Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים ו40,000 ק"מ עם פורד פוקוס 2001 אוט'


שביט
שימו לב! השרשור הזה בן 4636 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

בימים אלה עברתי עם הפוקוס את קו ה40,000 ק"מ המשותפים, ולאחר שנתיים וחודשיים ביחד הגיע הזמן לסיכום.

הרכב נקנה ב6/2009 עם 147,350 ק"מ.

ב150 אלף בוצע טיפול קטן - מסנן אוויר, שמן ומסנן שמן- 466 ש"ח.

אחרי חודש תוקנה המראה הימנית, שחטפה מכה ולא ישבה טוב- 666 ש"ח.

ב156 אלף האוטו עבר טסט ובוצע טיפול בלמים- דיסקים, חריטת בלמים אחוריים, משאבות אופן ושמן ברקס- 1100 ש"ח.

ב158 אלף חושך בעיניים- הרכב התחיל לרעוד במהירות 80-90 קמ"ש. הבעיה נגרמה מקויל תקול ובוצע שיפוץ ראש מנוע... כל החגיגה עלתה כ4400 ש"ח (סט השחזה, אטם ראש, בורג פולי וקויל מוטורקראפט), ביחד עם טיפול שכלל פלאגים מוטורקראפט, החלפת מסנן שמן, שמן ונוזל קירור.

ב164 אלף הלכתי לבדוק את פשר התקלה במזגן. המזגן היה עובד לסירוגין, בד"כ כיבוי והדלקה מחדש היו עוזרים, ולקראת הקיץ הוחלט לטפל בבעיה. הוחלף מדחס מזגן בעלות של 1800 ש"ח. בנוסף נקנה מפסק לחלון הקדמי הימני, שהיה תקול, בעלות של 116 ש"ח.

ב170 אלף הוחלפו הצמיגים לרביעיית פירלי פי 6 - 1400 ש"ח.

ב175 אלף האוטו עבר טסט, ובוצע טיפול שכלל פלאגים, שמן, נוזל קירור, בוצעה אינפוזיה והוחלף צינום נשם- 890 ש"ח.

ב177 אלף נגמר המצבר ונקנה מצבר שנפ 55 אמפר ב700 ש"ח (דרך הביטוח, חברת דרכים).

ב178 אלף שופץ מנוע חלון הנהג לאחר שחדל לעבוד, ושוכפל המפתח- 850 ש"ח.

ב185 אלף בוצע טיפול שכלל שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר, נוזל קירור, נוזל בלמים וזוג מגבי בוש- 950 ש"ח.

 

סך כל ההוצאות (כולל 3 ביטוחים, 2 טסטים ואחד אלוהינו)- 26,729 ש"ח. בחלוקה ל26 חודשים, יוצא טיפל'ה מעל 1000 ש"ח בחודש.

 

הרכב אמנם עייף ועגלתי, הפלסטיקה חורקת ומצייצת מעט, אבל הוא עושה את עבודתו נאמנה. חוץ מהתקלה המזו$%גת עם הקויל, לא סבלתי ממנו יותר מידי ובסך הכל אני מבסוט ממנו מאוד. השאיפה היא להחליפו בשנה שנתיים הקרובות, ייתכן לסופר מיני.

אשמח לתגובות

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום מעולה ומאיר עיניים, אני רואה שעלות הטיפולים השוטפים לא גבוהה בכלל בהתחשב במרחק ובשנתון הרכב. תמשיך להנות ממנו וסע בדרכים טובות :-)

ד"א-מה נתוני המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12K בערך בסך הכל. (בכמה קנית את הרכב?)

 

תראה השיפוצים והתיקונים לדעתי היו די בסדר, זה סביר מאוד.

 

בטיפול האחרון 185K שילמת לדעתי הרבה.

 

אחת הבעיות שלך בעתיד תיהיה הגיר, שמור עליו עכשיו, טפל בשמן שלו, שיחזיק כמה שיותר.

 

אל תתייאש, שילמת הרבה על טיפולים, עכשיו צפוי לך שקט מצד הרכב.

 

 

חבל להחליף אותה למיני לדעתי, רכב עם צריכה סבירה, לא הכי גדול, אבל בהחלט מספיק בתור משפחתית.

 

תהנה איתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב158 אלף חושך בעיניים- הרכב התחיל לרעוד במהירות 80-90 קמ"ש. הבעיה נגרמה מקויל תקול ובוצע שיפוץ ראש מנוע... כל החגיגה עלתה כ4400 ש"ח (סט השחזה, אטם ראש, בורג פולי וקויל מוטורקראפט), ביחד עם טיפול שכלל פלאגים מוטורקראפט, החלפת מסנן שמן, שמן ונוזל קירור.

לא נראה לי שקוייל תקול מעיד על בעיה בראש מנוע.

 

סביר להניח שהרכב שלך עבר התחממות בעבר,וכתוצאה מכך הראש נפגע.

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע 1596, 100 כ"ס/ 6000 סל"ד, 14.8 קג"מ/ 4000 סל"ד, מאפס למאה ב11 שניות, לפי קארפוליו.

 

ללא ביטוחים וטסטים- 14K ש"ח.

האמת היא שלא התייאשתי. הראש מנוע היה מכה, אבל טפו טפו, הרכב לא סבל מתקלות משביתות ויקרות.

הרצון להחליף נובע א' מהרצון לעבור לרכב מעט יותר קטן וב'- לרכב ימלאו 11 בסוף השנה, בכל זאת.

בחישוב של כלל עלויות אחזקת הרכב לעומת הנסועה השנתית (18-19 אלף בשנה) אני מבסוט בהחלט.

 

תודה על העצה לגבי הגיר.

 

עריכה לתגובה שמעליי- ייתכן, ידוע לי על תקלת התחממות שקרתה בעבר (הרכב היה שייך לאחותי טרם עבר אליי).

 

תודה על התגובות.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאד. אתה כותב על פוקוס בת 10 וזה נראה 1:1 כמו תקופת הבעלות שלי על מגאן בת 10.

בדיוק אותן תקלות, כמעט אותן עלויות, סה"כ מאד דומה. ואני חשבתי שהאוטו שלי הפגין אמינות צרפתית.

 

מצד שני, מאז שקניתי לאמא שלי את המקרר היפני, ההוצאות היחידות שלה הן על דלק וטיפולים שוטפים,

אז אולי יש בכ"ז משהו בתדמית ה"אמינות מעל הכל" שלהן.

 

השאלה הגדולה היא: האם מבחינתך הפוקוס הייתה שווה את זה? האם נוחות הנסיעה, ההנאה מנהיגה וכל

דבר אחר שאהבת בה היו שוות את השעות במוסך, הכסף על התיקונים והתקף הלב שכמעט חטפת בגלל

הקויילים (אני יודע מה זה, גם לי זה קרה פעם, ועוד בעליות של ירושלים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לשפוך לך מלח על הפצעים אך תחזוקה+תיקונים בעלות של 500 ש"ח/חודש למשפחטומטית נפוצה נשמע ממש הרבה. רכב מודרני שתוחזק כראוי (מהי תקלת ההתחממות שקרתה?) לא אמור להגיע לעלות כזו לאחר 10 שנים של נסועה ממוצעת, כך שאו שנפלת על רכב "לימון" או רכב שתוחזק בצורה פושעת.

השאלה הגדולה היא: האם מבחינתך הפוקוס הייתה שווה את זה? האם נוחות הנסיעה, ההנאה מנהיגה וכל

דבר אחר שאהבת בה היו שוות את השעות במוסך, הכסף על התיקונים והתקף הלב שכמעט חטפת בגלל

הקויילים (אני יודע מה זה, גם לי זה קרה פעם, ועוד בעליות של ירושלים).

ואנחנו מדברים על פורד (העגלה/האוניה/הליסינג) פוקס? נסעתי בה תקופה מסוימת (ליסינג) ומושגים כגון נוחות נסיעה או הנאה מנהיגה לא ממש משוייכים אליה. לדעתי האישית, בעלות הכוללת (תחזוקה/תיקונים/ביטוחים) של הפוקוס היה ניתן היה לההנות מרכב שאינו סתם משפחטומטי אלא מסגמנט גבוה יותר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אחת הבעיות שלך בעתיד תיהיה הגיר, שמור עליו עכשיו, טפל בשמן שלו, שיחזיק כמה שיותר.

 

מה בדיוק יש לטפל בשמן הגיר?

אם אין חוסר, אין מה לעשות יותר מדי.

(בעלים של פוקוס 00' :) )

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעל פוקוס 2004 שבבעלותי כבר 4 שנים, נקנה עם בערך 130,000ק"מ ועומד היום על כמעט 175,000ק"מ:

בכל שנה (כיוון שאני לא מגיע ל-16,000ק"מ):

החלפת שמן ומסנן: עבודה-100ש"ח,

שמן איכותי (Valvoline או Liquid Moly)- בערך 180ש"ח

מסנן שמן מקורי (יבוא שלי)- בערך 40ש"ח

 

בנוסף הוחלף:

פעמיים מסנן אויר מקורי (יבוא שלי)- בערך 60ש"ח - החלפתי בעצמי

מסנן מזגן מקורי (יבוא שלי) - בערך 80ש"ח - החלפתי בעצמי

מצבר Varta - אם אני זוכר טוב בערך 600ש"ח

4 צמיגים - 1200ש"ח בערך

רפידות בלם קידמיות - 150ש"ח - החלפתי בעצמי

בטסט האחרון בוצע גם מתיחה לכבל בלם יד - 500ש"ח (למדתי ובפעם הבאה אבצע בעצמי)

מצתים מקוריים - בערך 100ש"ח - החלפתי בעצמי (נסגר בעזרת Torqe כמובן)

מכיוון שאני מגיע ל-200,000ק"מ כבר הזמנתי את כל הצנרת המקורית לנוזל הקרור, טרמוסטט ואטמים שונים- לא הותקן עדיין-בערך 1000ש"ח

 

אני כבר מספר שנים כאן בפורום, במיוחד בפורום הטכני, וגם בהשוואה לרכב יפני - ההוצאות נראות לי סבירות ביותר.

כאחד שכבר ביקר בבריטניה כ-8 פעמים כדי לבקר במפגשים ובתערוכות - רכבי פורד מאוד פופולריים שם, וכידוע האנגלים אוהבים לנהוג חזק ויודעים לבחור את הדגמים בהתאם. פוקוס נחשב רכב משפחתי, מי שרוצה ביצועים ישנו דגם פוקוס ST. גם בפוקוס, תתחיל את הנסיעה מ-1 והעבר הילוכים ידנית - אצלי זה עובד מצויין ושום הונדה, טויוטה או מזדה לא מצליחה להאיץ חזק יותר. שלא נדבר על צריכת הדלק (שזה אחד הדברים החשובים ברכב משפחתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ נשמע כמו מסחטת כסף.

חבר, לא רוצה לבאס אותך אבל זה המון כסף!! מה גם שבממוצע הכנסת את הרכב למוסך כל 5000 ק"מ :shock:

על זה אתה מבסוט?

 

לצורך השוואה, בעבר החזקתי בקוואליר קופה שנת 97 במשך שלוש שנים, בתקופה זו הוחלפה משאבת מים (300 ש"ח), פקק מילוי מים (70 ש"ח) נוזל קירור (150 ש"ח), מצבר (500 ש"ח) ושלושה טיפולים כולל ברקסים (בערך 1500 ש"ח).

סה"כ עלויות אחזקה (ויכול להיות שאני מפספס מגבים או משהו כזה) בערך 2500-3000 ש"ח.

 

עוד השוואה, מאליבו 3100 שנת 98 במשך שנתיים - החלפת אטם סעפת תחתונה (2000 ש"ח, מפרקים חצי מנוע..), החלפת מותחן+פולי+רצועות (1200 ש"ח), טיפולים שוטפים (בערך 1000 ש"ח).

סה"כ אחזקה לשנתיים - בערך 4200 ש"ח.

 

שתי הדוגמאות מעלה נחשבות למכוניות יקרות לאחזקה (למרות שהשד לא נורא כל כך).

 

דוגמא למכונית סופר זולה לאחזקה: טויוטה קורולה.

בכדי לא לפתוח פה לשטן אני לא אציג לך הוצאות אחזקה קונקרטיות שלי על פני שלוש השנים שיש לי את הרכב, רק אציין כי הם בערך חצי מההוצאות שהיו לי על הקוואליר..

 

עצתי אליך, תחליף את הרכב כמה שיותר מהר.

במקום לעבור לסופר מיני, אתה בהחלט יכול לעבור לקורולה 2001-2002 (בתוספת תשלום מסויימת) ולהנות משקט תעשייתי!

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומסנן שמן- 466 ש"ח.

אחרי חודש תוקנה המראה הימנית, שחטפה מכה ולא ישבה טוב- 666 ש"ח.

ב156 אלף האוטו עבר טסט ובוצע טיפול בלמים- דיסקים, חריטת בלמים אחוריים, משאבות אופן ושמן ברקס- 1100 ש"ח.

ב158 אלף חושך בעיניים- הרכב התחיל לרעוד במהירות 80-90 קמ"ש. הבעיה נגרמה מקויל תקול ובוצע שיפוץ ראש מנוע... כל החגיגה עלתה כ4400 ש"ח (סט השחזה, אטם ראש, בורג פולי וקויל מוטורקראפט), ביחד עם טיפול שכלל פלאגים מוטורקראפט, החלפת מסנן שמן, שמן ונוזל קירור.

ב164 אלף הלכתי לבדוק את פשר התקלה במזגן. המזגן היה עובד לסירוגין, בד"כ כיבוי והדלקה מחדש היו עוזרים, ולקראת הקיץ הוחלט לטפל בבעיה. הוחלף מדחס מזגן בעלות של 1800 ש"ח. בנוסף נקנה מפסק לחלון הקדמי הימני, שהיה תקול, בעלות של 116 ש"ח.

ב170 אלף הוחלפו הצמיגים לרביעיית פירלי פי 6 - 1400 ש"ח.

ב175 אלף האוטו עבר טסט, ובוצע טיפול שכלל פלאגים, שמן, נוזל קירור, בוצעה אינפוזיה והוחלף צינום נשם- 890 ש"ח.

ב177 אלף נגמר המצבר ונקנה מצבר שנפ 55 אמפר ב700 ש"ח (דרך הביטוח, חברת דרכים).

ב178 אלף שופץ מנוע חלון הנהג לאחר שחדל לעבוד, ושוכפל המפתח- 850 ש"ח.

ב185 אלף בוצע טיפול שכלל שמן, מסנן שמן, מסנן אוויר, נוזל קירור, נוזל בלמים וזוג מגבי בוש- 950 ש"ח.

 

 

בנוסף, החלפת ראש מנוע (רבע מעלויות כל הטיפולים) כנראה היתה נחסכת במידה ולא היו מגיעים לתקלת חימום, אז היינו נשארים רק עם מזגן וחלון נהג.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

דוגמא למכונית סופר זולה לאחזקה: טויוטה קורולה.

בכדי לא לפתוח פה לשטן אני לא אציג לך הוצאות אחזקה קונקרטיות שלי על פני שלוש השנים שיש לי את הרכב, רק אציין כי הם בערך חצי מההוצאות שהיו לי על הקוואליר..

 

עצתי אליך, תחליף את הרכב כמה שיותר מהר.

במקום לעבור לסופר מיני, אתה בהחלט יכול לעבור לקורולה 2001-2002 (בתוספת תשלום מסויימת) ולהנות משקט תעשייתי!

 

בהצלחה!

אחזקת מכונית עולה כסף, בין אם בתיקונים ובין בירידת ערך של מכונית חדשה, וזה כולל את כל דגמי המכוניות בלי יוצא מן הכלל.

למכלולי המכונית יש אורך חיים קצוב ושום מכונית לא חיה לנצח, מה שאומר שבשלב זה או אחר ההוצאות יגיעו.

אין שום טעם לקנות קורולה 01'-02' עם נסועה דומה, כי גם שם בשלב זה או אחר תדרש השקעה כספית.

ואם כבר להחליף את המכונית, אז לסופר מיני חדשה יחסית שספגה ירידת ערך משמעותית אבל עדיין רחוקה מהשקעה גדולה בתיקונים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, תודה על כל התגובות.

הרכב נקנה מאחותי עקב נסיעתה לחו"ל. הרכב נקנה בידיעה שהמזגן לא תקין ב100%.

מעבר לכך, חוץ מהתקלה של ראש המנוע, שומדבר אחר לא נחשב בעיני כ"תקלה" רצינית ברמה של להתבאס מהקנייה. על המזגן ידעתי וחלון הנהג- קורה. הרכב בן 10 בכל זאת (מת על כל ההערות בסגנון "לא נכנסת למוסך חוץ מטיפולים שוטפים")

אני לא בא לשיר כאן שירי הלל למכוניתי, אבל לתקן תקלה במזגן (אפילו אם זה להחליף מדחס) או להחליף סט צמיגים לא נחשב בעיני כ"להכניס את הרכב למוסך".

 

היחס בין סך הק"מ שעבר הרכב לעומת כלל הסכום על אחזקתו (כולל דלק, טסטים וביטוח) הוא 1.27 ש"ח.

 

ירון, האם אתה אומר שהחלפת הילוכים "ידנית" באוטומט משפיעה לטובה על צריכת הדלק?

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי גבוה

אצלי בפולו 2001 בנסועה של 70 (בין 150 ל220) לא היו תקלות למעט חלונות. השוטף יקר סך העלויות מוסך וטסט לשנתיים (70 אלף ק"מ כאמור) מגיעות ל11 (60 אגורת לליטר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4636 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...