Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קלאץ' מחוזק וגלגל תנופה קל למיאטה NC - התרשמות


שימו לב! השרשור הזה בן 4687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגעתי לפורום שיפורים?

 

אז יש לי שיפורון בשבילכם.

 

הזמנתי בארה"ב קלאץ' מחוזק (ACT) וגלגל תנופה קל (FIDANZA) בשביל מיאטה NC.

הקלאץ' עלה בערך 350 דולר. גלגל התנופה עלה בערך 450. המשלוח לניו-יורק עלה עוד כ-100. הכל ביחד 900 דולר (קצת יותר מ-3000 שקלים). החבילה (כ-12-14 ק"ג, לא מדדתי) נלקחה במזוודה לארץ.

 

עוד כ-1000 שקלים והכל מותקן במכונית (תודה למוסך טיג שעשו עבודה מצוינת).

 

הקלאץ' המחוזק הוא street use ולא מיועד למסלול, כך שהוא רך יחסית ולא נקודתי באופן מיוחד. הוא אמור להיות עמיד יותר מהקלאץ' המקורי (שירד מהאוטו אחרי 80 אלף ק"מ עם עוד אולי 20 אלף באמתחתו).

גלגל התנופה קל בחצי (!) מהמקורי והוא זה שעושה את השינוי העיקרי בתחושה.

צריך לצאת בצורה קצת יותר נחושה מהמקום, כי אחרת הסל"ד נופל מהר מבעבר (יש פחות משקל לסובב), אבל מרגע היציאה המכונית בפירוש מרגישה נמרצת יותר ומוכנה לעלות מהר יותר בסל"ד. גם בעזיבת גז והכנסת קלאץ' (הורדת והעלאת הילוך) צריך להיות זריזים עם ההעברה כי הסל"ד יורד מהר יותר, אבל אותי זה רק מעודד להחליף מהר יותר :wink:

הרכב נותר נהיג מאוד ליום יום, והשיפור בתחושת המהירות מורגש, גם אם בפועל הביצועים לא השתפרו משמעותית.

 

בהתחשב בכך שמחיר הקלאץ' בלבד בארץ, אצל היבואן, הוא יותר מ-3000 שקלים (ועוד 1000 להחלפה) - נראה לי שזו עסקה מצוינת (2 במחיר 1?).

 

שימו לב רק להבדלי המחירים. קלאץ' מקורי בארה"ב, במקום לא הכי זול, יעלה כ-240 דולר. במחירים של היום מדובר על 800+ שקלים, שזה רבע ממחירו בארץ...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח... רוני, רוני...

אתה גורם לי לקנא כל פעם מחדש. :-)

ה-nc היא סוג של חלום קרוב רחוק שלי

וכל פעם שאני קורא הודעות שלך בנושא אני מבין שזה אחלה חלום.

שמח בשבילך, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה.

סתם שאלה, מה ההגיון לייצר גלגל תנופה כבד?

למה לא לייצר מלכתחילה גלגל תנופה הכי קל שאפשר?

אני מתאר לעצמי שזה לא עניין של תקנים...

 

אין תמונות מתהליך ההתקנה?

או אולי סתם תמונות של היפיופה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתרונות גלגל תנופה כבד:

 

1. בלימת מנוע טובה יותר

2. שמירה על מומנט

3. זה זול!

 

יתרונות גלגל תנופה קל:

 

1. תגובה למצערת מהירה יותר

2. עליה בסל"ד מהירה יותר

 

סך הכל תמורה קטנה שמשמעותית בעיקר כשדוחפים את הרכב לקצה כמו בגימקנות או במסלול...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח... רוני, רוני...

אתה גורם לי לקנא כל פעם מחדש. :-)

ה-nc היא סוג של חלום קרוב רחוק שלי

וכל פעם שאני קורא הודעות שלך בנושא אני מבין שזה אחלה חלום.

שמח בשבילך, כל הכבוד על היוזמה וההשקעה.

סתם שאלה, מה ההגיון לייצר גלגל תנופה כבד?

למה לא לייצר מלכתחילה גלגל תנופה הכי קל שאפשר?

אני מתאר לעצמי שזה לא עניין של תקנים...

 

אין תמונות מתהליך ההתקנה?

או אולי סתם תמונות של היפיופה?

 

NC זה לא כזה חלום. לא מדובר במכונית יקרה באופן קיצוני. אם באמת תרצה, אני בטוח שתהיה לך כזו בעתיד.

 

בנוגע לשאלה - כמו שכתבתי, למשקל של גלגל התנופה יש יתרונות וחסרונות. לכאורה, ככל שגלגל התנופה קל יותר, כך הוא יקל על העלייה בסל"ד. המומנט שמעביר דרכו המנוע משמש בכדי לסובב אותו, ואם המשקל שלו גדול, יש יותר איבודי מומנט. הרי גלגל התנופה הוא בעצם מכשיר לאגירת מומנט, כמו המנגנון שמאפשר ליו-יו לעבוד.

מצד שני הוא ישמור על פחות מומנט של אינרציה (כי משקלו קל) ויהפוך את הרכב לפחות נהיג - יקשה על יציאה מהמקום, יגרום לירידת סל"ד מהירה מדי בלחיצת קלאץ' וכדומה, וגם אורך החיים שלו יהיה קצר יותר. צריך איזון מסוים במשקל שלו, ובמרבית המכוניות הוא נוטה לכיוון הכבד, כי הן לא מיועדות לביצועים וכי ה"נהיגות" שלהן ביום-יום חשובה יותר.

במיאטה הרעיון הוא לשמור על האוטו נהיג ביום-יום, אבל גם לשפר קצת את המשיכה בעזרת הקטנת איבודי המומנט בדרך לגלגלים. השינוי מורגש, בעיקר בהילוכים הנמוכים.

אתם יכולים לראות כאן שב-M3, מכונית עם פי 2 הספק, גלגל תנופה של 5 קילו במקום 13 "הוסיף", לכאורה, כ-34 כ"ס בהילוך ראשון ועד 3 כ"ס בהילוך שישי. מן הסתם במיאטה התוספת קטנה משמעותית, אבל עדיין מדובר במשהו מורגש.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני מברוק

 

אני עשיתי שדרוג זהה בלאון-4 שהייתה לי, גלגל תנופה קליל של FIDANZA (אצלי משקלו היה רבע מהמקור ולא חצי !!!) אבל שילבתי עם קלאצ' OEM של LUK (אין טעם לשדרג קלאצ' "מקורי" של 240 מ"מ), עליית וירידת הסל"ד אכן משמעתית קלים יותר, וגם השימושיות הייתה סבבה ... אפילו אשתי לא הרגישה בהבדל ... לדעתי השדרוג מבורך רק אם נעשה "על הדרך" בהחלפת קלאצ' שסיים את חייו.

 

תגיד, האם בלימת המנוע אצלך נפגעה ? משמעותית ?

 

ליאור (שעשה שטות ומכר את הלאון)

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי והפרשי המשקל הם: 3.4 קילו לעומת 7.3 - פחות ממחצית המשקל.

בלימת המנוע נפגעה קצת, אבל זה לא מפריע לי - אני בולם עם הבלמים :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת לא מסתדר לי מבחינה לוגית,למה גלגל תנופה קל גורם לנפילת סל"ד מהירה יותר?

הרי הגיונית גלגל תנופה מקורי וכבד יותר,אמור להאיט את מהירותו מהר יותר מאשר גלגל קל,עקב משקלו.

איך בפועל קורה מצב הפוך? מה אני מפספס פה?

Renault Clio TCe 120 EDC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך להפריד בין שני המצבים: כשהקלאץ' מחובר וכשהוא לא מחובר.

 

כשהקלאץ' מחובר, מומנט האינרציה הנמוך של גלגל התנופה הקל מוריד את המהירות (והסל"ד) באיטיות רבה יותר, כלומר אם תעזוב את הגז ותגלוש, הרכב יאט יותר לאט. (עם גלגל כבד, המסה שלו משחררת יותר מומנט בזמן קצר ומאטה את הרכב מהר יותר)

כשהקלאץ' לא מחובר, מומנט האינרציה הנמוך מאפשר לגלגל התנופה להמשיך להסתובב במהירות רבה יחסית, כי אין עליו עומס ומשקלו לא מכביד עליו, ואז הסל"ד נופל מהר. זה אומר שיציאה מהמקום צריכה להיות קצת יותר נחושה, והעברת ההילוכים צריכה להיות קצת יותר מהירה, כי אחרת הסל"ד נופל מתחת למיקום הרצוי עבור ההילוך הבא.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל מובן והגיוני חוץ מהקטע הזה.

 

כשהקלאץ' לא מחובר, מומנט האינרציה הנמוך מאפשר לגלגל התנופה להמשיך להסתובב במהירות רבה יחסית, כי אין עליו עומס ומשקלו לא מכביד עליו, ואז הסל"ד נופל מהר.

 

רוני

 

הרי הסל"ד נקבע ע"י חיישן שיושב מתחת לגלגל תנופה וסופר את הסיבובים שלו.

אם הגלגל תנופה מאט את הקצב שלו לאט יותר מאותו אחד אבל כבד,כיצד הסל"ד נופל מהר יותר?:shock:

 

יש מצב שיש לי איזה בילבול בנושא או שאני לא מבין לעומק את המערכת,אשמח אם תוכל להסביר לי איך זה הגיוני...

Renault Clio TCe 120 EDC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, כנראה שלא הייתי ברור. בשורה התחתונה - בגלל שלגלגל תנופה קל יותר יש פחות מומנט אינרציה, קל יותר להאט אותו ולכן הוא מאפשר לסל"ד לרדת יותר מהר כשהקלאץ' לא מחובר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי,עכשיו הבנתי.

אני חשבתי בכלל על מצב אחר,הגלגל הכבד יוריד את מהירותו מהר יותר בגלל משקלו ולא לקחתי בחשבון את הכוחות שפועלים עליו.

 

תודה.

Renault Clio TCe 120 EDC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם אני חדש פה וסתם ישבתי לקרוא את

כל מה שכתבתם פה ורציתי רק להוסיף כמה דברים על מה שאמרתם

לגבי גלגל תנופה כבד....

אז ככה הסיבה שאנחנו צריכים את גלגל התנופה כבד או בכלל

זה בשביל להניע את המנוע בפעולות סרק

הרי המנוע פועל על 4 פעולות יניקה. דחיסה . עבודה . ופליטה

והפעולה היחידה שמועילה לנו זה פעולת העבודה

ושאר הפעולות הם סרק ואנחנו צריכים את גלגל התנופה כבד בשביל שיצליח לסובב

את המנוע בפעולות האלו.

ולכן שהו קל יותר קשה לו להניע בפעולות סרק ואז הסל"ד צונח במהירות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני בהחלט שיפור מבורך.

 

עשיתי את אותו הדבר לNA שלי ובהחלט יש הבדל.

 

 

DANIELDOHC,

 

תלוי איפה עושים את העבודה, רוני עשה אותה אצל טיג (ואגב גם אני :-)).

על עבודה איכותית משלמים קצת יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...