Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה כיף, אמין חסכוני ומקרקש? (סיכום 3.5 שנים עם קליאו ספורט MK1)


ExoduS
שימו לב! השרשור הזה בן 4792 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום אספתי את הקליאו מהטיפול הכי גדול שאפשר לעשות, ה-טיימינג וכל מה שסביב, בגלל שמחירו של הטיפול נתון לכל כך הרבה וויכוחים החלטתי לנצל את ההזדמנות בכדי לשים את הדברים על דיוקם.

אבל לפני זה אני רוצה לחזור לאוקטובר 2008.

שעות הבוקר, מסעדת מקסים בחיפה, אני וחבר יושבים על קפה ובקלאווה בהמתנה לקליאו הרביעית והאחרונה שאבחן.

אחרי מספר דקות היא מגיע, בולטת על הכביש כמו ישראלי בחו"ל, שונה מהסביבה, אדומה וצעקנית, קצת הזכירה לי כרכרה עם גלגלי ענק מיותרים בכותר 17 אינצ'.

פגישה עם הבעלים הנחמד, קצת פרטים ויוצאים לנסיעת מבחן.

למזלנו בשעות הבוקר בחיפה הכבישים דיי ריקים והעליה לדרך פיורד, שנמצאת ממש מול המסעדה, היא מגרש המשחקים הטבעי של הקליאו.

עודד, הבעלים, עושה את העליה, הוא מכיר את הרכב ולוקח אותו למקומות שבזמנו נראו לי מאוד מסוכנים.

אני עושה את הירידה ומצליח לזהות 2 דמיות מפוחדות מאחורי ולידי ברכב, לאחר התרשמות חיובית גם בנסיעה מנהלתית הולכים למוסך רנו כדי לשלוף את היסטורית הטיפולים ומכון בדיקה.

רכב שמור חיצונית ומכנית, יש, ק"מ נמוך, יש, היסטורית טיפולים מלאה, יש, בדיקה עם הכסת"ח הרגיל, יש, חותמים על זכרון דברים ואחרי שבוע ודיי הרבה אלפים מעל המחירון אני נוסע בקליאו ספורט בפעם הראשונה מחיפה לנתניה.

בנסיעה הראשונה, הדבר הראשון ששמתי לב אליו היה ההגה וכמה שהאוטו הזה מחבר אותך לכביש, למען האמת בהתחלה זה קצת הלחיץ, כל תזוזה, האצה, פניה הרגשתי חלק מהאוטו, שונה מאוד מהבועות שרובינו נוסעים איתן ביום יום.

גם מערכת הבלימה עשתה צרות, הקליאו התברכה בבלמים הכי חזקים וחדים שיצא לי לחוות עד אותו היום, ברוב העצירות הראשונות שלי עצרתי כמו תמידה בת 17 בשיעור השני בנהיגה.

גם היום הרכב מרגיש מוצק, מחובר לנהג ורגיש לכל דרישה שתשליך עליו בכל זמן נתון, הוא דוחק בך ללחוץ קצת בהילוך שני סתם באמצע החיים ולהרגיש את האוטו משגר את עצמו קדימה.

המנוע של הקליאו הוא פנינה אמיתית, אך עם חסרונות ויתרונות, בסל"ד הנכון הכוח תמיד יהיה זמין ויבעט לך בגב כשאתה מצמיד את הדוושה לרצפה, אבל הסל"ד הנכון תמיד יהיה 4000 וצפונה.

כנראה זה המחיר שמשלמים בשביל מנוע שלא יודע חנק מה הוא ועדיין עושה 12-11 ק"מ לליטר גם בנסיעה חזקה.

שלא יהיה אי הבנות, רוב הזמן אין סיבה לעבור את ה3000 ונסיעה מנהלתית אינה שונה מקליאו 1200 סמ"ק, הבעיה היא שרוב הסיכויים שתרגיש קצת דביל עם כל הטררם שהקליאו והסל"ד האין סופי שלה עושים כשתרצה לנצל את 7.1 השניות שלה מ100-0 בעקיפה או בזינוק מצומת.

אבל השד הסל"די לא כל כך נורא (במיוחד כשמדובר על קליאו עם אגזוז זרימה חופשי) והכל תלוי גם במקום, מצב רוח וגיל התשתמש.

למנוע פוטנציאל שיפורים של קיר בטון, לא משנה מה תעשה ומה תוסיף זה יהיה אותו הקיר, בהשווה לקליאוז אחרות אגזוז הזרימה וקיט היניקה של סימוטה משפר במעט את הביצועים אבל לא משהו שכדי להתרגש ממנו.

על פוטנציאל שיפורים אפסי מפצה הקליאו בהתנהגות הכביש, הרכב מאוד שובב, אוהב לקשקש בזנב וזר לחלוטין לתופעת התת היגוי, ההגה מעביר מידע מהכביש והמושבים משלימים את החסר, פשוט כיף טהור.

למען האמת, נסיעה טובה בקליאו מרגשת אותי ומזרימה לי יותר אדרנלין מכל מתקן שעשועים בארץ.

אני חושב שירידה מגלגלי ה17' ל16' היה השיפור הכי משמעותי שעשיתי באוטו, כל הפרמטרים השתפרו, ההאצות, ההתנהגות, הנוחות.

אני מתאר לעצמי שגם ההנמכה ובולמי הקוני המתכוונים שהרכבתי תרמו לעסק, באופן דיי מוזר כשהקוני פתוחים עד הסוף (רכים) האוטו מרגיש רך יותר מאשר על הבולם המקורי אך מתנהג יותר טוב.

בכבישים הנכונים (ולפעמים גם בסתם כבישים) הקליאו תגרום לך לקחת אותה לקצה ולהגיש כמו שומאכר, כל כיכר וכל פניה הופכת למתקן שעשועים, אבל הקליאו גם יודעת לנשוך אם לא תזהר ותכבד אותה.

פנים הרכב ראוי להתייחסות צוננת, מצד אחד המושבים מעולים, עשויים מעור שנראה רענן גם אחרי 10 שנות שימוש, מצד שני מדי פעם מתעורר לו קרקוש פה ושם ונעלם מעצמו כאילו לא היה.

אני בטוח שההנמכה והקוני תרמו קצת לעניין ולמען האמת מרכב עם 155000 ק"מ הייתי מצפה להרבה יותר רעשים.

אישית, אני מתחבר לפנים הרכב של הקליאו ולמרות שהוא נופל באיכותו מהדור השני אני לא קניתי את הרכב כדי ללטף לו את הדשבורד.

אחזקת הקליאו היא בדיחה, למרות תדלוקי ה98 היא עדיין חסכונית יותר בדלק מאשר כל רכב ספורט אחר (ברמתה) על הכביש וביטוח חובה + מקיף עולה כ3200 ש"ח לנהג מעל גיל 24.

אישית הקפדתי על טיפול קטן שכלל שמן + פילטר, פילטר דלק ושלל גומיות כל 10K ק"מ, עלות הטיפול מעולם לא עברה את ה400 ש"ח.

גם הטיפולים הכי גדולים אינם יקרים כשלוקחים בחשבון את תדירותם, למשל פלאגים ב400 ש"ח שיש להחליף כל 120K ק"מ.

טיפול טיימינג שכלל את כל המותחנים, הרצועות והמייסבים, פולי מנוע, רצועת אביזרים, משאבת מים ועל הדרך החלפה של חובקי הגה וטיפול קטן עלה 5100 ש"ח, הטיימינג (שיש לעשות פעם ב5 שנים או 80K ק"מ) + כל מה שכדי (אבל לא חובה) להחליף איתו היה עולה כ3500 ש"ח בלבד, כשלוקחים בחשבון את תדירות הטיפול הסכום הזה סביר +.

חשוב לציין שפרט לפולי, כל החלקים נקנו בארץ ממר קרסו, הם סוף סוף השכילו להוריד מחירים לרמה של חו"ל, הטיפולים תמיד נעשו בשאפט.

אולי בגלל שגרת הטיפולים שלי "בעיית האמינות" היחידה שנתקלתי בה במשך 3.5 שנים ומעל 50K ק"מ הייתה חיישן מהירות שהחזיר את נשמתו לבורא והוחלף בעלות מטורפת של 250 ש"ח (הזמנה מחו"ל).

כן כן רבותי, מעולם לא חוויתי בעיית חשמל, התחממות, התנעה ועוד...

פעמים רבות פזלתי לצדדים, פעם כמעט והחלפתי את הצרפתיה השובבה באיטלקיה לוהטת (פיאט קופה) אבל מעולם לא הצלחתי למצוא מחליפה ראויה (בתקציב הנתון) לחבילה שהקליאו נותן כרכב, גם ביום יום וגם בהתגרזנויות של הסוף שבוע.

אם זה תלוי בי, אני מעביר אותה בירושה לילדים. :)

 

*למען הסר ספק, זהו אינו תוכן פרסומי והרכב אינו למכירה ולא יהיה בקרוב.

P1000395.jpg

P1010870.jpg

P1000413.jpg

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יופי של סיכום, עושה המון חשק.

בתור אחד שמחפש רכב כזה במצב סביר כבר הרבה זמן, ולא מוצא, קצת דרכת לי על הפצעים :p

קצת מציקים לי בעין הג'אנטים וההשחרה בחלונות האחוריים, נותנים לרכב מעין מראה של ערס-מוביל שלא מחמיא לו, אבל זה מינורי לחלוטין.

 

מאחל לך עוד שנים רבות של הנאה מהרכב, יוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת חורג ...

 

אבל מתי עשית חיפוש אחרון על הקליאו ?

 

+נוספה עוד אחת שנת 2003(דור שני ) , ואחת דור ראשון מראשל"צ .

 

ובחזרה לנושא :

אחלה סיכום , באמת שנהנתי לקרוא ואפילו הזכיר לי את הסיכומים על ה 106 , 205 (נוסטלגיה)

 

תהנה !

שימו לב : (המחיר יורד ! )

 

למכירה נעלי (ריצה ) מיזונו wave rider 14 !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת חורג ...

 

אבל מתי עשית חיפוש אחרון על הקליאו ?

 

+נוספה עוד אחת שנת 2003(דור שני ) , ואחת דור ראשון מראשל"צ .

דור שני לא רלוונטי.

וזאת מראשל"צ עוד יותר לא רלוונטית. :p

 

ולפותח השרשור: עכשיו שמתי לב לתמונה של האינטריור, הרכב ממש יפה מבפנים (לדעתי), קצת לא ברור לי למה אנשים נוהגים לקטול את האינטריור של הקליאו דור ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפה, הרכב נראה שמור, כמו כן גם פנים הרכב נראה במצב מצוין.

 

הערה אחת לשלילה, השטיחונים האלו הם סכנת נפשות, מחליקים במגע עם סוליה רטובה, לתשומת לבך.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BENNN, צודק, כנראה השעה המאוחרת עשתה את שלה, הרכב אצלי מאוקטובר 07.

כמובן שהג'נטים והחלנות הם עניין של טעם, אני חושב שזה כל כך "ערסי" ונראה הרבה יותר טוב במציאות, אנשים שראו את הרכב מוזמנים להעיד.

בנושא פנים הרכב, כמו שכתבתי, גם אני מתחבר אליו ולדעתי הוא לא רע.

אבל איכות ההרכבה והחומרים לא בשמיים ובכסף שבזמנו הייתה משלם על קליאו ספורט חדשה היה אפשר לקבל משהו יותר טוב (כמו בMK2 למשל).

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נהנתי לקרוא ובתור אחד שהחזיק בעברו קליאו ספורט MK1 אני בהחלט יכול להבין ולהזדהות עם התחושות של הסיכום.

 

רק תיקון קטן, טיימינג עושים כל 5 שנים או כל 120K ולא 80K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום, יפה שאתה מחזיק את הרכב תקופה כזאת ארוכה ומתכנן להמשיך עוד.

אגב, הצבע הזה הוא הכי יפה לקליאו, יש לי חבר עם קליאו באותו צבע עם אותם בולמי קוני והנמכה אבל רק עם ג'אנט 17 oz, ממש תאומים:lol:

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה יפהפיה לרכב מהנה.

 

המסתכל במראה רואה מאחוריו כבשה תמימה כולה קליאו .. תוך שניות הוא רואה הרחק מלפניו רק את האגזוז של הנמר כולה קליאו..

 

הוצאות אחזקה מצויינות בהשוואה לחבילה שאתה מקבל.

 

אח אח אח הטיימינג וכל מה שמסביב לו. 5000 ש"ח פעם ב 5 שנים.

 

2.72 ש"ח ליום ועל זה נשברו/ נשברות פה מקלדות , בגלל זה אנשים מחליטים כי לא כדאי לרכוש.

 

אכן אנשים קטנים לרכב גדול

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני נהנתי לקרוא ובתור אחד שהחזיק בעברו קליאו ספורט MK1 אני בהחלט יכול להבין ולהזדהות עם התחושות של הסיכום.

 

רק תיקון קטן, טיימינג עושים כל 5 שנים או כל 120K ולא 80K.

 

 

תיקון של התיקון, טיימינג צריך לעשות כל 120K ק"מ ורצועת אביזרים כל 80K ק"מ (והקיט של הרצעות אביזרים או יותר נכון המותחן של הרצועת אביזרים הוא שייקר את ההחלפה של הטיימינג בעבר).

 

BIG Y, אני יכול להגיד לך מניסיון שהאוטו מתנהג מדהים (אפילו יותר טוב מהמקור), כל התת היגוי מתבטל ואתה נשאר רק עם היגוי יתר בכל פניה בכל מהירות.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4792 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...