Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת הילוכים אוטומטית מחליקה - פורד פוקוס


יוסי ג
שימו לב! השרשור הזה בן 4680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה רכשתי פורד פוקוס 2002 110,000 ק"מ

טיפלתי ברכב במוסך מורשה פורד ,

בנסיעת המבחן הראה לי הבוחן שההילוך השלישי מחליק וכבר היה מוכן לתת לי הצעת מחיר לשיפוץ.

התופעה היא במהירות 80-90 בנגיעה קלה על הגז סיבובי המנוע עולים מיד בלי שהמהירות משתנה ואחרי שנייה הסיבובים חוזרים חזרה למה שהיה קודם.

חוץ מזה אין דברים חריגים נסעתי לירושלים עם 4 נוסעים והכל היה תקין,

השאלה:

האם אלו הסימנים לגיר מחליק ?

יש מה לטפל חוץ משיפוץ יקר ?

כמה ק"מ ניתן עוד לעבור לפני שהגיר קורס לגמרי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר היה ברשותי רכב מסוג זה.

רכב זה מוכר כרכב עם גיר "עדין".

הרעיון הוא שבארץ משום מה נדיר למצוא כאלה שבאמת החליפו להם בשלב מסוים בחייהם שמן גיר.

אם יש לך היסטורית טיפולים בדוק את הנושא.

חבר עם בעיה דומה החליף שמן גיר לשמן גיר סינטטי מלא (לא השמן הרגיל לדגם זה, שמן איכותי יותר...) והבעיה נעלמה.

ייתכן ותופיע שוב בעתיד, אך זה ללא ספק האריך את אורך החיים של אותו הגיר.

 

בקיצור, בדוק מתי הוחלף שמן גיר לאחרונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר היה ברשותי רכב מסוג זה.

רכב זה מוכר כרכב עם גיר "עדין".

הרעיון הוא שבארץ משום מה נדיר למצוא כאלה שבאמת החליפו להם בשלב מסוים בחייהם שמן גיר.

אם יש לך היסטורית טיפולים בדוק את הנושא.

חבר עם בעיה דומה החליף שמן גיר לשמן גיר סינטטי מלא (לא השמן הרגיל לדגם זה, שמן איכותי יותר...) והבעיה נעלמה.

ייתכן ותופיע שוב בעתיד, אך זה ללא ספק האריך את אורך החיים של אותו הגיר.

 

בקיצור, בדוק מתי הוחלף שמן גיר לאחרונה.

 

בדקתי את כל הטיפולים - כולם במוסך מורשה ואין החלפת שמן גיר,

מתי צריך היה להחליף "לפי הספר" ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שקראתי על זה באינטרנט באתרים בחו"ל שצריך להחליף כל 30K מייל. (אני לא בטוח, זה היה לפני שנה וחצי).

גם שלי טופל רק במורשה בזמנו והמוסך מיוזמתו לא הזכיר את הצורך בדבר.

כשהגעתי למוסך המורשה בבקשה להחלפת שמן גיר, אמרו שיחליפו לי באמצעות מכונה מיוחדת ששואבת את השמן הישן ומכניסה חדש. הצעת המחיר שלהם היתה 700 ש"ח לטיפול הנ"ל והם לא היו מוכנים לשים לי שמן גיר שאני קונה. רק את מה שיש להם.

הרכב עבר 156K ק"מ וטופל רק במורשה ומעולם לא החליפו לו שמן גיר.

השמן גיר שיצא בהחלפה היה שחור כמו החושך. היה ממש ברור שהטיפול הנ"ל היה נחוץ לו. (הצבע המקורי הוא וורדרד)

 

ייתכן שבגלל זה נוצר לאוטו שם של גיר "עדין". בישראל מצפים שהכל יעבוד בלי מינימום טיפולים...

 

 

עריכה: ייתכן ואני מתבלבל או טועה בנתונים שכתבתי. לגבי מחיר ההחלפה אני בטוח שזה היה 700 ש"ח. פשוט מצאתי שרשור ישן בנושא שאתה תוכל להעזר בו הרבה ושם כתוב שצריך להחליף בכל 120.000 ק"מ.

הפוקוס שלי טופלה רק במורשה וכאמור, לאחר 156.000 עדיין לא החליפו לה.

ייתכן ובחו"ל ההוראות אומרות להחליף לפני, צריך לבדוק את הנתונים בשנית.

http://www.carsforum.co.il/vb/archive/index.php/t-171001.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שממילא כבר הגיר אינו תקין, אז כדאי לנסות ולהחליף את השמן בו, אבל עם מכונה יעודית שמחליפה את כל כמות השמן וגם מבצעת זאת ללא בועות אויר שחודרות אל הגיר.

אם זה לא יעזור, אז אין מנוס אלא לבדוק את הגיר עצמו, אבל מכון גירים אוטומטיים זה המקום הנכון לכך.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שממילא כבר הגיר אינו תקין, אז כדאי לנסות ולהחליף את השמן בו, אבל עם מכונה יעודית שמחליפה את כל כמות השמן וגם מבצעת זאת ללא בועות אויר שחודרות אל הגיר.

אם זה לא יעזור, אז אין מנוס אלא לבדוק את הגיר עצמו, אבל מכון גירים אוטומטיים זה המקום הנכון לכך.

בברכה - רפי לין

 

תודה,

אפשר לקבל המלצה למקום ?

זה במכון גירים או במוסך ?

אני מחולון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפלתי ברכב במוסך מורשה פורד ,

בנסיעת המבחן הראה לי הבוחן שההילוך השלישי מחליק וכבר היה מוכן לתת לי הצעת מחיר לשיפוץ.

התופעה היא במהירות 80-90 בנגיעה קלה על הגז סיבובי המנוע עולים מיד בלי שהמהירות משתנה ואחרי שנייה הסיבובים חוזרים חזרה למה שהיה קודם.

?

האם במהירות כזו, הגיר לא משולב בהילוך רביעי? (אתה מתאר נגיעה קלה קלה בגז - משמע ללא הורדת הילוך).

האם ייתכן שזהו בסך הכל ממיר מומנט שננעל?

 

להורים שלי יש מונדיאו 2003. בסביבות המהירות שציינת, בהילוך 4 (והאחרון) כל לחיצה על הגז, שאינה עדינה מאוד, מבטלת נעילת הממיר, ובאמת נותנת תחושה של החלקה. לחיצה יותר עמוקה מורידה לשלישי.

 

לדעתי תבקש חוו"ד נוספת.

באזור חולון יש את מוסך אדמונד. אחד העובדים שם משפץ גירים. ככל שידוע לי הוא עובד עם רכבי VW, אך אני מאמין שהוא יוכל לחוות דעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו לך צעד ראשון החלפת שמן גיר. בקרטר של הפוקוס אין בורג ניקוז לשמן וניתן להחליפו רק עם מכונת סירקולציה או פירוק קרטר, לכן אני מאמין אף מוסך לא מציע להחליף שמן אין להם את הציוד לזה. למה להם להסתבך עם החלפה. יותר נוח לחכות שילך הגיר ואז לפרק ולשלוח למכון גירים לשיפוץ. שום מוסך מורשה לא משפץ גירים הם שולחים את הגיר למכון גירים דבר שאתה יכול לעשות בעצמך ולחסוך את העמלה.

ומה לעשות החלפה עם מכונה כזאת עולה יקר.

דבר נוסף רק מכון מקצועי לגירים אוטומטיים יכול להגיד לך אם זה דיסקיות שחוקות, או ממיר מומנט שלא ננעל טוב דבר שיכול להחזיק שנים, בלי תקיעה של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גבי ד יקירי - ההצעה שלך (או דעת המוסך) ליסוע ברכב עד ש"יילך" הגיר, היא ממש לא מקצועית ויכולה להטעות !

גם אם הגיר תקול - יש לנסות להחליף שמן גיר, ולראות האם יחול שיפור (הטענה שאין למוסכים מיכשור להחלפת שמן גיר איננה במקומה. אם פותח השרשור יבקש המלצה למכון שיש ברשותו מיכשור כזה - אני בטוח שיהיו כמה וכמה בעלי מקצוע כאלה, ושיוכלו לבצע החלפת שמן בצורה נאותה).

עוד לא דיברנו על העלויות - החלפת שמן גיר (3 ספרות, הערכתי), לעומת שיפוץ גיר (סכום של 4 ספרות לתשלום).

תוספת - ברור שיש בעלי מקצוע שייחפשו כסף "גדול", מיידית, ומאילו צריכים להתרחק.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למשיבים

אפשר לקבל המלצה למכון שיש לו גם מכונה להחלפת השמן .

מה לגבי החלפת מסנן זה מחייב פרוק הקרטר ?

האם כאשר מפרקים את הקרטר ממילא יורד כל השמן ואין צורך במכונה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

לאחר 5 חודשים ו 5000 ק"מ אני לא מרגיש החמרה במצב התיבה אבל זה מציק לי

יתכן שללא טיפול מתאים אגיע בסופו של דבר לשיפוץ או החלפה,

בקיצור אני מבקש המלצה למכון גירים אמין באיזור חולון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, לכל גיר אוטומטי כדאי להחליף שמן כל 30K - 40K. שמן לכל החיים הוא אכן לכל החיים, אלא שהחיים האלו הרבה יותר קצרים. יבואנים מנסים להגדיל מכירות ע"י הגדלת מרווחי טיפולים. זה טוב בעיקר לנו, המוסכים. ולגבי החלפת שמן גיר - כל מוסך יכול לפתוח קרטר ולרוקן שמן, להחליף פילטר ולסגור עם אטם, ואח"כ למלא שמן. הפדנטים יכולים אח"כ לבצע שטיפה ע"י פירוק צינור החזרה של הקולר, הנעת הרכב ומילוי שמן וריקונו בו-זמנית, עד שהשמן שיוצא מהקולר נקי. זה טוב בדיוק כמו הטיפול במכונה, אבל עושה קצת פחות פוזה, יותר מהיר ואמור להיות יותר זול. ולגבי הבעיה בשלישי - כנס למישהו שאתה סומך עליו שיבדוק לך אם זה בעיה או התנהגות תקינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4680 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...