Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל קורסה אוטו' 1.4 Enjoy חדש - התיעצות


nir31
שימו לב! השרשור הזה בן 4780 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי התלבטות בין סקודה פאביה TSI ופולו עם אותו מנוע

הכיוון המסתמן הוא הקורסה.

 

אחריות 3 שנים

מנוע וגיר מוכרים

צריכת דלק מעולה

עירוני 7.7 ליטר/100 ק"מ 12.9 ק"מ/ליטר

בין עירוני 4.8 20.8

משולב 5.9 16.9

 

במחיר 99.9 K זהה לפולו ולפאביה שניהם TSI

חלונות חשמליים רק מקדימה, אין מחשב דרך,

הגימור הרבה יותר נעים ו"יוקרתי" מהפאביה, החלון הקידמי בשיפוע גדול קדימה ונותן יותר מרחב. מתגי שליטה למערכת שמע מההגה, הקונסולה המרכזית בכיסוי כסף, לא פלסטיק מדכא , הגה מצופה עור.

 

למישהו יש נסיון עם השרות של היבואן החדש - שלמה?

מוסכי השרות גם חדשים ?

במימון/ ליסינג, הציעו על אופציה של תשלום חצי עכשיו וחצי אח"כ - 2 % ריבית קבועה, יש מקום למיקוח .?

איזה "חינמיים " - ניתן לבקש (ולקבל...)

הסוכנת טענה שחייבים קודנית ועלוקה לביטוח ( יש אימובלייזר מקורי) , אני לא גר בבית פרטי ! , תוספת 536+ מע"מ

 

איך הטיפולים של הקורסה - כל 15 K ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון אני רוצה להגיד שלדעתי זה נחמד לראות שאופל חוזרת להיות בכלל אופציה מבחינת הקונה הישראלי. אחרי שאמרנו את זה, דווקא הקורסה היא הפחות מועדפת עליי מבין הדגמים ה"חדשים" (לפחות בישראל) של אופל. רואים בקלות שבעצם מדובר בדור הקודם של הרכבים, לפני שאופל עברה את המהפך שלה באירופה. לדעתי האישית הקבינה של הקורסה דווקא לא משדרת יוקרה אלא יותר ציעצוע מיותר וציפוי הכסף נראה פלסטיקי וזול ביחס לפולו שמרגישה יותר מכובדת. יחד עם זאת, זוהי רק דעתי ועל טעם ועל ריח אין להתווכח. אם הקורסה מוצאת חן בעיניך - לך על זה. בקשר לשירות של היבואן החדש קשה לי להאמין שתמצא מישהו שיוכל לחוות דעה (גם אם מישהו כאן קנה מהם רכב, קשה לי להאמין שהוא היה צריך לקבל מהם כבר איזה שירות רציני, חוץ מחווית קבלת הרכב עצמו). יחד עם זאת, שלמה SIXT היא חברה גדולה, ועושה רושם שהם החליטו להכנס (או יותר נכון לחזור) לשוק הזה בכל הכוח, ולא בתור איזה "פעילות צדדית" מוזנחת.

בקשר למימון - תמיד כדאי לבדוק תנאים להלוואה מקבילה מהבנק שלך. הרבה פעמים הבנקים נותנים הצעות טובות יותר. מבחינת אבזור לפי מה שאתה אומר עושה רושם שלפני המתנות והתוספות הרכב לא מגיע מאוד מאובזר (חלונות חשמל קדמיים בלבד, ללא מחשב דרך) ולדעתי יש מקום לתת איזה קוועטץ' בכיוון הזה.

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, חזרתי כרגע מנסיעת מבחן של כשעה על הקורסה. אני אכתוב על כך מאוחר יותר.

 

אחזור ואומר זאת בפעם האלף - יותר מרצוי ומומלץ לקחת את הרכבים המדוברים לנסיעות מבחן,

יתכן ובפועל הדברים יראו / ירגישו לך אחרת וגישתך תשתנה.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצעתי נסיעת מבחן הבוקר, על רכב שעשה 500 ק"מ אז הכל עוד חדש , חדש.

 

הרכב מרווח לנהג (יחסית לקטגורית הסופר מיני..) גם הנוסע מאחור לא התלונן.

רכב חזק, בתור 1400, הנסיעה מעט נוקשה יותר ממש שאני רגיל .

דאגו לבטיחות (נדלקה המילה OPEN והיה צפצוץ - על דלת לא סגורה היטב - רק לקח לי זמן להבין מה הבעיה...)

 

הטמפ החיצונית הייתה 10 מעלות כך שלא ניתן היה להדליק מזגן ולבחון אותו במאמץ.

כפי שכבר ציינו האיתותים מעט מוזרים, לחיצה קצרה לאיתות קצר ולחיצה ארוכה לאיתות לפניה, לא הזזת המתג מעלה/מטה כמקובל.

 

ההצעה היא לליסינג פרטי, על שמי עם שעבוד לחברה.

50K אני משלם מראש וריבית 2% קבועה, ל 30 חודשים.

 

לא אהבתי שהעסקה לשנתיים וחצי, ואשלם על ירידת ערך של 3 שנים.

הוא טוען שהיום המחירון לפי חודש עליה לכביש,

ובחישוב הסופי המחירון יהיה לרכב בן 30 חודש לא 3 שנים כפי שהיה מקובל.

 

כאמור האחריות לשלוש שנים, מחיר 100 K

קיבלתי חיישני רוורס

וחבילת מיגון מלאה לביטוח + שלטי נוחות ב 500 ש"ח כולל מעמ. (קודם היה מיגון מופחת ולא כלל מע"מ)

צבע לא מטאלי, על המטאלי רצו עוד אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר, ביקרתם בסניף ליד ניר צבי? :wink:

 

אין ספק שמר שמלצר שיחק אותה בכל הקשור לאולם התצוגה וסביבתו. כל קומפלקס "אופל" בניר צבי (קריית "שלמה") נראה כאילו נלקח הישר מגרמניה, ואין ספק שזה נראה מצויין. מרגיש דוישטלנדי למהדרין :wink:

 

את נסיעת המבחן תיאם מולנו נציג המכירות, אלא שהיא תוכננה בכלל ליום ראשון הבא.

יצא והייתי באיזור היום ולכן הוחלט לקפוץ, לראות ולקוות שנוכל להקדים ולקיים את נסיעת המבחן עוד היום - וזאת למרות מזג האוויר שהיה כנגדנו, עם גשמים היסטריים וכבישים ספוגי מים.

 

מביטים סביב סביב...

רכב ההדגמה צבוע אפור כהה - יש מי שיאהב. לטעמי היא נראית יותר מידי אלגנטית. מתיחת הפנים הקלה (גרילים שונים, פנסים בעלי סידור פנימי ועיצוב מעודכן) בהחלט גורמים לה להראות צעירה ומעודכנת יותר.

המחסור בחישוקי סגסוגת ושאר "איפור" מוריד משמעותית מהיופי, והיא נראית מופנמת ושקטה להחריד.

 

 

נכנסים ומגלים ש...

כיאה לגרמנית - היא עוטה גוונים כהים. הרבה מאוד שחור (גם בגוון מבריק) ונגיעות כסף פה ושם, בעיקר על מערכת השמע המקורית.

נאמר כאן בת'רד שתא הנוסעים מרגיש יצוק ואיכותי - תאלצו לסלוח לי, תחושת המוצקת היא רק "תחושה". החומרים גסים וזולים למגע, גסים למראה ונשמעו זמזומים כאלו ואחרים מדיפוני הדלתות הקידמיות.

 

צריך להתרגל לידיות האיתות והמגבים. הן אלקטרוניות (סטייל BMW) - אינן עולות למעלה / יורדות מטה ונשארות כך אלא פשוט חוזרות למרכז ונדמה כאילו המגבים (לצורך העניין) על מצב 0.

 

הקורסה מיובאת ארצה ברמת גימור אחת בלבד (Enjoy), אשר מחסירה לא מעט איבזור שקיים בשאר המתחרות, גם בגרסאות הבסיס.

אין חלונות חשמל מאחור, אין חימום למראות הצד, אין בקרת אקלים דיגיטלית, אין MP3 בר"ד (לפחות כך נכתב בסטנד ליד המכונית באולם), אין חישוקי סגסוגת, אין פנסי ערפל קידמיים (פחות שימושי בארצנו. יותר עיצובי) ואין כריות אוויר וילון (בפרוספקט מצויין שכן. בפועל, אין ברכב בו ישבנו באולם וברכב בו נהגתי).

 

לא ניתן להזמין דבר מהרשימה שציינתי. האופציה היחידה היא חיישני חניה וגם הם בהתקנה מקומית.

 

 

מתארגנים ויוצאים...

להזכירכם: לקורסה אין תיבה רובוטית יוצאת דופן, היא מסתפקת בתיבה אוט' סטנדרטית לחלוטין ולה 4 הילוכים - וזה כבר פחות סטנדרטי, מעלף או מרשים במיוחד.

בדומה לתיבת ההילוכים - גם מתחת למכסה המנוע אין חדשות מרעישות או מיוחדות. תמצאו שם את ה-1.4Ecotec המוכר עוד מהדורות הקודמים, אלא שכאן ההספק עומד על 100 כ"ס - בניגוד לימי העבר בהם עמד על 90.

 

סיכמנו כבר שתחת מכסה המנוע אין שום חידוש או הפתעה וכך גם ההתנהלות בכביש - רועשת, מחוספסת, עצלה ומצריכה רגל כבדה (יחסית) בכדי לצאת לעקיפות הגיונית ובטוחות.

הילוכיה ארוכים יותר מהגלות. הם פשוט לא נ-ג-מ-ר-י-ם והעסק מרגיש יותר מידי עצל (כפי שציינתי) ורועש (100 קמ"ש מעמידים את המחט על 2900 סל"ד גבוהים למדי).

 

נוטה אני להאמין ששימוש בתיבת 6 הילוכים (זו הקיימת באסטרה, למשל) הייתה משפרת משמעותית את התחושות, את הנמרצות ומורידה מרמת הרעש.

 

יש לציין כי נשמעו רעשי רוח חזקים עד מאוד מאיזור דלת תא המטען.

נו שויין...

 

 

מתמקדים בתחושות הגב...

נקודה זו מחזירה אותנו לתחילת המפגש וגורמת לנו להזכר במילה "גרמנייה". גם היא (כמו הפולו ושאר האירופאיות) מכויילת על הצד הנוקשה יותר של הסקאלה, ולמרות זאת מצליחה לשמור על נוחות נסיעה חביבה בהחלט.

ראוי לציין שלעיתים היא פשוט נוטה לקפץ יותר מידי, בעיקר כשהיא נאלצת לפגוש ברצף שיבושים או בורות.

המושבים הקידמיים גם הם על הצד הנוקשה (והגרמני משהו) - יש מי שיאהב, ויש מי שיתלונן.

העדפתי האישית היא למושב נוקשה ותומך, והם בהחלט לא רעים - לטענת חוליות הגב שלי :wink:

 

 

את ההבדל נרגיש בסיבוב...

אז זהו - שלא. זה משפט שבהחלט התאים ל-ZX וולקן, ורחוק מלהתאים לקורסה.

ההגה לא מספר על ההולך למטה, התחושה מ-א-ו-ד מלאכותית ומסטיקית, והמשקל לא אחיד - לרגע אחד ההגה חש כבד ומיד לאחר מכן חש קליל יותר.

 

בניגוד להיגוי, הבלמים הציגו יכולת טובה ולא מצאתי את עצמי מתלונן.

חבל מאוד שדוושת הבלם עצמה ממקומת מאוד גבוה ביחס לדוושת הגז, ולעיתים הרגל תפגוש בעמוד ההגה (בעיקר לגבוהים שבינינו) :roll:

 

אחיזה. יציבות. הנאה מנהיגה.

לא ניסיתי, לא בדקתי וגם לא עלה במוחי - למרות שהנציגה לא הראתה סימני חשש, התעסקה במשחקי האייפון שלה ונתנה יד חופשית (במפתיע).

כבישים רטובים, גשם היסטרי, תנאי ראות לא מדהימים במיוחד, אי הכרת הרכב ולא מעט נהגים משוגעים מסביב הם אלו שגרמו לי לוותר על כל ניסיון שהוא לנסות ולראות עד כמה היא אוחזת / מרגישה / נעימה לנהיגה ביחס לפולו / פונטו איבו וכדומה.

 

 

השיבה הביתה.

הקורסה מציגה תג מחיר אטרקטיבי בהחלט.

מצד שני - התמורה הצמודה לה היא שמעוררת ספק רב - ובל נשכח את השם והמוניטין הלא מדהימים שיש למותג "אופל" בארצנו (ולאו דווקא בצדק).

 

זה מתחיל בתא נוסעים שבפועל מרגיש זול וגס מאשר בתמונות, ממשיך למושב אחורי צפוף במעט משל הפביה / פולו,

תא מטען סביר בגודלו, רשימת ציוד איבזורי מביכה ודלה ושילוב מנוע / גיר רועש ועצל.

 

ואם כבר מדברים על שילוב המנוע / גיר של הקורסה - הוא מרגיש פחות טוב, נמרץ ונעים משל המזדה 2 (אם נשווה אטמוספרית לאטמוספרית, כאשר לשתיהן גיר אוט' קונבנציונלי).

מול שילוב ה-1.2TSI ו-DSG של הפביה / פולו / איביזה, אין לקורסה מה להציע. היא רחוקה מהן שנות אור, מכל בחינה אפשרית.

 

איני מחסידיה הגדולים של ה-2, אך בסופו של יום, הייתי בוחר ב-2 כאלטרנטיבה ה"קונבנציונלית" מבחינת מנוע / גיר.

נכון שהקורסה עדיפה עליה מבחינת עיצוב תא הנוסעים, התחושה המכובדת (רק למראה), הנוחות הפחות קשיחה והמראה החיצוני האלגנטי יותר.

 

לאחר רומן קצרצר של שעה - יצאתי מאוד מאוכזב מהקורסה, כפי שכבר הבנתם.

אולי ציפיתי ממנה ליותר ממה שהיא, ואולי פשוט ציפיתי שמר שמלצר ישכיל לתת תמחור אטרקטיבי ביחד עם איבזור מכובד.

לצערי הרב - טעיתי.

 

בקרוב תנחת ה-OPC. אולי היא תצליח לגרום לי להרגיש אחרת ולשנות דעתי... :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דאגו לבטיחות (נדלקה המילה OPEN והיה צפצוץ - על דלת לא סגורה היטב - רק לקח לי זמן להבין מה הבעיה...)

 

זו דאגה לבטיחות?

היה יותר מדאיג אותי אם אכן הרכב באמת מגיע ללא כריות אוויר צידיות, מאשר אם יש צפצוף שאחת הדלתות לא סגורה (קיים ברכבים כבר מעל 10 שנים)

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זול זול ועוד פעם זול, זאת התחושה במכונית הזאת.

 

נקישה קלה עם האצבע על הפגוש הקדמי גרמה לגריל לקרקש באולם תצוגה. נקישה קלה על הכנפיים הקדמיות ונשמע צליל של פלסטיק (אולי זה באמת פלסטיק?), בנוסף לעובדה שהכנפיים לא ישבו בקו אחיד עם הקורה.

 

מאחורה היתה תחושת צינוק, ובזמן נסיעה על 80 קמ"ש ורעשי רוח איומים מהדלת החמישית, מצאתי את עצמי מתפלל שהנסיעה הזאת תסתיים מהר בחתיכה אחת.

 

אתה עוד תשלם על זה ששכנעת אותי לבוא לנסיעה הזאת!

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

RS - שאפו על חוות הדעת המפורטת והמקצועית.

 

האם אתה יכול להתייחס גם להשוואה לפולו או לפאביה (ככל ואתה מכיר אותן כמובן)?

 

מנהלים - אני סבור כי צריך לפחות סטיקי ובו ירוכזו חוות דעת רציניות של גולשים על רכבים כגון זו או אחרות שמופיעות מפעם לפעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יובל, אני מעט משוחד. כל אחד יקח זאת לשיקול דעתו, ועדיין אמליץ מאוד על נסיעות מבחן ברכבים המדוברים.

 

מיד עם תום נסיעת המבחן בקורסה - עברתי לחיקה של פביה DSG, השייכת לחבר טוב.

ההבדלים קיימים ומורגשים בכל תחום ותחום. המעבר לידנית שלי רק חיזק את החיבה לידני והעדפתו על פני תיבת העצלנים.

 

מבחינת שילוב מנוע וגיר - קשה מאוד להשוות את הקורסה מול הפביה / פולו עם ה-1.2TSI ו-DSG, הן פשוט מוחצות את הקורסה בנושא.

הקורסה מרגישה מאוד עגלתית, עצלה וגסה לידן. צריך לטפס ולדחוק בה כדי שהיא תתקדם באותה נחישות (יחסית כמובן) שהן מתקדמות.

ה-DSG לא חף מאשמות והוא סובל מהיסוס קל בתחילת נסיעה, וכל מעיכת דוושה תגרום להאצה עצבנית מהרצוי. ל-DSG עניין מעט מציק של העלאות הילוכים וכמה שיותר - אתה מוצא את עצמך בעיר בהילוך 7, וכל ליטוף יביא להורדת הילוך או שניים. סתם מעיק לעיתים.

מצד שני - ההעברות ההילוכים ה-ר-ב-ה יותר מהירות ונעימות. המעבר למצב S בהחלט משפר את הביצועים והעברות נעימות יותר (וזה הזוי. בגולף שהייתה לי - זכור לי ההפך המושלם).

 

מבחינת נוחות נסיעה - הן כולן מכויילות על הצד הנוקשה יותר, כאשר הפולו / קורסה יהיו מעט נוחות יותר (לפחות על פני הפביה בגרסת SPORT).

הקורסה מרגישה מתנדנדת יותר לעיתים וזה מעיק, בעיקר כשנתקלים על רצף שיבושים או שברים.

 

התנהגות ומסביב - כנראה שמשהו לא באמת מעניין או רלוונטי לגבי רוכשי כל אחת מהן.

אני אישית מ-א-ו-ד לא אהבתי את ההיגוי בקורסה. מכל בחינה שהיא - משקל, תחושות, דיוק.

 

מבחינת תא נוסעים - האחיות לבית VAG מרגישות מרווחות יותר במושב האחורי מבחינת ברכיים. מקדימה הן די דמות מבחינת המרווח. ההבדלים ממש זניחים.

תא הנוסעים של הפביה (פחות זוכר כרגע את של הפולו) גדול ונוח יותר משל הקורסה, וגם נקודות העיגון ה-ר-ב-ה נוחות ויעילות מאשר ווי המתכת (הסופר נוקשים לתזוזה) בקורסה.

למרות אותה הרגשת איכות ומוצקות של הקורסה - היא נופלת מאחיות VAG, הן פשוט איכותיות-מוקפדות ומוצקות ממנה.

המשותף לכולן היא הירידה הקלה באיכות (ובהקפדה) בחלקו התחתון של הדשבורד. משהו שהופך לעניין שכזה, וחבל.

 

בסיכומו של יום - היה מאוד נחמד לעשות סיבוב בקורסה ולהזכר עד כמה טוב לשוב "הביתה" לאחר מכן.

יתכן ובאמת ציפיתי ליותר מידי מהקורסה, שאותה מאוד אהבתי עוד מימי החשיפה בתערוכת פרנקפורט (לפני X שנים). נותר לקוות שהדור הבא יהווה שיפור ניכר בכל התחומים החלשים של הנוכחית.

בקרוב תנחת כאן גרסת ה-OPC של הדור הנוכחי, ואולי היא תצליח לגרום לשינוי בדעתי. ממתין בקוצר רוח לסובב אותה ולעדכן :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ביצעתי נסיעת מבחן על הרכב.

 

הנסיעה בקורסה מאוד נעימה וחלקה , הרכב קטן מאוד , ומאוד מרווח . ההרגשה כאילו אתה יושב ברכב גדול .

הבידוד רעשים ברכב בהחלט עושה את ההבדל ממכוניות אחרות בקטגוריה , דלתות עבות , הקורסה מקנה הרגשה של ביטחון .

 

הישיבה ברכב " כאילו אתה יושב בתוך ג'יפ" הרכב מאוד גבוהה .

הגה מדוויק וכיפי מנוע זריז עם 100 כוח סוס .

 

בקיצור רכב מצויין ..

פורד פיאסטה שנת 97 מנוע - יוטה 1.3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ביצעתי נסיעת מבחן על הרכב.

 

הנסיעה בקורסה מאוד נעימה וחלקה , הרכב קטן מאוד , ומאוד מרווח . ההרגשה כאילו אתה יושב ברכב גדול .

הבידוד רעשים ברכב בהחלט עושה את ההבדל ממכוניות אחרות בקטגוריה , דלתות עבות , הקורסה מקנה הרגשה של ביטחון .

 

הישיבה ברכב " כאילו אתה יושב בתוך ג'יפ" הרכב מאוד גבוהה .

הגה מדוויק וכיפי מנוע זריז עם 100 כוח סוס .

 

בקיצור רכב מצויין ..

 

כנראה שהאמות מידה שלך ברצפה. הקורסה רחוקה מלהיות שקטה, נעימה ובטח שזריזה...

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4780 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...