Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איביזה FR או סיטרואן DS3?


ertgil
שימו לב! השרשור הזה בן 4765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אני חייל בן 19, כיום מתנייד להנאתי בסקודה סופרב 1.9 TDI משנת 2005.

בזמן האחרון הרכב התחילו ברכב בעיות חשמל שונות ומשונות שפוגמות מאוד בהנאה שלי ממנו.

לאור זאת ולאור עליית מחירי הדלק המטורפים (3 מיכלים לחודש! קצת מעל 1000 שקל) חשבתי להחליף את הרכב לרכב קטן וחסכוני יותר.

רוב הנסיעה שלי היא עירונית וכוללת המון פקקים (לכן צריכת הדלק המזוויעה הזאת מרכב דיזל).

כשהסתכלתי על מכוניות פשוטות וחסכוניות זה פשוט לא התאים לי, התרגלתי לפינוקים של הסופרב, וגם אמא שלי טענה שמודבר ב"צעצועים" (למרות שהיא נוהגת ברכב אחת ליובל ומבינה במכוניות בערך כמו שאני מבין בטמפונים "בעל המאה הוא בעל הדעה")

 

הדרישות שלנו מהרכב הן:

איכות הרכבה טובה

עדיפות לרכב חדש מהחברה, אם משומש אז עד שנתון 2010.

זמינות כוח ומהירות טובה (נסעתי על סיריון וספארק ואני פשוט לא מבין איך אפשר לעקוף כמו שצריך עם רכב שכזה)

צריכת דלק עירונית טובה (אני אוהב לתת לחיצה פה ושם אבל בד"כ אני נוהג הכי רגוע שאפשר)

מרווח פינימי סביר ל3 עד ארבע אנשים (אני בד"כ נוסע לבד או עם עוד נוסע אבל קורה שצריך להסיע יותר אנשים ברכב).

בטיחות.

עיצוב מושך.

 

התקציב הוא עד 130K אחרי כל התמתחות אפשרית.

אני בנתיים חשבתי על איביזה FR יד שנייה שנתון 2011 (אני יודע שרכב ספורט וצריכת דלק לא הכי הולך ביחד אבל אני מאמין שעם נסיעה רגועה מנוע 1.4 יצרוך כמו מנוע 1.4)

וסיטרואן DS 3 (אבא שלי הוא חלק מ"חבר" וכרגע יש שם מבצע לגרסת ה120 כ"ס (127 אש"ח)

 

תודה מראש לכל העוזרים.

סיאט איביזה 1.2 TSI 2011

אופל קורסה 1.4 2013

סובארו B4 2009 2.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ה-FR החדשה יותר חסכונית בדלק מה-DS3.

גם בנהיגה אגרסיבית וגם בנהיגה רגועה.

 

הפער בביצועים הוא עצום(טורבו מול אטמוספרי עם קרוב ל-50% יותר מומנט בסל"ד נמוך משמעותית ותיבה מהירה)

 

אין ספק שהסיטרואן הרבה יותר מיוחדת ומעניינת בכל מה שקשור לעיצוב חיצוני ופנימי.

 

לך תעשה נסיעת מבחן על שניהם ותחליט.

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לא ממש ברורה לי (או שכן - אבל קשה להשוות).

ה- DS3 נראית מעולה - וכאן חוזקה בגרסה שמביאים לארץ.

ה- FR אולי נראית לא רע, אבל העיקר בה זה שהיא זריזה הרבה יותר. יש לה, מצד שני, גיר DSG שאתה צריך לבדוק שאתה מתחבר אליו (לי, לאשתי, ולאלה שקנו מאיתנו את הרכבים לא היתה בעיה, אבל יש פה כל מיני טענות לא ברורות בפורום - אז עדיף לנסות מראש).

 

לגבי צריכת דלק - אני יכול לאשר לך שבנסיעה רגועה ה- 1.4 TSI 160 אכן חסכוני. בכביש המהיר במהירות קבועה עם 3 אנשים צריכת הדלק היתה יותר טובה מהמוצהר אפילו (כלומר, לא נדיר לראות 1:18-20) - וזה בגולף, הכבדה יותר מהאיביזה אם אינני טועה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה - FR עדיפה על פני DS3. היא גם יותר חיסכונית בדלק (בנסיעה רגוע, כמובן) וגם הרבה יותר זריזה - בזכות המנוע המצויין שלה.

If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. © Bob Hall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה - FR עדיפה על פני DS3. היא גם יותר חיסכונית בדלק (בנסיעה רגוע, כמובן) וגם הרבה יותר זריזה - בזכות המנוע המצויין שלה.

מעניין שטופ גיר שנוהגים בכל רכבי העל כמו פאגאני,פרארי,למבורגיני וכו,בחרו דווקא בDS3 כרכב השנה שלהם,אבל אם אתה אומר שהאיביזה מוצלחת יותר..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ron215,

זה מאוד תלוי בדגם המדוייק של הרכב. במקרה ספציפי הזה מדובר על DS3 רגילה עם מנוע לא מוגדש 120 כ"ס מול איביזה FR עם המנוע מוגדש 150 כ"ס.

If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. © Bob Hall

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-DS3 היא יותר מכונית שיקית, אלא אם אתה בוחר את גרסת ה-15 כ"ס.

ה-FR ספורטיבית יותר.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ron215,

זה מאוד תלוי בדגם המדוייק של הרכב. במקרה ספציפי הזה מדובר על DS3 רגילה עם מנוע לא מוגדש 120 כ"ס מול איביזה FR עם המנוע מוגדש 150 כ"ס.

אני מדבר על האיכיות של השילדה,היגוי,התנהגות,אחיזה.

הDS3 פשוט הרבה יותר דינמית מכל רכב של VAG,כן,כולל גולף GTI שמנמנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על האיכיות של השילדה,היגוי,התנהגות,אחיזה.

הDS3 פשוט הרבה יותר דינמית מכל רכב של VAG,כן,כולל גולף GTI שמנמנה.

 

:-D:lol::-D

 

לפעמים אני תוהה אם התגובות שלך זה לא ניסיון בדינמיקה קבוצתית של מנהלי הפורום. אתה, שלפי תשובותיך (הנעדרות) מעולם לא נוהג ברכבים עליהם אתה ממליץ או מותח ביקורת, מכליל במשפט אחד שני רכבים שממש לא קשורים אחד לשני. ה- DS3 בכלל במגרש של המיני, של ה- A1, אולי אפילו ה- 500, אבל דווקא לא עושה שימוש במנועים החזקים באמת של השת"פ עם BMW. חבל שאתה מכניס אותה למגרש של רכבים שנמצאים כמה סקאלות מעליה. אין ספק שהיא נראית טוב, אבל דחילק. בחירה כרכב השנה מעידה על משהו (למשל ייחודיות), אבל לא על זה שהיא טובה בהכל מכל האחרות. אגב, להוט האץ' של השנה בכלל בחרו אליליך בגולף R. כפי שאמרתי - לא אותו מגרש, ואתה מוזמן לקרוא מה כתבו ב- CAR. עדיין, רכב חמוד מאוד ל- trophy wives, רק שהן כנראה תעדפנה טוסון ;-) הגרסא הידנית, עם 156 כ"ס, כבר נראית הרבה יותר מעניינת, אבל שוב - ביחס למגרש שלה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ron215 אתה קצת גולש,ההתייחסות היא לגרסת ה-120 כ"ס החלשה.

 

הסיטרואן עם כל הכבוד גם בגרסה החצי-חמה שנמכרת בארץ(156 כ"ס) ממש לא מתקרבת לקליאו ספורט,או מיאטה בכל מה שקשור ליכולת דינמית.

והיא עדיין לא איכותית ומפנקת כמו הגולף GTI.

 

על גרסת ה-120 אין מה לדבר היא הצהרה אופנתית ותו לא.

המתחרות הברורות שלה הם המיטו 120,ו-A1.

מדובר בתכשיט.

 

יש את גרסת ה-200 כ"ס שהיא הגרסה הספורטיבית והבאמת מעניינת של ה-DS3,אבל מכיוון שהמחיר שלה בחו"ל אסטרונומי הסיכוי שהיא תגיע לארץ אפסי.

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:-D:lol::-D

 

לפעמים אני תוהה אם התגובות שלך זה לא ניסיון בדינמיקה קבוצתית של מנהלי הפורום. אתה, שלפי תשובותיך (הנעדרות) מעולם לא נוהג ברכבים עליהם אתה ממליץ או מותח ביקורת, מכליל במשפט אחד שני רכבים שממש לא קשורים אחד לשני. ה- DS3 בכלל במגרש של המיני, של ה- A1, אולי אפילו ה- 500, אבל דווקא לא עושה שימוש במנועים החזקים באמת של השת"פ עם BMW. חבל שאתה מכניס אותה למגרש של רכבים שנמצאים כמה סקאלות מעליה. אין ספק שהיא נראית טוב, אבל דחילק. בחירה כרכב השנה מעידה על משהו (למשל ייחודיות), אבל לא על זה שהיא טובה בהכל מכל האחרות. אגב, להוט האץ' של השנה בכלל בחרו אליליך בגולף R. כפי שאמרתי - לא אותו מגרש, ואתה מוזמן לקרוא מה כתבו ב- CAR. עדיין, רכב חמוד מאוד ל- trophy wives, רק שהן כנראה תעדפנה טוסון ;-) הגרסא הידנית, עם 156 כ"ס, כבר נראית הרבה יותר מעניינת, אבל שוב - ביחס למגרש שלה.

 

לשם שינוי אני מסכים עם BAR72:lol:

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שטופ גיר שנוהגים בכל רכבי העל כמו פאגאני,פרארי,למבורגיני וכו,בחרו דווקא בDS3 כרכב השנה שלהם,אבל אם אתה אומר שהאיביזה מוצלחת יותר..

 

זה כי הם לא נהגו בFR החדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כי הם לא נהגו בFR החדשה.

 

ברור, כי לא באמת צריך לנהוג בה, זה מיותר.

 

וברצינות:

אומנם ה-FR החדשה טובה מהקודמת ברב, אך הביקורות על ה-DS3 מציינות דינמיות עדיפה, גם על פני המיטו.

 

אני אישית רחוק מלהתחבר ל-FR. העיצוב הלא מחמיא (הקודמת נראית ה-ר-ב-ה יותר טוב), המנוע היותר אנמי בעיקר מבחינת צליל (ה-1.8T מרשים יותר, גם מבחינת אופציות שדרוג עתידיות).

וכמובן - העובדה שאין לה תיבה ידנית נורמלית. לא שזה מונע מה-DSG להיות טובה נהדרת...

 

ה-DS3 הרבה יותר יחודית ונטען עליה שהיא לא רעה מבחינה דינמית. הבריטים מאוד אוהבים אותה ולא שוכחים לציין כי בהחלט יש בהנאה מנהיגה.

היא מרגישה הרבה יותר נעימה בתא הנוסעים, עם איבזור שופע (לפחות ב-1.6T הידנית, בה ישבתי) ומראה יחודי ומגניב.

מבחינת מנוע - כמובן שהיא אינה ברת השוואה אל מול ה-FR, לה שילוב מנוע / גיר עדיף ונמרץ משמעותית.

 

שווה לבדוק גם את המיטו 135 הרובוטית (TCT). אני מוצא את המיטו מהנה וכיפית מהאיביזה, והיא גם נראית יותר טוב לטעמי.

דע לך שתא הנוסעים מעט מאכזב מבחינת חומרים, נוחות הנסיעה די קשיחה והיא אמורה להיות פחות זריזה מה-FR.

מצד שני, כמו שכבר אמרתי, היא יותר כיפית לנהיגה מהאיביזה וגם מצויידת היטב מבחינת איבזור.

 

נסיעות מבחן יש לבצע בכולן - ורק אתה תוכל להחליט מה עדיף לטעמך.

שיהיה בהצלחה :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...