Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים עם טיוטה יאריס - שווה אחרי הכל?


razor29
שימו לב! השרשור הזה בן 4619 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

כהקדמה אציין כי אני נעזר בפורום הנוכחי לעיתים קרובות בכל הקשור לאחזקת רכב וחשבתי שאני אתרום חזרה בשיתוף החוויה האישית שלי עם היאריס SOL אותה רכשתי לפני כשנתיים. זאת, בתקווה לייצר שירות איכותי לציבור הקונים העתידיים של הרכב תוך התבססות על נתונים אמיתיים ומקיפים לצד דעותיי האישיות (גם מה שלא קשור באופן ישיר לאחזקה טכנית של הרכב).

 

אם כן: את הרכב רכשתי במחיר מחירון דאז - כ-51,000 ש"ח. שנת הייצור - 2002, הקילומטרז' עמד על כ-150,000 ק"מ והרכב נמסר אלי לאחר שעבר 2 ידיים (כלומר אני היד ה-3 בפועל). את כל הטיפולים ותיקונים ערכתי במוסך מורשה של טיוטה.

 

הוצאות נלוות:

ביטוח - 5700 (שנה ראשונה), 5000 (שנה שנייה).

עלויות דלק - 7800 ש"ח בשנה עבור כ-12,000 ק"מ.

רישוי רכב - 1100 (טסט+אגרה)

אובדן ערך - 5000 ש"ח בשנה (ע"פ מחירון)

 

הוצאות אחזקה ותיקונים:

מצבר וולטה - 650 ש"ח

4 צמיגי פירלי - 1300 ש"ח

מילוי גז וביצוע וואקום + שיפוץ אלטרנטור + החלפת חגורת טריז - 2000 ש"ח

החלפת מראה חשמלית - 300 ש"ח

טיפול שנתי - 382 ש"ח

החלפת זוג בלמי דיסק קדמיים - 953 ש"ח

שלט לרכב - 240 ש"ח

טיפול שנתי לרכב - 769 ש"ח

החלפת מגבים קדמיים ואחוריים לרכב - 85 ש"ח

החלפת נורות קדמיות לפנס ראשי - 65 ש"ח

ליטוש וכיוון פנסים קדמיים (לצורך מעבר טסט) - 186 ש"ח

 

סה"כ אחזקה - 6930 ש"ח (290 ש"ח בשקלול חודשי X שנתיים)

סה"כ תשלום חודשי ממוצע (ללא אובדן ערך) ~ 1450 ש"ח

סה"כ תשלום חודשי ממוצע (כולל אובדן ערך) ~ 1850 ש"ח

 

את התשובה לשאלה שהצגתי בכותרת אני עדיין לא יודע. אני לא חושב שיש לי מספיק ניסיון עם אחזקת רכבים (למרות שיצא לי לנהוג בדי הרבה רכבים איכותיים). מה שכן, בשנתיים שעברו, הדבר האורגאני היחיד שהתקלקל ברכב והוחלף שלא כתוצאה מבלאי מחזורי סביר הוא האלטרנטור לדעתי. מה שכנראה מעיד בדרך כלשהי על אמינות הרכב, אחרי הכל הוא עוד מעט בן 10. מבחינת הביצועים של הרכב - אין תלונות. אמנם לא תקבלו 0-60 בשלוש שניות אבל הוא מסוגל להתמודד היטב עם עליות תלולות ומאיץ בצורה מרשימה ל-1.3 (בכל זאת 89 כח). מעבר לכך, הנדסת הרכב מאוד פשוטה אבל איכותית. הרכב מתנהג בצורה מאוד מרשימה על הכביש בהשוואה לגודלו הזעיר. פנים הרכב וה"פלסטיקה" עמידים למדי ולא גורמים לתחושה של גרוטאה. זה הכל אני חושב.

 

מה אתם חושבים? אשמח לדעת אם המחירים נשמעים לכם מוגזמים, אם לדעתכם כדי לשקול טיפול במוסך שאינו מורשה?

אשמח לשמוע כל דבר שיש לכם לומר על היאריס.

 

למען האמת, אני שוקל בקרוב לעבור לטפל במוסך שאינו מורשה, יש לי התחושה שאני משלם להם יותר מדי כרגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסיכום והשיתוף.

 

קודם כל, על אף שרכבך נושא על חרטומו את סמל האליפסה המהולל וכיתוב YARIS באחוריו עדיין מדובר במכונה בת 10 ולכל מכונה בת 10 יש בלאי.

מצבר, צמיגים, מגבים, נורות, ברקסים וטיפולים - בלאי טבעי שקורה בכל רכב. על אף זאת מחירי החלפים המקוריים בארץ הם שערורייה ולכן מייקרים מאוד את האחזקה, בטח ובטח כאשר יש תקלה.

 

לדעתי מחיר הביטוח שלך מעט גבוה. האם אתה נהג חדש \ צעיר או בעל עבר ביטוחי? על היאריס TS 2006 שלי אני משלם פחות מ 4K ש"ח בשנה דרך עובדי מדינה.

גם עלויות הדלק שלך נשמעות לי קצת גבוהות. עשיתי חישוב זריז בקובץ אקסל שלי ואם נלך לפי מחיר ממוצע של 7.29 ש"ח (שזה המחיר הממוצע של ליטר דלק 95 בשירות עצמי מתחילת השנה) אז על 9900 ק"מ שעברתי מתחילת השנה הנוכחית ועד היום שילמתי קצת פחות 4850 ש"ח. מצד שני לא רשמת אם הרכב ידני או אוטומט ולא את סגנון הנהיגה שלך, נסיעה עירונית מעלה את צריכת הדלק בעשרות אחוזים ביחס לבין-עירונית.

גם אובדן הערך נשמע לי מעט גבוה אם כי ידוע שהיאריס שומרת על ערכה בעקביות (קנית יקר מכרת יקר). עדיין להפסיד 5,000 ש"ח בשנה זה לא נורא, אבל גם לא מעט.

 

כדי להוזיל את עלויות הטיפול הייתי עובר לטפל במוסך שאינו מורשה אם כי הייתי ממשיך להקפיד על חלפים איכותיים (רצוי מקוריים) ונוזלים איכותיים. זה אולי לא יוזיל את עלויות האחזקה ברמה מובהקת, אבל הרכב שלך יקבל הרבה יותר תמורת אותו הכסף. אם תטפל באדיקות ולפי המלצות היצרן הרכב הזה צפוי להמשיך ולהפגין אמינות מעל הממוצע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על הסיכום והשיתוף.

 

קודם כל, על אף שרכבך נושא על חרטומו את סמל האליפסה המהולל וכיתוב YARIS באחוריו עדיין מדובר במכונה בת 10 ולכל מכונה בת 10 יש בלאי.

מצבר, צמיגים, מגבים, נורות, ברקסים וטיפולים - בלאי טבעי שקורה בכל רכב. על אף זאת מחירי החלפים המקוריים בארץ הם שערורייה ולכן מייקרים מאוד את האחזקה, בטח ובטח כאשר יש תקלה.

 

לדעתי מחיר הביטוח שלך מעט גבוה. האם אתה נהג חדש \ צעיר או בעל עבר ביטוחי? על היאריס TS 2006 שלי אני משלם פחות מ 4K ש"ח בשנה דרך עובדי מדינה.

 

** אני נהג צעיר (ותק של 6 שנים) - ללא היסטוריה ביטוחית. בשנה הקרובה אני בן 24 ככה שהעלויות ירדו אני מניח. **

 

גם עלויות הדלק שלך נשמעות לי קצת גבוהות. עשיתי חישוב זריז בקובץ אקסל שלי ואם נלך לפי מחיר ממוצע של 7.29 ש"ח (שזה המחיר הממוצע של ליטר דלק 95 בשירות עצמי מתחילת השנה) אז על 9900 ק"מ שעברתי מתחילת השנה הנוכחית ועד היום שילמתי קצת פחות 4850 ש"ח. מצד שני לא רשמת אם הרכב ידני או אוטומט ולא את סגנון הנהיגה שלך, נסיעה עירונית מעלה את צריכת הדלק בעשרות אחוזים ביחס לבין-עירונית.

 

**90% מהנסיעות הן אכן עירוניות ועתירות עליות (חיפה). אני לא בעל רגל כבדה על הדוושה ומרבה להרפות מהגז כשאפשר. בחישוב שלי יוצא משהו כמו 10.77 ק"מ לליטר. ואני מתדלק בד"כ בפחות מ-7 ש"ח - TEN. חיפה לא משתלמת כנראה :)**

 

גם אובדן הערך נשמע לי מעט גבוה אם כי ידוע שהיאריס שומרת על ערכה בעקביות (קנית יקר מכרת יקר). עדיין להפסיד 5,000 ש"ח בשנה זה לא נורא, אבל גם לא מעט.

 

כדי להוזיל את עלויות הטיפול הייתי עובר לטפל במוסך שאינו מורשה אם כי הייתי ממשיך להקפיד על חלפים איכותיים (רצוי מקוריים) ונוזלים איכותיים. זה אולי לא יוזיל את עלויות האחזקה ברמה מובהקת, אבל הרכב שלך יקבל הרבה יותר תמורת אותו הכסף. אם תטפל באדיקות ולפי המלצות היצרן הרכב הזה צפוי להמשיך ולהפגין אמינות מעל הממוצע.

 

** אתה מתכוון כדי לוודא עם המוסך הלא מורשה שיש לו חלפים מקוריים ? כדי לחפש מוסך שעובד בעיקר עם רכבים יפניים או שזה פחות משנה? **

 

איתמר.

 

 

תודה רבה איתמר :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היאריס הוא רכב מאוד פשוט מכנית וחשמלית \ אלקטרונית ולרוב הדברים לא צריך מכשור מיוחד, לכן כמעט כל מוסך ממוצע ומעלה יצליח לפתור 100% מהתקלות שיצוצו בו.

 

תמיד מומלץ להשתמש בחלפים מקוריים, במיוחד בפילטר אוויר ושמן. מוסך מורשה גובה הרבה כסף עבור עבודה ושאר שטיקים כמו שייבת אטימה לקרטר שמן או פזלון למגבים, דברים שמוסך רגיל לא יעשה או לא יגבה עבורם תשלום \ תשלום סימלי. בנוסף גם תמחור שעתון העבודה במוסכים מורשים גבוה מרוב המוסכים הפרטיים, מה שיכול לייקר טיפול פשוט במאות שקלים.

 

בשורה התחתונה הרבה יותר חשוב המוסך והמכונאי שעובד לך על הרכב, שלא יחפף ולא יעגל פינות. מורשה או לא מורשה, המכונאי ואיכות החלפים עושים את כל ההבדל.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שתי מכוניות , חדשה וישנה .

החדשה מטופלת במוסך יבואן והישנה במוסך רגיל .

במחשבה שניה , למרות שטיפול במוסך יבואן עולה יותר אבל , ופה האבל הגדול הם מכירים את הרכב ,

משתמשים בחלקים מקוריים ואיכותיים ולא מחפפים בעבודה .

במוסך רגיל הם מטפלים בכל סוגי המכוניות ואין להם התמחות בסוג מסוים ורמת החלקים היא בהתאם עקב רצונם לצמצם עלויות .

בסיכומו של דבר נראה עדיף לטפל במוסך של היבואן .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4619 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...