Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט מונטה קרלו שנת 96


zorg
שימו לב! השרשור הזה בן 4849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אני נהג חדש בעל רשיון כבר שנה וברצוני לקנות אוטו.

אני בן אדם שלא אוהב מוכניות קטונת כמו פונטו למרות שהן חסכוניות ומאוד אוהב את הגדולות.

לפני שבוע שעברתי במקרה ברחוב ראיתי פעם ראשונה את השברולט מונטה קרלו.

ממש התאהבתי בה בגלל שהיא מיחודת ואין להרבה אנשים אותה, (אני אוהב שיש לי משהו שאין להרבה אחרים) היא בעלת מראה ספורטיבי וגדולה (במיוחד התלהבתי מהגלגלים שלה) וגם היא מזכירה לי הרבה את המכוניות בסיינפלד והכי חשוב זה שהיא מאוד מואבזרת לשנתון זה.

השאלה שלי היא לבעלי הנסיון.

כדאי? איך היא מבחינת דלק? (נכון יש את הסטיגמה לאמרקאיות אבל מה בתאכלס) מתאימה לנהג חדש? חלקים יקרים? מתקלקת הרבה?

 

מצאתי אחד שמוכר אותה בעל 205,000 קמ"ש יד 5 ב-15 אלף ש"ח. מה דעתכם?

 

אשמח לתגובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר מקרוב את הרכבים האלו, אבל יודע על מה אתה מדבר ומבין את הגישה שלך - גם אני חסיד של מכוניות גדולות.

 

ההצעה שקיבלת היראות טוב. מדובר על גירסת קופה של לומינה. היו מנועם 3.1 עם 160 סוסים, 3.8 שיש לו גירסא גודשת עם יותר מ200 סוסים:twisted: .

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמריקאית אתה תקבל הרבה פינוק בהשוואה לסטנדרט לאותו לשנתון, נוחות מקסימלית, הרבה כוח יחסית ועוד כל מיני קטנות. ממה שאני מכיר גם בד"כ הרכבים האלו נשארים שמורים ביחס לגיל ומצב הפלסטיקה ושאר האביזרים בפנים במצב טוב (ברכב אמריקאי הכל בנוי מאוד מאסיבי ככה שפחות סיכוי שדברים יתפרקו עם הזמן). עד לכאן הכל טוב, בקצרה.

 

קח בחשבון:

צריכת דלק עירונית תהיה גבוהה - אני מניח במונטה קרלו הזו זה יהיה סביב ה 1/6-7 גם אם תנהג מאוד רגוע. מחוץ לעיר יותר טוב בטח משהו כמו 1/10-11 למרות שאין לי דרך לדעת בדיוק כי ברכב מ 96 זה גם תלוי מאוד במצבו ואיך טיפלו בו

 

זה לא רכב ספורט! בדיוק להפך למעשה, גם אם הוא נראה ספורטיבי... התנהגות הכביש של הספינות האלו היא לא משהו... במילים אחרות זה לא רכב להשתולל איתו... אני לא יודע מה בדיוק העניין שלך ברכבים האלו אבל אם אתה צעיר ומחפש רכב לריגושים וכדי מידי פעם לפתוח איתו ברמזורים ולהשאיר את כל המאזדות מאחורה, אני לא בטוח שזה בדיוק הרכב בשבילך... נכון שיש להן המון כוח אבל קח בחשבון שזה כמו אוטובוס קטן, ברגע שנתת לחיצה על גז אתה מהר מאוד תעוף קדימה ומניסיון שלי בד"כ גם תצטרך לבלום מהר כי המנוע ימשיך להסתובב מהאינרציה והתנופה והרכב לא יבלום את עצמו ברמזור הבא... וחוץ מזה עם יותר מידי קיקים צריכת הדלק בעיר תגבר עוד יותר. במילים פשוטות, הרכבים האלו נועדו להאיץ בכיף ולשייט ממקום למקום במהירות סבירה. כשיש מספיק כביש פנוי אז אפשר גם להרביץ אבל בעיר צפופה כשכל 100 מטר יש לך רמזור או כיכר זה פשוט לא נוח להשתולל כי זה יהיה כמו מכונת תפירה, כל שנייה גז-ברקס.

 

אני אישית מאוד אוהב את הסוג הזה של הרכבים והיום אני לא חושב שאוכל לחזור לנהוג על משהו אחר חוץ מאמריקאית אבל קח בחשבון את מה שכתבתי ותבדוק טוב טוב אם רכב כזה מתאים לך לפני שאתה הולך לקנות... יש אנשים שלא מתחברים לאמריקאיות בכלל...

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי איזה רכב!



 

באופן אישי - אם הייתי לוקח את הצעת הרילוקיישן שהציעו לי בעבודה לארה"ב - שברולט מונטה קרלו (אבל הדגמים של ימינו) זה ה-רכב שהייתי רוצה לנהוג בו.

 

נהגתי על המונטה קרלו, נהגתי על הלומינה, נהגתי על אימפלה (דגמי 2003 ומעלה), נהגתי על ביואיק לה סייבר

 

אני יכול לאמר לך את הדברים הבאים מהרשמים הקצרים שקיבלתי מהמכוניות האלה:

 

רכב ספורט זה לא!

 

ממש לא, הרכב מרגיש קל כמו נוצה מבחינת התגובה שלו לגז - יש לו המון כוח, אבל הבעיה של הרכבים האלה היא הגודל שלהם.

 

מדובר בספינות, ההיגוי שלהן והתמרון שלהן הוא לא בדיוק סלחני.

באימפלה כשהייתי מנסה לתת לחיצה של הגז - חלק מהכוח של המנוע היה מושקע בלזרוק את הגלגלים האחוריים של הרכב לצדדים לפני שהוא היה מפתח מהירות. קשה להסביר את זה כי כוח לא חסר לו אבל תאוצה זו לא בדיוק המילה הנכונה לתאר את החוויה במובן של פתיחות.

 

הדרך היותר נכונה לתאר את זה היא היכולת של הרכבים האלה לשמור על האנרציה שלהם ולהמשיך לנסוע קדימה במינימום גז - מה שזה אומר לך זה שהרכבים מהסוג הזה יעילים לנסיעות ארוכות ולא לנסיעות פקוקות שהן הסטטוס קוו המקובל בארץ.

 

-- לגבי נוחות

 

וואו! להכניס את הכל במילה אחת - וואו.

 

באימפלה המושבים היו נוחים לי לא פחות מכורסאות של אמריקן קומפורט.

במונטה קרלו החדשות - אם אתה רואה את המושבים...

הרכות של הרכבים האלה והתחושה שהם נותנים לך

 

אין מה לאמר - אמריקאים אלופים בזה.

 

---- לגבי צריכת הדלק

 

על הרכבים שמדובר לפני המשבר האחרון - במילה אחת, אאוץ'.

בשתי מילים - זה כואב.

 

אם אתה יכול לשים לעצמך איזה חמישיה בצד רק לדלק ואתה גם לוקח בחשבון הפתעות של מוסכים - להחזיק רכב כזה לשנה זה פשוט תענוג :wink:

 

אחרי השנה הראשונה - אתה כבר תדע אם זה משהו שאתה ממשיך איתו או יורד מזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באימפלה כשהייתי מנסה לתת לחיצה של הגז - חלק מהכוח של המנוע היה מושקע בלזרוק את הגלגלים האחוריים של הרכב לצדדים לפני שהוא היה מפתח מהירות. קשה להסביר את זה כי כוח לא חסר לו אבל תאוצה זו לא בדיוק המילה הנכונה לתאר את החוויה במובן של פתיחות.



 

מה אתה מתכוון שהגלגלים האחוריים נזרקים לצדדים? אשמח לדעת משהו חדש :)

 

מבחינת תאוצה, יש לאימפלה המון כוח, מצד שני זה גיר עם 4 הילוכים ארוכים מאוד (בד"כ אצלי בנסיעה רגועה הילוך מתחלף מראשון לשני ב 30-35, אם אני לוחץ הוא יגיע ל 45-50 בלי למצמץ... ) ואני חושב שזה מוריד קצת מהתאוצה שיכולה הייתה להתפתח מעמידה... מה גם שאין בקרת משיכה (ב 3800 יש אני חושב) אז אם אני לוחץ פול-גז ברמזור הגלגלים יפרפרו קצת עד שהאוטו יתחיל לזוז. זה קצת באסה שרכב עם מנוע כזה עושה 0-100 ב 10 שניות אבל זה בדיוק הקטע שזה לא רכב ספורט או משהו שמתאים למיאוצים (טכנית אפילו מאזדה 3 עם מנוע 2000 עושה 0-100 יותר מהר מאימפלה :lol:)

 

לגבי צריכת דלק, נכון זה לא זול... אצלי האוטו עושה קבוע בתוך העיר 1/6.5אבל זה בעיקר בגלל שאני נוהג הרבה נסיעות קצרות בכבישים איטיים, למי שיוצא לשייט יותר בכבישים יותר פתוחים (גם בתוך העיר מה שקובע זה זמן השיוט, האצות מהמקום פשוט צורכות הרבה דלק) אני חושב שצריכת הדלק תהיה באזור ה 7.5 ככה שזה לא כזה נורא, ממה שאני יודע רכבים עם מנוע 2000 ומעלה (האוונסיס דווקא דוגמא לא טובה כי צריכת הדלק שלה מצויינת) הצריכה העירונית היא באזור ה 7.5-8 ככה שזה לא כזה משמעותי אבל יש הבדל. מחוץ לעיר עם מזגן על 110-120 ו 4 אנשים מבוגרים ברכב מבדיקה שלי 1/12 ופה אני חושב שזה לא רע בכלל.

 

מונטה קרלו 2007 SS מנוע 5.3 V8 עם 303 כ"ס ו 44 קג"מ מומנט... אוי ואבוי:

http://www.edmunds.com/chevrolet/monte-carlo/2007/features-specs.html?style=100759510

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני אני מתכוון לאימפלה בעיקר כאן - היא פשוט ספינה ובכל פעם שניסיתי לתת בה פתיחה הרכב שייט גם קצת לצדדים ימינה ושמאלה

 

לא ממש זרק תחת אבל ללא ספק חלק מהכוח האדיר של המנוע הלך על לנסות ליישר ולייצב את הרכב ורק אז היא נזכרה שהיא צריכה לזוז קדימה...

 

מעבר לזה רכב שאם רק היה לי כסף לתחזוקה שלו הייתי מוכן בכיף להחזיק אחת.

 

האוונסיס עושה 1:9 עד 1:10 בעיר ובמשולבות (עם נטייה יותר לפקקים)

 

1:12 עד 1:14 בנסיעות פתוחות. (למען האמת בנסיעה פתוחה לחלוטין עם מעט עצירות - זה אמיתי לגמרי - ישירות ממחשב הרכב בחיבור דרך סורק OBD - הרכב הזה מגיע עד 1:15.3 )

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק לא כזאת נוראית, יש ברשותי מרקורי (פורד) קוגר V6 2.5, רכב אירופאי והמנוע נמצא בפורד מונדיאו וזהו רכב די חסכוני, הסיבה שאני מספר לך על זה כדי שתהיה אינדיקציה, יש לי בנוסף ספינה אמריקאית, מרקורי גראן מרקיז עם מנוע של V8 של מוסטאנג GT.

 

צריכת הדלק של הקוגר - 20 מייל לגלון שזה 8 ק"מ לליטר ואני מדבר על ממוצע של הרבה נסיעה עירונית עם פקקים.

צריכת הדלק של הגראן מרקיז - 19 מייל לגלון שזה בערך 7.7 ק"מ לליטר באותן נסיעות.

צריכת הדלק של האינפיניטי G35 לשם השוואה : 14 מייל לגלון באותן נסיעות יומיומיות שזה 5.6 ק"מ לליטר.

 

בנסיעות רגועות יותר השגתי 10.5 ק"מ לליטר עם הקוגר, 10 עם הגראן מרקיז ו8.5 עם האינפיניטי.

 

עכשיו לעניין המונטה קרלו, מדובר ברכב הנעה קדמית (כמו האימפאלה של 2000 ומעלה), העיצוב משגע (אני אוהב), איכות החומרים מאוד פלסטיקית כיאה לאמריקאיות משנות ה90-2000, יש נשירה של חלקי פלסטיק אבל לא משהו קריטי, איכות הצבע הייתה ירודה, ראיתי המון מכוניות לבנות שבן הצבע התקלף, במכוניות כהות הצבע נוטה להישרף. הרכב די מאובזר ודי פשוט לתחזוקה אבל למיטב ידיעתי מחירי החלקים בארץ לא בדיוק זולים, פה בארה"ב הרכב פשוט מושלם מבחינת תחזוקה, כל החלקים זמינים וממש ממש בזול, אז אם אתה רוכש לך אחת, תפתח חשבון באי ביי על הדרך.

 

כמו שאמרו לפני, היא איננה מכונית ספורט, והתחושה די קלילה, ההגה מאוד רך והמושבים חסרי תמיכה של ממש, אבל פוזה יש, תא מוען ענקי - גם יש.

 

שיהיה בהצלחה, 205K ק"מ על מנוע שכזה זה כלום במידה והוא תוחזק כראוי, זה 120K מייל בסה"כ, לאבא שלי יש סברבן 96 יד ראשונה שהוא מסרב להפטר ממנו למרות שהוא כבר בגימלאות, עם .... 540K מייל ! המנוע מקורי ובאמת ראוי לכינוי "bullet proof".

 

סע בזהירות.

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באימפלה כשהייתי מנסה לתת לחיצה של הגז - חלק מהכוח של המנוע היה מושקע בלזרוק את הגלגלים האחוריים של הרכב לצדדים לפני שהוא היה מפתח מהירות.



אתה מתאר מצב מוזר. בד"כ זה קורה ברכבים עם הנעה אחורית ודפרנציאל נעול או פשוט רכב ענעה אחורית חזק מאוד.

באימפלה מודרנית הנעה קדמית, בגלל ציריות שהם כניראה באורך שונה האוטו אמור למשוך לאחד הצדדים בהאצה (מה לעשות: חלוקת מומנט לא סימטרית, זה היה גם לאלפא 164 עם מנוע 3000).

מבחינת תאוצה, יש לאימפלה המון כוח, מצד שני זה גיר עם 4 הילוכים ארוכים מאוד (בד"כ אצלי בנסיעה רגועה הילוך מתחלף מראשון לשני ב 30-35, אם אני לוחץ הוא יגיע ל 45-50 בלי למצמץ... )

רוב הרכבים גם משפחתומטים 1.6 בעלי 4 הילוכים מגעים בראשון ל-60, כך שאין סיבה שרכב שלך לא יגיע למהירות כזאת גם. רכבים חזקים, כמו סדרה 7 של BMW בגירסאות הבכירות (למשל 750 E32) על ראשון מגיעה ל-70~80.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנצי

 

זה לא תא מטען - זה בית קברות!

 

אפשר לזרוק לשם את הסבתא ואת החמות :-P

 

ועוד יהיה מקום לסאב וופר או שניים :-D

 

200K קילומטר לנפח מנוע 3 ליטר ומעלה זה פחות או יותר "הרצה"...

 

אני לא זוכר מתי ברכבים אמריקאים התחילו בכלל להתייחס מבחינת בטיחות לוויפ-שוט (מכת שוט)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי יש סברבן 96 יד ראשונה שהוא מסרב להפטר ממנו למרות שהוא כבר בגימלאות, עם .... 540K מייל ! המנוע מקורי ובאמת ראוי לכינוי "bullet proof".

סברבן בנזין עם מנוע ביג בלוק או סמול בלוק?

 

איזה באסה, אחרי שלקחתי את האוטו שלי גיליתי שיש סברבן במחיר ממש טוב, מצב מעולה ועוד עם מנוע דיזל (חסכוני).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה lanosforce על ההבהרה

 

tzvipper התכוונתי שאצלי הילוך ראשון באופן רגיל מתחלף ב 35-40 (בלי ללחוץ או למשוך באופן מיוחד), כמה שזכור לי זה לא המצב במשפחתומטיות 1.6

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סברבן בנזין עם מנוע ביג בלוק או סמול בלוק?

 

איזה באסה, אחרי שלקחתי את האוטו שלי גיליתי שיש סברבן במחיר ממש טוב, מצב מעולה ועוד עם מנוע דיזל (חסכוני).

 

בנזין ביג בלוק, הוא גם די חסכוני , 16-17 מייל לגלון, הסברבן השני שיש לנו בבית הוא 2006, V8 קטן ששותה יותר, 13 מייל לגלון.

 

איזה שנה הדיזל המדובר, סתם מסקרנות, יש לנו גם 2 טראקים בבית, סילברדו בנזין V8 2008 ודיזל ארוך 2006, הדיזל זה מפלצת אמיתית, תאוצה מפחידה, אחד הטראקים החזקים על הכביש.

 

 

 

לגביי הבלאי של המנועים, מספר המיילים לא משקף כלום, לדעתי זה עניין של מזל.

 

תאוצה ? 160 כ"ס עם ארבעה הילוכים ומשקל לא נמוך, אני לא מאמין שהרכב יורד מה10 שניות במיוחד שנתוני היצרן היו 9.4 שניות ל96 קמ"ש.

 

קצת מידע בחסות ויקיפדיה אולי יעזור --- לחץ כאן ---

 

וקצת יותר רלוונטי לגבי הLS : בבקשה 1996 CHEVROLET MONTE CARLO LS

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זה אפילו לא קרוב - אם אתה לא לוחץ במשפחתומטית כבר מתחת ל20 קמ"ש אתה תהיה על הילוך שני

 

בכלל במשפחטומטיות אתה יכול לנסוע בכיף על 40 קמ"ש בהילוך שלישי והרכב לא ירעד ולא יגמגם ולא נעליים - ברוב המשפחתומתיות שאני נהגתי עליהן - מעל 60 קמ"ש ההילוך השלישי כבר מתחיל לזעוק הצילו.

 

באוונסיס מהדגם שלי מה שמרגיז למשל זה שלרכב יש ים כוח (150 כוחות סוס) אבל 4 הילוכים - אחרי 120 קמ"ש הטורים כבר מתחילים לטפס ונוחות הנהיגה נפגמת.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

tzvipper התכוונתי שאצלי הילוך ראשון באופן רגיל מתחלף ב 35-40 (בלי ללחוץ או למשוך באופן מיוחד), כמה שזכור לי זה לא המצב במשפחתומטיות 1.6

כניראה אתה לוחץ באופן בריא מאוד על הגז. אצלי ההילוכים מתחלפים על 2000סל"ד במישור (ההילוך השני לרוב על 1500 סל"ד), על 40 אני על שלישי ו-60 כבר על רבעי. אני נוסע לרוב בין 1500~2000סל"ד.

 

בנזין ביג בלוק, הוא גם די חסכוני , 16-17 מייל לגלון, הסברבן השני שיש לנו בבית הוא 2006, V8 קטן ששותה יותר, 13 מייל לגלון.

 

איזה שנה הדיזל המדובר, סתם מסקרנות, יש לנו גם 2 טראקים בבית, סילברדו בנזין V8 2008 ודיזל ארוך 2006, הדיזל זה מפלצת אמיתית, תאוצה מפחידה, אחד הטראקים החזקים על הכביש.

הסברבן דיזל הוא שנת 95, זה דגם ללא טורבו עם 180 סוסים - לא ממש מפלצת תאוצה, אבל חסכוני בסולר (1 ל-6) וגם מאוד מפואר.

שלי סמול בלוק, הצריכה 1 ל-4, 1 ל-5 ואני לא לוחץ (המנוע ניראה קטן להפליא, אם לא סופרים את כמות הפלאגים, קשה להאמין שהוא V8 ולא V6, כל תא המנוע אצלי ריק, אפשר לעמוד בתוכו). זה מעניין שדווקא הביג בלוק יותר חסכוני, אני נרתעתי מנפח מנוע 7.4 למרות שמדובר במנוע הרבה יותר חזק וגיר יותר טוב (אני לא מתלונן על מנוע 5.7 שלי, הוא נוסע לא רע ואם רוצים אפילו מאיץ :twisted:).

הביג בלוק ללא ספק לא פחות ממדהים. למרות שאני יכול להעיד שגם הסמול בלוק זה לא כ"כ רע.

 

עריכה:

הצריכה של הביג בלוק לא ניראית לי הגיונית, זה 13 ליטר ל-100ק"מ. אצלי זה יותר 18~20 במשולב. אולי בכביש מישורי בנסיעה ארוכה, אבל במשולב, קשה לי להאמין.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה אתה לוחץ באופן בריא מאוד על הגז. אצלי ההילוכים מתחלפים על 2000סל"ד במישור (ההילוך השני לרוב על 1500 סל"ד), על 40 אני על שלישי ו-60 כבר על רבעי. אני נוסע לרוב בין 1500~2000סל"ד.

 

לא אני בד"כ ממש ממש לא לוחץ. אולי הגזמתי קצת עם ה 35-40, בלי ללחוץ באופן לא רגיל זה בד"כ משהו כמו 30 קמ"ש. לצערי אין לי מד סל"ד (אחד הדברים הכי מוזרים, רכב כזה בלי מד סל"ד, סיפרתי על זה כבר את כל הבדיחות שהיו לי ואין לי משהו חדש :lol:) אז אני לא יודע את הערכים של ההחלפות אבל אני בטוח שזה לא גבוה. באימפלה שומעים את המנוע טוב מאוד בזמן מאמץ ובד"כ בנסיעה רגועה אני בקושי שומע אותו ככה שזה לא משהו חריג. כמובן שבעיקרון אם אני מגיע ל 65-70 ונשאר שם קצת זמן אז אני חושב שהרביעי כבר ייכנס אבל אני בטוח שההחלפות ארוכות מאוד ביחס למשפחתומטיות רגילות. ודרך אגב שאלתי עוד אנשים שאני מכיר עם אימפלות (או כאלה שהיו להם בעבר) וכולם אמרו לי שההחלפות הן ככה ארוכות וזה נורמלי לחלוטין. לדעתי זה גם מסתדר טוב ביחס לגודל המנוע ולמשקל הרכב, ז"א זה רכב ששוקל 1.5 טון שזה לא הרבה יותר מרכב "מנהלים" ממוצע (נניח 100-150 ק"ג יותר? לא ממש נורא) עם מנוע 2000-2400 ואם רכב "רגיל" מחליף ראשון-שני ב 20 קמ"ש בערך, אז הגיוני שעם מנוע 3400 ההחלפה תהיה באזור ה 30 קמ"ש. קצת מפתיע אותי שהיוקון מחליף הילוכים כזה מוקדם, אם על 60 אתה כבר ברביעי כזה מוקדם אז נשאר לך מרווח לא כזה גדול למהירות מקסימלית, לא? על מנוע 5700 דווקא הייתי חושב שההחלפות יהיו אפילו יותר ארוכות. אולי באמת הוא מתוכנן ככה ליותר חיסכון בדלק אצלך, לפי מה שאני מבין ההחלפות הארוכות רק מגבירות את צריכת הדלק.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4849 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...