Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה עם מכונית שונה - 46000 ק"מ עם פיאט בראבו


speedsecret
שימו לב! השרשור הזה בן 4616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנה עברה לנו ביחד אני והבראבו 2010 - קצת יותר מ46k צברנו יחד בכל כבישי הארץ בכל תוואי דרך אם לבד או ברכב עמוס 5 חברה וציוד בדרך לטיול בצפון. יש לנו לפחות עוד שנתים ביחד בינתיים אני כמעט ולא מפסיק לחייך .

 

אני עובד בתור סוכן מכירות ולכן אני מעביר המון שעות מאחורי ההגה . מאחר ואני כמו שאר גולשי הפורום אוהב לנהוג הרכב שלי חייב להיות מהנה לנהיגה , נוח , בטוח ואם אפשר שלא יהיו ממנו המון בכל פינת רחוב.

הרכב הקודם שלי { סי 4 } ענה כמעט על כל הדרישות נהנתי לנהוג בו למרות שהוא לא היה ממש זריז , הנוחות היתה טובה הוא היה בטוח אבל לצערי הוא החל להיות להיט ליסיניג והחל להימצא בכל חור. את הרכב הבא חברת הליסינג לא הסכימה לספק לי . למרות שההיתי לקוח ששומר מאוד על הרכב ואכפתי מהסוג שנדיר למצוא בין משתמשי הליסינג כמות הנסועה המצטברת הכניעה את הסוכן של פרים ליס ועיסקה לא נסגרה . מה גם שאני כבר לא רציתי סיטרואן { הסי 4 החדשה עוד לא הגיעה } ולהצטייד שוב ברכב שהוא כבר מיושן נראה לי טפשי מה גם שהבוס שלי הכתיב שהוא רוצה רכב " חסכוני יותר בדלק" . ממש במקרה נפלתי על כתבה על הפיאט בראבו. אני מודה מעולם לא שמעתי לפני על הרכב הזה וחוץ מהפיאט קופה עשור קודם מעולם לא עניין אותי שום רכב שעמד מאחורי חלונות הראווה של הבניין ביגאל אלון 90. { על אבארט ידעתי שאני יכול רק לחלום כרכב מהעבודה}

אז התחלתי לקורא והבנתי שיש כאן משהו , שיש מצב שזה בדיוק מה שאני מחפש. מכונית פרקטית עם כיוןן ספורטיבי , כזאת שיש לה באמת יכולת ומראה שונה מהקופסאות שאנחנו רגילים לראות בכבישים .

 

בשביל לקצר אומר שנדרשו מצדי כל יכולתי כאיש מכירות כדי לשכנע את הבוס שלי להסכים ללכת על פיאט . הוא רצה יפני והסכים ללכת על סיטרואן או פיג'ו כי הוא ידע שאני מעדיף רכב מהנה ונוח ואינני מעוניין בשום קוריאנית או יפנית "אמינה והגיונית" . לבסוף הצלחתי והבראבו נרכשה בגרסה הלא מאובזרת בצבע שחור מטאלי { שגם עליו ההיתי צריך להילחם } .

 

אני זוכר את אותו רגע בו אני מנווט את עצמי ליציאה מאולם קבלת הרכב וגולש לתנועה הצפופה של יגאל אלון - לחיצה חזקה על הגז בשביל להישתלב בזריזות הטיסה את הרכב קדימה ושיחררה ממני צהלות התלהבות קולנית ומטומטמת בתוך הרכב - המכונית הזאת באמת זזה! .

 

ועוד איך זזה - הבראבו מצויידת במנוע 1.4 לא טיפוסי לישראלי הממוצע אבל השילוב יחד עם המגדש הקטן הופך אותו למשהו גמיש וחזק. 21 קג"מ כבר ב1700 סלד ומנוע שמושך חזק אל תוך הקו האדום בהתאם למורשת מאפשרים לרכב להתקדם בקצב מהיר כאשר הגיר הרובוטי בעל 6 ההילוכים תפור על המנוע ומנצל אותו בצורה מיטבית . אין בורות בין ההילוכים והשישי מאפשר יציאה לעקיפה בטוחה גם בלי להוריד הילוך . לחיצה אגרסיבית יותר תוריד שלושה הילוכים { עם גז ביניים מטריף!} יחד ותנפק יכולת עקיפה נדירה בעולם המשפחתיות . ואם נוסיף לכל זה צליל מנוע נחמד ביותר שחודר לתא הנוסעים בטורים גבוהים מקבלים כאן חבילה נדירה באמת .

היכולת הדינאמית של הבראבו גם היא גבוהה למרות הצמיגים הירוקים שסמלת חיברו לגרסה הלא מאובזרת { באירופה הרכב נמכר עם גלגלי 17-18 וצמיגים רחבים וכאן 15 עלוב עם חתך של אוטובוס } הרכב שומר על הקו הנכון , מגיב היטב להפניה של ההגה גם במהירויות גבוהות כאשר החזרה אל הגז צריכה להעשות בצורה מדודה אחרת המנוע ישלח את הצמיגים הקדמיים למסע של חיפוש אחר אחיזה שאותו תקצר רק בקרת האחיזה .

אבל שוב גם עם הצמיגים הירוקים הבראבו מהירה ומהנה לנהיגה בכביש המפותל הגיר מגיב מהר מאוד במצב הידני ומשלים חווית נהיגה נחמדה ביותר.

הנוחות בבראבו טובה . בהשוואה לסי 4 אותה היא החליפה מצאתי את הבראבו מעט פחות נוחה מהסיטרואן או מה307 שגם עליה יצא לי לנהוג לא מעט אבל עדין מדובר במכונית די נוחה שאין בעיה להעביר איתה ימי עבודה משולבי נהיגה של 400- 500 ק"מ בלי בעיה .

הגרסה הפשוטה אותה אני קיבלתי נעדרת שליטה על הרדיו מההגה ובקרת שיוט שהיו בסי 4 וחבל לעומת זאת בקרת האקלים המפוצלת נוחה לשימוש ויחד עם פתח המיזוג ליושבים מאחור הם פלוס רציני .

סה"כ פנים הרכב מעוצב בצורה די מקורית עושיה מחומרים טובים - ההגה מצופה עור וכל הפלסטיקים עומדים במקומם עד לרגע זה - קירקושים עדין אין .

 

צריכת הדלק הממוצעת שלי היא באיזור ה11.5 ק"מ לליטר עם רגל כבדה יחסית על הגז לעומת הסיטראון מדובר בחסכון ממוצע של 15% בדלק ובק"מ שאני עושה מדובר בלא מעט כסף .

 

מבחינת אחזקה ותקלות - בשבוע הראשון המזגן הפסיק לקרר. בדיקה במוסך הראתה שברח הגז הסיפור חזר על עצמו פעמיים עד שכל המערכת{ מיזוג} פורקה והרוכבה מחדש והבעיה נפתרה.

בעיה נוספת היתה היתנתקות של אחת הגומיות של מוט המיצב הקדמי - גם במקרה הזה המוט הוחלף בשלמותו בזמן קצר ולשביעות רצוני המלאה. שתי התקלות הופיעה בשבוע הראשון שהרכב היה אצלי מאז אנחנו רק נוסעים .

 

טיפולים נעשה אחד ב30 חינם כחלק מחבילת הטבות שקיבלנו עם הרכב - למעט תשלום של 700 שח על החלפת רפידות בלימה.

 

2 נורות אור בלם אחורי שהוחלפו בחינם במוסך .

 

לסיכום

אני מרוצה מאוד מהבראבו ואני ממליץ בחום למי שמחפש רכב שונה.כזה שנראה מיוחד ,שלא רואים בכל מקום ובכביש הנכון יכול גם להעלות חיוך . ואם כבר אז הגירסה המאובזרת ולא העירומה הראשונה נוחה יותר ונראת טוב בהרבה.

לתשומת לבכם צריך לקחת בחשבון שבארץ הקודש הסתיגמות והמיתוסים להיות בעלים של פיאט גובל בלא מעט העלבות ועלבונות שאני מקבל בכיף - שמעתי כבר לא מעט פעמים " איך החלפת את הסי 4 בפיאט " , " היתה לכם שנה קשה שהעבירו אותך לפיאט" " וואלה יפה העיצוב של ההונדה הזאת מבפנים - אה זה פיאט? " , " היתה לי כזאת פיאט בראבה - אחלה רכב"

 

תום

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

היום...אהבתי שהכתוב פורסם בדיוק בחצות :)

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור וההתרשמות האישית. מעניין ומלמד כמו מבחנים ארוכי טווח.

אבל חכה, עוד יתחשבנו איתך על ההתרשמות החיובית מפיאט אחרי שהוחלפו שתי נורות.

כאילו שזה חשוב יותר מהנאה בנהיגה ומהרכב בכלל.

ילה גבר בא נראה! מר +1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט רכב כיפי לנסיעה, סביבית נהג נעימה ומזמינה, רכב חזק וזריז שקצת קשה לנהוג איתו בחסכנות,

והתנהגות טובה בסיבובים.

 

אצלי גם הצריכה נעה בין 11\1 12\1 משולב עם לחיצות אגרסיביות לעיתים קרובות.

הכי טוב שעשיתי איתו בנסיעה רגועה בין עירונית הוא 1\17 .

 

אני עם הגירסה המאובזרת נהנה מכל רגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה. נחמד לשמוע על רכבים לא שגרתיים.

 

אבל חכה, עוד יתחשבנו איתך על ההתרשמות החיובית מפיאט אחרי שהוחלפו שתי נורות.

לא פיספסת משהו? אתה כנראה לא קראת את כל הסיקור שהוא כתב. מעניין איך היו התגובות על כך אם היה מדובר על מותג אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה כתבת,

חסרות כמה תמונות רצוי עם אבטיח :-D

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבראבו שלי (2010) אדומה (כמו בתמונה), עם הילוכים רובוטיים, מלאו גם כעת שנה אבל היא רק עם כ 8500 ק"מ.

כל התרשמויות וחויות פותח השרשור אכן קיימות ומכיוון שמכוניתי היא מהדגם המאובזר (סאנסיישן שמו)

אז יש בו את כל מה שחסר בדגם הרגיל.

צריכת דלק מעולם לא בדקתי באף אחת ממכוניותי כך שאיני יכול לתת מידע בנושא.

נקודה שלילית שקיימת היא הראות הירודה מהחלון האחורי, בנסיעה אחורנית, אבל זה נפתר ע"י שימוש רב יותר במראות הצד המצוינות ועם חיישני רברס בהתקנה מקומית.

המכונית מושכת הרבה מבטי השתאות בגלל עיצובה עם תגובות דווקא טובות ואני שם לב שיש אנשים שמחפשים את הסמל כדי לראות

באיזה מכונית מדובר ואכן זאת מכונית עם נוכחות ונראות גבוהות.

בנסיעות בינעירוניות אני צריך להאבק עם עצמי (עם רגל ימין והמוח) כדי לא לעבור בהרבה את המהירויות החוקיות (חבל על רישיון הנהיגה) והעקיפות איתה מהירות וחדות וגם הן מעוררות מבטי השתאות מהנעקפים וסביבתם.

במע' האקלים המפוצלת לנהג ולנוסע וכאמור גם למושב האחורי, המזגן מקפיא ולרוב הוא מכוון על 20 מעלות והמפוח הפנימ פועל במהירות 1 או 2 בלבד (שקט ומקפיא).

במשך השנה ומעט הק"מ לא הייתה שום תקלה במכונית (שהיא תמשיך כך הלאה).

מחיר רכישת המכונית היה קצת גבוה לעומת המתחרים וירידת הערך הנה כמו במגלשת הלונה גל, אבל בשביל להנות צריך לשלם.

בברכה - רפי לין

Fiat-Bravo_2007_800x600_wallpaper_0a(1)(1).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעניין הדיזל - המדינה הפכה אותם מזמן ללא כדאיים עלות הסולר הגבוהה בדרך כלל שעולה כמו בנזין או קצת יותר ברוב התחנות { בהסדר שלנו עם דור אלון הסולר יקר יותר} . עלות התחזוקה הגבוהה יותר , עלות הרכישה הגבוהה יותר = הטנדרונים והרכבים המשפחתיים הטובים {מצוייידים במנועי דיזל} עולים היום כ140k מה שהופך אותם גם למאוד יקרים כל חודש מבחנית שווי שימוש. צריכת הדלק שכבר לא כזאת מדהימה - יש לנו קנגו טורבו בחברה שממוצא הצריכה שלה הוא 1-12.5 - 13 ק"מ לליטר וזה לא משהו שלא ההיתי מגיע אליו עם הבראבו אם לא ההיתי נוהג להיתנפל על סיבובים או לזנק בצורה נינוחה יותר בד"כ. ואחרי הכל בא מחיר המכירה שאחרי 3 שנים עם ק"מ גבוהה אתה מוריד את המכנסיים רק כדי להעיף את הרכב- בקיצור סיפור שההינו בו ובינתיים וויתרנו עליו .

 

בעניין התקלות בפיאט - אין לי בעיה עם מה שיאמרו בגדול הרכב האצלי נוסע כמעט בלי הפסקה והראייה לכך היא הק"מ ככה שזה שלא נשרפו יותר נורות מאשר שתי נורות בלם רק מפתיעה אותי.

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום אופטימי, 46000 זה מה שאני עושה ב-3 שנים בממוצע... אז מה, הולך להיות משעמם? לא צריך יותר לחפש גרריסטים שמכירים את הדרך למוסך מחתרתי חסר כתובת בבית דגן? אוף. כמובן touch wood, מלח מים מלח מים, בלי עין רעה.

 

בכל מקרה כל מה שנכתב נכון. מדי כמה שנים אני הולך לקנות רכב חדש, בלי להצמד למותג כזה או אחר, כשהקו המנחה הוא: שתהיה חדוות נהיגה, ושייראה טוב. וכמובן, בכפוף לאילוצים משפחתיים המשתנים עם הזמן שמכתיבים גודל, מספר דלתות וכו'. בכל קנייה אני עובר אצל היבואנים השונים, בוחן את כל הדגמים החדשים, בראש פתוח.

 

ואיכשהו, תמיד נוחת שוב פעם ביגאל אלון. פעם פיאט, פעם אלפא, פעם אלפא פעם פיאט. יודעים מה אני צריך, האיטלקים האלה, ומספקים את הסחורה.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום אופטימי, 46000 זה מה שאני עושה ב-3 שנים בממוצע... אז מה, הולך להיות משעמם? .

 

טוב, בא לא נשכח שכן היו לו שני תיקונים לא סימפטיים בשבוע הראשון של הרכב. סה"כ אני סופר שלושה או ארבעה (!) ביקורים במוסך בשבוע הראשון לחייו - לא מעט (מזגן + פעמיים חזרה התופעה + מוט מייצב). פירוק והרכבה של כל מערכת המזגן - לא צחוק. וכמובן הס מהלזכיר את אורות הבלם, שזה באמת שטויות, אבל ברכב אחר כבר הייו אנשים שקוראים לזה מגפה.

 

אני משוכנע שאם הוא היה רוכש את הרכב מכספו הוא היה קצת יותר מבואס...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4616 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...