Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת רכב סטיישן


amitbern
שימו לב! השרשור הזה בן 4752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,



אני מבקש את עזרתכם באבחון היתרונות והחסרונות של שלושת רכבי הסטיישן הבאים (ליסינג):

1.קיה סיד LX - סטיישן

2.יונדאי CW I30 סטיישן

3.פורד פוקוס 1.6 סטיישן Trend

 

 

כיוון שאשתי ואני גרים בחיפה, אנחנו זקוקים לרכב חזק שיתמודד היטב עם העליות , שיהיה בעל תגובה מהירה ויוכל אף לעקוף בקלות בכל עליה. (כמו הטויוטה קורולה שהיתה לנו)



אנחנו בעלים של כלב גדול, לכן ההתעקשות לרכב סטיישן, שבו נוכל להכניס את הכלב מאחורה כאשר ישנם יותר משני אנשים ברכב.

אשמח לקבל הצעות לגבי בחירת הרכב המתאים ביותר.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוקוס כבר מיושנת ומחליפה הוצגה לה בעולם ותגיע בקרוב לישראל. בנוסף תגובה מהירה וביצועים הם לא שמה השני והיא מכונית שמעדיפה להתנהל בנינוחות ועדינות. היא יותר נוחה מהיקה והיונדאי וההגה שלה הרבה יותר נעים לשימוש.

הקיה מאוד קשוחה מבחינת כיול מתלים ונוחות ומציעה תא מטען גדול יותר משל היונדאי ועיצוב חיצוני נאה. היא והיונדאי הן למעשה אחיות ומבוססות על אותה פלטפורמה וחולקות גיר ומנוע.

היונדאי מגיעה הכי מאובזרת וכוללת סאנרוף ופנסי ערפל שלא קיימים באחרות. הביצועים שלה ושל הקיה דיי זהים ולא רעים בכלל, התאוצה מהמקום מאוד החלטית וזריזה. היונדאי מפגינה לעיתים סרבנות לרדת מהילוך 4 ל-3 לצורך האצה אך ניתן להוריד הילוך ידנית בתיבה בהזזת המוט ימינה ולהאיץ. ליונדאי בסיס גלגלים גדול משל הקיה, הרווח נמצא במושב האחורי המאוד מרווח שלה.

אני אישית הייתי בוחר ביונדאי. היא הכי מאובזרת, נוחה מהקיה ומאובזרת מהפוקוס.

 

בהצלחה וחג שמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I30CW יותר מאובזרת וזריזה מאד. תא המטען שלה קטן יחסית לסטיישן. קומבינצית המתלים מושבים ממחישה היטב את מצבם הרעוע של כבישי ארצנו.

לפוקוס תא מטען ענק, נוחות נסיעה, איבזור ספרטני (בדומה לטויוטה). היא גם מרגישה כבדה אך זה לא אומר שלא תוכלו לעלות עליות עירוניות או בינעירוניות במהירות לא חוקית בעליל.

את הקיה אינני מכיר.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד פוקוס עם מנוע 2 ליטר. בתוספת קטנה אפשר למחוק את החסרון המשמעותי של הפוקוס ומקבלים מכונית הרבה יותר טובה משתי המתחרות האחרות (חוץ מאולי בפרמטר צריכת הדלק).

:turn-l: יש לי סחרחורת.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר פוקוס - אז הגירסה של 2 ליטר שעולה, כמה שאני זוכר 1000 שקל יותר מ1.6, קצת יותר מאובזרת והרבה יותר חזקה. מבחינת צריכת הדלק ה2 ליטר לא יותר בזבזנית (אם בכלל) מ1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור חיפאי בעבר הרחוק...שנהג בחיפה בכל כלי הרכב, כולל רנו 5 שנת 1977 עם מנוע 965 סמ"ק (המכונית הראשונה שלי!):

 

הרסתם אותי החיפאים, עם המשפט "רכב חזק שיתמודד עם העליות של חיפה". לא הגיע הזמן להפסיק עם השטויות האלה?

 

אתם באמת חושבים שלרכב מודרני אין אפשרות להתמודד עם העליות של חיפה, תלולות כככל שיהיו? גם סוזוקי אלטו 1000 סמ"ק תתמודד נהדר עם העליות. הכל תלוי בנהג, עד כמה הוא לחוץ ועד כמה הרגל שלו תובענית על הגז.

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שכל רכב יכול לסחוב בעליות של חיפה, אבל השאלה איך לסחוב, כמו פנתר או סוס יאור

למען האמת, נהגנו במשך שבוע על הפוקוס סטיישן 1.6, והתאכזבנו קשות, היא עולה כמו סוס יאור את פרויד

לוחצים על הגז עד לקיק דאון והיא בקושי מגיבה, מורידים הילוך בצורה ידנית והיא מתחילה להאיץ לאט לאט..

נוסיף לזה את העובדה שהמקום צפוף מאוד במושב הנהג (אי אפשר לשבת בפתיחת רגליים מקסימאלית כמו לדוגמא בקורולה) ,

צורת המושבים מקדימה ממש מכאיבה לגב לי ולאשתי (למושב יש קיפול בשני הצדדים שממש מכאיב בגב לאחר ישיבה של כחצי שעה) ושכמעט אין תאי איכסון.

זה רכב ליסינג, אז אין לי אפשרות לבחור בפוקוס 2.0

אז נראה לי שאני דיי מוותר על הפוקוס, השאלה האם האחרות מהוות תחרות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתך ללכת לסוכנות המכירות, להתרשם מתא המטען (והוא סביר, אבל בהחלט לא סטיישן "אמיתי") ולקחת את הרכב לנסיעת מבחן?

ולבארון - כל רכב יתמודד עם העליות של חיפה, אבל לא תמיד בכבוד, במיוחד בימי אלה שרוב העליות לכרמל הן כבישים רחבים הבנויים למהיויות יחסית גבוהות (כמו דורי, פרויד ו-705). אם נוסעים בכבישים אלה על בסיס יום-יומי רצוי שלרכב יהיו הכלים להתמודד עם הדרישות. ואם הזכרת רנו 5 אני קצת יותר ותיק ממך בעניין (פיאט 127, מנוע 903 סמ"ק ובהמשך פיאסטה עם מנוע 957 סמ"ק), אבל הדרישות היום שונות והובלת משפחה במעלה פרויד אינה דומה להובלתה בשד' או"מ לפני 40 שנה. או אפילו בפרויד בימיו החד מסלוליים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרסתם אותי החיפאים, עם המשפט "רכב חזק שיתמודד עם העליות של חיפה". לא הגיע הזמן להפסיק עם השטויות האלה?

 

"העליות של חיפה" זה המחליף המודרני של "לא 1,600 לא יסחוב את הקסטל" :lol:

באמת שהגיע הזמן להפסיק עם הדעות הקדומות האלה.

 

Sperial, פותח השרשור מדבר על רכבי סטיישן, אני לא מכיר בארץ אף רכב סטיישן שעונה לתואר "עגלה" או שמגיע עם מנוע 900 סמ"ק זערורי שיעלה את פרוייד על 35 במקרה הטוב.

הרכבים שפותח השרשור מדבר עליהם יסחבו בצורה מצויינת בעליות, גם במהירויות הגבוהות מהמהירות החוקית.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר, כנראה הגדרה של "צורה מצויינת" שלך ושלי קצת שונות.

הנהיגה שלי בדרך כלל אתגרית מהממוצע, אני עולה את פרויד כמעט תמיד בעקיפה בנתיב השמאלי,

הפוקוס סטיישן 1600 היא דיי עגלה יחסית לטויוטה קורולה (אפילו עם הגיר הרובוטי המזוויע) שהיתה לי.

רק עם הפוקוס התחלתי לקבל אורות מהבהבים מהרכבים מאחורי בנתיב השמאלי כשלא הצלחתי להצמד לרכב שלפניי.

בוא נרד מהוויכוח הזה, אני מרגיש שטוחנים מים פה.

האם יש למישהו עוד השגות / המלצות לגבי הרכבים האחרים (לפני שאני מזמין את היונדאי..)?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הפוקוס היתה לא נוחה לך אתה חייב לנסות נסיעת מבחן על הרכב שתזמין אותו.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רכב ליסינג, אז אין לי אפשרות לבחור בפוקוס 2.0

 

גם גרסת 2.0 מוצעת בליסינג בחברות גדולות - אצלנו במקום עבודה מציעים אותה והיא קצת יותר יקרה מ1.6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...