעייתי ומשפרים אותו. הם הוציאו כבר 3 מחשבי גיר חדשים, קלאצ׳ משופר ועוד חלק חשוב שנקראה אקואטור, זה בעצם מנוע חשמלי שמזיז/מותח את הקלאצ׳.

בגלל תקלה זו הלכתי למוסך שאני מטפל בו את הרכב וביקשתי לבדוק מה הבעיה עם הרכב. במוסך עשו לי בדיקת מחשב והתגלה תקלה מספר PO900. נאמר לי שזהו תקלה באקואטור וצריך להחליף אותו. חלק זה מקורי עם עבודה עולה בסביבות 4000 אלף שקל. היה לי לא מובן למה ברכב יד ראשונה עם 35000 קמ הולך חלק כזה. בסופו של דבר אמרו לי שהם ישתדלו לעשות לי הנחה גדולה מין הרגיל על חלק זה. רק שאני ישלם בנתיים את כל הסכום והם פונים ליבואן או טויוטה כדי לבקש הנחה על חלק. בסופו של דבר החלטתי לא לשלם ולא לתקן בינתיים עצלם כי זה יקר. אמרתי לעצמי שאני אסע ככה ונראה עם יש תקלות חוזרות.

כעבור כמה שבועות התקשרו עלי ממוסך של טיוטה ואמרו שטיוטה מחליפה לי חלק חינם (אני חשבתי שזה סתם היו תירוצים שהם פונים לטיוטה לקבלת הנחה) ואחרי כמה ימים כבר החלפתי אותו. בסופו של דבר יצאתי מאוד מרוצה כי שילמתי רק על עבודה בערך 300 שקל ואקואטור קיבלתי חינם מטיוטה.

אז כל מי שיש לו תקלה דומה תפנו למוסך של טיוטה שאתם מטפלים בו את הרכב ותבקשו לפנות לטיוטה על מנת לקבל מין ״שירות רצון טוב״.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

גם אני לא רציתי לפתוח נושא חדש אז יש לי טויוטה קורולה 2008 גיר רובוטי 145 אלף ק"מ. לפני כחודש, בנסיעה רגילה בעיר נדלקה לי מנורה אדומה בגיר והרכב הפסיק לנסוע. זה קרה לי כמה פעמים באותו יום לפרק זמן קצר של כמה שניות. גיר פשוט היה בניטרל כאשר ידית היתה משולבת על מצב E.

לאחר כיבוי הרכב והמתנה של כמה דקות המצב נפתר והמשכנו בנסיעה, זה קרה מספר פעמים עד שהרכב נתקע ונגרר למוסך, במוסך חובר למחשב ונמצאה תקלה במנוע חשמלי של המצמד, המנוע הוחלף כולל מזלג ומסב לחץ (כל הקיט של התקלה) בזמן התיקון המצמד נראה במצב טוב מאוד , עבר איפוס והתקלה נפתרה ,

לאחר שלושה ימים של נסיעה התקלה חזרה שוב, המתנתי עוד שבוע והרכב נתקע שוב בחג ראש השנה ונגרר למוסך (גיר פשוט היה בנויטרל ולא נכנס להילוך) , עכשיו נתגלתה בעיה ב ABS .

האם יש קשר בין התקלות למשהו יש רעיון כיצד לפתור את התופעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר היטב את הקורולה הרובוטית, לאקואטור (סלונואיד קלאץ) יש כיוון שיש לבצע במידה והוא לא מקוון טוב ההילוכים בועטים, ולאחר מכן בלוח המחוונים N מהבהבת ולעיתים יש גם ציפצופים שמגיעים מתא הכפפות(שם נמצא מחשב גיר) .

אחרי כיוון הסלונואיד יש לבצע איפוס למחשב ע"י סורק תקלות או ע"י גישור מסויים בשקע OBD + מספר פעולות ("צופן" מסוים) בידית הילוכים.

 

לאחר כיוון הסלונואיד+ איפוס הבעיה נפתרת בתנאי שהקלאץ תקין.

 

במידה והקאלץ גמור הבעיה תחזור אחרי מספר נסיעות.

 

לרכב הזה מומלץ אך ורק קלאץ מקורי, כל קלאץ אחר לא יחזיק כמו מקורי וישחק מהר מאוד ויצור בעיות מניסיון רב עם הרכב הזה.

 

מה שדופק את הסלונואיד קלאץ בעיקר זה שימוש בקלאץ חליפי, הקלאץ המקורי יש לו התנגדות קפיצית(של הפלטת לחץ) מסויימת, בקלאץ החליפי ההתנגדות של הקפיצים שונה וזה דופק את הסלונואיד הוא צורך יותר זרם וכתוצאה מכך גם המחשב גיר נדפק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
אני מכיר היטב את הקורולה הרובוטית, לאקואטור (סלונואיד קלאץ) יש כיוון שיש לבצע במידה והוא לא מקוון טוב ההילוכים בועטים, ולאחר מכן בלוח המחוונים N מהבהבת ולעיתים יש גם ציפצופים שמגיעים מתא הכפפות(שם נמצא מחשב גיר) .

אחרי כיוון הסלונואיד יש לבצע איפוס למחשב ע"י סורק תקלות או ע"י גישור מסויים בשקע OBD + מספר פעולות ("צופן" מסוים) בידית הילוכים.

 

לאחר כיוון הסלונואיד+ איפוס הבעיה נפתרת בתנאי שהקלאץ תקין.

 

במידה והקאלץ גמור הבעיה תחזור אחרי מספר נסיעות.

 

לרכב הזה מומלץ אך ורק קלאץ מקורי, כל קלאץ אחר לא יחזיק כמו מקורי וישחק מהר מאוד ויצור בעיות מניסיון רב עם הרכב הזה.

 

מה שדופק את הסלונואיד קלאץ בעיקר זה שימוש בקלאץ חליפי, הקלאץ המקורי יש לו התנגדות קפיצית(של הפלטת לחץ) מסויימת, בקלאץ החליפי ההתנגדות של הקפיצים שונה וזה דופק את הסלונואיד הוא צורך יותר זרם וכתוצאה מכך גם המחשב גיר נדפק.

 

בימים האחרונוים הקורולה שלי מתנהגת בדיוק כך - "בועטת" במעבר הילוך, וכן עוברת לניוטראל ומדליקה את נורת האזהרה של המצמד (גיר אדום עם סימן קיראה בפנים).

בנוסף - היום היא התחילה עם 2 התנהגויות חדשות:

א. כאשר עברה לניוטראל - היא עשתה זאת תוך כדי נסיעה (אמנם איטית מאד, בכניסה לחניון)

ב. תוך כדי נסיעה, מדי פעם מעלה טורים לכשניה, ומתאפסת כאשר מורידים את הרגל מהגז לרגע.

 

האם הדברים הללו קשורים לבעיית המצמד?

האם יש סכנה ב"לסחוב" כמה ימים לפני שאני מגיע למוסך?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...