Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה קורולה גיר רובוטי, התלבטות לא קלה. טיפים יתקבלו בברכה.


Yakov s
שימו לב! השרשור הזה בן 4671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם .

בשעה טובה ומוצלחת הגיעה הזמן לשדרג את הרכב השני במשפחה, יונדאי אלנטרה GLS 04 .

הסיבה שאנחנו משדרגים את הרכב היא מכיוון שצריכת הדלק שלו גבוה ממוצע המשפחתיות ובכלל צריכת דלק "גרוע" !

בנוסף לכך הרכב אוהב לפגוש לא מעט את המוסך.

 

המטרה להשיג מהרכב הבא היא:

1. אמינות .

2. צריכת דלק נמוכה .

3. בטיחות.

4. רכב רחב יחסית .

 

המבטים ננעצים כלפי הטויוטה בעקבות המחיר הזול יחסית שלה לשנת 2008 .

מליסיג אפשר למצוא אותה גם ב 59K במצב לא רע .

 

אשמח לייעוץ בתקציב הנ"ל לרכב אחר , או לחיזוק ברכב הזה .

 

בברכה

יעקב

 

משהו נוסף :

קראתי המון לגבי "הסתגלות" הנהיגה בגיר הרובוטי של טויוטה , האם זה הפרט היחיד שצריך לשם אליו לב ?

יש משהו נוסף ?

 

האם בדגם SUN (ליסינג) הרכב מגיע עם בקרת שיוט ?

אם לא יש אופציה להוסיף ? מחירים +- ?

 

תודה רבה לעוזרים .

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם שהיה בליסינג SUN דל מאוד באבזור, גם בטיחותי וגם אביזרי נוחות.

 

הסתגלות לגיר רובוטי זה הדבר החשוב, במיוחד למי שרגיל לנסוע ברכב אוטומטי רגיל.

 

אל תקנו את הרכב לפני נסיעת מבחן, רצוי לא קצרה (של דקות בודדות).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה .

אתה חושב שיש עוד רכב שצריך לבדוק בנתונים האלו ?

 

בברכה

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו קנינו השבוע קורולה רובוטית שנת 2008

פרטית דגם GLI המאובזר, עם 75K ק"מ.

ודווקא הגיר הרובוטי בסדר גמור,אחרי כל ההפחדות ששמענו עליו, גם אני וגם אישתי חושבים שסך הכל זה ממש בסדר.

צריך להתרגל אליו קצת, כי הוא פועל בצורה קצת שונה מגיר אוטומטי רגיל.

אולם רוב הנסיעות שלנו הם בין עירוניות ושם אין הבדל גדול, בתוך העיר, בפקקים בעיקר יש יותר משמעות לגיר הרובוטי.

 

לסיכום, כדאי לעשות נסיעת מבחן ולהחליט, אתם יכולים אפילו לשכור רכב ליום כדי להיות בטוחים.

לטעמי החיסכון בדלק, כרגע מנסיעה של כמה מאות ק"מ, על פי מחשב הדרך הצריכה עומדת על קצת יותר מ-14 ק"מ לליטר, בעוד שבמגאן(2005 אוטומט) שהייתה לנו קודם, באותו סגנון נסיעה ואותה הדרך קיבלנו צריכה של קצת פחות מ-12 ק"מ לליטר.(שוב עפ"י מחשב הדרך)

סך הכל תפעול דיי נוח של הגיר עושה אותו לבחירה טובה.

 

לטעמי החיסרון הגדול של הקורולה, בדגמים הרגילים זה שיש רק 4 כריות אוויר ואין מערכת בקרת יציבות, יש דגם GLI PLUS שיש בוא 7 כ"א ומערכת בקרת יציבות.

לעומת מגאן שיש 6 כ"א ובקרת יציבות(בכל הדגמים, גם של הליסינג), בפוקוס יש 6 כ"א וב-2008 עשו לה מתיחת פנים והיא קיבלה לאחר מתיחת הפנים גם מערכת בקרת יציבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניה, שאני אבין נכון בקורולה החדשה אין ESP ? זה הכוונה ?

 

תודה רבה אביחי .

 

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להשיג בתקציב שלך את הגרנדה פונטו.

 

רובוטית יותר מוצלחת מהקורולה - עם גיר יותר נעים בפעולתו. כמעט ולא מורגשת העברת ההילוכים.

 

צריכת דלק עירונית של 1:14. מחוץ לעיר אפשר להתקרב בכיף גם ל-1:19-1:20, תלוי בסגנון הנהיגה שלך.

 

קח בחשבון שקורולה רובוטית היא הסיטרואן BX המודרנית - רכב שהוביל לרגע את טבלת המכירות ואח"כ שנה בערך הפך למוקצה מחמת מיאוס. יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למכור אחת כזו אלא אם כן תהפוך את המחיר שלה לסופר אטרקטיבי - וזה כמובן יבוא על חשבונך.

 

 

העובדה שרכב משפחתי שעלה 120 אלף ש"ח עולה בדיוק חצי (או אפילו פחות מזה, תלוי במיקוח) אחרי 3 שנים, אומרת דרשיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא ביקש אוטו רחב - הגרנדה פונטו הגם שקוראים לה "גרנדה" - אינה כזאת.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איש יקר מה שלומך - לא ראיתי אותך כבר מזמן בפורום אודיו.



 

אני ארשום לך את הבעד ואת הנגד על הרכב הזה היות ו:

 

היתה לנו אחת כזאת במשפחה במשך 3 שנים.

לשני חברים טובים לצוות אצלי יש אחת כזאת גם כן (אחת לכל אחד)

 

הבעד

 

רכב מרווח מאוד! ביחס למשפחתומטית, מרווח מושבים טוב, תא מטען גדול, הרבה מקום אחסון - יש לך מקום לבקבוקי 1.5 ליטר בכל דלת... שני תאי כפפות, תאי חפצים, מקום לקשירה בתוך תא המטען וכך הלאה.

 

בעיניי עיצוב פנים מאוד יפה ואני גם אוהב סה"כ את המראה הכללי של הרכב - מאוד ממליץ לשים חישוקי מגנזיום - משדרג את הרכב הזה עשרות מונים במראה החיצוני.

 

חסכוני בדלק - אין כאן ספק בכלל.

זול לתחזוקה.

מוסכים עם שירות נהדר.

אמינות גבוהה מאוד - כרגע, מוטל בספק אבל מהשלוש שנים שהרכב היה אצלנו לא ראינו איתו צרות למעט בעיית קליטה באנטנה שדרשה החלפה של השמשה האחורית (הוחלף במסגרת האחריות) ועדכון תוכנה למחשב הגיר ששיפר את סחיבת הרכב ואת תגובתיות הגיר שלו בצורה משמעותית מאוד.

 

לרכב יש מעל 120 כוחות סוס ובגיר ידני אפשר אפילו להנות ממנו אם כי - הגיר עצל ובעל יחס העברה ארוך מידי.

 

נגד

 

חניה בשיפוע (דרדור בירידה או בעליה) - סכנת נפשות אם "מישהי" עם כישורים מוטוריים מוגבלים נוהגת ברכב - לקחת בחשבון ולנסות בנהיגת מבחן.

 

יש טריק שאתה צריך לדעת - פמפום כפול של דוושת הברקס יעצור את דרדור הרכב ויאפשר לך לתת גז בבטחה.

 

---

 

כניסה לכיכרות קטנות - לפעמים הרכב מסרב לצאת מהילוך שני - משהו מוזר, אבל קרה לי כבר כמה פעמים - צריך להוציא אותו בצורה ידנית עם מוט ההילוכים או ידיות ההגה.

 

----

 

אין לך PARKING!!!! זה אומר שאוי ואבוי אם תשכח להרים את בלם היד - יש נהגים שבאופן קבוע שוכחים לעשות זאת ברכב אוטומטי... סכנה בטיחוטית נוראית!

 

-----

 

גם אם אתה נוסע על מצב ידני - אתה לא יכול לשלוט בהורדת ההילוכים בזמן של התקרבות לעצירה מלאה - בקיצור אתה לא נפטר כאן מהעינוי הזה של הקפיצות של הגיר בפקקים.

 

------------------------------ בעיות מוזרות אצל שני החברים לעבודה אצלי בזמן האחרון

 

בזמן עמידה בהילוך סרק לפעמים הרכב מסרב להכנס להם להילוך ראשון - זה קרה אצלם לאחרונה שלוש פעמים, לא מצאו שום דבר ואיפסו להם את מחשב הגיר - הם עוקבים אחרי זה כרגע אבל בפועל די מבקשים להחליף את הרכב מההנהלה.

 

לסיכום

 

תיקח את הרכב לנסיעת מבחן ותנסה לדאוג לבחון את הדברים הבאים

 

מעבר בכיכרות קטנות.

חניה בשיפוע כלפי מעלה או מטה (תסובב את הרכב)

נסיעה בפקק

נסיעה בכביש מהיר

נסיעה באוטומט ונסיעה בידני

 

אחרי זה אתה כבר תדע לבד אם הרכב הזה הוא בשבילך או לא.

 

אנחנו באופן כללי אהבנו את הרכב אבל היות והרכב היה של אבא שלי ולא שלי - החיים עם הגיר הרובוטי לא התאימו לו והרכב נמכר בהפסד של 12K מהמחירון... והרכב היה עדיין באחריות עם 35K קילומטר בלבד מלוקק ושמור בצורה חולנית תיקח את זה בחשבון גם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ,

 

אני נוהג על אחת כזאת והנה כמה ממצאים ,

ראשית ממה שאני רואה ברשת לדעתי ניתן להשיג אותה בפחות מ 59K.

שנית הרכב טוב למדי ברגע שמתרגלים לגיר ,לכן חשוב ביותר לבצע נסיעת מבחן ארוכה עם כלל אפשרויות הנהיגה עירוני מהיר ופקק ,

על מנת שתוכל להבין אם הרכב מתאים לך או לא .

לגבי הבעיות שנרשמו רובם נכונות אבל פתירות ,

בנסיעה בעיר פקק ,כיכרות מומלץ מאד לנהוג במצב ES ,ולא במצב E ,

כך מערכת הגיר תבצע החלפת הילוכים בסל"ד יותר גבוהה מהרגיל ותוריד הילוך בלחיצה קצרה יותר על הדוושה .

לגבי הנושא שאין P זה נכון ולפעמים גם מעיק ,אבל ברגע שמתרגלים וכשמסתכלים על התיבה בהעברה מ E ל N ישר

שמים לב שאין P ונזכרים להרים אמברקס .

 

בסה"כ הרכב טוב ואמין מאד ,

אם אתה מסתדר אתו סבבה, אם לא יש מספיק מבחר בשוק .

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

העובדה שרכב משפחתי שעלה 120 אלף ש"ח עולה בדיוק חצי (או אפילו פחות מזה, תלוי במיקוח) אחרי 3 שנים, אומרת דרשיני.

 

כל המשפחתיות משנת 08 נמכרות היום בזול יחסית, תבדוק את כל המשפחתומתיות יוצאות ליסינג מ-08 ותראה שכולם נמכרות במחיר שנמוך מ-60K

כולל מאזדה 3, פוקוס, C4

ובכלל מגאן ולאנסר שנימכרות עוד בהרבה פחות.

 

בכל מקרה זה דווקא לטובת מי שקונה היום רכב משומש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן המון זמן לא דיברנו אדי , לא יצא לי למצוא זמן מעבר לצבא (היום אני בשלושה גימלים קצת חולה).

 

תודה רבה לך על כל הטיפים והנושאים שהעלתה לי לעבור עליהם, בעקרון ביום שישי התכנון הוא לקחת אחת כזאת לנסיעה ולהחליט.

באמת שחלק מהדברים האלה לא שמעתי לפני , עכשיו אני אדאג לבדוק .

 

drsubaru - הרכב שהעלת לצערי קטן מידות.

 

avihai007 - אילו לרשותך הייתה ניצבת התלבטות זאת, באילו מין המכוניות אתה הייתה בוחר ? (בהתחשב לקטריונים שאני הצבתי).

 

האם כדאי לקחת את הגיר האוטומטי ? הוא לא צורך מעט יותר דלק ? (הבדל של קילומטר לליטר בערך) .

 

המון המון תודה ליועצים !

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

בתור אחד שנסע המון עם פוקוס (שני הדורות) קצת פחות עם מאזדה3 ושבוע וחצי בקורולה (צר לי ב C4 הייתי רק אורח..)

פוקוס ובגדול במאזדה התחושה היא קלסטרופובית ולא מרווחת, הקורולה אני לא שולל אבל הנסיעה לא כ"כ נעימה בגלל הגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

----

אין לך PARKING!!!! זה אומר שאוי ואבוי אם תשכח להרים את בלם היד - יש נהגים שבאופן קבוע שוכחים לעשות זאת ברכב אוטומטי... סכנה בטיחוטית נוראית!

-----

רגע- בקורולה אתם מחנים את הרכב שהגיר בניוטרל ומרימים אמברקס?אצלי בגרנדה רובוטית חובה להחנות את הרכב שהוא משולב בהילוך -ראשון או רוורס תלוי בכיוון המדרון(כמו בידני מלא) +אפשר גם אמברקס. למה לא משאירים בהילוך בקורולה?

 

גם אם אתה נוסע על מצב ידני - אתה לא יכול לשלוט בהורדת ההילוכים בזמן של התקרבות לעצירה מלאה - בקיצור אתה לא נפטר כאן מהעינוי הזה של הקפיצות של הגיר בפקקים.

 

עכשיו אני מעריך יותר את האיטלקייה הקטנה שלי- בגרנדה ההילוכים ביכלל לא מורגשים בנסיעה(אפילו טוב יותר מאוטומט!) ואם אולי יש הרגשה זה רק בפקקים של נסיעה מיתחת ל15 קמ"ש(גז-ברקס) וגם זה רק אם נותנים למישהו שלא מכיר את הגיר לינהוג, מי שמכיר את הגיר אפילו במצב כזה לא מרגיש את הגיר.

 

ובנוסף בגרנדה גם אם נמצאים באוטומט או ידני תמיד יש אפשרות להוריד או לעלות הילוך בלי צורך לעבור ממצב אחד לשני- בקיצור אני אוהב את הגיר מאוד!

 

לפותח השירשור במידה ובכל זאת תוכל לישקול את הגרנדה אני מאוד ממליץ עליה, אין בעיה מיוחדת במרווח - אצלי אני מסיע את המשפחה לעתים קרובות ו3 מבוגרים מאחור לא מיתלוננים.

ההבדל בבסיס גלגלים הינו רק 9 ס"מ וברוחב 7 ס"מ ובגובה יתרון של 2 ס"מ לטובת הגרנדה

ומבחינת תא מיטען שהוא קטן, כל היופי ברכב הזה הוא שאם אתה הולך לאסוף משהו גדול אתה יכול לקפל מושב אחורי ולהעמיס מיטען גדול אפילו מכונת כביסה (LOL) או כל דבר אחר(פלזמות גדולות :-) או מניסיוני אפילו שידת החתלה מורכבת לתינוק-חיסכון של 300 שקל בהובלה )

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

avihai007 - אילו לרשותך הייתה ניצבת התלבטות זאת, באילו מין המכוניות אתה הייתה בוחר ? (בהתחשב לקטריונים שאני הצבתי).

 

 

אני עמדתי בפני התלבטות דומה, וקניתי השבוע, ביום ראשון קורולה רובוטית שנת 2008 דגם gli.

ההחלטה במה לבחור הייתה קשה, ולבסוף החלטנו על הקורולה כיוון שהייתה לנו מגאן 2005 וקצת נמאס להשאר עם רכב דומה, זה תמיד כיף לשנות קצת, מה גם שהקורולה מרגישה יותר עדכנית מבחינת הפנים, ואפילו נוחה יותר מהמגאן, לגביי הפוקוס, גם יש לנו במשפחה רכב שאנחנו נוהגים עליו מדיי פעם. ולטעמנו איכות הפנים(בדגם הבסיסי לפחות), פחות מוצלחת, מרגיש קצת זול יותר. ובנוסף הרכב מרגיש דיי עצל בעקיפות.

 

ולכן החלטנו על הקורולה, כיוון שהיא נוחה לנו יותר ומרגישה יותר מפנקת, ובנוסף המנוע יותר חזק, צריכת הדלק טובה יותר.

וסך הכל אנחנו מסתדרים טוב עם הגיר, וחושבים שהיתרונות גוברים על החסרונות.

 

לסיכום: חלק גדול מהעניין בקניית רכב הוא סובייקטיבי, כל אחד מתחבר יותר לרכב אחר, לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, ולכן לדעתי כדאי לך פשוט לראות את הרכבים ולהחליט מה חשוב לך יותר ולמה אתה מתחבר יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...