Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה מיאטה משופרת - נשבר לי טלטל, מה עכשיו?


senda
שימו לב! השרשור הזה בן 4644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שלי הינו מזדה מיאטה שנת 2006, מנוע 2 ליטר.

 

אחד השיפורים שהמנוע עבר הינו כיוון מחשב המנוע על ידי מומחה מחו"ל שבמהלכו המנוע החל לעבוד בצורה יעילה וטובה יותר וכן הוספו למנוע עוד 400 סל"ד מעבר ל 7000 שהוגדרו על ידי היצרן כקו אדום.

 

לפני זמן מה שמעתי רעשים מהמנוע, בבדיקת מומחה אמרו כי כנראה יש נזק פנימי ועלות התיקון תהיה גבוהה. כיוון שהיה לי נגיש רכב דומה אך מושבת החלפתי ישר מנוע.

 

בימים האחרונים התחלתי לפרק את המנוע בעצמי, קודם כל בשביל להינות מהפרוק ושנית מתוך תקווה שאמצע את התקלה.

 

ראש המנוע נראה תקין, גלי הזיזים תקינים לחלוטין, הרמתי את החלק העליון וגיליתי כי הבוכנות ללא פגע, פירקתי את אגן השמן ושם גיליתי כי אחד הטלטלים קיבל חופש בתנועה והוא זה שכנראה גרם לנקישות.

 

השאלה היא מה הטיפול הרצוי עכשיו?

 

האם להחליף את הטלטל וזהו?

 

האם צריכים לבדוק את כל שאר הרכיבים במנוע?

 

האם זה כדאי להתעסק עם המנוע או לשמור אותו לחלקי חילוף אם משהו אחר יצטרך???

 

 

מעבר לזה שאלה נוספת היא האם יכול להיות שהעלאת הסל"ד היא הגורם לבעיה? מי שהעלה לי את הסל"ד הינו מומחה מחו"ל שטוען שבארה"ב זה לגיטימי ועובד טוב עם כלל המיאטות, אך אני חושש שאולי הבדלים בין הרכבים בארה"ב ובארץ גורמים לכך שאצלנו זה לא ממש עובד כשורה...

 

תודה מראש על התשובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניב , אין לי מושג בנוגע למנוע של ה-NC , אבל בדוק אם תוכל למצוא קשר לתופעה של מנועי ה-NC הרבים שכשלו (אם אני לא טועה , בדיוק בגלל בעיה כזו או אחרת באחד הצלינדרים , הראשון או הרביעי) .

אגב , לא פירטת לגבי השבר בטלטל , אבל ב-S2000 תופעה הקשורה לטלטל היא בד"כ שבירה של מיסבי הטלטל הנגרמת מחופש של הקראנק .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, את החלפת המנוע ביצעתי בטיג, הם אומרים לי שהיה חסר הרבה שמן במנוע לפני שהוא הגיע אליהם. זה בהחלט יכול להיות סיבה לתקלה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניב,

 

מהתמונות (הלא ממש ברורות) שהעלת בפורום שלכם אני יכול לומר:

ייתכן שהיו דליפות אטם ראש

נראה שהיו דטונציות קלות, למרות שלא נראה שיש נזק מהדטונציות.

ויש לא מעט משקעים

 

הסיכוי ש״רק״ תחליף טלטל והמנוע יעבוד כחדש קיים אבל הוא ממש קלוש.

 

אם אתה באמת רוצה דיאגנוזה תעביר לנו את החלקים ונספר לך את כל הסיפור :-)

 

לפתור כזאת בעיה דרך האינטרנט זה בערך כמו ללמוד שחייה בהתכתבות :wink:

TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שכבר דיברתי עם אילן על זה וסיכמנו שאני אביא את החלקים להערכה שלו ושל תמיר.

 

סתם רציתי לשמוע דעות של אנשים שמבינים פה בפורום כי מהשיחות שלי עם אילן הבנתי שיכול להיות שלא כדאי לי בכלל להתעסק עם זה בגלל העלות האפשרית.

 

כשאני גיליתי את התקלה חשבתי שמקסימום 1000 - 2000 ש"ח ויש לי מנוע מוכן לעבודה. במחיר כפול מזה - כבר לא כדאי לי להכשיר אותו ולקוות שמישהו ירצה לרכוש אותו בעתיד...

 

נ.ב דווקא רוב החלקים של המנוע נראים די טוב, גם הבוכנות נראות מצויין. מה שכן אולי צריך לנקות את הפיח ולצלם תמונות טובות יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבלי להבין כלום אבל ממש כלום במנועים של מיאטה

ומקריאת הת'רד , אני חושב שאם היו נקישות שנבעו מאיזשהוא חופש שנהיה בטלטל

(ויש סיכוי סביר שהוא עקום ) נראה לי שיש סיכוי שאותו צילינדר בבלוק יצטרך טיפול בעצמו

(לא יודע איך זה במיאטות , סליב, חריטה וכיוב" )

 

 

 

ניב - איך היה בצאלים בתחילת החודש ? :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה לנדנד :oops:

אבל זה בדיוק מה שכתבתי , ב-S2000 זו תופעה שכיחה לאחר בעיות שימון (לא מספיק שמן או מרססי שמן סתומים) או חופשים בקראנק .

MX-5T 05>911 S 08>S2000 07>S2000 06>S2000 08>Mazda 6 05+Z800 14+Polo 98>Suzuki Splash 09 :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עושה לי בחילה לראות את כל האיברים הפנימיים האלו, בעיקר כשיש לי טראומה אישית מהדבר.

מייסבי טלטל? אם אתה בטוח שזו הבעיה זה באמת סיפור של לא יותר מ2500 ש"ח.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך חוצצים באגן השמן (OIL PAN BAFFLE)?

 

האם כיוונת את הפיק-אפ של משאבת השמן לכיוון ההפוך להחלקות?

 

כי אם לא ביצעת את אלה, סביר להניח שהמנוע פשוט סבל קבוע מ OIL STARVETION והשאר כבר ידוע.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה, אין לי מושג מה זה חוצצים ואיך מכוונים פיק אפ.

 

באופן כללי המנוע מת אחרי חודשיים נטולי דריפטים לחלוטין! בכל אופן במוסך טענו שהיה חסר שמן וזה לבדו יכול לגרום לבעיה.

 

השאלה היא מה בדיוק אני אמור לעשות במנוע החדש על מנת למנוע את התופעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקרונית , קרטר שמן שמחולק למחיצות או לתאים

מונע את השיוט של השמן לצדי הקרטר שהרכב בדריפט

וזה שולל מראש את העניין בדריפט לא יגיע שמן למנוע

 

 

מחיפוש קצר בגוגל ראיתי שיש חומר על העניין הזה לרכב שלך , ויש גם מוצרים כאלה בשוק

שווה לך לבדוק, זה בהחלט יכול למנוע נזקים בעתיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטער לנדנד אבל כיוון שאני לא מכיר את המושגים באלו בעברית (ובטח לא באנגלית) אני אשמח לקבל כמה קישורים אותם אני אשמח ללמוד ואפילו לחזור לפה עם מסקנות ופירוט מה נעשה בפועל..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4644 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...