Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה למי שמבין באלפא GT 3.2 VS 159 3.2


fliksm
שימו לב! השרשור הזה בן 4867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לשניהם יש את אותה רמת אמינות?

בעיות שצריך לדעת עליהם או מחלות באחד מהדגמים הנ"ל?

מה אתם הייתם בוחרים

יש פה סוג של דילמה, למרות שהג'י טי היא 2 דלתות והאחרת 4 דלתות

יש הבדלים משמעותיים מבחינת העליות אחזקה?

טיפולים?

על מה כדאי ללכת

בבקשה רק מי שמבין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שלא קניתי בסוף (למרות שכמעט קניתי, פעמיים... 159), עשיתי "מחקר" בנושא.

 

השורה התחתונה: 159.

 

למה? ה-GT בנוייה על פלטפורמה ישנה יותר של אלפא מקורה בתחילת שנות ה-2000 ב-147, בסה"כ פחות אמינה (בצורה מובהקת) מה-159. (שאלתי גם חברים בעלי GT וגם במוסך המרכזי). ה-159 תוכננה ונבנתה ב-2006, פלטפורמה הרבה יותר מתקדמת ודווקא אמינה. מבחינה דינאמית ה-159 שבנידון מקבלת ציונים טובים מאוד (דיברתי עם אנשים שממש נהגו).

 

אגב, הסלאספיד ב-159 מתקדם מזה שב-GT (למרות שב-159 שבנידון יש או תיבה אוטומטית יפנית ומוצלחת או גיר ידני שיהיה בעיניי לפחות הבחירה העדיפה). הנהיגה בידני באלפא נעימה (מניסיון ב-147, 159, מיטו, ג'וליטה - דווקא על ה-GT לא נהגתי) ואני משווה לסובארו WRX 2006.

 

באופן אישי, גם סביבת הנהג ב-159 אהבתי יותר. הדבר היחיד שמ א ו ד אהבתי ב-GT, הם המושבים, אוי המושבים... מדהימים לדעתי, גם בלוק וגם בישיבה. אבל כחבילה ה-159 עולה עליה.

 

אם יש לך עוד שאלות ספציפיות יותר - שאל, סביר להניח שתהיה לי תשובה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע צמא. הערכה כ-7 ק"מ לליטר.

 

ביטוח ואחזקה כללית, אלפא לא זולה, ראיתי כמה קבלות על תיקונים (אחת שחשבתי לקנות מאוטודיל עברה תאונה והייתה קבלה על התיקון). חלקים לא זולים - בסה"כ זה מה שתקבל מכל המכוניות בקטגוריה (ב.מ.וו, אודי, מרצדס). מדובר במכונית מודרנית שעולה בין 250,000 ל-300,000 כחדשה. התיקונים - בהתאם (בגלל זה גם הייתי נותן עדיפות ל-159).

 

אני חושב (נא לא לתפוס אותי במילה) שעלות טיפולים שוטפים (כל 30K) כ-1,000 עד 2,000 ש"ח (שאלתי במרכזי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק 159 ו147 אמנם לא עם המנועים שאתה מחפש אבל לגבי היתר אוכל להגיב.

ה147 למקרה שלא ידעת דומה מאוד לGT.

מבחינת אמינות באופן כללי רכב יהיה אמין כתלות באיכות האחזקה שלו, זה נכון לכל רכב. אצא מנקודת הנחה שהרכבים בהם אתה מתעניין קיבלו אחזקה טובה. אם לא, חפש לך אחת שתוחזקה כמו שצריך אחרת תאכל מרורים.

הן ה147 והן ה159 שאצלי מפגינות אמינות גבוהה מאוד, ה147 בת 9.5 עם 140000 ק"מ ולא התקלקל בה שום רכיב מהותי עד היום (טפו טפו טפו).

ב159 עשיתי 75000 ק"מ וגם שם לא היה שום קלקול מהותי.

עלויות טיפולים, כמו שכתבו, בין 1000-2000 ש"ח במרכזי שעובד לפי הספר. תוכל למצוא מוסכים שיגבו פחות וגם לא יחליפו את כל הרכיבים/ישתמשו ברכיבים בעלי איכות נמוכה יותר והמחיר פר טיפול גם יהיה זול יותר.

דעתי האישית, וזה הוכיח את עצמו עם ה147, בטווח הארוך זה יוצא יותר זול.

האיכות הכללי של ה159 גבוהה יותר מזו של ה147, הרכב מוצק יותר, אין קרקושים למיניהם גם אחרי 75000 ק"מ על כבישי מע"צ ובדגם שלי שהוא מוקשח מהרגילות (TI).

ה159 תתן לך לדעתי חבילה יותר מאוזנת בין נוחות לספורטיביות.

אבסולוטית היא הרבה יותר יציבה מהGT אבל פחות מתקשרת ממנה בדגם הרגיל (בTI רמת התקשורת עם הנהג משמעותית יותר גבוהה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נעים להגיד אבל שורשי הריצפה של ה GT כמו גם ה 156, כמו גם ה 147, פיאט בראבו, לנצ'יה דלתא ואולי עוד משהו ששכחתי, מגיעים עד לפיאט טיפו ( למי שזוכר ). ה 159 כבר יושבת על פלטפורמה של GM ששימשה את אופל, סאאב וכנראה כל מיני אמריקאיות. העובדה שה 156 מתנהגת נהדר למשל, מוכיחה שכיול נכון חשוב לעיתים מהפלטפורמה של האוטו. אגב, נדמה לי שגם הברקטה הפנטסטית של פיאט, יושבת על ריצפת טיפו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכתב עד עכשיו אז לדעתי ההבהרה נדרשת - אתה מודע לכך שלמרות הדמיון/זהות בתצורה ובנפח, V6 3.2 אין שום קשר בין המנוע ב 159 למנוע ב GT?

בGT זהו מנוע אלפא קלאסי ששורשיו מגיעים עד ל GTV6 משנות ה 80. מנוע עם המון אופי ואמינות שאמורה להיות מצויינת.

ב 159 זהו מנוע שנלקח מGM ועבר התאמות ועדכונים לפני התקנתו באלפא.

 

מי שמעוניין באמינות והאיכות העדיפות של ה 159 ועדיין רוצה 2 דלתות ומראה יותר ספורטיבי ראוי שיבחן את הבררה.

למרות שלדעתי האישית ה 159 יפה ממנה.

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה.

היה לי GT ועכשיו 159.

הGT יותר חדה, מהנה , בעלת מושבים ולוק מדהים.

159 אוחזת יותר, איכות החומרים מעולה, נוחה אולי הרכב הטוב בקטגוריה

 

לסיכום ה159 שלי למכירה אני חוזר לGT.

הGT היא אלפא אמיתית ה159 עבר רכב גרמני עם פחות נשמה של אלפא

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...