Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון 1.8Tsi - השהיית כוח בהעברת הילוכים נמרצת


פוצינו
שימו לב! השרשור הזה בן 4801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

עברתי כבר 2000 ק"מ עם הלאון החדשה שלי (1.8 TSI ) .

עד לאחרונה נהגתי בה בעדינות מרובה למעט פעמים בודדות שמחוג הסל"ד מצא עצמו באזור 4500 .

אתמול ניסיתי לראשונה להאיץ בה חזק , עומד ברמזור ראשון ומחכה לירוק (צומת רחבה פנויה ותנועה מאוד דלילה ) ,ירוק! :twisted: מאיץ את ההילוך הראשון (הגלגלים מעט חופרים) מצערת מלאה עד שמד הסל"ד מראה 6500 , לחיצה מהירה על המצמד תוך כדי הרפיית המצערת לגמרי , העברה לשני , שיחרור מצמד ולחיצה מלאה על המצערת ו.. יש עצירה מסויימת של הכוח לרבע שניה או קצת יותר ולאחר מכן הרכב ממשיך לזנק קדימה ושוב מגיע ל 6500 העברה לשלישי ושוב אותו דבר - יש עצירה ריגעית של זרימת הכוח לגלגלים .

היום בדקתי שוב (היתה לי רק הזדמנות אחת של כביש פנוי) ושוב אותו דבר .

אני משער ש:

1. זה מה שנקרא "השהיית טורבו " ? (זה רכב ראשון שלי עם מגדש)

2. יכול להיות שברגע של הרפיית המצערת הפורק פרק את הלחץ ונדרש זמן מסויים ליצור לחץ חדש במגדש?

3. אולי סיחרור גלגלים הכניס את מערכת בקרת משיכה לפעולה (זה קרה בודאות בילוך הראשון אבל רק בהתחלה - גם נורה דלקה) .

4. יש תקלה מסויימת וזה לא צריך לעבוד כך :-(.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שילוב של דברים, הערכה שלי היא שאתה לא מעביר את ההילוכים מספיק מהר ואתה מאבד בוסט בין ההילוכים, למה אני חושב ככה? כי אצלי בTSI אין שום טורבו לאג בין ההילוכים, האוטו מושך כמעט לינארית לחלוטין במעבר בין ההילוכים.

 

בלאון הקודמת אגב שהייתה גם כן טורבו אבל ידנית, בהחלט היה מורגש האיבוד כוח במעבר בין ההילוכים אבל לומדים לאט לאט איך להעביר מהר יותר את ההילוך ואיך לשמור על הבוסט.

 

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדחף\בוסט יורד גם אם ההעברה מתבצעת מהר, אך מן הסתם איבוד הבוסט קטן ככל שההחלפה מתבצעת מהר יותר. ניתן ליצור בוסט בעזרת המצערת במהלך ההעברה אך זה דורש תרגול. כמו כן, גם אם תצליח ותרגיש דחיפה טובה בעת שילוב ההילוך הבא, אני לא בטוח שתהיה מהיר יותר אבסולוטית כיוון שרמת הדיוק הנדרשת גבוהה מאוד. דוגמא לכך היא פורשה 911 טורבו (הדור הנוכחי טרם הצגת הPDK - המקבילה של פורשה לDSG) אשר הייתה מהירה בכל מצב עם תיבה אוט' פלנטרית מהגרסא הידנית.

 

דבר נוסף, אמנם מדובר על השערה בלבד כיוון שאיני מכיר באופן מלא את אופיו של המנוע המדובר, אך האם יש טעם למשוך עד הקו האדום? סה"כ זהו מנוע טורבו וייתכן שבקצה הסקאלה יעילות המנוע יורדת ולכן יהיה יותר חכם לעלות הילוך מעט מוקדם יותר ולמרות זאת לשמור על דחף מנוע גבוה יותר (פחות "ספורטיבי" במובן הקלאסי אך ייתכן ויותר יעיל).

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי אכן הרכב DSG, לזה הייתה הכוונה כמובן לא TSI.

 

בכ"א כל מני קומבינות של ניסיון לגז ביניים בהעלאת הילוכים היא די מטלה קשה לביצוע ע"מ שבאמת תאיץ את הרכב, והבלאי המוגבר לא תורם לעניין.

המלצתי היא ללמוד להעביר הילוכים מהר יותר, ובנוסף אם לא החשוב מכל ללמוד מה הטווח הכי יעיל להעברה שבו בהילוך הבא יהיה לך מספיק כוח.

 

אבי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אם התכוונת אלי , אז אצלי זה ידני לא DSG.

 

לפי המגיבים פה אני מבין שצריך "ללטש" את העברת ההילוכים , למרות שאני מרגיש שאני מעביר די מהר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצוי להעביר מהר, מתואם ומדוייק מבחינת מצערת קלאץ' ומוט הילוכים.

בקיצור אתה אמור להפעיל את היד הימנית בתיאום טוב מדוייק ומהיר עם שתי רגליך.

בהצלחה

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אם התכוונת אלי , אז אצלי זה ידני לא DSG.

 

לפי המגיבים פה אני מבין שצריך "ללטש" את העברת ההילוכים , למרות שאני מרגיש שאני מעביר די מהר

אז אם ככה כנראה שהגמע צדקו,האמת אני די מופתע,כי שנהגתי על הגולף GTI,לא הרגשתי בכלל השהיית טורבו גם בעלייה של הסל"ד מטורים נמוכים,אולי מדובר בהבדל במנועים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה לכבות את העזרים האלקטרונים ותראה אם זה יותר טוב.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, חשבתי שמנוע TSI אמור לגדוש כל הזמן, ולכן לא אמורה להיות השהיה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהג מתחיל, בלאון לא מדובר על מגדש כפול אלא על מנוע 1.8 טורבו אפילו שהוא מכויל די טוב. היכרות קצרה בבית אורן בכרמל...

(אני באמת לא זוכר אבל איך הוא מתנהג בקצה הסקאלה).

 

Dvirk11, אם אתה מתכוון לבקרת משיכה אני לא בטוח שזה באמת ישנה לטובה. הרי סה"כ מטרת המערכת היא לאפשר העברה של המומנט המירבי תוך כדי צמצום של סבסוב הגלגלים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, תודה, חשבתי שזה בסגנון של הסקודות והפיאט החדשות.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לנו שני לאונים בבית עם המנוע הנ"ל.

המנוע הנ"ל אנמי כבר ב5500 סל"ד ואין לך טעם למשוך גבוה מ6000.

תחליף הילוכים ב5.5 ותרגיש את ההבדל.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...