Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[גולף דור 4] מתלבט בין מנועים 1.4 \ 1.6 \ 2.0


broshm
שימו לב! השרשור הזה בן 4932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני עומד בפני רכישת גולף דור 4, ידנית, טווח השנים שלי הוא 99-01 ומבחינת מנועים יש לי כמה אפשרויות כרגע:

1400

1600

2000

הנתון הכי חשוב מבחינתי הוא צריכת הדלק אך יש עוד פרמטר והוא אמינות, כמה המנוע "מוצלח".

 

קצת רקע: אני הולך לרכוש רכב שישרת אותי לאורך כל התואר הראשון, הרכב יסע בדר"כ בכביש מהיר וק"מ ספורים בעיר. כסטודנט אתם מבינים שאין לי יותר מדי כסף להשקיע בו ולכן אני צריך את המנוע הכי חסכוני מבחינת דלק וכמובן הכי אמין מבחינת תקלות. חשוב לציין כי הביצועים כלל לא חשובים לי.

 

לדילמה:

1400 - מן הסתם שזה המנוע שהכי מתאים לדרישות שלי אבל כמעט בלתי אפשרי למצוא גולף 1400 במצב טוב.

1600 - המנוע ה"סטנדרטי" ביותר של גולף, ממה שהבנתי שעדיף להתרחק מגרסת ה-16V מהשנתונים שלי.

2000 - אני לא יודע כלום על המנוע הזה כי אף פעם לא התעניינתי בו. הסיבה היחידה שאני בכלל פוזל לכיוונו היא העובדה ששמתי לב שההבדל בצריכת הדלק שלו לבין ה-1600 היא לא רצינית בכלל.

  • זה נכון שאין הבדל משמעותי בצריכת הדלק בין גרסת ה-1600 וגרסת ה-2 ליטר?
  • איך ה-2 ליטר מבחינת אמינות?

כמובן שאשמח לשמוע את דעתכם לגבי כל המנועים ועל ההבדל בין 1600 ל-2000 בפרט.

 

תודה רבה.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא יודע אם זה איזשהו קנה מידה, אבל ההורים שלי היו הבעלים של גולף כזו עם מנוע 2 ליטר במשך 3 שנים, הרכב עבר פחות מ 40K ק"מ בתקופה הזו ונכנס למוסך פעם בשנה לטיפול וזהו.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתרחק מגולף בשנים האלה. הרכב הוא צרה אחת גדולה.

בעיות גיר, חלונות נופלים, כפתורים דוהים ומתקלפים בקיצור ממש לא.

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתרחק מגולף בשנים האלה. הרכב הוא צרה אחת גדולה.

בעיות גיר, חלונות נופלים, כפתורים דוהים ומתקלפים בקיצור ממש לא.

 

נראה לי שאתה האדם הראשון שאמר לי את זה.

 

בעיות גיר? ועוד בידני?

חלונות נופלים - הבעיה נפתרה.

לפנים הרכב יש באמת שכבה שאמורה לעשות את הפלסטיקים יותר נעימים אבל עם השנים זה מתקלף ונראה רע. כל מה שצריך לעשות זה רק לקלף את זה עד הסוף. לא סיפור גדול.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתרחק מגולף בשנים האלה. הרכב הוא צרה אחת גדולה.

בעיות גיר, חלונות נופלים, כפתורים דוהים ומתקלפים בקיצור ממש לא.

 

הוא מחפש ידנית!

 

לפותח השרשור - את ה1.4 אני לא מכיר. ה1.6 בשילוב הגיר האוטמטי די עצל, לא ניסיתי אחת ידנית.

בסך הכל אין הרבה הבדל בין ה1.6 וה2.0, הן בצריכת הדלק והן במחירון, אני מציע לך לא למקד את החיפוש ולנסות למצוא אחת כמה שיותר שמורה (וזה לא יהיה קל - אני חיפשתי את שלי חצי שנה).

נ.ב1 ביטוח הגולף די יקר - תברר לפני הרכישה כדי שלא יהיו הפתעות אחרי.

נ.ב2 אני מציע לך לא להתפשר על הקומפורטליין אלא ללכת על הג'נריישן (מה שמגביל אותך רק לשנת 01).

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מחפש ידנית!

 

לפותח השרשור - את ה1.4 אני לא מכיר. ה1.6 בשילוב הגיר האוטמטי די עצל, לא ניסיתי אחת ידנית.

בסך הכל אין הרבה הבדל בין ה1.6 וה2.0, הן בצריכת הדלק והן במחירון, אני מציע לך לא למקד את החיפוש ולנסות למצוא אחת כמה שיותר שמורה (וזה לא יהיה קל - אני חיפשתי את שלי חצי שנה).

נ.ב1 ביטוח הגולף די יקר - תברר לפני הרכישה כדי שלא יהיו הפתעות אחרי.

נ.ב2 אני מציע לך לא להתפשר על הקומפורטליין אלא ללכת על הג'נריישן (מה שמגביל אותך רק לשנת 01).

 

אני מאוד שמח לשמוע נכון הדבר על צריכת הדלק ושהיא לא משמעותית בין ה-2 ליטר וה-1600.

נ.ב1 תודה רבה, אבדוק את הנושא.

נ.ב2 אתה רציני? הבנתי שהסיכויי למצוא ג'נריישן אפסי, ואחרי שמצאת אותה לך תמצא אחת במצב טוב... ריאלי?

 

היתה בכלל גולף IV עם מנוע 1.4? :roll:

 

כן לחבר שלי יש אחת כזאת, יתרון גדול מאוד כי היא חסכונית ביותר.

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 2.0 או 1.8 יהיו הבחירות הנכונות ביותר.

 

כאשר ה-1.8 מעט נדיר יותר, אבל חזק יותר על הנייר ועם פוטנציאל שיפור.

ה-2.0 הוא אמין, מוכר ובעל אופי מצויין כי רוב הכוח מגיע בסל"ד נמוך מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתרחק מגולף בשנים האלה. הרכב הוא צרה אחת גדולה.

בעיות גיר, חלונות נופלים, כפתורים דוהים ומתקלפים בקיצור ממש לא.

ברשותי גולף מודל 2000. אני מאוד מרוצה מהאוטו. חלונות עדיין לא נפלו לי, למרות הקילומטרז' שמגרד כימעט את ה-200K הגיר האוטומטי עדיין חי. שום כפתורים עדיין לא התקלפו או דהו ובינתיים כל הגדג'טים עובדים (בקרת אקלים, סאן רוף וכד'). יאמר לזכותו של הגולף שלי, שאני מאוד מרוצה מיציבות כביש, אחיזה ומזגן מצויין, שלא לזכותו אני רק יכול לציין שהמתלים מאט נוקשים (כניראה בזכות צמיגים בחתך נמוך 17").

 

בקשר לגיר, כאשר מדובר על אוטומט, בעיקרון מדובר על גיר JATCO 01M בדגמי 4 הילוכים. לגירים האלו יכולות לצוץ כל מיני בעיות, החל מכאלה שקשורות להתחממות כי לא התקינו קולר בזמן, בעיטות במעבר הילוכים וכד'. הגיר הזה כאשר הוא מתפקד - הוא מצויין. מדובר על גיר מאוד חכם, עם נעילת ממיר מומנט, תזמון העברת הילוכים פשוט מעולים.

 

מנוע 1.6 8V הוא 1595סמ"ק, זה מנוע אמין, קצת חלש ורועש. מניסיון 10 שנים עם מנוע הזה על אוקטביה, אמינותו בינתיים מוחלטת. המנוע באוקטביה עשה 100K וקצת ק"מ, לא אוכל בכלל שמן ומים. כלומר בין טיפולים לא היה צורך להוסיף שום נוזל - פשוט מדהים.

 

אני ממליץ על גולף 1.6 עם מנוע 1595 סמ"ק 8V וגיר ידני. ידני הרבה יותר אמין בהרבה מונים מאוטומט וגם יותר חסכוני בדלק.

אני לא חושב שיהיה הבדל משמעותי לטובת 1.4 ידנית בצריכת דלק, מדובר על מנוע 75 סוסים חלש ולרוב תצתרך ללחוץ יותר כדי לנסוע באותה מהירות.

 

גולף רכב מצויין לטעמי.

 

היתה בכלל גולף IV עם מנוע 1.4? :roll:

באירופה יש אפילו אוקטביה עם המנוע הזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה גם היה 1.4 75hp

גולף 4 סתם אוטו,מוערך יתר על המידה יקר לאחזקה רק תדמית ללא כיסוי

מנוע 2.0 ידוע באכילת השמן שלו גם במנועים טובים וחדשים

1.6 ידני הוא המועדף

חפש לעצמך אוטו יפני אמין ושכח מהגולף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

נ.ב2 אתה רציני? הבנתי שהסיכויי למצוא ג'נריישן אפסי, ואחרי שמצאת אותה לך תמצא אחת במצב טוב... ריאלי?

 

 

כן, זה מאאאד קשה למצוא אחת, אבל אני לא התייאשתי והמשכתי לחפש (כי בתוספת מחיר פעוטה אתה מקבל הרבה יותר רכב) עד שמצאתי אחת יד ראשונה עם 83 אק"מ (לפני שנה).

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גולף 4 סתם אוטו

 

חפש לעצמך אוטו יפני אמין ושכח מהגולף

 

גולף 4 זה סתם אוטו, שלא כמו רכב יפני שזה לא סתם, זה האוטו. הרי אם זה יפני אז זה אמין (תזכירו לי בבקשה לאיזה רכב נתקעת דוושת התאוצה ונסתמים מנועים מבוצה), אלפות כמובן לא אמינות ומחלידות, צרפתיות גם לא אמינות וכד' (אולי שכחתי בדרך סטיגמא או שתיים). המכלולים הלא אמינים של גולף עוברים מעל חצי מיליון קילומטר במוניות. מה נישאר אחרי רכב יפני אחרי 200K ק"מ?

 

גולף לא מוערך יתר על המידה. פשוט בקטגורייה שלו בארץ אין לו יותר מידי מתחרים. יש אופל אסטרה שזה רכב יחסית לא נפוץ עם שם לא מי יודע מה (כניראה הזכות UMI), מגאן 5 דלתות. מה יש תוצרת יפן באותם שנים להציע מול גולף? מיצובישי קולט? "עונדה" הצ'בק?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע 2.0 או 1.8 יהיו הבחירות הנכונות ביותר.

 

כאשר ה-1.8 מעט נדיר יותר, אבל חזק יותר על הנייר ועם פוטנציאל שיפור.

ה-2.0 הוא אמין, מוכר ובעל אופי מצויין כי רוב הכוח מגיע בסל"ד נמוך מאוד.

 

תגובה מאוד מעניינת, כמה שאלות,

1. למה אתה חושב שהמנועים עם הקיבולת הגבוהה יותר יהיו הבחירות הנכונות יותר?

2. 1800: הם לא כולם עם Turbo? כי זאת מערכת שאני לא רוצה - גם בגלל הדלק וגם בגלל שזה עוד משהו שעלול להתקלקל.

3. 1800: פוטנציאל שיפור?

4. 1800: מנוע שלא שקלתי בכלל - אמינות? צריכת דלק? מחלות?

 

ברשותי גולף מודל 2000. אני מאוד מרוצה מהאוטו. חלונות עדיין לא נפלו לי, למרות הקילומטרז' שמגרד כימעט את ה-200K הגיר האוטומטי עדיין חי. שום כפתורים עדיין לא התקלפו או דהו ובינתיים כל הגדג'טים עובדים (בקרת אקלים, סאן רוף וכד'). יאמר לזכותו של הגולף שלי, שאני מאוד מרוצה מיציבות כביש, אחיזה ומזגן מצויין, שלא לזכותו אני רק יכול לציין שהמתלים מאט נוקשים (כניראה בזכות צמיגים בחתך נמוך 17").

 

בקשר לגיר, כאשר מדובר על אוטומט, בעיקרון מדובר על גיר JATCO 01M בדגמי 4 הילוכים. לגירים האלו יכולות לצוץ כל מיני בעיות, החל מכאלה שקשורות להתחממות כי לא התקינו קולר בזמן, בעיטות במעבר הילוכים וכד'. הגיר הזה כאשר הוא מתפקד - הוא מצויין. מדובר על גיר מאוד חכם, עם נעילת ממיר מומנט, תזמון העברת הילוכים פשוט מעולים.

 

מנוע 1.6 8V הוא 1595סמ"ק, זה מנוע אמין, קצת חלש ורועש. מניסיון 10 שנים עם מנוע הזה על אוקטביה, אמינותו בינתיים מוחלטת. המנוע באוקטביה עשה 100K ורצת ק"מ, לא אוכל בכלל שמן ומים. כלומר בין טיפולים לא היה צורך להוסיף שום נוזל - פשוט מדהים.

 

אני ממליץ על גולף 1.6 עם מנוע 1595 סמ"ק 8V וגיר ידני. ידני הרבה יותר אמין בהרבה מונים מאוטומט וגם יותר חסכוני בדלק.

אני לא חושב שיהיה הבדל משמעותי לטובת 1.4 ידנית בצריכת דלק, מדובר על מנוע 75 סוסים חלש ולרוב תצתרך ללחוץ יותר כדי לנסוע באותה מהירות.

 

גולף החלט רכב מצויין לטעמי.

תודה על התגובה המפורטת, מה לגבי גולף עם מנוע 2 ליטר? אשאל גם אחרת, למה אתה ממליץ על ה-1600 יותר מאשר על ה-2000?

Bimmer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4932 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...