Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה במזגן סיטרואן C4


momozal
שימו לב! השרשור הזה בן 4651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש ברשותנו סיטרואן C4 מודל 2006 .

המזגן ברכב הפסיק לפעול לחלוטין יום אחד-כלומר אפילו לא להוציא אוויר!נתק לחלוטין.

אימי(שלא מבינה כלל ברכב) הלכה לחשמלאי רכב, כי התקלה הייתה נראית כבעיית חשמל, הוא בדק ותיקן ואכן המזגן חזר לפעול.

לפני מספר ימים הרחנו ריח שרוף מכיוון המכסה מנוע, פתחנו וראינו כי החשמלאי עשה מעין מעקף בין שני חוטים שמחוברים ע"י בית פיוז שנשרף כליל.מבדיקה עם מוסך-שישי לציין שאני לא סומך עליו נאמר כי יש צורך בהחלפת כל קופסת בית הפיוזים שיושבת במכסה מנוע.

עלות של כ-1600 ש"ח לא כולל עבודה.

מה שעוד הפתיעה אותי הוא, שכאשר הוא חיבר בין שני החוטים לאחר שחתך את בית הפיוז השרוף המזגן החל לפעול, אך נאמר לי כי חיבור זה יכול לגרום לשריפת מחשב הרכב-שווי מוערך של 7000 ש"ח ויש צורך בהחלפת כל הקופסא.

אשמח לקבל עוד חוות דעת מה לדעתכם הלך, ומה אתם ממליצים לעשות

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אכן בעיה ידועה,נתק בבית הפיוזים החיצוני ניתן להרכיב בית פיוזים מ]ירוק או לתקן את בית הפיוזים הקיים.

 

נזק למחשב הרכב לא יגרם מזה בכל מקרה.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה אורן,

ההתלבטות היא האם לעשות שוב מעקף כמו שהיה-איזה פיוז מומלץ לשים על מנת שלא יווצר קצר שוב ושיחזיק את העומס?

איך ואצל מי ניתן לתקן בית פיוזים ומה העלויות?

ממה קורה מצב כזה?והאם זו בעיה ידועה?

כל מוסך יודע להרכיב בית פיוזים חדש או שאני חייב במורשה לבצע את הפעולה?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה אורן,

ההתלבטות היא האם לעשות שוב מעקף כמו שהיה-איזה פיוז מומלץ לשים על מנת שלא יווצר קצר שוב ושיחזיק את העומס?

איך ואצל מי ניתן לתקן בית פיוזים ומה העלויות?

ממה קורה מצב כזה?והאם זו בעיה ידועה?

כל מוסך יודע להרכיב בית פיוזים חדש או שאני חייב במורשה לבצע את הפעולה?

תודה

בוקר טוב

הרכבת נתיך תלוי במקום בית הנתיך שנשרף היתה טעות מהתחלה, מילא אם היה החשמלאי בודק מהי הסיבה לשריפת הנתיך ומתקן אותה, "הנתיך קומבינציה " לא היה נשרף שוב.

אני מניח שהמפוח או חלק אחר במערכת צורך זרם גבוהה מהמותר, ועד שבעיה זו תיפתר הנתיכים ימשיכו להשרף, לכן - לא להרכיב

בית נתיך אחר במקום השרוף. רק בשבוע שעבר ישבתי כבורר באיגוד המוסכים על תביעה של 20000 ש"ח של בעל C5 שרכבו עלה באש בדיוק בגלל תיקון רשלני כזה, באותה מערכת.

אחרי שתתוקן התקלה במעגל הלקוי יש להחליף את בית הפיוזים, חדש כזה בחברה עולה בין 1200 ל1350 ש"ח לפי מספר שלדה,

לפני מעמ. אפשר לנסות למצוא מפרוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אכן אמנון צודק,מצריכת זרם גבוה לזמן ממושך תגרום להתכת הנתיך או החיווט שלו,לרוב,בC4\5 הבעיה פשוטה בדמות מסנן אוויר סתום מאוד הגורם לצריכת זרם גבוהה של המפוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על התשובות המעמיקות!

האם אתם ממליצים להחליף את בית הפיוזים רק לאחר החלפת המפוח?

האם יש צורך בהחלפה של כל בית הפיוזים אם התקלה תוקנה ע"י החלפת המפוח או שאין קשר בין שתי התקלות?

כמה אמור לעלות מפוח מפירוק?

וכמה עלות העבודה?

בנוסף אשמח לדעת מה שמו של החלק השפה מקצועית-מפוח?יש רק אחד כזה?מה המק"ט?האם גם של שנתון יותר מתקדם יתאים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך סתם כך להחליף את המפוח הפנימי (BLOWER), אלא לבצע בדיקת צריכת הזרם שלו ואם היא גבוהה מדי אז לראות, כפי שכתב אורן, אם מסנן האויר של המזגן אינו סתום או לאחר הוצאת המפוח לראות אם הוא תפוס מכנית ואז לבדוק שוב את צריכת הזרם שלו כשהוא מחוץ למכונית.

כך ניתן יהיה לדעת אם המפוח עצמו צורך זרם גבוה מדי או לא.

כמובן שאם מפוח חדש היה עולה 10 ש"ח אז היו מחליפים אותו מייד ללא כל בדיקה (הכל כסף בחיים).

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי ואם החלפתי את המפוח כי התקלה נמצאת בו

אני עדיין צריך להחליף את בית הפיוזים?או שמעקף כמו שהיה לאחר תיקון התקלה יהיה בסדר?

זה החלק?

http://cgi.ebay.com/CITROEN-C4-HATCHBACK-HEATER-BLOWER-MOTOR-RESISTOR-/280696986184?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415ad81a48

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

עדיין צריך להחליף את בית הפיוזים,כל קומבינה ארצישראלית שכזו עלולה לגרום לשריפת הרכב כולו.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...