Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דעת המומחים לגבי סיטרואן קסארה טורבו דיזל


Guest botzek1
שימו לב! השרשור הזה בן 4795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב לקנות קסארה טורבו דיזל 1900 סמ"ק. בילדותי היה לנו רכב כזה, אז מבחינת נסיעה וכוח הוא זכור לי לטובה אבל מה שוק הרכב הזה כרגע? האם יש לו בעיות מיוחדות (חוץ מסחירות)? כמו כן אם יש למישהו המלצה לרכב דיזל אחר בטווח מחירים של עד 15000 אני פתוח להצעות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהיה בסרט הזה - אין לך סיבה לקנות רכב דיזל ב-15 אלף ש"ח.

 

אם אתה חושב שאתה תחסוך, אתה טועה.

 

הדבר היחידי שאני יכול לומר חיובי על החיסכון בקסארה דיזל שהייתה לי - שאת הטיפולים של הבלאי (הגבוה) מימנתי בעזרת החיסכון על הדלק לעומת הליאונה שהייתה לי לפני כן.

 

קניתי רכב עם 290 אלף ק"מ, כי האמנתי לכל הגאונים שאומרים לך שרכב דיזל זה דבר שמחזיק מאות אלפי ק"מ, אבל לא לקחתי בחשבון שכל יתר המכלולים לא עמידים כמו המנוע - ובסה"כ בזבזתי די הרבה כסף על דברים שלא אמורים להתפגר אבל התפגרו, עקב הק"מ הגבוה.

 

לקראת 350 אלף ק"מ כבר הרכב היה עם בעיות רציניות במנוע.

 

 

אם המטרה שלך היא לחסוך בדלק - תרכוש ב-15 אלף רכב מיני קטן ונחמד ותחסוך הרבה כסף.

 

פיג'ו 106, סקסו, דייהו מאטיס, פיאט פונטו, יונדאי אטוס, דייהטסו סיריון - כל אלה בתקציב שלך וכולן יעשו עבודה טובה יותר מקסארה דיזל גמורה.

 

אם המטרה שלך היא לתדלק בביו דיזל בשביל איכות הסביבה - קח בחשבון את כל מה שאמרתי מקודם בחישובים שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מנסה לחסוך כי אני יכול לקנות סולר מוזל (יותר ממה שמקבלים בתחנות הדלק) וגם בגלל שאת רוב הטיפולים\תיקונים שלא מחייבים ליפט אני עושה בעצמי. כך שההבדל בתיקונים יהיה פחות משמעותי (או שאני טועה?) חוץ מזה שמתי לב ש-307 עם מנוע hdi גם כן נסחרת סביב 20k. לדעתך אם אני ימצא אחת מהם עם פחות מ-200k עדיין לא כדאי לקנות? כמו כן תוכל לפרט איזה תיקונים יקרים עשית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מנסה לחסוך והולך על ה HDI? ה מנוע TD 1.9 אם טופל טוב יחזיק 500K לפחות. והוא אמין יותר מהרבה מנועי דיזל מודרנים .(בגלל "טיפשותו" )

אצלי הוא על 600K כרגע, מקורי וטורבו מקורי.

הנקודת תורפה היחידה היא משאבת ההזרקה,שמחזיקה בסביבות ה 250K +- . עלות שיפוץ בדיזל רמלה לא יקרה בכלל

בוא נעשה השוואה:

 

HDI -

מזרקים - 1500 ש"ח לרביעיה מפרוק או 2500 ש"ח + ליחידה. לפני עבודה

משאבת לחץ גבוהה - 1000-1500 ש"ח מפרוק או 3500 + חדש .

משאבת לחץ נמוך (בחלק מהדגמים, מתקלקל הרבה) 500 ש"ח

חיישן לחץ סולר - מתקלקל המון, 1500 ש"ח לפחות, ומפרוק לא שווה לקחת כי זה מתקלקל אחרי שבוע.

מחשב,חיישנים, בלאגנים.

TD -

משאבת סולר - 1500 שקל במקרה של שיפוץ מלא., מכני פשוט וזול לתיקון, במקרה נזילה מחליפים גומיות.

פומפה ליניקת סולר - 300 ש"ח.

מזרקים - לא מתקלקל אף פעם. לא עשיתי גם ניקוי אף פעם.

חיישנים - אין. בכלל. וגם אלו שיש לא קשורים לאופי פעולת המנוע. למשל: פרקתי לוח שעונים ונסעתי. , פרקתי חיישן סלד חיישן מהירות ו EGR ונסעתי.

מחשב - אין. רק CPH וגם הוא מיותר , נטו נעילה מרכזית.

זה הרכב הכי פשוט ואמין שיכול להיות, מכניקה אמיתית. .

אם תשמור טוב על המנוע, החלפת שמן סדירה + פילטר מקורי כל 10K או שנה מה שבא קודם, הוא יאריך שנים ..

מה שכן חשוב שהטיימינג ישב בול במקום , פילטר אוויר נקי ופלאגי חימום חדשים תמיד ומצבר חזק, כי בניגוד ל HDI אם הפלאגים לא טובים יהיה לך מאוד מאוד קשה להניע.

 

הטיפולים בקסארה זולים מאוד, (אם אתה מעונין לחסוך)

למשל:

פילטר אוויר - 30 שקלים

פילטר סולר - 40-50 ש"ח תחיליפי 120 מקורי

שמן - 15W40 אני שם TOTAL או ELF עולה לי 120 ש"ח

ברקסים - 306 מאוד זולים הסינים אבל לא מומלץ. ובמחיר של חריטה אפשר לשים צלחות חדשות אבל גם לא כ"כ איכותי.

 

חשוב להדגיש: יש אפשרות שהרכב שאתה רוכש מוזנח מראש, ולכן יתכנו הוצאות לא צפויות - לדוגמא אצלי המדחס מקורי , אבל נתקלתי בכאלו שהחליפו מדחס, סטרטר החלפתי פעמים במהלך ה 600K אבל עלותו זניחה 300 ש"ח , אלטרנטור החלפתי פחמים פעמים במהליך ה 600K , השאר טיפולים שוטפים + טיפול במערכת היגוי שזה יש לכל רכב.

אם אין לך כוונה להחזיק סולר לנסיעות באמת ארוכות שיהיה כדאי להחזיק את הרכב, קח סופר מיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי ביד 2 ו-106 למשל עולה בערך כמו הקסארה (וסוחבת הרבה פחות). שכחתי לציין שלעולם לא אקנה רכב אוטומטי אז זה מוריד כמה רכבים מהפרק. מה אתה ממליץ מנסיונך? לקנות סופר מיני אפילו שאני משלם על ליטר סולר כשקל פחות? (ולפי מה שראיתי הקסארות נמכרות הרבה פחות מ-10k)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, במאה אחוז עדיף לך לקנות רכב מיני.

 

א. מנוע הדיזל ההוא (1.9) היה משיג לי צריכת דלק עירונית של 1:12 בסולר. הוא היה חסכוני בהרבה בבין עירוני, אבל עדיין.

ב. היום אני משיג צריכת דלק עירונית של 1:15 בפונטו ספייס. עוד 25% חיסכון לעומת הקסארה, מה שאומר שאני חוסך יותר משקל לעומת הסולר.

ג. כמות ההזנחה שיש ברכב לא מגיעה לידי ביטוי רק במנוע אלא בכל המכלולים מסביב, ואתה פשוט תגלה לאט לאט שטיפולים לא נגמרים בפילטרים (הזולים) שצריך להחליף בקסארה עם 200K ומעלה (במקרה הטוב).

 

הסיכוי ליפול על רכב כמו של OMRI75 שואף לאפס. כאן מדובר על ייקה פדנט שמטפל רק בחלפים הטובים ביותר ורק במוסכים מתאימים ולכן הרכב יכול להחזיק אצלו המון זמן. רוב האנשים לא מטפלים ככה וחבל שאתה תאכל אותה בגלל זה.

 

אגב - אל תשלה את עצמך שרכב מיני סוחב פחות טוב מהקסארה דיזל. לפחות בגירסא בלי הטורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...