Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פאביה 08': האם מערכת TPMS עובדת מתי שמתחשק לה? או: המערכת לא נכנסה לעבודה בזמן אמת


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 4695 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

 

הסיפור הוא כזה: הרכב עמד בחניה עם פנצ'ר, נכנסתי אליו והתחלתי נסיעה (לא ראיתי שאין אוויר כי הגלגל היה בצד השני). לאחר מטרים ספורים הרגשתי שההגה מושך ימינה ושמשהו לא בסדר, עצרתי את הרכב לכל המאוחר אחרי 100 מטר, בזמן הזה לא עברתי 40 קמ"ש (שטח עירוני).

המוזר: מערכת TPM לא נכנסה לעבודה והנורה לא דלקה! פשוט הרגשתי שמשהו לא בסדר אז עצרתי את הרכב והחלפתי את הגלגל. האם מדובר בתקלה?

 

מעבר לזה, מה ההגיון לרשום על גלגל חלופי בגודל מלא (205/45R16) "מהירות מירבית 80 קמש"?! וזאת מדבקה באנגלית, ז"א לא משהו של צמפיון. דווקא נוסע יופי על 120 קמש.

 

תודה לעונים וסופ"ש נפלא לכולם :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, זה מאוד פשוט - כנראה שמי שתיקן לך את הפנצ'רים הקודמים (ואצלך זה שגרתי מאוד...), ניתק את החיישנים ולא חיבר חזרה. זאת הסיבה שהיא לא מתריעה על ירידת לחץ אוויר, היא פשוט לא מחוברת.

 

לגבי ה-80 קמ"ש, זה אך ורק בשביל להזכיר לך שאתה על רזרבי. הצמיג בקוטר מלא ואין שום בעיה לסוע איתו בדומה לאחרים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אין שם חיישנים שצריך לנתק, מדובר במערכת המשתמשת בחיישני ה- ABS+ESP ובודקת כמה סיבובים הגלגל מסתובב ביחס לגלגל השני, במידה ויש הפרשים אז נדלקת הנורה.

 

היום תיקנתי גם את הפנצ'ר הזה ולא היו שם שום חיישנים שצריך לנתק (הייתי לידו, בגלגל הזה לא תיקנו בעבר פנצר אלא רק מאחור), גם כשהחלפתי את הגלגל אתמול לא ניתקתי שום חיישן ולא היתה אפשרות לנתק שום חיישן. כנראה יש שם תקלה, מצד שני זאת סקודה אז זה לא הגיוני...

 

נ"ב

התקשרתי אליך אתמול מהנייד בסביבות 10:40 ולא ענית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, זה מאוד פשוט - כנראה שמי שתיקן לך את הפנצ'רים הקודמים (ואצלך זה שגרתי מאוד...), ניתק את החיישנים ולא חיבר חזרה. זאת הסיבה שהיא לא מתריעה על ירידת לחץ אוויר, היא פשוט לא מחוברת.

 

לגבי ה-80 קמ"ש, זה אך ורק בשביל להזכיר לך שאתה על רזרבי. הצמיג בקוטר מלא ואין שום בעיה לסוע איתו בדומה לאחרים.

 

השיטה של חיישנים המותקנים בגלגל ומשדרים אותות RF למקלט כבר לא מקובלת ברכבי קונצרן VAG החדשים.

השיטה הייתה יקרה ומסורבלת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יקרה מידי ולא מסורבלת, אלא פשוט טובה יותר, וכאן בשרשור ההוכחה.

 

מערכות TPMS, עם חיישני לחץ/טמפ' בגלגלים, תהיה מחוייבת בכל רכב החל משנת 2014, כמדומני ומוכיחה אמינות ודיוק ברכבים בהם היא כבר מתוקנת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם יש חיישנים, הם עצמאיים לגמרי (לא נדרש ניתוק או חיבור שלהם) ולרוב מה שקורה שהם נפגעים ע"י הפנצ'רמאעכר בזמן פירוק הצמיג מהג'נט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יקרה מידי ולא מסורבלת, אלא פשוט טובה יותר, וכאן בשרשור ההוכחה.

 

מערכות TPMS, עם חיישני לחץ/טמפ' בגלגלים, תהיה מחוייבת בכל רכב החל משנת 2014, כמדומני ומוכיחה אמינות ודיוק ברכבים בהם היא כבר מתוקנת.

 

החיסרון של המערכת המבוססת על חיישני ABS ידוע וברור. בל נשכח שמערכת המבוססת על 5 חיישנים כאשר בכול חישוק קיים חיישן+סוללה+אנטנה (מעל החישוק)+חיווט (לגלגל הרזרבי אין אנטנה) בין האנטנה ליחידת הבקרה מבחינתי הדבר הרבה יותר מסורבל ויקר ממערכת המבוססת על תוכנתי ואיבזור שכבר קיים ברוב הרכבים קרי מערכת ABS + ESP.

 

שכחתי...גם השסתום ופיית מילוי האוויר הם ייחודיים ברכבים עם מערכת לניטור לחץ אוויר בחישוק.

 

1. כאשר הסוללה של החיישנים/משדרים תתרוקן נצטרך להחליף את כול היחידה בעלות XX במוסך הייבואן בלבד.

2. פאנצ'רמאכרים שלקח להם עשור ללמוד ולהפנים שיש צמיגים עם סימון של כיוון הסיבוב כנראה יקח להם עוד עשור ללמוד איך לא לפגוע במערכת ניטור לחץ האוויר בחישוקים שיש בהם חיישן.

 

מבחינתי החיסרון של חוסר ניטור של לחץ האוויר מיד עפ סיבוב הסווי'ץ לא ממש מציקה מכיוון שכול נהג ירגיש מיד קושי רב בסיבוב ההגה במידה והצמיג ריק מאוויר.

 

אחרי ההסבר שלי אתה עדיין חושב שהמערכת פחות מסורבלת ויקרה ממערכת כמו ברכבו של פותח האשכול ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאני עדיין חושב כך.

 

בוא נכתוב את זה פשוט, מודבר בחיישן עם משדר בעל סוללה יחודית המספיקה ל 15 שנים לפחות (מוכח) כחלק מהונטיל עצמו ועוד מקלט בודד ויחיד הנמצא ברכב (אין שום חווט).

 

כל הפנצ'רמאעכרים היום כבר למדו את הנושא ויודעים איך לזהות ונטיל כזה ואיך להמנע מלפגוע בו.

 

המערכת מתריעה על שינויים בלחץ אויר בכל גלגל ומתריעים על כך לנהג, מה שמאריך את חיי הצמיגים ומגביר את בטיחות הרכב.

 

עדיף פי כמה על המערכת הבסיסית של VAG , בטוח שהיא עולה יותר אבל חסרון העלות עולה על חסרונות המערכת הבסיסית ונכון שאולי כל נהג ירגיש בחוסר לחץ אויר טוטאלי בגלגל, אבל לא כל נהג ירגיש בחוסר של 50% מהלחץ או יפסיק את נסיעתו, יסע למלא אויר בהקדם או לתקן את התקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת בחלק מרכבי קונצרן VAG יותר מסובכות ממה שכתבת. במקרה אני מכיר את המערכת באודי A8 שנת 2001.

 

1. מעל הביטנה בכול גלגל קיימת אנטנה וקיים חיווט מהאנטנה למקלט ומהמקלט ליחידת הבקרה של לוח השעונים.

 

2. השסתום (וונטיל) אין לא שום קשר ממשי או פונקציונלי וניתן להחלפה. המבנה שלו ממתכת ומתאים לרכב המצוייד במערכת לניטור לחץ בצמיגים ובחלק האחורי מוצמד חיישן לחץ+טמפ'.

 

3. אורך החיים של הסוללה מסוג ליתיום היא בסביבות 7 שנים (לפי מידע של ייצרן הרכב), לצערי ברכב של הבוס שלי הסוללה נגמרה לאחר 4.5 שנים בערך ובגלל עלות החלפת החיישן הוא החליט לוותר על מערכת ניטור לחץ האוויר ברכבו.

תחזיק חזק ! עלות חיישן בודד נכון לשנת 2005 כ-600 שקלים ללא עבודה.

 

נראה לך שעם ישראל ירוץ לרכוש חיישן חדש עם סוללה בעלות של 800-1000 שקלים (אני מניח שזה המחיר להיום לחיישן חדש ולא משומש ללא שסתום) ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציין כי בעבר המערכת התריעה על ירידה בלחץ אוויר של 50% מהנורמל - בזכותה גיליתי בורג בגלגל שגרם לירידת אוויר נמוכה וממושכת, אחרת לא הייתי שם לב כ"כ בקלות (זה חתך נמוך, לא שמים לב).

 

מה שכן, תמוה מ-א-ו-ד שדווקא כשאין בכלל לחץ אוויר המערכת לא התריעה, וגיליתי זאת בעצמי לאחר נסיעה קצרצרה. למתעניינים, לפי הסימנים בורג כלשהו נכנס לצמיג ואח"כ יצא לבד - בגלל זה כל האוויר יצא. עלות תיקון 30 ש"ח, אין נזק נוסף.

אדגיש כי לא היתה שום בעיה לצאת מהחניה, ההגה הגיב כרגיל. רק לאחר התחלת נסיעה שמעתי רעשים מוזרים + הגה מושך לימין. אפשר לומר בוודאות שאם אמי היתה נוהגת היא לא היתה שמה לב והצמיג היה הולך קפוט (בדיוק כמו שקרה בזמנו עם הפיאט).

 

ככה נראה הצמיג:

לוח עריכה02.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכדי שהמערכת אצלך ברכב תזהה חוסר באוויר חייבים לנסוע מספר דקות ומרחק מסויים ובמהירויות שונות ורק אז המערכת תוכל לבצע איבחון נכון ולהתריע האם קיים חוסר באוויר בצמיג מסויים.

המערכת מנטרת את המהירות ההקפית של כול ארבעת הגלגלים ומשווה ביניהם כאשר קיים חוסר באוויר הדבר מתבטא בשינוי בגלגול ההיקפי של הגלגל ואז המערכת תתריע.

 

כתבתי לך כבר בתחילת האשכול שהכול תקין ככה המערכת עבודת עם היתרונות והחסרונות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המערכת בחלק מרכבי קונצרן VAG יותר מסובכות ממה שכתבת. במקרה אני מכיר את המערכת באודי A8 שנת 2001.

 

1. מעל הביטנה בכול גלגל קיימת אנטנה וקיים חיווט מהאנטנה למקלט ומהמקלט ליחידת הבקרה של לוח השעונים.

 

2. השסתום (וונטיל) אין לא שום קשר ממשי או פונקציונלי וניתן להחלפה. המבנה שלו ממתכת ומתאים לרכב המצוייד במערכת לניטור לחץ בצמיגים ובחלק האחורי מוצמד חיישן לחץ+טמפ'.

 

3. אורך החיים של הסוללה מסוג ליתיום היא בסביבות 7 שנים (לפי מידע של ייצרן הרכב), לצערי ברכב של הבוס שלי הסוללה נגמרה לאחר 4.5 שנים בערך ובגלל עלות החלפת החיישן הוא החליט לוותר על מערכת ניטור לחץ האוויר ברכבו.

תחזיק חזק ! עלות חיישן בודד נכון לשנת 2005 כ-600 שקלים ללא עבודה.

 

נראה לך שעם ישראל ירוץ לרכוש חיישן חדש עם סוללה בעלות של 800-1000 שקלים (אני מניח שזה המחיר להיום לחיישן חדש ולא משומש ללא שסתום) ?

מה שאתה מכיר מאודי מאוד מיושן ומתוכנן באמת בצורה מורכבת מידי ומיותרת. ברוב הרכבים זה בדיוק כמו שכתבתי, פשוט וקל.

 

אפשר להשיג חיישנים כאלו ב 100$, אז הוצאה כזו אחת ל 10 שנים בערך (בממוצע) לא כזו נוראה לעומת התמורה שמערכת כזו מציעה לנהג.

 

אתה מוזמן לבדוק מחירים של החיישנים האלו לדוגמא כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרכבי אאודי ולפאסאט החדשה יש מערכת TPMS שאכן מתריעה על חוסר אויר וכן כל איזה גלגל הוא הבעייתי.

 

מה שאתה מתאר הוא כנראה נובע בגלל :

 

1 - מתי בדקת אוירר ואיפסת את המערכת (לחיצה על הSET כמו שאתה בטח יודע),

2- נסיעה של רצופה וזאתה על מנת שמהערכת תזהה חוסר איזון .

 

מעבר לזה המערכת עובדת מעולה (ניסיון בסיאט אלתאה של אישתי).

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4695 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...