Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה עם רדיאטור פתוח וחום מנוע עלה עד הקוו האדום יונדאי טוסון 2005 2.7


יוסי1234
שימו לב! השרשור הזה בן 4675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים,

היום קיבלנו איך אומרים מכה משמיים,

הסיפור קשה וצורב בלב והתחיל ככה:

היום בבוקר אמא שלי לפני נסיעה בדקה שמן מים כרגיל אבל היא שכחה לסגור את הרדיאטור עם הפקק שלו, היא שמה את הפקק בצד ונסעה לשלום,

אחרי נסיעה של 100KM בערך בדרך חזרה הביתה היא שמעה איזה רעש מוזר מהמנוע מיד עצרה בצד ואז הג'יפ נכבה ולא התניע.

אז היא פתחה את מכסה המנוע וראתה שחסר הפקק של הרדיאוטר.

אני לא היתי איתה היא התקשרה אליי וסיפרה לי הכל ואמרה שחסר הרבה מים ברדיאטור,

אז הזמנו גרר עד הבית ועכשיו אחרי כמה שעות אני הגעתי מהעבודה מילאנו את הרדיאטור מים אבל נראה לי שמשהוא פתוח יעני אני ממלא אז יוצא בועת אוויר ועוד הפעם מפלס המים יורד מילאנו בערך יותר מ 3.5- 4ליטר

אז התנעתי את האוטו בשניות הראשונות הכל נשמע תקין אבל אז המנוע מתחיל קצת לרעוד לא הרבה אבל רואים שזה לא כמו שהיה לפני האירוע, ומאחורה יוצא עשן לבן בקמות גדולה יחסית.

בזמן שהוא מותנע פתחתי את מכסה הרדיאטור והוא השפריץ קצת מים החוצה אבל ראיתי שיוצא מתוך הרדיאטור קצת עשן כזה ואני מוסיף מים וזה לא נגמר והוא שותה ושותה לאט לאט,

אז עכשיו סגרתי הכל ואני רוצה מחר אולי להזמין גרר למוסך.

 

אז לפני הכל מה לדעתכם נדפק במנוע?

האם זה אטם ראש?

או שהלך לי המנוע בכלל?

מה צריך לבדוק? ומה צריך להחליף?

 

וכמה יעלה לי בערך כל הסיפור הזה?

ואיפה מומלץ לטפל במוסך מורשה או מוסך חיצוני?

 

ואיפה אתם הבכי ממליצים לטפל ביונדאי בצפון?

 

תודה רבה וסליחה על הסיפור הארוך אבל תבינו אותי הלב שלי כואב עכשיו.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום רב !

אטם ראש נשרף וזאת במקרה הטוב!

הסיבה נסיעה ללא מי קירור, שגלשו מתוך הרדיאטור , בגלל פקק רדיאטור שנשכח, ולא הוחזר למקומו.

רגע אחד שלחוסר תשומת לב, ונזק כספי גדול צפוי.

ללא פתיחת ראש מנוע לא ידוע האם נגרם נזק נוסף.

הלקח בוודאי לא ישכח.... אני מקווה !

המחיר לא ידוע.

ניתן להסתפק במוסך מתמחה ולא רק מוסך מורשה יבואן.

חזור לעדכן בנושא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל התנעתי אותו לאיזה דקה ככה ומהמנוע לא שמעתי מכות או רעשים רק היה קצת רעידות אז האם זה אומר שיתכן גם נזק למנוע עצמו?

ואם כן מה יכול להיות הלך במנוע?

 

ומה זה תוסף?

עדיין לא שמעתי עליו בכלל.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה עכשיו בחושך לא בדקתיע שמו אבל מחר בבוקר אני אבדוק ואעדכן,

 

אבל איך שהבנתי מהחברים פה אני אכלתי אותה בגדול וצריך לחפש מנוע חדש.

נכון?

 

וכמה עולה מנוע כזה היום ? בזנין 2.7 V6 ?

 

הרכב נסע עד היום 116,000KM

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום חבר שלי מכונאי בא בדק בדיקה חיצונית כזה ואמר לי שיש במנוע הזה 2 ראשים והם שרופים אז האם באמת יש 2 ראשים?

והוא אמר לי רק צריך לקחת אותם לכרסום וצריך אטמים חדשים ולהחליף שמן ומים וכל מה שמסביב והכל יחזור לעבוד בעזרת השם,

 

אז מה דעתכם האם הוא צדק?

וכמה עולה כל העסק הזה מבחינת חלקים בלבד לא כולל עבודה?

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב !

עם כל הכבוד לחברך המכונאי, קביעתו היא שרירותית, והנחתו שהראשים"שרופים"(עדיין לא נתקלתי במונח כזה על ראשי מנוע), היא לא נכונה ולא מדויקת, ובמקרה הכח גרוע נוצר עוות לראשים, וישור שטח יחזירם לאיתנם.

מה שלא בטוח זה מצב אטמי הראש, מכיוון שאיני מכיר את הרכב, ואינני יודע האם המנוע הוא מנוע V, או בוקסר, אינני מסוגל להשיב לך האם אכן יש שני ראשים במנוע.

מכיוון שתמונה שווה אלף מילים, תמונה של תא המנוע תוכל לאשר או לשלול זאת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת כואב הלב איך מטעות כל כך קטנה יכול לצאת נזק פוטנציאלית כל כך גדול.

מה שגם מוסיף זה שהיא נסעה 100 קילומטרים עד שהמנוע התחיל להרעיש שזה מרחק אדיר לנסיעה ללא נוזל קירור.

שאלה מסקרנת, מחוג חום המנוע לא עלה? לא נדלקה שום נורית בפאנל הקידמי?

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלות ישור ראש מנוע הוא סביב ה500 ש"ח.

עלות של סט אטמים הוא סביב ה200 ש"ח, תחליף גם טיימינג.

לבדוק מערכת קירור ולתקן בהתאם.

 

אתה יכול לבדוק מחירים אצל יונדאי שופ שמפרסם באתר.

(המחירים שרשמתי הם לא לרכב יונדאי אך אני מאמין שהמחיר דומה).

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת כואב הלב איך מטעות כל כך קטנה יכול לצאת נזק פוטנציאלית כל כך גדול.

מה שגם מוסיף זה שהיא נסעה 100 קילומטרים עד שהמנוע התחיל להרעיש שזה מרחק אדיר לנסיעה ללא נוזל קירור.

שאלה מסקרנת, מחוג חום המנוע לא עלה? לא נדלקה שום נורית בפאנל הקידמי?

שלום רב !

וכיצד חום המנוע יעלה, כאשר חום המנוע מועבר לשעון החום בלוח השעונים, על ידי יוניט חום/ חיישן טמפרטורה הטבול במי הקירור, ומשדר לשעון את טמפרטורת מי הקירור, ובאין מי קירור בגלל שהם גלשו מהרדיאטור שהיה ללא מכסה, אין קריאה בלוח.

גם נסיעה קילומטר ללא מי קירור, נגרם נזק גדול, על אחת כמה וכמה 100 קילומטר.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים אני מאוד מודה לכם על העזרה והיעוץ, ועכשיו עדכון:

 

קיבלתי 2 הצעות מחיר מ 2 מוסכי יונדאי מורשים בצפון, כולם מדברים סביב ה 7,000 ש"ח וזה ככה הצעה באוויר והם עדיין לא פתחו את המנוע ולא יודעים מה יש בפנים בדיוק ואם יש תוספות אני חייב לשלם, זה נראה לכם מחיר הגיוני ?

 

ואחד מהם אמר לי שחייב להחליף טיימנג האם זה נכון? האם זה קשור?

והאם צריך להחליף טרמוסתט? (וכן למי ששאל אם השעון חום עלה, כן הוא עלה ואחרי כמה זמן כאשר המנוע התקרר הוא ירד)

 

והאם חריטת ראש מנוע( ישור או כרסום לא יודע מה נקרא בדיוק) שווה 2,000 ש"ח +מע"מ?

 

וקיבלתי גם הצעות על חלפים לא מקוריים, אמרו לי יש אמריקאי ויש גרמני ויש יפני (אני מדבר על סט האטמים) האם כדאי לקנות?

האם הוא יתאים? והאם יעמוד בחום וימשוך כמה שנים ללא בעיות כמו המקורי? או שעדיף ללכת על מקורי?

ואם תחליפי אז על איזה יצרן ללכת בדיוק?

 

תודה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי 2 הצעות מחיר מ 2 מוסכי יונדאי מורשים בצפון, כולם מדברים סביב ה 7,000 ש"ח וזה ככה הצעה באוויר והם עדיין לא פתחו את המנוע ולא יודעים מה יש בפנים בדיוק ואם יש תוספות אני חייב לשלם, זה נראה לכם מחיר הגיוני ? אני לא חושב ש7K לראש מנוע זה מחיר שכדאי בישבילו לתקן את המנוע, בדוק כמה עולה מנוע מיבוא.

 

ואחד מהם אמר לי שחייב להחליף טיימנג האם זה נכון? האם זה קשור?

והאם צריך להחליף טרמוסתט? (וכן למי ששאל אם השעון חום עלה, כן הוא עלה ואחרי כמה זמן כאשר המנוע התקרר הוא ירד)

 

והאם חריטת ראש מנוע( ישור או כרסום לא יודע מה נקרא בדיוק) שווה 2,000 ש"ח +מע"מ? אי אפשר לדעת בלי שיפתחו את הראש, שים לב שיש גם כל מיני משפצי ראשים. יש כאלו טובים שעושים עבודה יסודית ובדיקות מחמירות יותר מאשר אחרים, ההבדל הוא בזמן שזה יחזיק לך, ראש מנוע יכול להחזיק לך 10K וליפול וראש מנוע שעשו אותו כמו שצריך לא יעשה לך בעיות.

במידה והראש רק התעקם לדעתי זה מחיר יקר לשיפוץ הראש בלבד.

 

וקיבלתי גם הצעות על חלפים לא מקוריים, אמרו לי יש אמריקאי ויש גרמני ויש יפני (אני מדבר על סט האטמים) האם כדאי לקנות?

האם הוא יתאים? והאם יעמוד בחום וימשוך כמה שנים ללא בעיות כמו המקורי? או שעדיף ללכת על מקורי?

ואם תחליפי אז על איזה יצרן ללכת בדיוק?

אני ממליץ על אטמים של ERLING.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן לגבי המחיר הזה גם אני התחלתי לחשוב להחליף מנוע אבל ברגע ששמעתי שהחלפים לבד עולים יותר זול אז הבנתי שהמוסכים האלה בגלל שהם מורשים יונדאי רוצים לשחק לי אותה רציניים ותקעו לי מחירים בשמיים ואני לא התלהבתי מזה בכלל.

 

לגבי שיפוץ הראשים יש לי משפץ ראשים שהוא מקצוען מס'1 והוא וותיק וניסינו אותו בעבר וכל המוסכים בצפון ממליצים עליו אז זה לא בעייה.

 

לגבי האטמים ה ERLING מאיזה ארץ יצור זה?

וכמה עולה ברעך?

והאם הם יחזיקו כמו מקורי?(כי פעם היה לי אוטו אחר ישן והלך לו הראש גם ושמו לי סט אטים סיני זול מאוד ואחרי שבוע הלך עוד הפעם עד שהחלפנו לסט מקצועי יותר אז נפתרה הבעייה, אז פה אני לא מחפש בעיות)

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת שחבר שלך מכונאי?

אתה סומך על העבודה שלו?

אם כן הייתי מביא לו לפרק את הראש, תשלח אותו למשפץ ושחבר שלך ירכיב לך מחדש.

השאלה אם הוא יכול לעשות זאת.

במידה וכן אז אני מאמין שתגיע ל3K ש"ח.

 

כמה עולה? אני לא יודע תתקשר לחנות חלפים ותבדוק.

אני לא זוכר איפה זה מיוצר, אך זה אטם איכותי(הם מייצרים גם לגרמנית ועוד).

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4675 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...