Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שתי המתמודדות הסופיות לרכישה - אופל אסטרה החדשה VS. פולקסווגן גולף 6


o.v
שימו לב! השרשור הזה בן 4730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

לאחר שהעליתי לדיון את ההתלבטויות שלנו לגבי רכב חדש למשפחה - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=373858 פסלנו מתמודדות רבות והגענו למצב בו יש שתי מתמודדות אחרונות לרכישה - אופל אסטרה החדשה, כנראה בגרסת ה-1.4 טורבו או גולף 6 בגרסת ה- 1.4 TSI. בחנו את האוקטביה אך היא אינה במלאי, ושאר הרכבים מציעים פחות.

 

בשבוע הבא נערוך נסיכעת מבחן על כל אחד מן הרכבים ובינתיים אשמח לשמוע את דעתכם:

 

לגבי הגולף:

 

יתרונות: הרכב מרגיש איכותי, אין מה לומר. יש לנו גולף 5 והרכב מרגיש איכותי יותר, מוצק יותר ומסך המגע בהחלט מוסיף. המנוע חזק ועושה רושם שחסכוני יותר מהאסטרה, אולם באופן מזערי. מבחינת בטיחות קיבלה הגולף 97% לעומת 95% בהגנה על נוסעים שוב, מזערי. כמו"כ היא כוללת את כל אביזרי ומערכות הבטיחות הסטנדרטיים חוץ מכרית אוויר לברכיים שנעדרת אני חושב באסטרה. מרחב המחיה בתוך הרכב טוב, והמושבים נוחים. העיצוב הפנימי חלק ואחיד, מה שכולנו אהבנו. מקריאה בחו"ל הבנתי שבידוד הרעשים הוא אולי הטוב בקבוצת המכוניות, ונוחות הנסיעה מעולה. כמו"כ, הבנתי שהביתה הרובוטית כפולת המצמדים מתפקדת באופן מעולה ושקט, והכל על פניו נראה מצויין וכמובן המוניטין, הסחירות והשם עושים את שלהם.

 

חסרונות: ראיתי שרשור או שרשורים שהטילו ספק באמינות מכלולי הגיר-מנוע http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2943162#post2943162

אני לא יודע מאיפה השמועות הללו מגיעות אך אשמח לדעת אם יש דברים בגו. אני מודע לויכוח סביב אמינות רכבי VAG, והבעיה היא שהתיקונים בארץ מופרזים מעט במחירם וזה מעט מדאיג. כמו"כ, מחירה של הגולף מהאסטרה יקר בערך בכ-10 אלפים ש"ח מהאסטרה ובגדול, היא מציעה מעט פחות: גלגלים סטנדרטיים עם טאסות, צמיג 15" (שאולי יש לו יתרונות נוחות מעטות), אי שליטה מההגה ועוד (את שאר האבזור של האסטרה אפרט מיד). כמו"כ ובעיקר מה שצורם לי הוא שהגולף מציע רק שנתיים אחריות.

 

לגבי האסטרה:

 

יתרונות: בטיחות כמעט זהה לגולף - 95% בהגנה על נוסעים, כל מערכות הבטיחות כסטנדרט כמו בגולף. מנוע 1.4 טורבו עם 140 כ"ס, לעומת 122 בגולף, אולם נתוני המומנט זהים כמעט. מבחינת עיצוב הרכב נראה לטעמי נהדר, בייחוד חיצונית ובייחוד מקדימה. בגרסה המדוברת יש אבזור רב כמו דיבורית מובנית, כפתורי שליטה מההגה על הטלפון (בלוטות') והמערכת, בקרת שיוט כסטנדרט וחישוקי 17" יפים מאוד, בלם חניה ("אמברקס") קטן ולחיץ ולא הידית המוכרת ובכלל - העיצוב החיצוני כולו זורם והחבילה עושה רושם משתלם ומצויין. כמו"כ, המחיר נמוך, כמו שציינתי למעלה, במשהו כמו 10 אלפים ש"ח מן הגולף וניכר שהרכב מציע יותר, לפחות מבחינת אבזור פנימי וחיצוני. הגיר הוא אמנם אינו כפול מצמדים אך מדובר בתיבה בעלת 6 מהירויות ואם היא מזכירה את התיבה שיש בגולף 5 שברשותינו זה לטעמי נהדר. מה שבעיקר אהבתי הוא 3 שנות האחריות שנותן הרכב. בגדול, החבילה נראית משתלמת, הרכב בטוח, מאובזר, נאה וזול יותר במחיר.

 

חסרונות: מבחינה עיצובית, הרכב נראה כמו אמנם אופל מקדימה וזה אחלה, אולם מאחורה נראה כמו רנו מגאן החדשה וכמו יונדאי I30/קיה סיד מהצד - כלומר סינרגיה של עיצובים. הוא אמנם יפה כמו שאמרתי, אך עדיין זה מציק לי תודעתית. מבחינה פנימית, ריבוי הכפתורים בקונסולה המרכזית הופך אותה לעמוסה מאוד "ומקושקשת", ובנוסף, הקונסולה מזכירה מעט את זו של השברולט קרוז. בנוסף, אין ספק שהרכב מבפנים מעט פחות מהודר מהגולף ואף מרגיש מעט פחות איכותי (חשוב לציים שלא מצאתי פגם כלשהו באיכות ההרכבה) - לא מדובר בטריקת הדלת של גולף, באיכות ההרכבה והחומרים. מבחינת נוחות בתוך הרכב, על אף שעל הנייר הוא מעט גדול מהגולף אמא שלי טענה שמה שמפריע לה הוא שהיא לא רואה את קדמת הרכב, ואכן השמשה הקדמית מעט נמוכה. אבי, שהוא בחור קצת גבוה ורחב התלונן שברך ימין שלו נצמדת באופן מציק לקונסולה המרכזית. כמו"כ, אין מסך מגע אלא צג בהרכבה מקומית שלפי הנציג נראה נהדר (את זה נבחן ברכב במבחן והוא כמובן בתוספת תשלום וזה לא יהיה כנראה זול). בנוסף קראתי שהרכב שקט אך לא ברור לי כ"כ האם בידוד הרעשים שווה לגולף. בגדול ניתן לסכם ולומר שלא מדובר באיכות ההרכבה והאיבזור של הגולף, הגיר אינו DSG והרכב מזכיר מפנים מעט את הקרוז. אין לי מושג מה זה אומר שהאסטרה חולקת את אותה שלדה עם הקרוז - האם זה טוב או לא, מה שכן הצלחתי לראות הוא שהיא לא כוללת מתלה אחורי רב חיבורי כמו בפורד פוקוס במקור ובגולף (מה שבא אחרי שהגרמנים הביאו את המהנדס של פורד אליהם ליעשה אוטו נוח כמו הפוקוס שאגב היה לנו כזה והוא היה פשוט נהדר מהבחינה הזו) אלא פטנט של GM שאמור להיות קל יותר ונוח לא פחות. בקיצור, איכת הנסיעה תיבחן רק בנסיעות המבחן, אין דרך אחרת.

 

לסיכום, שני הרכבים יילקחו השבוע לנסיעות מבחן. אנו גרים בחיפה ומעניין לראות איך ה-DSG יתפקד בעליות, אך כמו שציינתי מה שמעט מדאיג אותי הוא האמינות המעורפלת (או לא) לגבי הגולף, לפחות ממה שהצלחתי למצוא פה בפורום, ורק 2 שנות האחריות שצ'מפיון מציעה (אגב גם בחו"ל זה ככה?). לגבי האסטרה היא נראית מבפנים פחות טוב, ומרגישה מעט פחות איכותית אך לא באופן משמעותי. מנגד היא זולה יותר ומציעה אבזור נדיב יותר ו-3 שנות אחריות (אולם אפשר לטעון שם האמינות של לא ממש עמדה עוד למבחן).

 

לגבי אחזקה זה לא נבדק, הן מבחינת ביטוח והן מבחינת טיפולים.

 

אשמח אם בכל זאת יהיו כאלה שיוכלו לייעץ, להעלות שיקולים עניינים נוספם ובכלל לשפוך אור על נושא האמינות.

 

רוב תודות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שרק נסיעת מבחן ותחושה אישית שלך / של הוריך יעידו לבסוף איזה רכב עדיף לכם אבל אומר מספר דברים,

 

לפי דברייך, האסטרה זולה יותר, מציעה אבזור עדיף וגם חזקה יותר. אתה גם אוהב את איך שהיא נראת...

בספר שלי, זה - No brainer...

 

רק אוסיף, ציינת את העובדה שאין לאסטרה גיר DSG כדבר שלילי - אני רואה את זה כדבר חיובי (מאוד!).

אם כבר העלית בעיות אמינות אזי שהגיר המדובר הינו אחד הפקטורים העיקריים בתלונות כנגד הקונצרן.

 

בנוסף, מפסיקים לייצר את מנועי ה-1.4TSI בטענה כי הם יקרים מדי לייצור, יש היגידו (כמוני, גם) כי הסיבה האמיתית הינה לאור בעיות אמינות...

 

בהצלחה

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שרק נסיעת מבחן ותחושה אישית שלך / של הוריך יעידו לבסוף איזה רכב עדיף לכם אבל אומר מספר דברים,

 

לפי דברייך, האסטרה זולה יותר, מציעה אבזור עדיף וגם חזקה יותר. אתה גם אוהב את איך שהיא נראת...

בספר שלי, זה - No brainer...

 

רק אוסיף, ציינת את העובדה שאין לאסטרה גיר DSG כדבר שלילי - אני רואה את זה כדבר חיובי (מאוד!).

אם כבר העלית בעיות אמינות אזי שהגיר המדובר הינו אחד הפקטורים העיקריים בתלונות כנגד הקונצרן.

 

בנוסף, מפסיקים לייצר את מנועי ה-1.4TSI בטענה כי הם יקרים מדי לייצור, יש היגידו (כמוני, גם) כי הסיבה האמיתית הינה לאור בעיות אמינות...

 

בהצלחה

גיא

 

שלום גיא,

 

ראשית תודה.

האם ברשותך רכב משודך לתיבת DSG? אני מבין שיש תחושה מרגיזה בתחילת נסיעה עם הגיר ובנוסף, יש בעיה בהזדחלחות בפקקים, האם ידוע לך על אלה? האם אתה אומר שעדיף בלי DSG מניסיון? האם יש לך מידע מהימן לגבי תלונות כנגד היצרן בנוגע לגיר? מדוע נהגי מוניות אם כן טורחים לרכוש אוקטביות DSG (אני שואל)? בגלל שכל עניין האמינות הוא עמום, אני לוקח אותו בעירבון מוגבל אבל כמובן שאשמח לשמוע מידע קונקרטי ומהימן יותר.

 

לגבי הפסקת ייצור מנוע ה-1.4 טורבו - אני חושב שאתה טועה ומה שהקונצרן מפסיק לייצר הוא את מנוע ה-1.4 שמפיק 160 כ"ס (כלומר זה בעל מגדש אטמוספרי ובנוסף בעל סופרצ'רג'ר) כי הוא יקר לייצור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי הייתה איביזה קופרה 2010 עם תיבת ה-DSG אשר מכרתי לפני כחודש כי פשוט לא הסתדרתי עם התיבה...

בעיית ההזדחלות בפקקים, כמו שאתה קורא לה, פשוט הרגה אותי... סבלתי מאוד מהגיר ולכן החלפתי את הרכב.

 

השילוב של הגיר הנ"ל עם מנועי ה-1.4 פשוט לא מוצלח לטעמי...

תוכל לקרוא רבות על בעיות הגיר בפורום (תעשה חיפוש DSG וע"ע - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=354719&highlight=dsg)

 

רק אדגיש, שזוהי דעתי האישית. יש דווקא כמה חברי פורום שכן אוהבים את הגיר המדובר...

 

השמועה אומרת שקונצרן VW מפסיק את יצור כל מנועי ה-1.4TSI שלו וזה כולל את הגולף 122 (נקודה). שוב, לאור עלויות ייצור גבוהות... אבל להערכתי הסיבה האמיתית הינה בעיות אמינות...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא, תיקון קליל: נכון לרגע זה, ה-1.4TSI עם הטורבו בלבד (122 / 125) לא ירד מייצור. רק גרסאות הטורבו והסופרצ'ארג'ר ירדו מייצור.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו ש-GUYHAR ציין לפי דברייך, האסטרה זולה יותר, מציעה אבזור עדיף וגם חזקה יותר. אתה גם אוהב את איך שהיא נראת...

בספר שלי, זה - No brainer...

אני מניח שבנסיעת המבחן תסגר סופית לגבי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

 

האסטרה עושה רושם מעולה ומכאן הדילמה, כי הגולף עושה רושם מעולה לא פחות.

 

התחלתי לנבור ומצאתי לא מעט תלונות בחו"ל על תיבת ה-dsg, בנוסף גם קראתי את השרשור שגיא הוסיף בנוגע לרעשים מהגיר בסיאט איביזה, שמסתבר שהם מנת חלקם של כל רכבי הקונצרן, ולמען האמת - זה מדאיג. הרכב ישמש בעיקר את הוריי, הם כבר לא ילדים ולא בא לי שיתחילו לרוץ למוסך כדי לשמוע שזה "הרעש הטבעי של הגיר". אני רוצה שירכשו רכב סופר בטיחותי, מפנק ולא מאכזב מבחינתם.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי החסרון הגדול של האסטרה הוא אי הודאות לגבי היבואן החדש.

ממה שאני זוכר (ותבדוק את זה כי אני ממש לא בטוח) דובר על כך שהיבואן החדש יעשה שימוש במוסכי UMI (היבואן הקודם) שאינם ידועים במקצועיות יתרה.

בקיצור, צ'מפיון גרועים בשירות ולא משהו במקצועיות אבל אתה יודע בדיוק למה לצפות מהם. במקרה של אופל זה מרגיש לי קצת כמו להיות שפן נסיונות. אתה עלול לגלות ששם המצב אפילו גרוע יותר.

שיקול נוסף הוא שמירת ערך שאינו מהווה בעיה ב-VW.

 

לגבי אחריות שנתיים לVW, תחפש בפורום. נראה לי שראיתי דיווחים על שנה שלישית של אחריות "רצון טוב" מצד צ'מפיון.

 

אם אתה חיפאי, תתנהל רק מול הסוכנות בחוף שמן (ושוב, תריץ חיפוש. תבין למה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי החסרון הגדול של האסטרה הוא אי הודאות לגבי היבואן החדש.

ממה שאני זוכר (ותבדוק את זה כי אני ממש לא בטוח) דובר על כך שהיבואן החדש יעשה שימוש במוסכי UMI (היבואן הקודם) שאינם ידועים במקצועיות יתרה.

בקיצור, צ'מפיון גרועים בשירות ולא משהו במקצועיות אבל אתה יודע בדיוק למה לצפות מהם. במקרה של אופל זה מרגיש לי קצת כמו להיות שפן נסיונות. אתה עלול לגלות ששם המצב אפילו גרוע יותר.

שיקול נוסף הוא שמירת ערך שאינו מהווה בעיה ב-VW.

 

לגבי אחריות שנתיים לVW, תחפש בפורום. נראה לי שראיתי דיווחים על שנה שלישית של אחריות "רצון טוב" מצד צ'מפיון.

 

אם אתה חיפאי, תתנהל רק מול הסוכנות בחוף שמן (ושוב, תריץ חיפוש. תבין למה).

 

היי,

 

מכר שלנו עובד בסוכנות ברח' יפו כך שאין בעיה, ולמען האמת גם את אייל מהמוסך והסוכנות בחוף שמן אני מכיר. בגדול אני מבין אותך לגבי השירות של צ'מפיון, הרכב השני שלנו הוא גולף 5, ולפני זה היה גולף 4, ויש לי ניסיון עם צ'מפיון שבעדינות נאמר שהם אוהבים לתת שירות מעבר לשירות שבאמת נדרש...

 

יש משהו בדברייך לגבי האסטרה והיבואן, ולא חשבתי על זה. אולם וכמו שציינתי, לפני שבכלל עלה עניין הלרכוש רכב חדש קראתי כתבות רבות על הגולף, ויחד עם כתבי הרכב התלהבתי מאוד מה-dsg וממה שהוא מציע. היום, שהרכב הפך לרלוונטי לרכיה ולאחר נבירה לא מי יודע מה עמוקה - גיליתי שיש בעיות עם הגיר, לפחות כך זה נראה - ובכנות זה קצת מדאיג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח כמה זה באמת בעייה.

נכון, יש דיווחים על רעשים מוזרים אבל לא יודע אם זאת תקלה אמיתית.

הרי הגירים לא נשברים/מוחלפים על ימין ועל שמאל ופרט לחוסר נוחות כתוצאה מהרעש לא ראיתי תלונות נוספות על אמינות. מצד שני גם לא ממש חיפשתי ואולי יש דברים נוספים.

הבעיה האמיתית היא חוסר נוחות בנסיעה איטית. יכול להיות שגם זה פתיר באמצעות שדרוג תוכנת כזה או אחר.

 

בקיצור, קח את הגולף לנסיעת מבחן ותראה כמה הרעשים המדוברים באמת מפריעים.

תנסה גם נסיעה איטית המדמה פקק ותבדוק האם המצב באמת כזה נורא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח כמה זה באמת בעייה.

נכון, יש דיווחים על רעשים מוזרים אבל לא יודע אם זאת תקלה אמיתית.

הרי הגירים לא נשברים/מוחלפים על ימין ועל שמאל ופרט לחוסר נוחות כתוצאה מהרעש לא ראיתי תלונות נוספות על אמינות. מצד שני גם לא ממש חיפשתי ואולי יש דברים נוספים.

הבעיה האמיתית היא חוסר נוחות בנסיעה איטית. יכול להיות שגם זה פתיר באמצעות שדרוג תוכנת כזה או אחר.

 

בקיצור, קח את הגולף לנסיעת מבחן ותראה כמה הרעשים המדוברים באמת מפריעים.

תנסה גם נסיעה איטית המדמה פקק ותבדוק האם המצב באמת כזה נורא.

 

היי,

 

קודם כל תודה על התגובה. ראשית מכיוון שהרכב מיועד בעיקר להורי, הם אלו שיבצעו עליו את נסיעת המבחן. דיברתי עם אבא שלי עכשיו על כל העסק והוא אמר לי שבכל אוטו יש בעיות בין אם הוא ישן או חדש והוא לא מתרגש מזה במיוחד. לאחר שכל שבוע שעבר הסתובבנו בסוכניות ישבו היום ועשינו סיכום של הכל, ובגדול עכשיו שוב דיברנו והוא כאמור אמר שהם יסעו, יבדקו ומקסימום אם לא יתאים אז לא. מה שאותי מטריד הוא שהתופעות יצוצו אחרי חודש, אחרי חצי שנה וכו'. אבל אם הם יהיו מודעים לכך ויקחו את זה בחשבון אז סבבה.

 

ספציפית לעניין הרעש, גיא, הבחור שהגיב מעליי טען שבסיאט שהוא מכר לאחרונה היה רעש בלתי נסבל מהגיר, כך שייתכן וכמו שאמרת אכן אין בעיה של גיר "שנשבר", אך תסכים איתי שגיר רועש באופן לא נסבל ברכב חדש זה לא ממש שונה. בגולף 4 שהייתה לי הייתה מריחה של ההילוך השלישי, חוץ מזה הגיר היה סביר, אבל זה היה לא נסבל פשוט, לפחות בשבילי שאני די פדנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך על C4 החדשה? בעלת המנוע 1.6T וגיר 6 הילוכים של BMW.(אותו מנוע שמשוייך לC5 ול508. יש לך אבזור דומה לאסטרה(גלגלי 16") ואף טיפה יותר טוב, תקבל ריפוד בד ועור, כדאי לחשוב על זה. לפי נתוני היצרן הC4 ממוקמת בין הגולף(מקום ראשון) לבין האסטרה, למרות הנפח הגדול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטיפולים באסטרא מאוד זולים , מה גם שבמבחנים באירופה האסטרא מנצחת

 

שלום,

 

היא לא בדיוק "מנצחת", יש לה יתרונות כדוגמת מחיר ואבזור, לעומת חסרונות כגון מרווח מאחור, איכות בינונית+ ועוד.

 

לגבי הטיפולים - כעיקרון ממה שאני הצלחתי לקרוא יהיו מוסכים עצמאיים, כך שלא ניתן לומר מעכשיו שהטיפולים זולים לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...