Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק - GTI 2010.


ranll
שימו לב! השרשור הזה בן 4932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה הצריכת דלק שלי השתפרה פלאים!

 

אני לא יודע מה הגורם האחראי, האם זה הדלק (אני מתכוון לחזור לאותה התחנה מעכשיו ולמלא באותה המשאבה, תמיד!), האם זה מזג האויר הקר שבא עלינו לטובה או 8K שהרכב עבר בדיוק היום והוא מתחיל "להפתח"?!

 

הממוצע הכולל שלי היה בסביבות ה7.6-8 ולאחרונה הוא מתחיל לעלות ל10 והיד עוד נטויה, אני בודק גם פר נסיעה ומקבל

13-14.5. (אני מדבר על נסיעה קצרה [כשהמנוע עוד קר הוא צורך יותר דלק] של 10 ק"מ משולבת עם עיר וכביש מהיר) ככה שהממוצע שלי הכללי כל הזמן עולה.

 

אני ממש לא נוסע כמו סבתא אבל גם לא full throttle, באופן כללי עוקף את התנועה באלגנטיות, סל"ד בדרך כלל עד אזור ה2500 RPM. (עם עליות מדי פעם מעבר בעקיפות זריזות ומהירות שיוט בין 110-140.)

 

הנהיגה המנהלתית הרגילה שלי כמו שעשיתי גם לפני כחודש כשעוד היה פה חם.

 

היום נסעתי אחרי פריוס של קרוב משפחה, שנינו איפסנו את הצריכת דלק באותו הזמן בדיוק והתחלנו נסיעה קצרה מראשון לנס ציונה, האצתי כאשר הוא האיץ ולצערי גם בלמתי יותר מהרגיל בגללו (כמה ברייקס צריך לפני פנייה?!) למרות השמירת מרחק כדי למנוע בלימות. (הוא בבלימה מאבד פחות אנרגיה)

ויצא לנו לעמוד פעמיים ברמזור ארוכות כשהרכב שלו פשוט סוגר את המנוע.

הרכב שלי עשה 14.3 ושלו 20~ ק"מ לליטר,

קצת קפצתי מעל הפופיק כשחשבתי שאולי איכשהוא אני נותן לו בראש.

(מה שכן נראה לי שבעליות לירושליים אני נותן לו בראש בגלל שימוש מוגבר שלו בגז ובברייקס - אז המנוע שלו גם לא ייכבה את עצמו)

 

בקיצור, המסקנה שלי היא שרכב ספורטיבי הוא לא בהכרח שתיין דלק גדול יותר מרכבים "רגילים" ואפילו להיפך, תלוי נהג. הממוצע שלי בC4 1.6 היה 8.2 ק"מ לליטר, באותו פרופיל הנסיעה בGTI נראה שאני מקבל תצרוכת ממוצעת של מעל 10 ק"מ לליטר.

 

נהג שאוהב להתקדם קצת מהר יותר מהתנועה כנראה שכדאי לו לקנות גם רכב עם מנוע בהתאם אחרת הוא ישלם זאת בעקיפין בעצבים, רעש וצריכת דלק מוגברת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני בחיים לא ראיתי צריכה כזו - 1:11 היה המקסימום, וגם זה פלאי. זה לא מפתיע, בכל אופן, מנועי טורבו מתקדמים כמו אלו (ושלך חדש יותר) מאוד יעילים, אבל אין כאן ניסים - תן גז ותראה את הצריכה יורדת ל1:4-1:5. סביר להניח שמתנ"א תעצור את החגיגה לפני שיגמר המיכל.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

=( רק אני מתאמץ מתאמץ מתאמץ ולא מגיע לצריכה של 1:11 אפילו מחוץ לעיר בהונדה שלי בנסיעה מנהלתית רגועה?

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה שרכב ספורטיבי הוא לא בהכרח שתיין גדול -נכונה.

 

מצד שני, מה זאת אומרת לא עובר 2500 סל"ד ? אם זו לא נסיעה כמו סבתא אז מה כן ?

 

אני לאורך סטטיסטיקה של כ30 תדלוקים (אולי כבר יותר), עומד על 1:9.5 משולב ואצלי המחט מבלה קרוב יותר לקו האדום מאשר ל2500 סל"ד.... :)

 

לא ממש חסכוני, אבל צריכת דלק שלא זרה לבעלי 1.6 רגילות משפחתיות.

 

נ.ב. הצריכה שלי היא מדידה אמיתית -איפוס מונה ק"מ, תדלוק, רישום בפנקס וחוזר חלילה. בסופו של דבר פעם בחודש זה עובר לגליון אקסל. אני לא מסתמך על מחשב הרכב.

לפי התיאורים שלך אתה מסתמך על המחשב וכדי לוודא שהמחשב מדוייק ולדעת צריכה אמיתית, עליך למדוד כמוני.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה לנכון לשאול האם הצלבת מידע בין המחקר המקיף (והמקצועי - יישר כוח!) שאתה מבצע לבין נתונים ממחשב הרכב?

 

אגב, לבת-הזוג שלי יש גולף מהדור האחרון מנוע 1.6 גיר DSG 7 (מדהים וגאוני בפני עצמו) - והממוצע שלנו הוא 1:15 משולב בנסיעה רגילה ו 1:22 מהיר במהירות קבועה של 120. נתונים מחושבים רק ממחשב הרכב.

 

סימון.

המסקנה שרכב ספורטיבי הוא לא בהכרח שתיין גדול -נכונה.

 

מצד שני, מה זאת אומרת לא עובר 2500 סל"ד ? אם זו לא נסיעה כמו סבתא אז מה כן ?

 

אני לאורך סטטיסטיקה של כ30 תדלוקים (אולי כבר יותר), עומד על 1:9.5 משולב ואצלי המחט מבלה קרוב יותר לקו האדום מאשר ל2500 סל"ד.... :)

 

לא ממש חסכוני, אבל צריכת דלק שלא זרה לבעלי 1.6 רגילות משפחתיות.

 

נ.ב. הצריכה שלי היא מדידה אמיתית -איפוס מונה ק"מ, תדלוק, רישום בפנקס וחוזר חלילה. בסופו של דבר פעם בחודש זה עובר לגליון אקסל. אני לא מסתמך על מחשב הרכב.

לפי התיאורים שלך אתה מסתמך על המחשב וכדי לוודא שהמחשב מדוייק ולדעת צריכה אמיתית, עליך למדוד כמוני.

SPL - 143.6DB

"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תן גז ותראה את הצריכה יורדת ל1:4-1:5. סביר להניח שמתנ"א תעצור את החגיגה לפני שיגמר המיכל.

 

אין לי מה להוסיף חוץ מ- :lol:

 

נ.ב. הצריכה שלי היא מדידה אמיתית -איפוס מונה ק"מ, תדלוק, רישום בפנקס וחוזר חלילה. בסופו של דבר פעם בחודש זה עובר לגליון אקסל. אני לא מסתמך על מחשב הרכב.

 

OMG. ואתה מדבר על זקנים? אפילו אמא שלי (בת 60) הפסיקה מזמן למלא פנקס כדי לעקוב אחרי צריכת הדלק.

 

 

אגב, לבת-הזוג שלי יש גולף מהדור האחרון מנוע 1.6 גיר DSG 7 (מדהים וגאוני בפני עצמו) - והממוצע שלנו הוא 1:15 משולב בנסיעה רגילה ו 1:22 מהיר במהירות קבועה של 120. נתונים מחושבים רק ממחשב הרכב.

סימון.

 

ב- 160 שלי, הכי טוב שראיתי היה 1:20.8 בכביש המהיר. ב- 100 קמ"ש 3 אנשים + מזגן בכביש החוף בישורת 1:20.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה להוסיף חוץ מ- :lol:

 

 

ב- 160 שלי, הכי טוב שראיתי היה 1:20.8 בכביש המהיר. ב- 100 קמ"ש 3 אנשים + מזגן בכביש החוף בישורת 1:20.

 

אתה מתכוון ל - 1600 אני מניח?

 

אייל, מחכה לתגובה לעניין המתאם בין נתוני המחשב לנתונים בפועל

SPL - 143.6DB

"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה כמו סבתא בזמן ההרצה, S3 עשתה 16:1 - ומדובר במנוע זהה לזה של ה-GTI, עד כמה שידוע לי, לפחות בשנת דגם 2008.

בנסיעה מנהלתית מחוץ לעיר במהירות מקובלת בישראל, 12:1.

 

יש השפעה עצומה למהירות בה נוהגים -

לדוגמא, M3 בנסיעה כמו סבתא לאורך ק"מ רבים במהירות 90 קמ"ש, צורכת 1:11.5.

במהירות 130 זה כבר יורד ל-1:9. ומדובר כאן על כבישים ישרים לחלוטין, ללא עצירות, תאוצות וכ"ו.

מראה עד כמה התנגדות האוויר משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסקנה שרכב ספורטיבי הוא לא בהכרח שתיין גדול -נכונה.

 

מצד שני, מה זאת אומרת לא עובר 2500 סל"ד ? אם זו לא נסיעה כמו סבתא אז מה כן ?

 

אני לאורך סטטיסטיקה של כ30 תדלוקים (אולי כבר יותר), עומד על 1:9.5 משולב ואצלי המחט מבלה קרוב יותר לקו האדום מאשר ל2500 סל"ד.... :)

 

לא ממש חסכוני, אבל צריכת דלק שלא זרה לבעלי 1.6 רגילות משפחתיות.

 

נ.ב. הצריכה שלי היא מדידה אמיתית -איפוס מונה ק"מ, תדלוק, רישום בפנקס וחוזר חלילה. בסופו של דבר פעם בחודש זה עובר לגליון אקסל. אני לא מסתמך על מחשב הרכב.

לפי התיאורים שלך אתה מסתמך על המחשב וכדי לוודא שהמחשב מדוייק ולדעת צריכה אמיתית, עליך למדוד כמוני.

 

אייל, הפעם דווקא אני לא מסכים איתך, לדעתי המחשב דלק יותר מדויק מהאקסלים שלך.

גם אני חשבתי כמוך פעם, בC4 שהייתה לי בדקתי את המחשב מול הדוחות דלקן (אתה מקבל דו"ח מפורט שכולל בתוכו את הצריכה הממוצעת של רכבך) והוא היה spot-on אחד לאחד.

בחנתי גם את הGTI לאורך תקופה ושוב הייתי spot-on. (ככה שהמחשב אצלי מדויק)

 

אני לא מבין מה הטיעון שלך נגד המחשב? יש לך סטייה אצלך בין החישובים לבין המחשב?

 

שים לב בדיוק למה שכתבתי, "בדרך כלל לא עובר את ה2500 סל"ד", אני לא יודע מול אילו סבתות אתה לוחץ אבל עד 2500 סל"ד אני במהירות התנועה ואפילו יותר מהיר.

השיוט שלי הוא בין 110-140 ולעיתים עלייה גם מעבר כשמתאפשר.

אין לי מה לפרפר בכל רמזור או לתת גז עמוק בתנועה רק כדי לבלום, בכל זאת הנסיעה מתוכננת.

כשאני נדרש לעקיפה מימין אז היא בדרך כלל מתבצעת בשלבים, רבע גז, חצי גז, גז מלא כתלות ברצון של הנהג התקוע בשמאלי למנוע ממני לעקוף אותו פתאום.

 

אני אתפלא אם המחט שלך באמת מבלה קרוב יותר לקו האדום מאשר ל2500 סל"ד אלא אם אתה מחזיק הילוכים גבוה בטווח הסל"ד ו/או מדביק את הדוושה עד הסוף על כל עקיפה. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעה כמו סבתא בזמן ההרצה, S3 עשתה 16:1 - ומדובר במנוע זהה לזה של ה-GTI, עד כמה שידוע לי, לפחות בשנת דגם 2008.

בנסיעה מנהלתית מחוץ לעיר במהירות מקובלת בישראל, 12:1.

 

יש השפעה עצומה למהירות בה נוהגים -

לדוגמא, M3 בנסיעה כמו סבתא לאורך ק"מ רבים במהירות 90 קמ"ש, צורכת 1:11.5.

במהירות 130 זה כבר יורד ל-1:9. ומדובר כאן על כבישים ישרים לחלוטין, ללא עצירות, תאוצות וכ"ו.

מראה עד כמה התנגדות האוויר משמעותית.

 

עומר,

 

בS3 זה בלוק מנוע שונה דווקא כמו של הGTI דור קודם.

הS3 תודלקה ב95 או ב98?

זכור לך אם זה היה בחורף או בקיץ?

מדוד ע"י המחשב דרך או אקסלים? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צודק. במקרה האופטימלי המחשב יהיה זהה לאקסלים.

אין יותר מדוייק מהאקסלים.

אני ממלא תמיד באותה תחנה ובאותה משאבה עד שהיא קופצת.

יודע בדיוק כמה נכנס וכמה נסעתי עד אותו רגע.

מאפס וחוזר חלילה. וכמובן לא זורק נתונים לאוויר לפני שתידלקתי כמות ניכרת של תדלוקים כדי למנוע שגיאה סטטיסטית.

 

בקשר לסל"ד.... אני לא חושב שניסית , בעצם לא ניסית כי אין לך ידני,

אבל אפשר לגרד את ה200 בהילוך רביעי. (ככה שמעתי כמובן... אני תמיד נוסע כחוק:) )

מצד שני אפשר לנסוע 90 קמ"ש בהילוך שישי... אין בעיה עם זה.

השאלה מה האיזון של כל אחד. אתה DSG אז אתה תלוי גם ברצונות של הגיר...

 

אה, ועוד משהו: צריכת הדלק ב95 וב98 זהה. (טיפל'ה יותר טובה ב95 אבל בצורה זניחה).

 

אין לי מה להוסיף חוץ מ- :lol:

 

 

 

OMG. ואתה מדבר על זקנים? אפילו אמא שלי (בת 60) הפסיקה מזמן למלא פנקס כדי לעקוב אחרי צריכת הדלק.

 

 

 

 

.

 

העקיצה שלך מיותרת.

אני לא אשם שלא אכפת לך ממש כמה הרכב שלך צורך. (אתה גם מחליף רכב כל שנתיים ברכב חדש אז גם לא ממש אכפת לך מתקלות שעלולות להתהוות.)

דווקא מעקב לא מתאים לאנשים מבוגרים בדרך כלל זה לא מעניין אותם. הם פשוט נכנסים לתחנת דלק כשנדלקת הנורה ואפילו לא יוצאים מהרכב .

 

אגב, הקטע הזה סייע לי בעבר לעלות על תקלה באחד הרכבים הקודמים. פתאום ראיתי צריכת דלק גבוהה משמעותית בלי שינוי אופי הנסיעה או התחנה, מה שהוביל אותי לבעיה במערכת ההצתה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה להוסיף חוץ מ- :lol:

 

 

 

OMG. ואתה מדבר על זקנים? אפילו אמא שלי (בת 60) הפסיקה מזמן למלא פנקס כדי לעקוב אחרי צריכת הדלק.

 

 

 

 

ב- 160 שלי, הכי טוב שראיתי היה 1:20.8 בכביש המהיר. ב- 100 קמ"ש 3 אנשים + מזגן בכביש החוף בישורת 1:20.

 

צריכה מדהימה, יש מצב שאתה יכול לתת לפריוס שיעור בצריכת דלק בנהיגה מחוץ לעיר.

 

יש מצב שמי שנוסע בעיקר נסיעות ארוכות בין עירוניות יהיה יותר חסכוני ומהיר בגולף 122/160 מאשר בפריוס?

הגולף 122 היא לפחות לדעתי מתחרה ישירה בפריוס מבחינת מחיר, גודל, בטיחות וכו'...

צריך להציע לאחד העיתוני רכב בארץ שיעשו את הבדיקה הזאת בשבילנו. :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומר,

 

בS3 זה בלוק מנוע שונה דווקא כמו של הGTI דור קודם.

הS3 תודלקה ב95 או ב98?

זכור לך אם זה היה בחורף או בקיץ?

מדוד ע"י המחשב דרך או אקסלים? :smile:

 

98.

חודש מאי-יוני.

מדידה "אמיתית": מילוי מיכל, נסיעת X ק"מ, מילוי מיכל. הנתונים היו כמעט זהים לאלו של מחשב הדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...