Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי i30 - מתלבט בין 1600 ל-2000 סמ"ק


rafigordon
שימו לב! השרשור הזה בן 4964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברי הפורום,

אני מתלבט בין שני דגמים של i30 : של 1600 סמ"ק ושל 2000 סמ"ק.

אני מדבר על קניית רכב חדש מהסוכנות. (לא ליסינג)

הרכב מיועד לנסיעות יומיומיות בעליות של חיפה (מבית בירם, ליד דניה בחיפה, ליקנעם ובחזרה).

אני מתכוון להחזיק את הרכב לפחות 3 שנים.

 

למישהו כאם יש ניסיון עם i30 של 2000 סמ"ק? איך היא מבחינת צריכת דלק?

 

שני דברים נוספים: שמתי לב שהדגם של 2000 סמ"ק משקלו הוא 1300 ק"ג, והוא גבוה ב-50 ק"ג מהדגם של

1600 שמשקלו 1,250 ק"ג. אך מבחינת כ"ס, בדגם של 2000 סמ"ק יש סה"כ רק 21 כ"ס יותר : 143 כ"ס במקום 122 כ"ס.

 

ההבדל במחיר בין שני הדגמים הוא משמעותי: לגבי 1600 סמ"ק, המחיר הוא 116,500 ש"ח לדגם הפשוט בעוד

שלגבי 2000 סמ"ק , קיים רק הדגם המאובזר שמחירו 133,000 ש"ח

 

בנוסף רציתי לשאול: האם קיים הבדל משמעותי מבחינת איגרת רישוי ומבחינת ביטוח מקיף וחובה ? מישהו יודע אולי?

בברכת חג שמח,

רפי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת ביצועים ה-1.6 מספקת. החיסרון של הרכב זה גיר 4 מהירויות בלבד עם הילוך רביעי ארוך. יש מצבים שבהם צריך פשוט להסיט את הגיר ידנית להילוך שלישי (המבנה של הגיר מאוד נוח מהחינה הזאת, רק הסטה קלה ימינה וההילוך יורד) ואז אין צורך להתעקש עם הרכב בלחיצות על דוושת התאוצה.

מבחינת איבזור הדגם הבסיסי בהחלט מספק. בנוסף לאיבזור הסטנדרטי כולל מערכת עם כניסת USB, סאנרוף, פנסי ערפל ומחשב דרך. הדגמים הבכירים מוסיפים דיפון פנימי עשיר יותר, בקרת אקלים, חישוקים כלים וכדומה, לא משהו מהותי.

מבחינת צריכת דלק אני עם ה-1.6 הגעתי הרבה פעמים ל-11-12 ק"מ בנסיעות לא מאומצות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 1.6 נותן ביצועים יותר מסבירים. הרכב מהווה אופציה לא רעה בכלל. ברשותי דגם CW שהוא מעט כבד יותר מהדגם הרגיל ובכל אופן הרכב מרגיש זריז. צריכת דלק ממוצעת של 11-12 ק"מ לליטר כאשר מרבית הנסיעות בעיר.

למיטב הבנתי כפי שהעיד חבר שנסע תקופה ממושכת ב 2 ליטר הרכב זריז יותר ומפואר יותר אולם לדעתו לא שווה את ההפרש הכספי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש להתחשב בעובדה שהנסיעות יהיו בחיפה והעניין סובייקטיבי לגמרי.

בשבילי מנוע 1.6 לא מספיק בחיפה כי יש עליות שמנוע 1.6 יעלה אותן, ואולי גם באותה מהירות כמו מנוע 2 ליטר אבל הוא יתאמץ הרבה יותר.

ה 2 ליטר אם אני לא טועה כבר בקבוצת רישוי 3 לעומת קבוצה 2 של ה 1.6. צריכת הדלק כנראה תהיה גם גבוהה יותר.

 

הכל שאלה של מה סגנון הנהיגה שלך ומה הדרישות של ממנוע בפרט ומהרכב בכלל

 

אני נוסע עם קסארה 2 ליטר בחיפה ולא מצטער לשנייה שלא קניתי 1.6, ההפרש שווה את זה מבחינתי.

תבצע נסיעת מבחן (אני לא חושב שיש בסוכנות 2 ליטר) ותראה אם ה 1.6 מספיק לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע גדול תמיד עדיף אם אתה רוצה להתפנק ולקבל חווית נהיגה. אם אתה רוצה לחסוך בהוצאות, אגרות ודלק אז כמובן מנוע קטן.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים על העליות של חיפה כאילו מדובר במינימום הרי האלפים. :-P

לי יש מנוע 1.2 ליטר מוגדש שמפיק 86 סוסונים שעולה בלי בעיה או מאמץ יתר את העליות הללו מדי יום - פרויד, הירידה של נשר, דרך הים, בלפור ועוד,

ועוד בהילוך שלישי אפילו כשהסל"ד לא גבוה כ"כ, לכן אין סיבה שמשפחתית כמו I30 "אפילו" עם 120 כ"ס לא תצליח במשימה.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו כבר לא בשנות ה90 שבהן רכב עם מנוע 1200 לא היה מתקרב לחיפה מראש.

נסעתי עם סוזוקי ספלאש עם מנוע 1200 + מזגן ו3 נוסעים סה"כ והוא עלה את זה ללא שום בעיה ואפילו אם זה קצת מאמץ זה לא נורא, לא התקרבתי למנתק או משהו בסגנון.

עם הi20 שלי וה1.6 מן הסתם לא הייתי צריך להתאמץ בכלל והרכב נסע בצורה שקטה.

לדעתי הדגם של ה2.0 סתם יהיה יקר יותר מבחינת דלק והוצאות כלליות, אין שום סיבה לרכוש אותו.

 

אגב, חשבת על לרכוש דגם ידני?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכוונה ציינתי שזה עניין סובייקטיבי

אז די כבר עם הדוגמאות על הפיאט 127 וה F16 שעולים את פרויד בחצי מצערת פתוחה או ברוורס עם גמל דו דבשתי על הגג.

 

מבחינתי מנוע 1.6 בחיפה זה לא מספיק בשביל אופי הנסיעה שלי ובתור אחד שגר בחיפה ועולה הרבה את פרויד אני לא מעוניין שהרכב שלי יתאמץ רוב הזמן. לאחרים 1.6 יהיה מהיר מדי

 

אני שוב חוזר על ההצעה של לבצע נסיעת מבחן ולבדוק אם ה1.6 מספיק ולקחת בחשבון עלויות יותר גבוהות בדלק ורישוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

הייתה ברשותי I30 מנוע 1.6 במשך כחודש ולאחר יותר מ 4K אני יכול בוודאות לומר.

אין שום צורך מבחינת הספק ו\או עליות לקנות את הדגם ה"נפוח" יותר, יש כח זמין ובמידה ואתה מרגיש שחסר לך

(לא קרה הרבה, ולאו דווקא בעליות..) תמיד תוכל להוריד הילוך בהסטה קלילה של הבורר.

בנוסף, הוא די מאובזר ובכל החדשים מ 2010, יש גם סאנרוף כסטנדרט .

לדעתי , ה1.6 מספיק חזק לכל עלייה שייתקל בה בארץ.

 

סע לשלום.

הפשרה של היום היא הנורמה של מחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ה I30 זה רכב שממש אין צורך לרכוש את הגרסה המחוזקת שלו.

ה 1.6 ממש זריז ויחסית חסכוני. לא תרגיש כמעט הבדל בינו לבין המנוע 2.0.

בהצלחהה

Kia Sportage Premium 2023

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...