Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון 1.8 TSI - סוג שמן מנוע


qil
שימו לב! השרשור הזה בן 4604 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

הגיע הזמן, 10,000 קילומטר עברו והיום בבוקר בדקתי את מדיד השמן מנוע והוא מתחיל להתקרב לשליש התחתון בכיוון המינימום.

אני רוצה למלא אבל אני לא ממש סגור על איזה סוג שמן אני צריך, הטיפול הראשון הוא למיטב הבנתי ב15,000 (או שנה ראשונה), ככה שעוד יש לי זמן ובכ"א במוסך בטח יקרעו אותי במחיר עבור איזה שמן זול.

אז על איזה שמן מומלץ שיתאים למקורי שיש כבר במנוע, כמובן באותה צמיגות ועומד בתקנים של פולקסווגאן?

כמו"כ איפה אתם קונים את השמנים שלכם? במוסך? אוטודיפו?

 

תודה מראש!

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל על המאמץ, נפתחו טונות של שרשורים בנושא.

לא תמצא תמימות דעים, פשוט לך על מותג טוב (LM , VALVOLINE , AGIP וכו) בצמיגות 5W 40 וזהו.

באוטו דיפו יש לפעמים מבצעים לא רעים, אני באופן אישי קונה בחנות חלפים באזור התעשיה ליד העבודה.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את התשובה לצערי, יש תקן של פולקסוואגן עבור השמן הזה האם אין שמנים בארץ שעומדים בתקן?

אולי ידוע סוג השמן שנמצא כרגע במנוע מה שיצא מהמפעל וניתן להשיג כזה ספציפי? קצת מדאיג אותי לערבב בין סוגי שמנים שונים אני חושש שזה עלול לפגוע בתכונות השמן?

 

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה השמן שצ'מפיון שמים מיוצר ע"י EUROL

לפותח השרשור, שמן בצמיגות 5W40 בתקן 501 ו 502.

אם אתה לא בטוח תרים טלפון לרון הוא יעזור לך בשניה.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה השמן שצ'מפיון שמים מיוצר ע"י EUROL

לפותח השרשור, שמן בצמיגות 5W40 בתקן 501 ו 502.

אם אתה לא בטוח תרים טלפון לרון הוא יעזור לך בשניה.

 

פעם זה היה נכון, היום צ'מפיון לא עובדים עם יורול למיטב ידיעתי.

 

לפותח השרשור, אם הכיס מאפשר והיד משגת: MOBIL-1 בצמיגות 0W40 - אולי השמן הסינטטי הכי טוב שאפשר להאכיל את המנוע שלך. אם לאו אז ניתן בקלות לקנות MOBIL-S, EUROL, LIQUI-MOLY כולם כמובן בצמיגות 5W40.

 

יש עוד חברה בשם CASTROL (צ'כית) וכמדומני בארץ יש ל"שמני פז" גם רישיון לייצר כמה ממוצרי CASTROL, ושמעתי כמה המלצות בעיקר מבעלי האוקטביות למיניהן על השמן הזה, אבל לא ניסיתי.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הצמיגות לא משנה כלום פה? אני רואה המלצות עבור 5w40, 0w40, 5w30 איך אני מתאים את זה למה שרץ כרגע במנוע ?:roll: אני סה"כ רוצה להוסיף חצי קילו בשביל לאזן את העניין ולא לנסוע קרוב למיני'.

 

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. משנה.

2. תרים טלפון לאחד ממוסכי הרשת או לרון, תסביר להם מה הבעיה והם יעזרו לך, או שתפתח ספר רכב. בסבירות גבוהה תגלה שאתה צריך למלא 5W40.

אני לא הייתי רץ לשים 0W40 כשיש עכשיו באגן השמן 5W40.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק להוסיף על ההודעה מקודם ולסגור חורים: לא מערבבים סוגי שמנים שונים בטח שלא שמנים בעלי צמיגות שונה, לפני החלפה בין סוגים שונים של צמיגויות חייבים לנזק את השמן הקיים מהמערכת ולא להוסיף על הקיים.

הצמיגות משנה מאוד, היא אחראית בין היתר על הבלאי של המנוע.

 

אבל זה לא כזה פשוט, כי מעבר בין צמיגויות (למשהו צמיג יותר או פחות) מצריך בדיקת התאמה של מספר אלמנטים כמו אטמים למיניהם, צינורות ופילטרים, ומשאבות שמן. אתה לא מחליף סתם על דעת עצמך, אלא בודק באם שמן מסוים מתאים למפרט מנוע שלך.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם זה היה נכון, היום צ'מפיון לא עובדים עם יורול למיטב ידיעתי.

 

לפותח השרשור, אם הכיס מאפשר והיד משגת: MOBIL-1 בצמיגות 0W40 - אולי השמן הסינטטי הכי טוב שאפשר להאכיל את המנוע שלך. אם לאו אז ניתן בקלות לקנות MOBIL-S, EUROL, LIQUI-MOLY כולם כמובן בצמיגות 5W40.

 

יש עוד חברה בשם CASTROL (צ'כית) וכמדומני בארץ יש ל"שמני פז" גם רישיון לייצר כמה ממוצרי CASTROL, ושמעתי כמה המלצות בעיקר מבעלי האוקטביות למיניהן על השמן הזה, אבל לא ניסיתי.

 

לחבר,

 

אין צורך בסטיה מהוראות היצרן - שמן 0-40 אינו מתאים לאקלים הארצישראלי ועלול להזיק יותר מלהועיל, משובח ככל שיהיה. דבוק בהוראות היצרן.

 

פז לא מייצרת ממזמן את קסטרול. אם אתה רוצה אני יכול להפנות אותך למקום בו מוכרים שמן קסטרול 5-40 סינטטי מלא במיכל של 5 ליטר ב-140-150 ש"ח. כמו שנטען, כל שמן של חברה מובילה - מוביל, קסטרול ודומותיהן, אמור לעמוד בתקן vag. רכוש אחד ושים לב לתאריך הייצור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקנה בסוף שמן של ליקוי מולי 5w40 תואם לתקן 502/505 והוספתי עד ל3/4 מהקו מקסימימום.

עלות ל5 ליטר באוטודיפו 210 ש"ח, נשמע לי קצת גבוהה אבל העיקר שסוף סוף סגרתי את הסאגה הזו של השמן ועכשיו יהיה לי גם לעתיד להוסיף כי למיטב הבנתי ולפי מה שכבר יצא לי להכיר המנוע הזה זקוק לשמן.

 

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקנה בסוף שמן של ליקוי מולי 5w40 תואם לתקן 502/505 והוספתי עד ל3/4 מהקו מקסימימום.

עלות ל5 ליטר באוטודיפו 210 ש"ח, נשמע לי קצת גבוהה אבל העיקר שסוף סוף סגרתי את הסאגה הזו של השמן ועכשיו יהיה לי גם לעתיד להוסיף כי למיטב הבנתי ולפי מה שכבר יצא לי להכיר המנוע הזה זקוק לשמן.

 

אבי.

 

חבל, היית יכול להחסוך משהו כמו 50-60 ש"ח אם היית רוכש בחנות חלפים. אוטודיפו גנבים ולרוב יד להם סחורה באיכות ירודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

5W40

זה השמן שאתה צריך

ואם אני לא טועה בגלל שזה נפח 1.8 שוב אם אני לא טועה השמן שאמור להכנס לך הוא 5.5 ליטר שמן לפחות או מעלה, כמובן שאם אתה מרוקן וממלא שמן חדש.

אבל זאת דעתי, צריך לבדוק את העיניין לעומק

volkswagen

 

כי חיים רק פעם אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר,

 

אין צורך בסטיה מהוראות היצרן - שמן 0-40 אינו מתאים לאקלים הארצישראלי ועלול להזיק יותר מלהועיל, משובח ככל שיהיה. דבוק בהוראות היצרן.

 

פז לא מייצרת ממזמן את קסטרול. אם אתה רוצה אני יכול להפנות אותך למקום בו מוכרים שמן קסטרול 5-40 סינטטי מלא במיכל של 5 ליטר ב-140-150 ש"ח. כמו שנטען, כל שמן של חברה מובילה - מוביל, קסטרול ודומותיהן, אמור לעמוד בתקן vag. רכוש אחד ושים לב לתאריך הייצור.

 

מעניין מה שאתה אומר, מבירור קצר באתר של שמני פז בקטגורית המוצרים מופיעים הרבה ממוצרי קסטרול:

http://www.pazlub.co.il/lube.asp?lang=1&sub_cls=3&page=3

 

אתה בטוח שהם כבר לא מייצרים אותם?

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4604 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...