Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו אמפרזה 2006 בעיית סחיבה


zoharg432
שימו לב! השרשור הזה בן 4612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בירשותי סובארו אמפרזה 1600 מודל 2006 גפ"מ הרכב עשה 400,000 ק"מ (אני מונית) לאחרונה לאחר כיוון שסתומים (אולי בלי קשר)

הרכב לא סוחב. בוצעה בדיקה נוספת של הכיוון והכל בסדר . בהתחלת נסיעה כשהרכב קר נוסע בסדר גמור ומאיץ יופי . כשהמנוע

ניכנס לטמפרטורת עבודה לא סוחב יש פיצוצים לפעמים וגם כשאני לוחץ דוושה לרצפה המכונית לא זזה רק כשמגיעה ל 40 קמ"ש

היא מתחילה להאיץ וגם הרגשה של מנוע חנוק . גם במהירות גבוהה הרכב לא עובר 120 קמ"ש למרות שפעם עבר .

בדיקת מחשב לא מראה על חיישנים לא תקינים .

עזרתכם בבקשה מה אני עושה יש השערות נוספות חוץ מאינגקטורים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן נקישות גורם לאיחור הצתה,נסה לשחרר אותו ולתת לו מינוס חיצוני.רצוי גם לבדוק את מצב הממיר שעלול להתפרק ולחנוק את צינור הפליטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה המהירה . אני צריך שתסביר לי יותר בפשטות למה אתה מתכוון לשחרר אותו ? האם לפרק ?

וגם...מה זה לתת לו מינוס חיצוני ? איך אני עושה את זה ? לבד ? כמו כן היכן ממוקם החיישן נקישות ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי זה נשמע כמו חסימה בצנרת הפליטה(אגזוז) יתכן כמו שאמרו הממיר קטליתי התפרק(מעין דוד אמצעי באגזוז שתפקידו לקלוט גזים רעילים) החלקיקים המפורקים של הממיר עוברים להמשך צנרת הפליטה וגורמים לחסימה לרוב בדוד האמצעי או האחורי, מקשים על המנוע לפלוט את הגזים וחונקים אותו.

 

בדוק קומפרסיה ובדוק את צנרת הפליטה.

יתכן והשסתומים לא מכוונים במידה הנכונה, או שהרצועת תזמון קפצה שן.

 

בנוסף יש לבדוק את מצב ההצתה, פלאגים, סלילים וגם את לחץ הדלק של המשאבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני יודע למה אתה מתכוון לכיוון שסתומים ,אך ישנו הרושם כי הכיוון סגור מדי ויגרום לתופעות כאלה בדיוק

השימוש בגז גורם לטמפ גבוהה יותר מזו של הבנזין בתא השריפה ,מה שגורם להתארכות קנה השסתום יתר על המידה

אני מניח כי לגז הכיוון אמור להיות חופשי יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכל זאת...האמפרזה נוסעת ביום כמו עגלה...ובלילה מאיצה כמו מכונית מרוץ . זה משהו שקשור לחום מנוע , אומנם המד חום

לא עובר את השליש אבל ביום אפשר להרגיש בחום הרב שפולט המנוע כל האיזור מכסה מנוע ממש חם מה שלא קיים בלילה .

אולי ...כמו שהבנתי בתשובה הקודמת בקישור , שסתומי הפליטה מתארכים יתר על המידה בחום ביום מה שלא קורה בלילה ?

אולי אחד החיישנים מושפע מהחום ונותן הוראה למחשב להוריד בהצתה ?

ד"א לפני שנה הורדתי את התרמוסטט ברדיאטור , אמור להשפיע ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק.

השסתום מתארך בטמפ' העבודה של המנוע, לכן היצרן הגדיר חופש מסויים בין הנדנד לבין השסתום, יש רכבים שהכיוון מתבצע ע"י סגירת אום ויש רכבים שמחליפים דיסקיות ריווח במידות קבועות מראש תוך כדי מדידת המרווח עם מד עלים.

 

לכל מנוע יש מידה שהיצרן קבע לכיוון השסתומים, המידת רווח הזו היא מפצה על התארכות השסתום בחום.

 

וישנם רכבים שאין להם כיוון שסתומים, כי במנוע קיימים מרימים הידראולים שהכיוון מתבצע אוטומטית ע"י לחץ שמן, אם במנוע ברכבך קיימים מרימים הידראולים אז יתכן מאוד שכתוצאה מימוש במערכת הגז השסתומים שקעו בתוך התושבות שלהם בראש ולמרימים אין חופש כיוון והשסתומים לא נסגרים טוב והראש מנוע כבר פסול לשימוש, זה קורה הרבה למנועים שלא מותאמים להתקנת מערכת גז.

 

בדקתי עבורך והמידה לכיוון שסתומים במנוע קר לחלוטין:

 

יניקה 0.20MM

פליטה 0.25MM

 

שים לב את הכיוון יש לבצע אך ורק כשהמנוע קר לגמריי לא חמים ולא פושר, רק קר.

מכיוון שברכבך מותקנת מערכת גז יתכן ויש לבצע כיוון חריג מהוראות היצרן משהו כמו:

 

יניקה 0.25

פליטה 0.30

זאת יש להתייעץ עם מתקין גז זאת סתם השערה לערך אחר לכיוון.

 

שמתי לב שרשמת שהטמפ' מנוע לפעמים על "שליש" זה לא תקין המנוע תמיד צריך לעבוד על טמם' עבודה תקינה כ 90מעלות כאשר המחוג נמצא בחצי הסקאלה עם נטיה קטנה כלפי מטה.

 

יתכן וביטלו את הטרמוסטט, וזהו מצב לא הכי טוב משום שהמנוע צורך כך הרבה יותר דלק ממה שצריך לצרוך, זיהום האוויר עולה וגם הבלאי במנוע גדל משום שהשמן לא מגיע לטמפ' אופטימלית עבורו לשימון המנוע.

 

הטרמוסטט ברכבך הגישה אליו מתחת לרכב, ישנו בית טרמוסטט שאליו מתחבר צנור הרדיאטור הוא עשוי פלסטיק ומחוזק עם 2 ברגים, ההחלפה שלו לוקחת לא יותר מ 10דקות, את הברגים יש לחזק בזהירות רבה משום שהבית טרמוסטט עשוי פלסטיק ועלול להסדק אם לא סוגרים את הברגים במומנט נכון של 20NM.

 

כדאי להתקין טרמוסטט חדש יפני שעלותו כ 70ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ניראה לבנתיים שהבעיה נפתרה . בקשר לבאקפיירים כניראה תוסף דלק 44 והחלפת פלגים עזרו .

ובקשר לסחיבה ניראה שהיה חסר שמן בגיר . כמובן לבנתיים . סליחה שבילבלתי עם הכיוון שסתומים שאולי בדיעבד היה בסדר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4612 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...