Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לגיפ ראשון – רנגלר רוביקון?‬


ex5101
שימו לב! השרשור הזה בן 4817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה, בת זוגתי צריכה רכב חדש במקום הליסינג אז חשבתי לנצל את הקונספט להוסיף כסף ולקינות גיפ שישמש אותה בנסיעות מנהלתיות קצרות ביום יום ואותי בשטח בסופ"שים.

לי יש רכב סדאן שמשמש אותי בשוטף ואני לא רוצה או יכול להחליף אותו

בעברי אני רוכב על אופנועי KTM ככה שהשטח זה לא דבר חדש בשבילי ולמשל האופנוע הראשון שלי היה 350 DR ורק לאחר מכן רכשתי KTM 450 (בדיעבד זאת הייתה טעות כי אין כל סיבה לא להתחיל לרכב על KTM)

 

אז נחזור לשאלה שלי מה כדאי לקנות:

 

רנגלר ארוך רגיל מהיבואן או בכלל להזמין ביבוא אישי?

עד כמה בכלל חשוב ללכת על הרוביקון?

ועד כמה בכלל חשוב חדש אולי בכלל ללכת על משומש?

 

ואולי בכלל שאלה יותר משמעותית האם בכלל רנגלר זה הגיפ בשבילי?

 

בנוסף נתקלתי בכמה כתבות באינטרנט שרנגלר עובר מתיחת פנים פנימית אז אולי בכלל שווה לחכות?

 

אם השאלה הייתה באופנועית אז אין לי ספק שהתשובה שלי הייתה KTM 450 חדש מהיבואן

 

מה התשובה בגיפית?

 

ע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בכך שהתשובה הראשונית לשאלתך היא בכלל בשפה הזוגית :wink: ולא ב"שפה הג'יפית". לפי הגדרת הצרכים שתארת מי שתנהג ביום יום ברכב זו בת זוגך אז קודם כל כדאי לשמוע את דעתה וכיצד היא מתחברת לנסיעה בג'יפ רנגלר.

 

השאלה שאתה צריך לשאול אחר כך את עצמך היא עד כמה את "מורעל שטח" ? מה יהיה אופי טיולי השטח והשימוש ברכב השטח ? טיולי טבע ונוף או יאללה מלחמה ועבירות טכנית מוטרפת ??

 

הרנגלר או הרנגלר רוביקון הם מ"אחרוני המוהיקנים" כלאמר רכבי שטח קשוחים שמיועדים לטוחני הסלעים על חשבון איכות החיים בכביש ביום יום. הרנגלר הוא בסיס נהדר לשיפורים וגם בתצורתו הבסיסית הוא "חיית שטח". הרוביקון בכלל מגיע כסטנדרט עם כל מה שדרוש לטיולי שטח קשוחים ולמסעות עבירות. השאלה היא אם אתה באמת צריך את זה ??

 

על יכולות השטח המופלאות של רכבים אלו מגיע התשלום באיכות החיים בכביש - צריחת דלק מזעזעת של 1 ל' ל- 5 ק"מ בממוצע, רמת גימור ואיכות של תא נוסעים כמו קומנדקר - המון מתכת חשופה בלי פינוקים וכו', הגג המתפרק בשלושה חלקים נחמד מאד כאופציה לגג פתוח אבל מהווה חממה שאפילו המזגן היעיל לא מצליח להתגבר עליה, אותו הגג גם בהרבה מקרים דולף ומכניס מיים ובהחלט מעביר רעשי רוח וכביש.

 

אם למרות מגרעות הכביש שציינתי ובהנחה שבת זוגתך תהנה מסיעת המבחן ברנגלר אישית הייתי הולך על רוביקון בן שנתיים ביבוא אישי - התמורה הטובה ביותר לכסף למורעלי השטח.

 

אם כי באותו התקציב ניתן למצוא SUV שפויים יותר שגם יתנו איכות חיים למעלה מסבירה בנהיגה בכביש לדוגמא קיה סורנטו (חדשה), טויטה לנדקרוזר יד שנייה בת שנתיים, מיצובישי קינג משומש וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת ג'יפ חדש בשביל השטח - חבל. ענפים שישרטו לך את הרכב, בורות ושאר דברים גורמים לכאבי לב. הגעתי למסכנה: השטח מיועד לאנשים שלא אוהבים את הרכב שלהם. אני הייתי פעם אחת בשטח, שרטתי חזק את הרכב שלי מכל הענפים שהיו בצידי הדרכים הצרות ועוד גירדתי את הגג כאשר עברתי מתחת לעץ שנפל (הרכב שלי גבוה - אחרים עברו בלי בעיה). לא ייכנס יותר לשטח. השטח שלי זה כביש ויכולת עבירות זה בדיוק מה שצריך בשביל הכבישים הנפלאים שלנו שמהווים מסלול מכשולים עם בורות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת ג'יפ חדש בשביל השטח - חבל. ענפים שישרטו לך את הרכב, בורות ושאר דברים גורמים לכאבי לב. הגעתי למסכנה: השטח מיועד לאנשים שלא אוהבים את הרכב שלהם. אני הייתי פעם אחת בשטח, שרטתי חזק את הרכב שלי מכל הענפים שהיו בצידי הדרכים הצרות ועוד גירדתי את הגג כאשר עברתי מתחת לעץ שנפל (הרכב שלי גבוה - אחרים עברו בלי בעיה). לא ייכנס יותר לשטח. השטח שלי זה כביש ויכולת עבירות זה בדיוק מה שצריך בשביל הכבישים הנפלאים שלנו שמהווים מסלול מכשולים עם בורות.

 

מה??

 

אני אוהב את הרכב שלי ואוהב לטייל - מצד שני - אני מכיר את מגבלות הרכב שלי-כולל גובה ורוחב, ובכל מקרה שיש ספק לגבי מכשול אני מרים את ישבני מהכיסא ויוצא מהרכב לפני שאני מנסה לעבור או נעזר במכוון-ככה עושים נהגים מנוסים...

 

 

ולגבי תגובתו של עו"ד שלמה מרבאום - מסכים עם כל מילה שלו (ולא רק בגלל שהוא עו"ד :-D )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת ג'יפ חדש בשביל השטח - חבל. ענפים שישרטו לך את הרכב, בורות ושאר דברים גורמים לכאבי לב. הגעתי למסכנה: השטח מיועד לאנשים שלא אוהבים את הרכב שלהם. אני הייתי פעם אחת בשטח, שרטתי חזק את הרכב שלי מכל הענפים שהיו בצידי הדרכים הצרות ועוד גירדתי את הגג כאשר עברתי מתחת לעץ שנפל (הרכב שלי גבוה - אחרים עברו בלי בעיה). לא ייכנס יותר לשטח. השטח שלי זה כביש ויכולת עבירות זה בדיוק מה שצריך בשביל הכבישים הנפלאים שלנו שמהווים מסלול מכשולים עם בורות.

 

וכבישי הארץ ה"סלולים להפליא" מיועדים לאלו שאוהבים את הרכב שלהם ? וחניה ברחובות תל אביב הצפופים מיועדת לאנשים שאוהבים את הרכב שלהם? וכן הלאה וכן הלאה

 

אני בכלל הייתי ממליץ לך להעמיד את הרכב בסלון ולעטוף אותו בניילון פצפצים וכמובן לדאוג למזגן פועל נון סטופ שישמור על טמפרטורה קבועה וועל רמת לחות נמוכה. ככה תשמור הכי טוב על היוקון שרכשת.

 

מתנצל אם התגובה קצת צינית וסרקסטית אבל המסקנה שלך המממ קצת הפריעה לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עו"ד שלמה מרבאום, אם היה לי סאלון מספיק גדול עם מזגן שאפשר להפעיל 24/7, הייתי עושה את זה. :lol:

 

כל אחד והגישה שלו. יש אנשים שכל שריטה צובטת להם בלב ויש כאלה שמקבלים את זה יותר קל. פשוט לדעתי אוטו חדש שרק ירד לכביש, טיול אחד וכל הצדדים יהיו שרוטים מענפים בצורה כזאת שלשכן היה לוקח שנה לעבוד עם המפתח. אם זה לא מפריע לך, אז הכל טוב. לי זה מפריע - לכן אני לא יירד יותר לשטח כזה, אולי מקסימום שבילים פשוטים.

 

airzax3, כל אחד כניראה אוהב את הרכב שלו באופן שונה. יש כאלה ששמחים כאשר שברו מוטות של הגה או צירייה - אני מכיר אנשים כאלה, הם מספרים על כך בגאווה.

מקומות שעברתי לא דורשים מכוון, אבל בצדדים היו הרבה שיחים וענפים ששורטים את הרכב. יש אנשים שמקבלים את זה קשה ויש כאלה שלא אכפת להם. מכוון ד"א לא תמיד עושה עבודה טובה - את זה למדתי על בשרי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבנו מחשבה דומה לזו של פותח השרשור והגענו למסקנה שגרנד צ'ירוקי WJ (צורה לפני הנוכחית, עדיין עם שני סרנים חיים) מהווה פשרה טובה יותר בין נוחות ואבזור בכביש ויכולת שטח.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחד שאוב שטח ורגיל לקי טי אם רק רנגלר ועם זה לא רוביקון זה לא משנה אופציות השידרוגים הכי גדולה בריכבי שטח בעולם היום .

ורוב בעלי הרוביקונים משדרגים בלי סוף אז לדעתי עדיפ לרכוש רגיל ולבנות את הרכב לפי הצרכים.

יתכן שהאור בקצה המנהרה זה אני עם הגיפ בפול גז אז זוז טמבל .:evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור רוצה לקנות רוביקון ואנשים מעלים את טענת ה"הרכב נשרט כואב הלב".. **את ההערות הדביליות שלך תשמור לעצמך **

בכל מקרה לגבי מה שנאמר על "מתכת חשופה" ורמת גימור "מזעזעת", נראה לי שהתבלבלת עם דיפנדר (שכיום גם הוא מעודן מספיק). לא יודע לגבי ה"חממה" שהוזכרה בגלל הגג אבל הגג אינו דולף בשום מצב (ברכב תקין וחדש) רמת הגימור סבירה ביותר. הרכב משמש כרכב כביש לרוב בארה"ב (רכב צעירים). איכות החיים בכביש סבירה מאוד יחסית ליכולת הרכב בשטח, צריכת הדלק גבוהה.

 

לשאלות-

תמיד עדיף לקנות מהיבואן (אחריות בראש שקט וכו) הבעיה היא שאין רוביקון ביבוא סדיר רק ביבוא אישי.

רוביקון מגיע עם אבזור שטח מדהים שרק המקצוענים ביותר מציידים את הרכבים הסטנדרטים שלהם בו (נעילה קדמית, טרנספר קצר סרני דנה 60 וכדומה), זה במילה אחת, מפלצת שטח טכנית. אם אתה או אשתך לא הולכים לזחול סלעים ו\או מתכננים להתקין צמיגי ביג פוט אז לא צריך (למרות שתוספת המחיר שווה, החיסרון- יבוא אישי).

חדש או משומש- כמו כל רכב.. עדיף חדש כמובן, כל מקרה לגופו אם זה רכב משומש ששימש רק לכביש אז יש מציאות.

האם רנגלר בשבילך- מה הצרכים המדויקים? הרנגלר מיועד למי שלא יכול להתפשר על יכולת שטח. מעבר לזה, טויטה לנדקרוזר תעבור את רוב השטחים הנורמליים בארץ גם במצב סטנדרטי ותהיה נוחה יותר כמובן..

הרנגלר כבר עבר מתיחת פנים ושווה מאוד לקנות את הדגם שעבר מתיחה, היא משמעותית לגבי גימור אבזור ואיכות חיים. חפש באינטרנט ותראה את ההבדלים בתוך הרכב.. עכשיו הישן נראה כמו גימור של נגמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם הדברים בהחלט!

עם זאת, נדמה לי שהרוביקון עומד להיות מיובא על ידי היבואן ובמחיר אטרקטיבי.

למי שאוהב שטח (ורוכב KTM בהחלט נשמע ככזה) זה כלי בהחלט שבא בחשבון.

הכלים הללו וגם הרנגלרים עברו מתיחת פנים והם נוחים לשימוש ימיומי.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי ה"חממה" שהוזכרה בגלל הגג אבל הגג אינו דולף בשום מצב (ברכב תקין וחדש) רמת הגימור סבירה ביותר. הרכב משמש כרכב כביש לרוב בארה"ב (רכב צעירים).

 

שמע, לא יודע מה הניסיון שלך עם רנגלר. לי יש כבר 3 שנים רוביקון, ואני מכיר לפחות כמה עשרות רנגלרים שונים, מיבוא ולא מיבוא. הרבה דברים טובים יש לי להגיד על האוטו הזה. אבל, רמת הגימור שלו נוראית והגג מדי פעם דולף. לא דולף ברמה שמצריכה לשבת עם מטריה באוטו, אבל אחרי שהרכב עומד כמה שעות בגשם שוטף, במטרים הראשונים זה בהחלט שומר אותך ערני... כן, גם ברכב שנמצא שבועיים על הכביש.

לראיה, בין השנים 2008 ל-2010 ג'יפ הוציאו 3 וורסיות שונות של סגירת הגג. ועדיין, בכולן הוא דלף.

 

 

(נעילה קדמית, טרנספר קצר סרני דנה 44 וכדומה)

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל2011 הרכב עבר רענון, קרייזלר השקיעה שידרגה את החומרים והאיכות בכל הדגמים.

 

2011-Jeep-Wrangler-Unlimited-Sahara-Interior-View.jpg

 

לא בדיוק קומנד קאר :)

 

ובהשוואה לYJ הוא נוח כמו Sקלאס , באמת שאהבתי את ה2009 ואני שוקל בחיוב רכישה של 2011 ארוך לטיולים.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שואל את עצמי אם ידידנו עורך הדין המלומד נהג או ישב פעם בדגמי הרנגלר מהדור האחרון.

המון קביעות שאינן נכונות מצאתי בדבריו.

אישתי שאינה גיפאית כלל וכלל נוהגת ברנגלר ביומיום (ועוד ידני) ולא מתלוננת כלל וכלל, נהפוך הוא.

לגבי המזגן, הוא פשוט מקפיא בכל מזג אויר, דליפות מים- תודה לאל לא בבית ספרנו, הנהיגה שונה לחלוטין ממה שהכרנו בעבר, קפיצי הסליל והבולמים התואמים נותנים תחושה הקרובה ביותר למכונית נוסעים רגילה מאי פעם. הדגם החדש אמור להיות עוד יותר "פרייבטי".

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתמונה ככל הנראה מדובר בתא הנוסעים של הדגם בעל רמת הגימור הגבוהה ביותר.

 

מעניין איך נראה תא הנוסעים הבסיסי של שנת 2011 .

 

מניסיון העבר, לארץ היבואן מייבא רק את הדגמים הבסיסיים כדי לשמור על מחיר תחרותי ביחס לסגמנט.

 

בכל מקרה אכן מדובר ממש במהפך ביחס לדגם הקודם ותודה על השיתוף במידע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראובן

 

לשאלתך בדקתי ממושכות ת הרכב, בהחלט ישבתי ואף נהגתי פעמיים בשתי נסיעות מבחן ממושכות ברנגלר מהדגם האחרון מפני ששקלתי לרכוש לעצמי אחד.

 

יש לי מכרים רבים בעלי רנגלר ועם חלקם אני מטייל באופן קבוע.

 

החום, דליפות המיים ורעשי הדרך מהגג קיימים בהחלט וראה תגובתו של הבעלים של כזה רכב .

 

רמת הגימור הירודה ואיכות תא הנוסעים עם הרבה מתכת חשופה אינם רק התרשמות אישית שלי אלא של רבים אחרים לרבות רוב כתבי ובוחני הרכב בארץ.

 

שים לב שבתגובתי לא ביקרתי את נוחות הנסיעה ושיכוך המהמורות או את מערכת המיתלים והניהוג של הרכב. אתה בהחלט צודק, שיחסית לרכב שטח קשוח הנסיעה נוחה ויש שיכוך טוב וגם התנהגות הכביש ביחס לרנגלרים דור קודם היא מרחק שנות דור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...