Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום קצר של שנתיים (כמעט) עם גולף 160 TSI HIGHLINE


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 4823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז זהו, אחרי שנה ותשעה חודשים, אתמול היא נמכרה לקונה המאושר מגן יבנה.

היה ממש כיף, אף אחד לא מבין למה אני מוכר, כולל אשתי והמוסך. אבל GTI (גם אם לא ידנית) היא חלום בן 20 שנה שמתישהו צריך להגשים.

במהלך התקופה הוחלפה נורה (או שמא כל הפנס לא זוכר כבר) בצד שמאל מקדימה, וכן היתה בעיה עם תפעול הגיר שגררה החלפת מכאטרוניק, או כמו שאומר הבעלים של פליקס: זה כ"כ מורכב שאין בכלל כוונה לבדוק מה התקלקל. בטיפול הזה הם שכחו לחבר מחדש איזה צינור מים ש"גרר" ביקור נוסף לסגירתו. הם לקחו אחריות והפיצוי והיחס היה מצויין. הסבירו לי גם, שבדור 6 החיבור שונה מדור 5 (קליפס במקום שטנגה או whatever), ולכן הפועל טעה, ובכל מקרה, כאמור, היו בסדר. זה שהאולם מכירות לא היה בסדר זה כבר נושא אחר.

הרכב נסע כמו שד (באופן יחסי כמובן; אבל עדיין אין הרבה רכבים על הכביש ש"עושים" 8 שניות למאה), ונדמה שאחרי שחתמתי על זכרון דברים הוא אפילו נוסע יותר טוב ;-). נוחות, אבזור, זריזות וצריכת דלק שאינם בנמצא במקום אחר, בשילוב הזה, עד היום. לראות על כביש ת"א-חיפה צריכת דלק של 4.8:100 (כלומר יותר טוב מ- 1:20) זה לא הולך ברגל. כמובן, צריכת הדלק היתה טובה יותר בימים בהם אשתי נהגה ברכב... לגבי המושבים - תנוחת הנהיגה אולי אינה מושלמת, אבל גם בימים של גב דואב, להתיישב ברכב היה הקלה. למעשה, הרוכש המאושר ניסה לפני זה גולף 122 חדשה - והתאכזב מהתאוצה ותגובת הדוושה; ואוקטביה 1.8 - אבל סבל מהכסאות.

מבחינת סיבובים מהירים - טוב, זה לא הרכב. היו לו קצת זוויות גלגול מיותרות בעיני, ואף שהבולמים והצמיגים שונים מהגולף הרגילה, עדיין לא מדובר ברמה של ג'ולייטה. זהו רכב חביב ביותר להאצות ועליות זריזות, לא לתקיפת פניות.

 

בסיכומו של דבר, אין ספק שהייתי חוזר על הרכישה (וברגעים מסויימים ממש שקלתי לאור ההנחה עליה והקושי להשיג הנחות על GTI), אבל השדרוג הוא בלתי נמנע ;-) - אייל, תכין מזומנים לעוד שנה (זו התקופה שאשתי הקציבה)

 

אגב, אחרי שמתרגלים לסטנדרט הפינוק והתאוצה, קשה לנהוג במגאן פלואנס שקיבלתי מאוויס... פשוט לוויתן מחוץ למים. אבל על ה בפעם אחרת.

 

שבת שלום :-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מיני שטויות כמו למשל:

אי אפשר להעביר לך את הדיבורית BT המקורית ל- HU ברכב החדש, חייבים להחליף HU...

נתקין לך 2 איתוראנים חינם - זה שווה 7000 ש"ח, אבל כשביקשתי את זה במזומן "נזכרו" שזה בעצם עולה 5000, והסכימו לתת הנחה של 4000, כשהמחיר לצרכן הוא בעצם 3000, ותחת לחץ עוד פחות...

ניתן לך 20% הנחה על חלונות כהים, וזה יעלה לך רק 2400 ש"ח, כשאצל פיליפ אותו דבר עולה 1500 ...

וכו'.

 

לא סוף העולם, אבל מאוד מאוד מעצבן. למה "למרוח" את הלקוח ככה? רק כי הוא נחמד אז חושבים ישר שהוא גם אדיוט?

בצ'מפיון המרכזי לא נתנו לי יותר הנחה או שווה כסף, אבל היו ישרים ולעניין. המבחן הסופי שלהם (של אריאל ועמית) הוא עוד מחר, אמנם, אבל כבר בינתיים הרבה יותר נעים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, אל תמהר להשלים עם זה שצ'מפיון לא מוכנים להביא את גרסת 5 הדלתות של ה GTI עם גיר ידני.

יש בחור שמתעתד להחליף את השירוקו שלו ב GTI ידנית ומנסה לשכנע אותם להביא גם ב 5 דלתות. אם יראו שהוא לא היחיד, זה עשוי לעזור. אם אתה רוצה פרטים, שלח לי ה"פ.

שנית, תתחדש! מדובר בשדרוג משמעותי מאוד.

דבר אחרון: לא היה לי נעים לכתוב את זה קודם, אבל לאחר שמכרת את ה 160, אכתוב שהגולף 160, כמו הגולף V5 שני דורות לפניה, הן מכוניות שמעולם לא הבנתי לאיזה מטרה הן מכוונות.

מהירות? בהחלט. אבל מכיוון שאין כאן אוטובאן ואני מניח שאתה לא משייט כל היום בכביש 6 אני לא רואה בהן יתרון שיצדיק את מחירן.

 

לגבי צ'מפיון, אני לא מתפלא.

כבר משלב ההתעניינות ועד שלב התחזוקה, הכל ידוע ומוכר.

לפני שהזמנתי את השירוקו, הייתי צריך לפנות מספר פעמים בשביל להתחנן לנסיעת מבחן.

זה קורה לי עכשיו עם לובינסקי שהלכתי להתעניין ב RCZ שלהם, אבל הפעם הסתפקתי בביקור באולם התצוגה שלהם והשארת פרטים. לא רוצים לחזור אלי? תודה. לא אתחנן להיות לקוח.

אני מבין ב 100% שלא נותנים נסיעת מבחן לכל אחד.

העניין שגם בצ'מפיון וגם בלובינסקי באתי לאולם התצוגה שיראו שאני לא בן 17, בחלק מהמקרים עם אשתי ובני והתעניינתי בסוגיית התקנת מושב בטיחות.

אני עדיין לא משדר מספיק רצינות? אז כניראה אני לא ראוי להיות לקוח.

ועוד משהו לגבי צ'מפיון: לפני שבוע נפל לי האסימון.

בדלק מוטורס, למשל, עם ה 200 אלף שקל פלוס מינוס שאנחנו רוצים להשקיע, אנחנו יכולים להיות לקוחות מכובדים.

בצ'מפיון יש כל כך הרבה דגמים שעולים יותר מ 400 אלף שקל - טוארג, A5-6-7-8, TT , Q7,R8.

אז מה אנחנו קונים אוטו בחצי מחיר ועוד מבלבלים להם את המוח?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שהצלחתי לבודד מכל הסיפור הוא שאתה (או יותר נכון אישתך) מתכוונים להחזיק את הרכב רק שנה? אבל למה, האחריות היא גם שנתיים, לא?

:wink:

מתי אתה אמור לקבל את החדש, ומה ההחלטה לגבי הצבע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שחלונות כהים לא מדובר על תנור?!

גם פיליפ מאוד יקרן יחסית להדבקה.

 

לא, לא תנור. אותו חומר, עם אותו "טריק" של "תראה איך הוא חוסם חום מתחת למנורה".

פיליפ אולי יקרן, אבל ראיתי אותו ואת דימיטרי (אם אינני טועה) עובדים, וזה גם מאוד קרוב ונוח לי. עם זאת, אשמח מאוד להמלצות על אחרים אם אפשר לחסוך סכום משמעותי.

 

קודם כל, אל תמהר להשלים עם זה שצ'מפיון לא מוכנים להביא את גרסת 5 הדלתות של ה GTI עם גיר ידני.

עם כל האהבה לידני, אשתי מעדיפה אוטומט; זה נוח יותר כשהילד מאחור אומר "נזלת" ומצפה שתעביר לו טישו...

 

דבר אחרון: לא היה לי נעים לכתוב את זה קודם, אבל לאחר שמכרת את ה 160, אכתוב שהגולף 160, כמו הגולף V5 שני דורות לפניה, הן מכוניות שמעולם לא הבנתי לאיזה מטרה הן מכוונות. מהירות? בהחלט. אבל מכיוון שאין כאן אוטובאן ואני מניח שאתה לא משייט כל היום בכביש 6 אני לא רואה בהן יתרון שיצדיק את מחירן.

אני מבין את עמדתך, ובטח שיכולת לומר זאת מקודם, אבל אני חולק עליה. ראשית, אין את האבזור הזה בשום דגם אחר. שנית, וחשוב יותר, ה"בעיטות" בגב הן התמכרות אישית שלי, וגם אם זה רק בין רמזורים - זה כיף גדול. נכון, בסיבובים זה לא GTI, אבל זה גם עולה 40K פחות. באופן מפתיע, אני לא לבד, ויש עוד עשרות שרכשו 160 חדשות, ובאופן עוד יותר מפתיע, היו יותר מאחד שהתעייננו ברכב (מכרתי לראשון שהתקשר ובא לראות).

 

לגבי צ'מפיון, אני לא מתפלא. כבר משלב ההתעניינות ועד שלב התחזוקה, הכל ידוע ומוכר. ועוד משהו לגבי צ'מפיון: לפני שבוע נפל לי האסימון. בדלק מוטורס, למשל, עם ה 200 אלף שקל פלוס מינוס שאנחנו רוצים להשקיע, אנחנו יכולים להיות לקוחות מכובדים.

בצ'מפיון יש כל כך הרבה דגמים שעולים יותר מ 400 אלף שקל - טוארג, A5-6-7-8, TT , Q7,R8. אז מה אנחנו קונים אוטו בחצי מחיר ועוד מבלבלים להם את המוח?

 

אני לא מסכים עם הניתוח. רכבים שנמכרים ואין בכלל במלאי - פשוט לא ייתנו לך הנחה משמעותית או ירדפו אחריך (וראה מקרה רנו ספורט). דווקא אאודי רדפו אחרינו די הרבה כדי שנרכוש A3/4/6, ואפילו בנחמדות מאוד מצידם, רק שהחלטנו שהתמחור מוגזם ביחס לתמורה (או שהתמורה לא מתאימה, במקרה של A3). גם בפורד לא יתנו לך הנחה על הפוקוס שנמכרת לציים או למזדה 3. אני מקווה שעכשיו, שעולמם קצת נוער על ידי האוקטביה, הם יפנו יותר לקהל הפרטי, אבל אני לא ממש רואה את זה קורה.

 

מה שהצלחתי לבודד מכל הסיפור הוא שאתה (או יותר נכון אישתך) מתכוונים להחזיק את הרכב רק שנה? אבל למה, האחריות היא גם שנתיים, לא? :wink:

מתי אתה אמור לקבל את החדש, ומה ההחלטה לגבי הצבע?

 

אשתי הקציבה לי שנה לרכב כאוות נפשי, והיתה מוכנה ללכת גם על שירוקו ו/או רנו ספורט (הבחירה שלי למשפחה ללא ילדים, בין אם לפני הבאתם לעולם ובין אם בפנסיה). לאחר מכן, מצידה גולף פלוס 1.6 או מגאן פלואנס (רכב ממש נוראי, אגב, אבל אפרט בסוף השימוש), משום שדי לבזבוזים המיותרים.

 

ולגבי הצבע, רמזתי כבר פעמיים בשרשור זה ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר ספציפית את הצבעים שכתבת. יש כסף (נראה לי נורא), ופעם בכמה משלוחים איזה אפור יפה. לפי התרשמותי, אלה שמגיעים בד"כ הם הרבה לבן, קצת פחות אדום ושחור (השחור בעיקר עם תוספות פרמיום), ומעט כחול וכסף. השחור, הכסף, והכחול הם מטאלים, כך שהם עולים יותר.

אבל בהזמנה אישית (כולל מקדמה נאה) הם כנראה יזמינו איזה צבע שתרצה. הם כבר עשו זאת עבור חבר פורום בדגם זול יותר (160).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק,

חבל שהזדרזת למכור את הקודמת, אולי היה אפשר להעביר את הHU קומפלט או משהו בסגנון.

 

אני מבין שלקחת את הכחול כהה? כל הכבוד .נמאס כבר לראות לבנות.הצבע לא מחמיא לרכב .

עם זאת קשה לי להאמין שעוד שנה יהיה לי סכום כזה , חשבתי שאתה מדבר על שנתיים, שזה אחרי ירידת הערך המשמעותית ביותר :)

 

נו טוב, מקסימום תחכה לי לבנה ידנית 3 דלתות פרימיום מהבעלים הקודם של הרכב שלי....

 

אגב בהמשך לסיכום שלך וכאחד שהיתה לו גולף דור 5, האם הרגשת ירידה באיכות חומרים כשעברת מ TSI דור 5 לTSI דור 6?

ועוד משהו בקשר לשנה - לדעתי אישתך תאהב את הרכב ואתה לא תחליף כ"כ מהר.

 

 

איתן ,אני לא מסכים איתך שהמנוע הזה מיותר . זה לא משהו איזוטרי כמו ה V5 שצרך הרבה דלק (ושמן).

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברוק,

חבל שהזדרזת למכור את הקודמת, אולי היה אפשר להעביר את הHU קומפלט או משהו בסגנון.

אני מניח שאתה צוחק? אין כל סיבה או צורך להעביר HU. ניתקו את הדיבורית ויחברו אותה ל- HU החדש, שאמור להיות זהה (נדמה לי שיכולות SD עדיפות מבחינת קיבולת).

 

אני מבין שלקחת את הכחול כהה? כל הכבוד .נמאס כבר לראות לבנות.הצבע לא מחמיא לרכב .

אני חושב שהלבן דווקא יפה לרכב, אם כי קצת ערסי.

 

עם זאת קשה לי להאמין שעוד שנה יהיה לי סכום כזה , חשבתי שאתה מדבר על שנתיים, שזה אחרי ירידת הערך המשמעותית ביותר :)

נו טוב, מקסימום תחכה לי לבנה ידנית 3 דלתות פרימיום מהבעלים הקודם של הרכב שלי....

רק התוספת על הפרמיום תקרע אותך. מה גם שאני שונא מושבי עור.

 

אגב בהמשך לסיכום שלך וכאחד שהיתה לו גולף דור 5, האם הרגשת ירידה באיכות חומרים כשעברת מ TSI דור 5 לTSI דור 6?

ממש לא. אני מניח שהחסכון שלהם הוא בפלטפורמה, שמשותפת לכולם (מבחינת HU, פקדי מזגן וכו'). בנוסף, בדור 5 היתה "מזרקת" אוויר באמצע הדשבורד, שעכשיו אין, וזה חסכון גם בייצור וגם בהרכבה.

 

ועוד משהו בקשר לשנה - לדעתי אישתך תאהב את הרכב ואתה לא תחליף כ"כ מהר.

 

איתן ,אני לא מסכים איתך שהמנוע הזה מיותר . זה לא משהו איזוטרי כמו ה V5 שצרך הרבה דלק (ושמן).

 

ה- 160 יותר חסכוני (משמעותית) מהפלואנס שיש לי עכשיו...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם הניתוח. רכבים שנמכרים ואין בכלל במלאי - פשוט לא ייתנו לך הנחה משמעותית או ירדפו אחריך (וראה מקרה רנו ספורט). דווקא אאודי רדפו אחרינו די הרבה כדי שנרכוש A3/4/6, ואפילו בנחמדות מאוד מצידם, רק שהחלטנו שהתמחור מוגזם ביחס לתמורה (או שהתמורה לא מתאימה, במקרה של A3).

 

אתה מחזק את ההשערה שלי.

אף פעם לא הייתה לי אאודי ומעולם לא התעניינתי בכזו, אבל יש לי השערה שאולי לקוחות פולקסווגן הם סוג ב' בצ'מפיון ולקוחות אאודי הם סוג א' (וסיאט ג' וסקודה ד').

מה אכפת לכם שאפתח תיאוריית קונספירציה ? כגבר יהודי אשכנזי תושב מרכז הארץ, גם אני רוצה לחוש לפעמים מה זה להיות מקופח :nono::fist::-P

 

איתן ,אני לא מסכים איתך שהמנוע הזה מיותר . זה לא משהו איזוטרי כמו ה V5 שצרך הרבה דלק (ושמן).

להזכירך, אני חי עם אותו מנוע. בשלום.

לעומת זאת, אני ממעט לתת לאשתי לנהוג, למרות שהיא נהגת מצויינת ובמשך ה 5 שנים שאנחנו ביחד מעולם לא שרטה אף רכב.

אני פשוט משגע אותה שעד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה שתעלה הילוכים בטורים שהתצוגה מראה לה (טוב, ב DSG פטורים מזה) ולתת למנוע לעבוד קצת בסיבובי סרק בסיום נסיעה.

לא מנוע שהייתי בוחר בו בשביל רכב משפחתי שהוא היחיד בבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתן, אני לא אשם שאתה מגזים לגמרי למרות שזה מובן ברכב טורבו ראשון :)

 

הרעיון של לחכות בסוף זה במקרה של נסיעה מאומצת בטורים גבוהים שלאחריה לא מומלץ מיד לכבות הרכב, במידה ואתה מגיע בנסיעה רגועה הביתה, אין שום סיבה לחכות את הדקה-שתיים.

 

כנ"ל בהנעה, סע עם הרכב רגיל, אל תקרע את האוטו לפני שהגיע לטמ"פ עבודה. לא הייתי מושך הילוכים בטירוף כשהאוטו קר. לא הייתי נוסע כמו סבתא במשך 5 דקות... פשוט סע רגיל בצורה סבירה.

 

בקשר לתמחור, אני יכול לומר לך, וזה בדוק - לקוח אאודי A3 ישלם יותר על טיפול זהה לזה שבעל גולף יבצע.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

לא מנוע שהייתי בוחר בו בשביל רכב משפחתי שהוא היחיד בבית.

 

בכל הארבע שנים עם רכבי TSI, אשתי מעולם - למעט מקרה אחד בו התחמקה מתאונה וטוב שהיה לה TSI - לא הגיעה לטורים גבוהים. אני מהמר גם שבנהיגתה ב- 99% מהמקרים הטורבו בכלל לא נכנס לעבודה אלא רק הסופר. אבל גם אם כן, אתה חייב להשתחרר מהסטיגמות של מנועי טורבו ישנים. בכל מקרה, אני מניח שאשתך לא משתתפת בג'ימיקנות ושהתנועה בכניסה לצומת הפיל ממילא מחייבת נסיעה בטורים נמוכים ;-)

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...