Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפני קניית רכב חדש - פולקסווגן פולו 1.4 Vs. אופל קורסה 1.4.


MiOB
שימו לב! השרשור הזה בן 4813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן :-D

 

הגעתי להתלבטות הסופית: אופל קורסה Vs. פולקסווגן פולו.

 

אופל קורסה 1.4 אוטומטית

מימון: 48 תשלומים ללא ריבית והצמדה. (מאוד אטרקטיבי בשבילי!)

חינמים והטבות: קודנית, צבע מטאלי, חלונות חשמליים אחוריים, חיישני רברס, 3 טיפולים ראשונים חינם ועוד מספר הטבות קטנות.

 

אני נהג חדש וטרי ואת שיעורי הנהיגה והטסט עשיתי על אופל קורסה. (שנתון 2008 אני חושב.)

אין לי בסיס להשוואה, כיוון שנהגתי רק עליו, אך בהרגשה כללית הוא הרגיש בסדר גמור, כלומר, אהבתי לנהוג עליו.

 

בניגוד למחשבה שלי, בפורומים ובאתרים המתמחים בישראל לא קראתי שבחים על היצרן והרכב המסוים הזה. :|

 

ההצעה הזאת היא מ-UMI והם לא הסתירו את העובדה שהיבוא הרשמי עבר לשלמה והם רוצים להיפטר מהמלאי שנותר להם.

מה שכן - לא הצלחתי להבין ממנו אם הרכב הוא תכלס 2010 או 2011.

איש המכירות טען, כי השנתון נקבע לפי העליה לכביש וכך גם רשום ברישיון, מה שהיה נראה כמו מריחה מסוימת, אך שכחתי לשאול אותו תכלס מה שנת הייצור של המנוע. (כדי לדעת באמת אם 2010 או 2011.)

הוא הוסיף, שבדגמים של שלמה השינוי הוא רק חיצוני.

 

שאלות:

 

1. כיצד ניתן בוודאות לבדוק אם הדגם הנמכר לי הוא 2010 או 2011?

ראיתי שבדגם 2011 פנסי הערפל הם לאורך, ואילו אצל UMI הם לרוחב.

הבדיקה המהימנה ביותר היא של תאריך ייצור המנוע?

ובמקרה של 2010, האם אפשר לדרוש הורדה במחיר כמו של מחירון 2010?

 

2. האם העובדה שקניתי ב-UMI תהווה בעיה בסחירות של הרכב בעתיד?

ובכלל - איך הסחירות של הקורסה בארץ? נכון שאף אחד לא נביא, אך האם יהיה קל למכור אותה בעוד 3-4 שנים לעומת הפולו?

 

3. האם יש לאופל בכלל, ולקורסה בפרט, מחלות / פגמים / בעיות ידועות ומוכרות?

איך איכות הגיר והמנוע?

 

פולקסווגן פולו 1.4 אוטומטית

מימון: 48 תשלומים בריבית פריים פחות 0.5. (מבאס, בעיקר לאור התחזיות לעליית הפריים.)

חינמים והטבות: מיכל דלק מלא, הנחה במחיר הרכב, איתוראן חינם, חיישני רברס חינם, טיפול ראשון חינם.

 

מבחינת מפרט ואבזור - אני חושב שהוא די זהה לאופל קורסה, אולי אף פחות מאובזר, אך די מספיק לצרכים שלי.

מבחינת בטיחות - הרבה טכנולוגיות בטיחותיות ומבחן ריסוק מרגיע.

מבחינת אמינות ואיכות יצרן - על הפולו קראתי ושמעתי רק שבחים. באמת, לא היה אדם אחד ששאלתי, שאמר לא לקנות פולו.

 

מספר שאלות:

1. האם הגיר הרובוטי DSG מרגיש זהה לגיר אוטומטי רגיל?

כלומר, אני יודע שהכי טוב זה לעשות נסיעת מבחן, אך מבחינה תיאורטית?

שמעתי שבעליות צריך לבלום עם בלם היד כדי למנוע הדרדרות, ובשל כך יש את טכנולוגית ה-HILL HOLD, אך היא לזמן מוגבל?

אודה למישהו שירחיב על הגיר הזה.

 

2. בפולקסווגן האחריות היא לשנתיים בלבד, עובדה שהפתיעה אותי, כיוון שבדר"כ יצרן שמאמין באיכות המוצר שלו יעניק אחריות ארוכה יותר.

הטיפולים הם כל 15,000 ק"מ, לעומת 30,000 באופל. המחירים, כפי שבדקתי וראיתי, הם די זהים.

שתיהן גרמניות, כך שאני מניח שעלות החלפים גם יהיו די זהים?

 

==================

 

זהו בערך, אשמח לקרוא את כול הדעות שלכם. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הערות, אני מקווה שהן יעזרו לך:

1. הדבר שהכי "הפריע" לי (לא באמת הפרע, בסוף זה החלטה שלך, אני רק רוצה לעזור) זה ההתלבטות בנוגע למכירה בעוד 3-4 שנים. למה? איך הצליחו לשכנע אותנו שאנחנו צריכים להחליף רכב כל 3 שנים, ללא קשר למצבו או לצרכים שלנו? אתה בחור צעיר שעכשיו קיבל רשיון. האם אתה מצפה בעוד שלוש שנים להיות נשוי ולחכות כבר לילד שני? או שהצרכים שלך ישתנו בצורה דרסטית מכל סיבה אחרת? אני מניח שלא, ולכן אני שואל - אז למה להחליף רכב? למה שוב להוציא עשרות אלפי שקלים (ההפרש בין מכירת הרכב לקניית חדש)? בשביל מה? תחושב על כל הדברים שתוכל לעשות עם הכסף שתחסוך בכך שלא תחליף רכב כל 3 שנים- לנסוע לטיולים מגניבים בחו"ל, לדוגמה.

2. אם זאת ההתלבטות, אני במקומך היית הולך גם לשלמה עם ההצעה של UMI ומבקש הצעה מהם. מי יודע, אולי הם ישוו או לפחות יתקרבו להצעה של UMI?

3. בקשר לאופל - בתחילת 2011 הקורסה עברה מתיחת פנים קלה. בגלל זה ככל הנראה הפנסים שראית בסוכנות שונים ממה שראית בתמונות עבור דגם 2011. עם זאת, הסוכן של אופל ככל הנראה צודק בכך שהשנה שתהיה רשומה ברשיון הרכב שלך היא 2011, ולא 2010, כי ברשיון רשום תאריך העלייה לכביש. שנת ייצור המנוע בכלל לא רלוונטית. אני קיבלתי את הרכב שלי ממש באמצע 2009 (מאי) ועדיין אף אחד לא מבטיח לי שהמנוע לא יוצר שנה קודם. באמת שאין לי מושג וזה גם לא צריך לעניין אותי. כלומר, הרכב שתקנה ב-UMI לא ייפגע במחירון בגלל בעיית שנתון, אבל יצא מצב מוזר שמאותו שנתון יהיו רכבים לפני ואחרי מתיחת פנים. שלך יהיה לפני מתיחת הפנים, מה שעלול לפגוע בסחירותו.

4. כרגע סיימת ללמוד נהיגה, למה שלא תשקול תיבה ידנית? אני לא יודע בקשר לאופל, אבל לדעתי זה יוזיל לך את הפולו באופן משמעותי. אני לא יודע בדיוק בכמה, אבל או שתחסוך הרבה כסף או שאולי תוכל אפילו לשדרג את רמת האבזור ולקבל באותו מחיר רכב יותר מאובזר, אבל ידני.

5. דרך אגב, למה התכנסת דווקא לשני הרכבים האלה? מה עם פיאט פונטו איבו? סקודה פאביה? סיאט איביזה? אחרים? יש סיבה?

 

בכל מקרה שיהיה הרבה בהצלחה, סע בזהירות ותהנה מהרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. גם לי הפריע שדיברו איתי כל הזמן על הסחירות וירידת הערך של הרכב.

בתור נהג חדש ובלי ניסיון, לא הבנתי מדוע צריך להחליף את הרכב לאחר 3-4 שנים.

בכל מקרה, לאחר קריאה מרובה באינטרנט הגעתי לשתי הבנות:

 

א. במקרה שארצה באמת להחליף את הרכב, זה יהיה רק בשל התחדשות טכנולוגית, מה שנקרא.

כלומר, אני משער שבשנת 2015 כלי הרכב יהיו עוד יותר בטיחותיים, חסכוניים (היברידיים, למשל.) וטכנולוגיים.

בשום מקרה לא אחליף רכב לשם ההחלפה.

 

ב. מסעיף א', הבנתי שהזמן הטוב יותר למכור רכב הוא בשנה השלישית או הרביעית, שכן בזמנים האלה הרכב עדיין "חדש" דיו כדי לא לחוות תקלה רצינית ועדיין שומר על ערכו מבחינה כספית.

שוב, זה לא מדע מדויק ויש משתנים רבים, כמו איכות הטיפול ברכב, אופי הנסיעה בו ועוד.

 

2. חשבתי על זה, אך רציתי לשמוע את דעת משתמשי הפורום על היצרן אופל בכלל ועל הקורסה בפרט.

המורה לנהיגה שלי אומרת לי להתרחק אלפי קילומטרים מאופל, והיא מתכננת למכור אותה לטובת פולו במאי, עד כדי-כך היא לא מרוצה.

שוב, הרכב שלה משמש כרכב לנהיגה, אך עדיין הגיר נתקע פעמיים, היא טוענת שהרכב "עצלן" על אף 100 כוחות הסוס שלו, וששירות UMI פשוט מזעזע.

 

3. האם אי-אפשר לדרוש מחיר מחירון של 2010 (כלומר, ירידת ערך של 15% בערך.) על מכונית שיוצרה ב-2010?

כלומר, נדמה שיש חוק בנוגע לכך.

 

4. למדתי על תיבה אוטומטית.

 

5. הסינון הראשוני היה בטיחות. סקודה פאביה לא בטיחותית מספיק, כך גם הפונטו ועוד קטנות אחרות.

בהתחלה רציתי ללכת גם על סוזוקי סוויפט, אך דגם 2011 בעל 5 כוכבי הבטיחות יגיע רק באפריל, ועד אז הם לא יודעים עליו כלום.

סיאט איביזה בטיחותית פחות מהפולו, ושתיהן באותה רמת מחיר, כך שעדיף לי הפולו.

 

תודה בכל מקרה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם שהציעו לך הוא 2010 אבל ברישיון מופיע תאריך עלייה על הכביש,החל מ-2011 אופל משווקת על-ידי שמלצר,שני הרכבים טובים הפולו עולה 16K יותר(99K מול 114,99 ) הפולו רכב סחיר, באופל זה תלוי בשמלצר(איזה שרות הוא ייתן וכמה רכבים הוא ימכור) בגדול האם נראה לך שהפולו שווה 16K יותר? החלטה שלך,שני הרכבים טובים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest רונן יצחק

ה'פולו' אכן עושה רושם של מכונית אטרקטיבית (גרסת ה-TSI האוטומטית), אך מחירה גבוה מאוד, וזה מה שהכריע את הכף מבחינתי לסנן אותה.

 

אגב, משום מה אני לא רואה מכוניות פולו בכבישים, למרות ההערכה לכאורה שלהן זוכות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה לגבי האופל, אבל הפולו מתוך ניסיון אישי פשוט מצויינת!.

נראה מצויין (במיוחד הפרונט... פשוט מדהימה...), מתנהגת טוב מאוד ומשרה בטחון, שקטה, נוחה (לא רכה במיוחד... נוטה להיות ספורטיבית), גיר מדהים אין מילים רעות עליו, 4 חלונות חשמליים אוטו'.

איתותי לדים במראות, פתיחה וסגירת חלונות בשלט, מערכת שמונעת דירדור אחורה. והרשימה עוד ארוכה.

לרעה אני יגיד עליה שביגרסת ה1.4 היא חלשה יחסית. בגירסת ה1.2 טורבו היא פשוט מטוס. כמו כן ההגה מרגיש מנותק אך יש

לו משקל טוב. גם מבפנים הוא קטן אבל לי לפחות (כמעט מטר תשעים) לא נותן תחושת קלסטרופוביה.

הרכב קטן ומתזז ממקום למקום במהירות, קל להתנהל איתו בעיר במיוחד בחניה.

לדעתי תקנה את ה1.2 ותהיה מאושר עד הגג. אין הרבה תוספת תשלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מעוניין ב-1.2 TSI, כי זה תוספת של כמעט 10,000 ש"ח שאני חושב שלא שווה את זה.

 

מבחינת מנוע, התרשמתי מביקורות באינטרנט שה-85 כ"ס מרגישים זריזים יותר מהרבה כלי-רכב של 100 כ"ס (לא טורבו אבל.),

וגם צריכת הדלק לא מי יודע מה יותר חסכונית מה-1.4.

 

מבחינת אבזור, מחשב דרך, הגה עור וידית אחסון לא שווים את התוספת הזאת.

 

בכלל, אם הייתי הולך על-פי אבזור הייתי לוקח רכב אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבת את המחרי שהציעו לך באופל.

חברה שלי קנתה שבוע שעבר את הקורסה החדשה.

עוד לא נסעתי עליו אבל בפנים הרכב נראה חמוד.

מגיע עם אבזור טוב אם זה חשוב לך.

המחיר 100 אלף.

למה שללת את המתחרות סקודה \ סיאט?

לפי דעתי הם עדיפות מבחינת תמורה \ מחיר.

הבעיה איתם זה נושא האמינות של גיר הTSI שאי אפשר לדעת מה תהיה האמינות שלו בעוד כמה שנים

אך זה נכון גם לגבי הפולו TSI. וכו

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מעוניין ב-1.2 TSI, כי זה תוספת של כמעט 10,000 ש"ח שאני חושב שלא שווה את זה.

 

מבחינת מנוע, התרשמתי מביקורות באינטרנט שה-85 כ"ס מרגישים זריזים יותר מהרבה כלי-רכב של 100 כ"ס (לא טורבו אבל.),

וגם צריכת הדלק לא מי יודע מה יותר חסכונית מה-1.4.

 

מבחינת אבזור, מחשב דרך, הגה עור וידית אחסון לא שווים את התוספת הזאת.

 

בכלל, אם הייתי הולך על-פי אבזור הייתי לוקח רכב אחר.

 

הם בהחלט מרגישים זריזים. הרבה מומנט זמין בסל'ד נמוך. אך בטורים גבוהים.. אין את המשיכה שאתה בטח רגיל אליה

זה נשמע שסתם המנוע צועק... אבל מעטים המקרים שצריך באמת להגיע לאזור הזה.

לך לנסיעת מבחן, אני מבטיח לך שלא תתאכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כתבת את המחרי שהציעו לך באופל.

חברה שלי קנתה שבוע שעבר את הקורסה החדשה.

עוד לא נסעתי עליו אבל בפנים הרכב נראה חמוד.

מגיע עם אבזור טוב אם זה חשוב לך.

המחיר 100 אלף.

דגם 2011 משלמה שמלצר? או מ-UMI?

בכל מקרה, המחיר שהוצע הוא כמעט 103 אלף כולל כול ה"חינמים" שציינתי.

 

 

למה שללת את המתחרות סקודה \ סיאט?

לפי דעתי הם עדיפות מבחינת תמורה \ מחיר.

הבעיה איתם זה נושא האמינות של גיר הTSI שאי אפשר לדעת מה תהיה האמינות שלו בעוד כמה שנים

אך זה נכון גם לגבי הפולו TSI. וכו

לגבי הסקודה, ציינתי כבר שהיא לא בטיחותית מספיק בשבילי.

ולגבי הסיאט, אני חושב שבאמת אבדוק אותה בימים הקרובים.

משום מה לא התלהבתי ממנה, כלומר שום דבר לא בלט בה יותר מהפולו, והיא באותה רמת מחיר.

אני מפספס משהו?

 

@invent

זה בדיוק מה שאני לא מבין בטכנולוגית ה-TSI.

האם אני באמת "אשתמש" בה? כלומר, לא נהגתי הרבה מאז הרישיון, אבל אני לא מאלה שמרביצים,

וגם בכביש 1 אני נוסע על 90-100, האם אני "אגיע" לטורבו הזה? מתי הוא נכנס לפעולה? אודה להסבר עליו. :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

invent

זה בדיוק מה שאני לא מבין בטכנולוגית ה-TSI.

האם אני באמת "אשתמש" בה? כלומר, לא נהגתי הרבה מאז הרישיון, אבל אני לא מאלה שמרביצים,

וגם בכביש 1 אני נוסע על 90-100, האם אני "אגיע" לטורבו הזה? מתי הוא נכנס לפעולה? אודה להסבר עליו. :-D

 

ב1.4 אין טורבו לעומת ה-1.2 זה דבר ראשון.

דבר שני המומנט בשיאו בין 1500-3500 סל'ד (ב1.2), לעומת רוב היפניות שמפיקות את שיא המומנט ב4000-5000 סל'ד ומעלה.

המנוע הזה הוא חיה אחרת, שונה ולא רגילה. ב90-100 אתה תעמוד באזור המומנט הזמין והמנוע לא יסחוט את עצמו כדי לדחוף

את המהירות צפונה. אך כמעט תמיד יוריד הילוך (תיבת 7 הילוכים...). אך לא בבעיטה אגריסיבית אלה בפעולה חלקה שמרגישה טבעית. ההילוך הזה הוא הילוך שיוט לחלוטין שמשאיר אותך ללא רעש מנוע.

אתה לא תצטרך למשוך את המנוע לשיא ההספק שלו, פשוט כי אין צורך. אתה תהנה מטיפוס מהירות אחיד ומהיר באזור שיא המומנט.

לדעתי הוא שווה את תוספת התשלום הלא קטנה הזו... פשוט רכב ברמה אחרת. מניסיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שב-1.4 אין טורבו, נראה שלא הבנת אותי.

הסברת רק על המנוע החדש, אך לא בנוגע להבדל בנסיעה שארגיש בתכלס בין ה-1.4 לבין ה-1.2 טורבו, שזה יותר מה שמעניין אותי.

 

בכל מקרה, האם יש עוד משהו שאני צריך לדעת על הפולו לפני שאלך לסגור את העסקה :?:

לבקש מהם משהו? לשאול אותם משהו?

 

אגב, האם ישנה תחרות בין סוכנויות צ'מפיון? כלומר, אם אלך לפליקס בת"א ואבקש הצעה, הוא יתחרה בזאת שקיבלתי

בסוכנות של חולון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא תקנה את הסיאט איביזה הידנית מהמבצע ב 90 אלף

אני קניתי אותה עכשיו ואני הרבה יותר ממרוצה, מבחינת אבזור וכל החבילה אין בכלל מה להשוות את האיביזה לפולו או לאופל קורסה,

ממליץ לך ללכת לאולם תצוגה ולהתבונן,זה רכב ששווה הרבה יותר מ90 ללא כל ספק,

אם בכל זאת אתה מתעקש על אחת משני הרכבים האלה אז ללא ספק הפולו, יהיה לך הרבה יותר קל למכור אותה כשתרצה וכמובן שזהו רכב אמין יותר, הסתכלתי והתייעצתי לגבי האופל קורסה וכולם אמרו לי תברח ממנה, מה שאני לא אהבתי בה שהיא בעלת 4 הילוכים בלבד דבר שמעלה את צריכת הדלק משמעותית ובכלל היא לא מרשימה יותר מידי יחסית לפולו,חוץ מזה שאופל זה סיכון כי זאת חברה שעוד לא הוכיחה את עצמה וגם כמובן שהרכב עולה בכמעט 10K יותר מהאיביזה והפולו הידניות.

לי הייתה אותה התלבטות בין 3 הרכבים ואחרי לבטים קשים מאוד!!!!!הלכתי על האיביזה,קבלתי אותה לפני יומיים ואני מבסוט עד הגג שלא הלכתי על הפולו או האופל קורסה שהיה הבחירה ה3 שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למדתי רק על אוטומט. :-D

 

והאיביזה האוטומטית יקרה יותר מהפולו האוטומטית, לפחות לפי מה שראיתי.

 

אגב, על איזה פולו התלבטת? ה-1.4 או ה-1.2 TSI?

ואיזו הצעה קיבלת עליה?

 

אני פשוט מנסה לראות אם לפחות ההצעה שקיבלתי (כתבתי בהודעה הראשית.) היא "נדיבה" או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...