Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעש גריסה בעת העברה להילוך אחורי בגיר ידני[ קשה לרשום את סוג הרכב בכותרת- אלמרה 99]


tisan123
שימו לב! השרשור הזה בן 4752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב ,ברשותכם שאלה .

רכשתי לפני כחודשיים +ניסאן אלמרה יד שניה,שנת 99 אשר ירדה לכביש בסוף שנת 99 , 200,000 ק"מ במצב שמור מאוד.

סה"כ אני מרוצה מהרכב אך ישנם מספר דברים קטנים שמציקים לי ולהלן אחד מהם.

בתופעה לא נתקלתי במשך החודש וחצי הראשונים ולראשונה דבר זה קרה לי לפני כמה שבועות בודדים בעת החניית הרכב כאשר העברתי להילוך רוורס וההילוך לא רצה להיכנס.

עד כה קושי בשילוב הרוורס קרה בעבר לעיתים רחוקות ובספר הרכב אף רשום כי במידה וישנו קושי בהכנסה להילוך ראשון או רוורס של הרכב יש ללחוץ בשנית על הקלאץ ולהכניס מחדש.

ביצעתי פעולה זו ואז נשמע רעש קצר של גריסה .{ברגע שחרור הקלאץ' ההילוך האחורי השתלב והרכב נסע ברוורס כרגיל. יש לציין כי הקלאץ' היה לחוץ עד הסוף כראוי וכי לא הפעלתי כוח יתר על ידית ההילוכים}.

רעש זה הבהיל אותי ולכן שילבתי שוב לראשון, נסעתי מספר מטרים קדימה ולאחר מכן שוב שילבתי לרוורס ואותו הסיפור התרחש בשנית.

וויתרתי ולאחר שחזרתי ממספר סידורים המשכתי בנסיעה ומאז במשך שבועיים תופעה זו לא נשנתה.

היום דבר זה קרה שוב ולכן כבר לא הייתי יכול להתעלם מהתופעה.{הפעם לאחר שזה קרה ניסיתי להעביר מספר פעמים נוספות לרוורס וההילוך נכנס חלק כרגיל ללא רעשים .}

 

יש לציין כי לפני כשבועיים לאחר ששמתי לב לראשונה לרעש זה וקושי מסוים בהורדת הילוכים בין שלישי לשני שמתי את הרכב במוסך החברה בחיפה.

שם הרכב נלקח לנסיעת מבחן ע"י מספר בעלי מקצוע ,הורם על הליפט ונבדק.

בשורה תחתונה הבוחנים הגיעו למסקנה כי הם לא מזהים שום תקלה ברכב.

 

סיפרתי את המקרה לדוד שלי והוא טען כי גם ברכב שהיה לו-דייהטסו טריוס התופעה קרתה ונמשכה 12 שנה בכל פעם שהוא העביר לרוורס.

 

אודה מאוד לחברי הפורום במידה ויוכלו לשפוך אור על גורם הרעש וכיצד ניתן{במידה וניתן} ע"י התנהגות נכונה עם הגיר למנוע רעש זה ושחיקה מיותרת של גלגלי השיניים.

 

תודה מראש,

אבינעם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות וסביר להניח שהסנכרון של הרברס נדפק, האם הוא נכנס למחצה, או שהוא נכנס רגיל באופן מלא עם רעש של גריסה?.

האם אתה מעביר לרברס בסל"ד סרק, קלאץ' עד הסוף ובעדינות?

מתי הוחלף לאחרונה שמן גיר?

האם זה קורה אחרי התגרזנות?

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדר"כ לפני שאתה משלב לרוורס שלב לראשון ורק אז לרוורס, זה עוזר להילוך האחורי להיכנס טוב יותר.

שנית, מתי ניבדק מפלס שמן גיר לאחרונה? מתי הוחלף?

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה.

אני לא מתגרזן עם הרכב ובאופן כללי נגד התעללות במכלולים המכאניים במיוחד לאור העובדה שאני צריך לשמור על הרכב במצב מיטבי לפחות ב4 וחצי השנים הקרובות.{לימודים}

לגבי שמן גיר, חשבתי שרק ברכבים אוטומאטיים יש שמן גיר.

אני אבדוק בספר הרכב לגבי שמן הגיר.

בהעברת ההילוך האחורי במידה והוא מחליט לא להשתלב אז הידית נעצרת באמצע המעבר{ללא שום רעש}, לחיצה חוזרת על הקלאץ , החזרה לניוטרל ושילוב מחדש מניבה את הרעש.

ההילוך נכנס עד הסוף וברגע שהוא מגיע לנקודת ההשתלבות הרעש נעלם.{רק בזמן העברת ההילוך הרעש נשמע ומיד ברגע שהידית ממוקמת הרעש נפסק ללא קשר לשחרור/אי שחרור הקלאץ'}.

אדגיש שוב כי התופעה קרתה עד כה 3 פעמים אך במידה ומתחילה להתהוות תקלה כלשהי אני רוצה לטפל בה בטרם יגרמו נזקים כלשהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיתים רחוקות ההילוך הראשון לא נכנס ולאחר שחרור הקלאץ' ולחיצה נוספת על הקלאץ' הוא נכנס.

אני אבדוק את העצה לגבי החלפת שמן הגיר.

לגבי שרוול התיזמון, זו הבעיה שחשבתי שישנה ברכב ושמתי אותו במוסך של החברה לשם טיפול בבעיה זו אך לאחר יום של בדיקה הרכב הוחזר אליי לאחר שלטענת הבוחנים הם לא הצליחו לאתר בעיה בגיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שעשו לו קלאץ' במהלך השנה האחרונה.

אני אבדוק את זה במוסך כאשר אכניס את הרכב לטיפול בנקודת חלודה.

בכל מקרה מסתבר שצריך להחליף שמן גיר דבר שאעשה באותה הזדמנות.

במידה ואכן זה יפתור את הבעיה אני אעדכן.תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי נראית אפשרות שהמצמד לא מכוון כראוי ומפריד חלקית בלחיצה מלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות וסביר להניח שהסנכרון של הרברס נדפק, האם הוא נכנס למחצה, או שהוא נכנס רגיל באופן מלא עם רעש של גריסה?.

האם אתה מעביר לרברס בסל"ד סרק, קלאץ' עד הסוף ובעדינות?

מתי הוחלף לאחרונה שמן גיר?

האם זה קורה אחרי התגרזנות?

 

נשמע כמו סינכרון גמור, החלפת שמן גיר לדעתי תסייע במידה נסבלת בפתרון הבעיה.

פתיחת גיר היא לא זולה בכלל.

ההילוך האחורי הוא בתצורת "דוג" ואין לו סינכרון, ומכאן בין היתר גם מקור הרעש האופייני בנסיעה לאחור!

תצורה זו נהוגה בעיקר בכלי רכב כבדים (בימינו אנו היא פחות שימושית), והסיבה העיקרית שעדיין משתמשים בה להילוך אחורי היא מכיון שבניגוד להילוך קדמי שיש לו סנכרונים, יצרני הרכב רוצים לוודא שהנהג אכן מודע לכך שהוא משלב להילוך אחורי ולכן יצרו מעין "מכשול" בשילוב ההילוך.

מדובר בתופעה טבעית לחלוטין. אם הנך חש קושי בשילוב ההילוך האחורי, הוצא לניוטרל, שלב לרביעי ורק לאחר מכן נסה לשלב שוב לאחורי. 99.9% שזה יפתור לך את הבעיה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות:

ברוב תיבות ההילוכים יש, או סכנרון יעודי להילוך אחורי או בזמן שילוב הילוך אחורי משתמשים בסנכרון של הילוך אחר ע"מ לעצור את ציר הכניסה ולהקל על השילוב.

משתמשים בשני דוג בגלל שהילוך האחורי הוא היחיד שאינו משולב קבוע ודורש תנועה של גג"ש ע"מ לשלבו, לא ניתן לעשות זאת עם שינים אלכסוניות. תכנון זה הוא מטעמי עלויות יצור בלבד.

היום כבר ניתן למצוא תיבות הילוכים בעלות הילוך אחורי עם גג"שים אלכסוניים בשילוב קבוע וסנכרון יעודי.

 

כדי למנוע שילוב להילוך אחורי בשוגג קיים מנגנון אינטרלוק שמשולב במנגנון ידית ההילוכים או במנגנון המוטות דחיף בתיבה, מנגנון זה מגביל את שילוב ההילוך האחורי בשיטות שונות, כמו לחיצה על הידית, משיכת משבת, שילוב בזווית או למיקום שאינו המשך ישיר של תנועה שילוב הילוך רגיל בידית וכדומה.

 

לענין התקלה, יש כמה סימנים שמעידים על תקלה, ראשית התופעה אובחנה רק לאחר זמן מה, ז"א לא הייתה קיימת בתחילה.

לפי תאור התקלה אני מבין שיש קושי של שילוב הילוך באופן כללי בלי חריקה ורק שילוב להילוך אחר ואז להילוך אחורי גורם לרעש חריקה.

בעיות עם הילוך ראשון, שהוא בעל סנכרון סטנדרטי מלמדות על בעיית מצמד (הפרדה לקויה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...