Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדכון עלות אחזקה שנתית של BMW E90 320I


ToSToS
שימו לב! השרשור הזה בן 1394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את רוב הטיפולים אני עושה בעצמי, חוץ מבלמים שבהם אני נעזר במוסכים ולכן מצורפת לעלות החלקים גם עלות "עבודה". (ראו בטבלת EXCEL).

 

טיפולי שמנים אני עושה כל 7000KM למרות שהיצרן ממליץ על כל KM 30,000.

 

אני עושה זאת מכיוון שמדובר במנוע וולטרונויק , שבנוסף למערכת תזמון השסתומים הרגילה של BMW "וונוס" יש לו גם מערכת ששולטת על גובה פתיחת השסתומים ע"י מנוע חשמלי. מערכת זאת גורמת ליצרית מומנט רב כבר בסל"ד יחסית נמוך 2K.

 

מה גם שטיפול שמנים הוא יחסית מאוד זול משהו כמו 180 ש"ח לשמן סינתטי איכותי+פילטר OEM של MANN.

 

המחלה המפורסמת של כל הBMW מהשנים האחרונות זאת משאבת הוואקום משהו כמו 2400 ש"ח כל 4 שנים.

 

המחלה השנייה היא גומיות האטימת שמן של החיישנים והסולונואידים בראש המנוע, עבודה פשוטה וקלה אני החלפתי את כולם.

 

אופיר

2.jpg

3.jpg

תמונה0524.jpg

לאתר.jpg

4.jpg

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על השיתוף,

איזה שנתון הרכב?

לא היה עדיף להשתמש בשמן קצת יותר טוב מאשר הEUROL TD ? השמן הנ"ל הוא בעיקר למנועי דיזל

עושה רושם שיש לך נסועה שנתית נמוכה מאוד.

קצת צרם לי שהרכב לא מטופל במקום אחד בצורה מסודרת , אבל כנראה שזה נועד כדי לחסוך במחירים המופקעים של קמור ובהעדר מוסך מתמחה במחירים סבירים לBMW.

 

יש לך כזה רכב ואתה שם פאסאט מתחילת שנות ה90 בתמונה שלך? :)

לא הגיע הזמן לעבור ל WINDOS 7 ? :)

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2007

 

אני ראיתי שבכל צ'מפיון משתמשים בשמן הנ"ל לכן קניתי אותו והוא גם ענה למפרטים של BMW 01 04 ככה שמבחינת תקנים הוא מתאים.

 

בטיפול הבא כבר השתמשתי בMOBIL המדובר:)

 

הסירה (הפסאט) בתמונה זה רכב שמלווה את המשפחה מאז שהייתי בן 6:))

 

תראה בשום מוסך, לא יטפלו לי ברכב למיטב שביעות רצוני לכן אני מעדיף לעשות כמה שאני יכול לבד. נעזרתי במוסכים שונים מקמור, רק בשביל החלפת בלמים שהיא פעולה מאוד פשוטה בE90.

 

חלפים אני אכן קונה מהפרסי או מיניב מחיפה אבל אני תמיד קונה חלפים ברמת OEM.

(MANN' TEXTAR וכו'..)

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעסיק שלי יש רכב כזה חדש לגמרי {סוף 2010} מעניין שאצלו יש נורה שנדלקת לבד מתי שהרכב "מחליט" שהגיע זמן הטיפול .

הרכב עבר קצת מעל 20K וכבר עבר שני טיפולים! נראה לי קצת תמוה שרכב כזה דורש כאלו מרווחי טיפול קצרים לכן גם לא מסתדר לי הנתון של 30 K בין טיפולים { למרות שזהו המרווח היום אצל מרבית המכוניות האירופאיות}

הטיפולים במוסך בהחלט יקרים ואני מבין אותך מדוע אתה מטפל לבד , אני רק מקווה שהדבר לא יהיה בעוכרך כשתרצה למכור את הרכב ולא תיהיה לו היסטוריית טיפולים מסודרת של מוסך מורשה .

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח סיגריות לפועל הרגת אותי... טוב זה רק מראה שצריך לעבוד קשה בחיים בשביל לנסוע במוכנה גרמנית לתפארת..

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל פעם שאני הולך לבעל מקצוע אני נוהג לצ'פר את המכונאי/פועל על מנת שזה יעשה עבודה מכל הלב.:-P

 

במקרה הנ"ל זה היה סיגריות לפעמים זה בקבוק קולה ,לפעמים שוארמה , סתם טיפ.. וכו'.

 

ד.א אני עושה את הטיפולים לבד לאו דווקא כדי לחסוך, אני חושב שאני עושה את הטיפול מכל הלב! לעומת מכונאי שאני תלוי בין השאר במצב רוחו, יחסיו עם אישתו, ציוני הילדים שלו בבית וכו'. אני לדוגמא משאיר את בורג ריקון השמן לטפטף משהו כמו 20 דקו על מנת שבאמת תצא כל הג'יפה.

 

אינ לא ראיתי עדיין שום מוסך שיסכים שהאוטו שלו יהיה תלוי על ליפט 20 דקות רק כדי לרוקן שמן. ההיפך הם אפילו לא נותנים לכל השמן לצאת ולפעמים סוגרים את בורג הריקון עוד לפני שכל השמן הספיק לצאת.

 

לאחר מכן אני מוסיף 200 מ"ל של שמן טרי, על מנת שיוציא את כל השאריות של הלכלוך מהקרטר ורק אז סוגר את בורג הריקון.

 

כשמחליפים צלחות או רפידות, לא ראיתי הרבה מוסכים שתולים את הקאליפר המשוחרר על חבל בנג'י כדי למנוע עומס על הצנרת של הבלמים. שאתה עושה לבד דברים נראים אחרת.

 

ד.א אם הייתי עושה נגיד טיפול כל 30K או אפילו 20K בקמור כמו שBMW ממליצים אז הייתי חוסך כסף.

ב20K זה יוצא לי שלושה פעמים להחליף שמן שזה בערך 600 ש"ח לאומת טיפול בקמור שזה 500 ש"ח

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למעסיק שלי יש רכב כזה חדש לגמרי {סוף 2010} מעניין שאצלו יש נורה שנדלקת לבד מתי שהרכב "מחליט" שהגיע זמן הטיפול .

.

 

יש איזה 8 סוגי טיפולים ברכב הנ"ל:

 

1)שמן

2)פילטר אוויר

3)זיהום אוויר

4)בדיקת חופשים ונזילות מתחת לאוטו

5)רפידות קדמיות

6)רפידות אחוריות

7)נוזל בלמים

8)פלגים

 

לכל טיפול כזה יש נורה עם מונה ק"מ עד לטיפול הבא.

 

כנראה שנדלקו לו נורות של רפיודת או בדיקת חופשים או משהו דומה.

 

ועל הדרך עשו לו גם טיפול שמנים.

 

אך ברגע שאתה מאפס את נורת טיפול השמנים, ישר מופיע לך עוד 30000KM או שנתיים.

 

אצלי לדוגמא מופע כרגע עוד 26K

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

קודם כל, תודה על השיתוף.

 

נראה לי שגם לי יש OCD, או איך שלא קראת לזה בנוגע לטיפול ומעקב על הוצאות הרכב.

 

ברשותך, רק הצעה - ראיתי שאתה עובד עם אקסל והגיליון שלך נראה טיפה סבוך ולא נוח לקריאה.

אז הנה השלד של הגיליון שלי, אולי תוכל לשאוב כמה רעיונות לשיפור:

 

יש טבלה של טיפולים, טבלה של תדלוקים (כן, כולם...), ועוד כמה טבלאות של עלויות כלליות, מצרף תמונות.

כמובן שלצורך חישובי התדלוקים, יש למלא כל פעם טנק מלא.

 

סה"כ יש לי 2 גליונות, מקשרים את הגיליונות ואפשר גם לעשות גרפים מגניבים (לא להתלהב יותר מידי, כן? :) )

מעקב מדוקדק על התדלוקים והצריכה הממוצעת מאפשרים גם תמונת מצב במידה וצצה בעיה מסוימת.

 

יואב

monthly fuel.JPG

overall.jpg

Fuels.jpg

tipulim.jpg

יואב :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל אני מסתדר עם האקסל.

 

אם הייתי מעלה את הגיליון מהאקסל אני חושב שהיה הרבה יותר נח לקרוא.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינ לא ראיתי עדיין שום מוסך שיסכים שהאוטו שלו יהיה תלוי על ליפט 20 דקות רק כדי לרוקן שמן. ההיפך הם אפילו לא נותנים לכל השמן לצאת ולפעמים סוגרים את בורג הריקון עוד לפני שכל השמן הספיק לצאת.

 

 

אתה צודק, אף מוסך לא יתן כזאת הוראה למכונאים שלו אבל מצד שני, מכונאי טוב לא צריך בכלל הוראה כזאת, הוא פותח את בורג הניקוז, נותן לשמן לטפטף ואז ניגש לבצע פירוק גלגלים, בחינת הבלמים, הרכבת הבלמים, גם אם הכל שם תקין, יש לשמן בטח איזה רבע שעה לנזול.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BAGIRA אתה צודק, רק שאני אישית ראיתי עד היום רק מוסכים ששונאים שתקוע להם המתקן איסוף שמן בין הרגליים.

 

אבל אתה צודק שמכונאי טוב אמור לעשות את זה.

 

ד.א בטיפול שמנים האחרון שעשיתי בקמור שזה היה 12/10/09 מתאמי אחריות, כאשר ביקשתי שיפרקו גלגלים כדי לראות מצב בלמים אז היועץ שרות אמר שהם לא עושים את זה. התעקשתי בכל זאת ואז הם רצו ממני איזה 400 ש"ח שעת עבודה של מוסך. אחרי קצת פרצופים ושיחה עם המנהל עשו לי את זה בחינם.

 

שוב אתה הרבה פעמים תלוי בגחמות ובמצב הרוח של המכונאי ויועץ השרות, אני לא אוהב להיות תלוי בהם.

 

נ.ב היועץ שרות הזה פוטר לא מזמן הרבה אחרי המקרה איתי.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך המצב עם הוולטרוניק שלך, אבל נסה להשתמש ברויאל פרפל 5-40W.

אצלי במנוע הוא עשה הבדל משמעותי מאוד בנקישות השסתומים (אני בלי וולוטרוניק, אבל עם שסתומים הדראוליים)

 

בנוסף - אלא אם אתה לא נוסע ברכב כמעט והשמן שוכב ברכב כבוי - חסר להחליף שמן כל 7KKM, מלבד העלות המיותרת של הפילטר והשמן - אתה גם מזהם את הסביבה.

 

 

בשורה התחתונה - הופתעתי מהעלות הנמוכה לאחזקה של הרכב, כמו גם מה30 אחוז הנחה בקמור על משאבת הוואקום.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעושים את הכל לבד עם חלקי OEM אז העלות אכן סבירה, במידה והכל היה נעשה דרך קמור אז המחירים היו קופצים בפי שניים עד 3

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...