Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאחר שלושה שבועות ו-1,250 ק"מ עם אוקטביה TSI החדשה


Nemesis
שימו לב! השרשור הזה בן 4846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמנם איני מרבה לכתוב כאן בפורום, אבל אני קורא די באדיקות את הפורומים כבר מספר שנים.

כאשר הגיע הזמן לבחור את רכב הליסינג החדש, למרות שלא ביצעתי נסיעת מבחן בעצמי, התרשמתי רבות מההמלצות החמות, והזמנתי לעצמי מסיקסט את הסקודה אוקטביה 1.2TSI דרגת גימור Ambiente (הבסיסית). לאחר המתנה ארוכה מאוד (חצי שנה!), נחתה בחניון החברה הכלה המיועדת לפני שלושה שבועות בדיוק.

 

הזמנתי אותה בצבע קפוצ'ינו מטאלי, קיבלתי אותה בצבע אפור מאובק ושחור פיח, מלאה בשאריות התקנה של הדלקן והקודן. טיפ קטן לחברת סיקסט – אמנם אין לנו מים לבזבז, אבל טיול קטן למכון השטיפה המשתמש במים ממוחזרים, לפני המסירה, יכול לחולל פלאים. בכל אופן, לאחר חצי שעה עם דלי מים וסמרטוט, חזר הצבע המקורי לחיים. למרות הכל, לדעתי יפה היא לא. אפילו מעט מגושמת במראה. אולם העיקר הוא כאן הוא יותר היופי, ופחות האופי – ואנסה להעביר את רשמי ממספר שבועות ראשונים עם הרכב.

 

יש לציין כי ההשוואה תהיה בעיקר מול הפוקוס 5 דלתות שהיתה הרכב הקודם שלי במשך מעט יותר מ-4 שנים.

לאחר פתיחת הדלת, מיקום הישבן, נמשכו ידי כמו מגנט לעבר ההגה. מצופה בעור, עבה ונעים למגע עד כדי כך שאני חושש שיחליק מאצבעותיי בזמן נהיגה, דבר שלא קורה. במבט ראשוני, ניכרת השקעה בפרטים בתא הנוסעים. תאורה בצד הדלתות הקדמיות בעת הפתיחה (אבל למה לא גם מאחור?), תאורת פנים רכה ב-2 מוקדים ותאורה נפרדת לנהג ולנוסע.

 

שפע של תאי אחסון, כולם בעלי מכסה. משענת יד נוחה מתכווננת לגובה ולאורך. מתחתיה תא אחסון מקורר, ושקע מיני סטריאו לחיבור למערכת השמע. מתחת למשענת נמצא בלם היד, ולידו שקע המצית הסטנדרטי (לא הגיע כבר הזמן להציע שקעי USB לטעינה?). במעלה הקונסולה, ידית הילוכים אוטומטית, בעלת מצב טיפטרוניק ומצב ספורט. בין המצית לידית הבלם 2 מחזיקי כוסות. במיקום המסורתי של המאפרה, תא אחסון נוסף מכוסה.

משמאל לנהג, תא אחסון נוסף לארנק, מפתחות וכסף קטן. בחלקו העליון של לוח המחוונים תא אחסון שנחסם על ידי מחזיק ה-GPS הצמוד לשמשה. תא הכפפות מואר, מקורר ומכיל מספר תופסנים לעטים וניירות. שני תאי האחסון המחוייבים בצדי הדלתות מכילים מקום לבקבוקי שתייה גדולים של ליטר וחצי.

 

הכסא נוח, יותר מאשר בפוקוס. התמיכה הצידית מצויינת, עומק הכסא טוב, והוא אינו רך מדי ואינו נוקשה מדי. ישנם כיוונונים לגובה, למרחק וזווית משענת. הכוונונים ידניים בלבד. חסר מאוד כיוון משענת גב תחתון שהיתה לי ברנו מגאן, ושיפרה מאוד את איכות החיים במושב. תנוחת הנהיגה מצויינת. מיקום ההגה, הכיסא, הדוושות ומדרס הנהג יוצרים עבורי תנוחת נהיגה טובה יותר מאשר בפוקוס. ברכי אינה פוגעת בתחתית ההגה, גובה הדוושות מצויין והמעבר ביניהן קליל.

פתחי האוורור של המזגן נמצאים בחלקו העליון של לוח המחוונים וממוקמים היטב. לנוסעים מאחור 2 פתחי אוורור יעודיים הניתנים לכוונון. פיזור האוויר מהפתחים רחב, אולם המזגן מרגיש מעט אנמי. אני מעט חושש מיכולת ההתמודדות שלו בימי הקיץ המסמאים. בקרת האקלים איננה, והמזגן נשלט על ידי שלושה כפתורי סיבוב המבקרים את הטמפרטורה, עוצמת המאוורר וכיוון יציאת האוויר. השליטה בטמפרטורה מצויינת, ואינה נעה בין קר מאוד לחם מאוד בלבד, כפי שנתקלתי בלא מעט מכוניות אחרות.

 

המכונית מרווחת מאוד. מרווח הרגליים ליושבים מאחור טוב, ומרווח הראש מצויין. במושב האחורי נכנסים בקלות 2 מושבי תינוקות, ונשאר מקום לאדם צנום מאוד במושב המרכזי. מרווח הראש לנהג קצת פחות טוב כתוצאה מהנמכה של מרכז הגג. כל סיבוב גופי לצורך נסיעה לאחור מסתיים במכה קלה בראש כתוצאה מההנמכה המוזרה הזו. לאחר שבועיים למדתי איך להסתובב מבלי לפגוע בהנמכה, אבל זה עדיין לא מאוד נוח. תא המטען גדול ומזכיר מכונית בתצורת סדאן, אולם הדלת החמישי מאפשר פתח הטענה עצום ונוח. במקרה הצורך, להובלת מטענים גדולים ניתן לשטח את המושבים האחוריים.

 

מוקש הקוד בקודנית הזולה והמכוערת, המפתח מסתובב במתנע, והמנוע קם לחיים. בדקה-שתיים הראשונות לאחר ההתנעה, המנוע רועש. מאוד. בעיקר מחוץ לרכב בחניון התת קרקעי הסגור. לאחר החימום הראשוני, המנוע משתתק והופך לחרישי.

 

שום דבר לא הכין אותי לשפע המומנט שמפיק המנוע הצנום בנפח 1,200 סמ"ק. כל ליטוף של הדוושה מתרגם למשיכה מהירה והחלטית של הרכב לכיוון מהירות תלת ספרתית. שבעת ההילוכים מועברים במהירות ודייקנות על ידי מחשב הרכב, המשתדל לשמור את המנוע בסל"ד נמוך יחסית. העברת ידית ההילוכים למצב S מתרגמת למשיכה משמעותית של ההילוכים על ידי המחשב, אולם לא מצאתי טעם רב בכך. רוב כח המנוע מתבטא כבר בסל"ד נמוך, והתרומה היחידה של מצב S היא לזינוק מעט פחות הססני מעמידה. מצב הטיפטרוניק לא מאוד שימושי בנסיעות שוטפות. ריבוי ההילוכים והתחושה "הסטטית" של ההעברה בעזרת ידית ההילוכים הכבדה גורמים לי מהר מאוד להחזיר את הידית למצב D, ולשכוח ממנו לחלוטין. בנסיעה איטית בפקק לעיתים המחשב לא בדיוק יודע מה לעשות עם החלפות ההילוכים, דבר המתרגם לעיתים נדירות למכה קלה אך עדיין מורגשת בעת החלפת ההילוך. לאחר היכרות של כשבועיים את תיבת ההילוכים, ודוושת התאוצה, התופעה נעלמה כמעט לחלוטין.

 

מערכת ה-Hill Hold למניעת דרדור לאחור עובדת היטב, כאשר היא עובדת. כאשר היא נכנסת לפעולה, הרכב פשוט אינו מתדרדר, אפילו לא מעט גם בזוויות תלולות מאוד. אולם, כאשר העצירה קצרה מאוד ולא מחזיקים את דוושת הבלם למשך מספר שניות, המערכת לא נכנסת לפעולה כלל.

 

המתלים של הרכב מכויילים בצורה מעט נוקשה. מהמורות כבישי פתח תקוה לאחר הגשמים מורגשות היטב בישבני. יציאה לכבישים המהירים של מע"צ, משפרת את המצב מהותית. הנסיעה שקטה ונעימה, וטלאי הדרך נבלעים היטב ברכב לפני הגיעם לישבני.

 

בידוד הרעשים של הרכב טוב מאוד. המנוע נמצא בסל"ד נמוך רוב הזמן, ובקושי נשמע. רעש הצמיגים נבלע היטב, והרעש העיקרי הנשמע הוא רעש רוח המתחיל להשמע במהירות של 120 קמ"ש על השעון. למערכת הסטריאו המובנית פונקציה אשר ניתן להפעילה, ומגבירה לבדה את עוצמת השמע בהתאם למהירות.

 

מערכת השמע נוראית. היא פשוט נשמעת לא טוב. היא מאובזרת ביותר, כוללת תצוגה גדולה, מני פונקציות שונות ומשונות, קורא MP3, ויש לה כניסת Aux. אבל בשורה התחתונה המערכת המקורית שהיתה בפוקוס נשמעה משמעותית יותר טוב, עד כדי כך שחולפות בראשי מחשבות על שדרוג, שמעולם לא עלו כשנהגתי בפוקוס. קליטת הרדיו לעומת זאת מצויינת, וטובה משמעותית מאשר היתה בפוקוס. אני מניח שכתוצאה מהאנטנה הנוספת המוטמעת בשמשה האחורית של הרכב, בנוסף לאנטנה הראשית על הגג.

 

הרכב אינו רכב ספורט, ואינו מיועד להוציא את התסכולים מחיי היומיום בכביש. אולם למרות הכל, חרטום הרכב נכנס לפנייה בהחלטיות, זוויות הגלגול טובות והרכב משרה תחושת ביטחון בעת כניסה לפנייה במהירות גבוהה. חרטום הרכב מרגיש מעט קל מדי לעומת זאת, ואין פלא בהתחשב בכך שגרסת ה- 1.2 TSI קלה ב-65 קילוגרם מאשר גרסת ה-1.6 הוותיקה. הפוקוס הוותיקה הרגישה קצת יותר טוב בפניות, וההגה העביר את תחושות הכביש מוקדם יותר וטוב יותר.

לבלמים מהלך ארוך, אך הם נושכים. המהלך הקצר והפחות ספוגי של דוושת הבלם בפוקוס עדיפה לטעמי.

לאחר בילוי של שלושה שבועות עם הרכב, הפגמים הקטנים והמרגיזים בהנדסת האנוש באים לידי ביטוי. הכיוונון החשמלי של המראות נוראי. כפתור הכיוונון של המראות נמצא על הדלת ובמקביל לה, וזווית של 90 מעלות למראות. קשה מאוד להתרגל לכוון את המראות בצורה הזו. תא הכפפות נסגר מעט קשה, ויש ללחוץ בנקודה ספציפית כדי לסגור אותו. לבסוף, לדלת תא המטען אין ידיות כמו בפוקוס, יש מעין חוט גומי מוזר למשיכה כדי לסגור את תא המטען. משמעותית פחות נוח מהידיות אשר בדלת הפוקוס.

 

צריכת הדלק אומנם פחות מעניינת את רוב אנשי הליסינג/בעלי רכב חברה, אולם אני מניח שיעניין את מרבית האנשים. במשך 1,250 ק"מ, הצריכה הממוצעת עומדת על 7.9 ליטר ל-100 ק"מ. הנסועה כוללת כ-70% בין עירוני (עם פקקים לעיתים בבקרים) ו-30% עירוני. בנסיעה בינעירונית הרגל מעט כבדה על הגז, ולעיתים עלולה להגיע למהירויות אשר בצידן קנס כספי גבוה. הצריכה נמדדה ע"י מחשב הדרך, ולא על ידי מדידת בפועל בתדלוק. הדלק בשימוש הוא אוקטן 95.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מהנה לשמוע, תגיד, גם במהירות של 90 קמ"ש כאשר אתה רוצה להאיץ ל-110 במהירות למשל, אינך מרגיש חוסר משמעותי של כוח עקב הנפח הצנום של המנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מהנה לשמוע, תגיד, גם במהירות של 90 קמ"ש כאשר אתה רוצה להאיץ ל-110 במהירות למשל, אינך מרגיש חוסר משמעותי של כוח עקב הנפח הצנום של המנוע?

 

לא. שפע המומנט מורגש בכל הילוך, בכל מצב.

ב-DSG ההילוכים קצרצרים לעומת התיבה הידנית (במקרה של הפביה) ושם זה מורגש יותר לטובה.

 

לגבי המערכת, ניסית להתעסק מעט עם ההגדרות השונות?

התעסקות קצרצרה עם המיד, טרבל, באס ושאר הגדרות והיא נשמעת טוב יותר.

בשביל OEM היא בהחלט בסדר גמור, רק חבל שרמקולים האיכותיים יותר נשארים באירופה ולא מגיעים ארצה. כנ"ל לגבי המערכות המשודרגות.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא כזאת סקירה מושקעת! תהנה מהרכב ותיסע רק למקומות כיפיים :)

בקשר למזגן - נשמע לי מוזר מאוד שכבר עכשיו תרגיש מחסור בנושא הזה, וממש "מפחיד" לקראת הקיץ הישראלי המאיים. מקווה שזה יתברר בקיץ כחשש שווא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיף לקרוא כזאת סקירה מושקעת! תהנה מהרכב ותיסע רק למקומות כיפיים :)

בקשר למזגן - נשמע לי מוזר מאוד שכבר עכשיו תרגיש מחסור בנושא הזה, וממש "מפחיד" לקראת הקיץ הישראלי המאיים. מקווה שזה יתברר בקיץ כחשש שווא.

 

המזגן (זהה לשל הגולף) הוא הדבר האחרון שהייתי מוטרד ממנו באוקטביה - הוא מצויין, ולא ברורה לי התלונה כלפיו.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחושה האישית שלי היא האוויר שהוא מוציא פחות קר מאשר הייתי רגיל בפוקוס.

מצד שני, פתחי האוורור של האוקטביה מפזרים יותר את האוויר, ומלבד זאת קר יותר עכשיו - יתכן והוא פחות יעיל בטמפרטורה זו.

אדע יותר בקיץ.

 

לגבי המערכת, שום דבר לא עוזר. שומעים בבירור איך כל צליל בא מרמקול אחר. אין שום איזון בין הצדדים ואין הרמוניה בין הצלילים. זה נשמע כמו קקפוניה מוחלטת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מהנה לשמוע, תגיד, גם במהירות של 90 קמ"ש כאשר אתה רוצה להאיץ ל-110 במהירות למשל, אינך מרגיש חוסר משמעותי של כוח עקב הנפח הצנום של המנוע?

 

ממש לא. גם מ-110 ל-130 התאוצה טובה מאוד, וטובה משמעותית מכל משפחתומטית 1,600 שאני מכיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא. גם מ-110 ל-130 התאוצה טובה מאוד, וטובה משמעותית מכל משפחתומטית 1,600 שאני מכיר.

 

 

נשמע מצוין. מענין יהיה לקרא השוואת עלויות (רכש+דלק+תיקונים) אחרי 3 שנים - 60K ק"מ, לרכב עם מנוע פשוט בהספקים דומים.(המגדשים ,גם הסופר וגם הטורבו מוכרים 100 שנה. עכשיו חושבים שלמדו להתמודד טוב עם טמפ ולחצים גבוהים ומשתנים ע"י סגסוגות גמישות,תיזמונים מדויקים לכל סל"ד ושמנים מתוחכמים .- נראה את השורה התחתונה.) אם באמת יוכיחו שהאמריקאים אידיוטים - CHAPEAU. מה מטריד אותי ? ש-VW ,החברה הכי פחות חדשנית עשתה זאת. (אע"פ שיש להם את סקודה שהיתה חכמה - היא ירדה) ולא סיטרואן או אלפא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא. שפע המומנט מורגש בכל הילוך, בכל מצב.

ב-DSG ההילוכים קצרצרים לעומת התיבה הידנית (במקרה של הפביה) ושם זה מורגש יותר לטובה.

 

לגבי המערכת, ניסית להתעסק מעט עם ההגדרות השונות?

התעסקות קצרצרה עם המיד, טרבל, באס ושאר הגדרות והיא נשמעת טוב יותר.

בשביל OEM היא בהחלט בסדר גמור, רק חבל שרמקולים האיכותיים יותר נשארים באירופה ולא מגיעים ארצה. כנ"ל לגבי המערכות המשודרגות.

שפע של מומנט זה קצת מוגזם,17.5 קגמ זה לא הרבה לרכב במשקל כזה,מה שכן בגלל שמהמנוע גמיש מאד [בין השאר בגלל שהוא 8 שסתומים] לא מורגש חסרון של כוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שפע של מומנט זה קצת מוגזם,17.5 קגמ זה לא הרבה לרכב במשקל כזה,מה שכן בגלל שמהמנוע גמיש מאד [בין השאר בגלל שהוא 8 שסתומים] לא מורגש חסרון של כוח.

 

ביחס לכל 1.6 ו-1.8, יש לה שפע של מומנט והוא זמין מ-0.

 

ואם נדייק: 17.8 קג"מ.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4846 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...