Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאיי לנטרה - שסתומים דופקים בדקה ראשונה של ההנעה


vogivog
שימו לב! השרשור הזה בן 4854 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב שנת 2004 אוטומט. השמן מנוע הוא 10/40 חצי סינטטי של המוסך המרכזי והרכב מטופל רק שם. לאחר כדקה שהרכב מונע הכל מיסתדר והרכב שקט לחלוטין. האם זוהי בעייה של שמן מנוע? זוהי תופעה שנימשכת המון זמן וחוץ מזה הכל בסדר והרכב נוסע חלק. יכול להיות אולי בעיה של משאבת שמן שלא נותנת תפוקה מלאה אלא רק לאחר שהיא קצת מתחממת? אשמח לתגובות...

תודה. :)

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרכב שנת 2004 אוטומט. השמן מנוע הוא 10/40 חצי סינטטי של המוסך המרכזי והרכב מטופל רק שם. לאחר כדקה שהרכב מונע הכל מיסתדר והרכב שקט לחלוטין. האם זוהי בעייה של שמן מנוע? זוהי תופעה שנימשכת המון זמן וחוץ מזה הכל בסדר והרכב נוסע חלק. יכול להיות אולי בעיה של משאבת שמן שלא נותנת תפוקה מלאה אלא רק לאחר שהיא קצת מתחממת? אשמח לתגובות...

תודה. :)

 

 

גם אצלי הייתה אותה תופעה, החלפת שמן בשמן איכותי 10/40 יכולה לפתור את הרעשים לזמן מוגבל מאוד.

ברוב ה-א/לנטרות התופעה מוכרת ואינה אמורה לגרום לבעיה.

סובארו אימפרזה 1999 1.6 אוטו' + קיה סול 2011 1.6. אוטו'. :wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שנת 2004 אוטומט. השמן מנוע הוא 10/40 חצי סינטטי של המוסך המרכזי והרכב מטופל רק שם. לאחר כדקה שהרכב מונע הכל מיסתדר והרכב שקט לחלוטין. האם זוהי בעייה של שמן מנוע? זוהי תופעה שנימשכת המון זמן וחוץ מזה הכל בסדר והרכב נוסע חלק. יכול להיות אולי בעיה של משאבת שמן שלא נותנת תפוקה מלאה אלא רק לאחר שהיא קצת מתחממת? אשמח לתגובות...

תודה. :)

 

בטוח שלא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דקה של רעש זה הרבה זמן. עבודת מנוע לאורך זמן גורמת לשחיקה של החלקים הנעים במנוע,בדרך כלל תופעה זו נגרמת כאשר הלחץ השיורי לא מחזיק מומלץ להחליף פילטר שמן לבדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לחץ שיורי במעגל השימון, אך כוונתו של יוסי ברורה, מסנן ללא שסתום מונע ריקון עלול לגרום לתופעה אך שהייתה מתרחשת לכמה שניות בודדות ולכן הפתרון לא ממש מתאים אם כי לא בלתי סביר לגמרי.

 

לגבי המסנן, הרכב טופל במוסך המרכזי, רוב הסיכויים שמורכב ברכב מסנן מקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שזה רעש שסתומים ולא בוכנות. יש סיכוי שבוכנות קרות יעשו רעש דומה ואחרי חימום קל כדקה כמו שאתה אומר הן מקבלות צורה נכונה ומשתתקות. בכל מקרה זה לא מעיד על תקלה.

ואגב לחץ שמן על מנוע קר הוא תמיד יותר גבוה כי השמן סמיך יותר. יותר נכון לומר שהשמן לא עובר בחרירים של המרימים כשהוא קר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה! גם שמן קר יעבור בכל מעברי השימון של המנוע אחרת יתרחשו כשלים מידיים. זה הרי התפקיד של השמן ולכן גם משתמשים בשמן רב דרגתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתח את פקק מילוי השמן ובדוק אם קיימת בוצה במנוע, אם כן אז מצאת את הבעיה, הבוצה סתמה חלקית את הרשת של משאבת השמן באגן ולוקח זמן למשאבה לייצר לחץ ויתכן והוא נמוך כאשר המנוע קר, לאחר שהמנוע מתחמם השמן מצליח לעבור בקלות יותר דרך הסתימה חלקית ברשת.

 

יש לחבר שעון לחצי שמן, להתניע וכשיש רעש לבדוק מהו לחץ השמן באותו הרגע, אם הלחץ שמן לא יוציב בסל"ד מסויים קבוע, אז כניראה שיש משיכת אוויר למערכת השימון, המשיכת אוויר יכולה להיות בצינור יניקה שעליו מורכב הרשת סינון של המשאבת שמן שנימצא באגן השמן.

 

בצינור של הרשת סינון קיים אטם, יכול להיות והוא ניקרע ומשם משיכת אוויר, תקלה זו נדירה מאוד.

 

יש לבדוק לחצי שמן, ואף לפרק אגן שמן לניקוי רשת הסינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי ba. כיצד אני מבצע ניקוי לרשת הסינון של המשאבה לאחר שהורדתי את אגן השמן?

 

הרשת של המשאבה מורכבת ע"י 2 ברגים, בניהם קיים האטם שעליו דיברתי, הצטייד בנייר להכנת אטמים מראש.

 

הצטייד באטם לאגן השמן, או אם ברכבך לא קיים אטם אלא סיליקון, אז רכוש סיליקון איכותי גרמני מחירו כ50-70ש"ח שופרפרת.

 

פרק את הברגים שמחזיקים את הרשת, ברגע שהרשת מפורקת, תרסס ספרי קארב', או מסיר שומנים קר(סנט מוריץ), שטוף היטב במים והמתן עד שיהיה יבש לחלטין!.

 

עם הנייר להכנת אטמים, תסמן לפי האטם הישן ותגזור, על האטם שיצרת תמרח סיליקון בשכבה סופר דקה, תלחץ את הסיליקון ממש חזק כדי שהשכבה תהיה דקה מאוד, המתן שהסיליקון יתייבש לחלוטין על האטם ולאחר מכן תצמיד אותו למקומו.

 

סגור את הברגים שמחזיקים את הרשת בזהירות שלא ישברו.

 

את האגן שמן סוגרים בעדינות, בהצלבה ובמספר שלבים, אם צריך למרוח סיליקון אז תסיר את הישן ותמרח חדש ולא יותר מידי אלא שכבה אחידה, המתן מספר דקות לפני ההרכבה כדי שהסיליקון יתייבש מעט.

 

את הברגים של אגן השמן סוגרים ב 9-10NM (אם אין ידית מומנט אז בעזרת ידית T בעדינות)

 

דאג שההברזה של הברגים באגן השמן תהיה נקיה מסיליקון, כי אם יש בתוך ההברזה סיליקון, אז הבורג לא יסגר עד הסוף ויגזר, ואף תסדק ההברזה ויתחילו נזילות.

 

בבית אם אין לך בוקים אל תבצע את העבודה הזו(בטיחות קודמת לכל), גם עם בוקים זה קצת קשה, לכן על ליפט הרבה יותר קל ומהיר.

 

לפני תחילת העבודה, נקה את איזור אגן השמן עם בד יבש, לאחר מכן נקז את השמן לכלי נקי כדי שהשמן ישמר נקי שתחזיר אותו למנוע בגמר העבודה.

 

ממליץ לך לנקז את השמן במשך של כשעה לפחות כדי שלא ינטף עליך שמן כשתהה מתחת לרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשת של המשאבה מורכבת ע"י 2 ברגים, בניהם קיים האטם שעליו דיברתי, הצטייד בנייר להכנת אטמים מראש.

 

הצטייד באטם לאגן השמן, או אם ברכבך לא קיים אטם אלא סיליקון, אז רכוש סיליקון איכותי גרמני מחירו כ50-70ש"ח שופרפרת.

 

פרק את הברגים שמחזיקים את הרשת, ברגע שהרשת מפורקת, תרסס ספרי קארב', או מסיר שומנים קר(סנט מוריץ), שטוף היטב במים והמתן עד שיהיה יבש לחלטין!.

 

עם הנייר להכנת אטמים, תסמן לפי האטם הישן ותגזור, על האטם שיצרת תמרח סיליקון בשכבה סופר דקה, תלחץ את הסיליקון ממש חזק כדי שהשכבה תהיה דקה מאוד, המתן שהסיליקון יתייבש לחלוטין על האטם ולאחר מכן תצמיד אותו למקומו.

 

סגור את הברגים שמחזיקים את הרשת בזהירות שלא ישברו.

 

את האגן שמן סוגרים בעדינות, אם צריך למרוח סיליקון אז תסיר את הישן ותמרח חדש ולא יותר מידי אלא שכבה אחידה, המתן מספר דקות לפני ההרכבה כדי שהסיליקון יתייבש מעט.

 

את הברגים של אגן השמן סוגרים ב 9-10NM (אם אין ידית מומנט אז בעזרת ידית T בעדינות)

 

דאג שההברזה של הברגים באגן השמן תהיה נקיה מסיליקון, כי אם יש בתוך ההברזה סיליקון, אז הבורג לא יסגר עד הסוף ויגזר, ואף תסדק ההברזה ויתחילו נזילות.

 

בבית אם אין לך בוקים אל תבצע את העבודה הזו, גם עם בוקים זה קצת קשה, לכן על ליפט הרבה יותר קל ומהיר.

אכן הסבר מפורט וברור, אתה גדול!

תודה רבה ידידי... :)

:)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4854 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...