Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיות לגבי החיישן MAF- סיאט לאון


אביתר א.
שימו לב! השרשור הזה בן 4950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן אנשים

כמו שרובכם כבר יודעים יש לי שריטה על כל דבר קטן שאני מרגיש, הרכב המדובר הוא סיאט לאון טורבו 2005.

והפעם החלטתי שאני בודק למה לעזאזל לא חשוב איך אני נוסע ברכב, לחיצות בלי לחיצות עם מזגן בלי מזגן, צריכת הדלק אצלי היא די זוועתית ב-44 ליטר דלק אני עושה בערך 430 ק"מ שהרב מחוץ לעיר. ביום יום בנסיעות בעיר אני עושה 320 ק"מ בערך לאותה כמות של דלק.

לא שכמות הדלק המתבזבזת מפריעה לי ממש, רק שניראה לי שהרכב אוכל יותר ממה שהוא צריך.

 

בקיצור הגעתי לחיישן ה-MAF החלטתי לבדוק אותו בעקבות זה שבשנה האחרונה נכנסתי 4 פעמים למצב בטוח ורק ניקוי וכיול של המצערת עזרו ופתרו את הבעיה עד הפעם הבאה אז פירקתי אותו לראות אם החיישן מלוכלך שמנוני או לא יודע מה..

החיישן נראה בסדר וללא לכלוך אך מתמונות שהשוואתי ברשת חסר אצלי מאין נגד שיושב על הצד של החיישן.

 

אני מתכוון שפירקתי את 2 ברגי הכוכב המחומש הזה עם החור באמצע ושלפתי את החלק של החיישן עצמו, ולא לא נפל לי כלום בזמן שפירקתי, עשיתי את זה בזהירות רבה ושמתי לב.

 

אני מצרף תמונה להמחשה

מעניין למה אצלי אין אותו אולי יש קשר לצריכת הדלק?

הבדיקה הבאה שלי תהיה על החיישן למבדה.

סורי יצאה לי הודעה קצת ארוכה, תודה לסבלניים :)

t429.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1:10 במשולב זו צריכת דלק טובה מאוד למנוע הזה, אני לא מבין מה הבעיה.

 

הכי טוב שהגעתי עם המנוע הזה (סטנדרט) הוא בנסיעה לדרום משהו כמו 1:13

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל אתה מתמקד בצריכת דלק.. זה פחות הבעיה שלי.

יותר מעניין אותי הקטע עם החיישן כמות אויר

מקריאה בפורומים בחו"ל יש חיישנים שבאים עם דיודה ויש כאלה בלי דיודה

אבל מה שכן על כולם יש דיאגרמה מצויירת ומקום לדיודה.

את זה אני מנסה להבין.

 

אגב האם אפשר לנקות את החיישן עם אלכוהול או איזה שהוא סוג של תרסיס לניקוי חיישנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנקה אותו עם 90-93% אלכוהל,שפוך בקבוק קטן לתוך שקית נילון הקטנות עם כול החישן עצמו ושקשק טוב.

ותעשה לוג לMAF עצמו ותראה את הכמות קריאה שלו.

תעשה לוג לבלוק תיקון יחס דלק שהמחשב עצמו עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

קודם כל אם פתחת אותו אז קלקלת אותו

לא בכדי ברגי הסגירה של החיישן הם כוכב שלא מיועד לפתיחה ולפרוק מהגוף ,

במפעל שבו מייצרים את הרכיב מודדים את הביצועים שלו תוך כדי הסגירה של החיישן

לדיוק אופטימלי ,כאשר אתה בעצמך פותח אותו אתה לא יכול לסגור אותו בחזרה באותה

רמת דיוק ולכן הביצועים שלו יפגמו מעתה והלאה .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא שרשור אחד של אנשים שניקו את המאפ ודיווחו על שיפור ולא על דירדור במצבו..

אבל טוב לדעת את הסוגייה שעכשיו העלת.

אגב מוכרים רק את החלק של החיישן לבד בלי הגוף שלו אז ככה שזה די סותר את מה שאתה טוען.

טוב אם ככה אז כבר עדיף לעשות לו נקיון ןלראות מה יהיה :) ונזמין אחד חדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי כמה וכמה פעמים להחליף חישן ועוד עם בית מאפ שהוא לא הגיע איתו ובגודל שונה,לא היה שום קריאה לפי לוגים על ירידה בתפוקה שלו.

יש שם גומיות של האטימה, וברגע שזה סגור חזק לא היה בריחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אם הוא מלוכלך אז אולי פתיחה וניקוי שלו יכולים לעזור אבל אותו אחד שנפתח

כבר לא יחזור להיות מדוייק .

שים לב כשאתה מכניס את החיישן למקומו בתוך הבית ולא מחזק את הברגים

אז יש לו "משחק" של כמה עשיריות ימינה ושמאלה שבהם הוא יכול להסגר

וכעת אם אתה רוצה לבדוק את מה שאני אומר תניע את הרכב ותראה את הערכים

של זרימת האויר בואג קום ,תזיז את החיישן ימינה ושמאלה על החופש שלו ותראה

איך קריאת זרימת האויר משתנה ,ואם זה נכון אז איך באמת סוגרים אותו ,אפילו הידוק

של הברגים במומנט שונה משנה את הקריאה ,אתה יכול לבדוק את זה .

 

מבחינת בוש החיישן הזה לא אמור להיפתח ולכן גם לא מסופק החיישן לבד .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BIG Y גם אני חושב ככה.

אך למוסך רון יש את הידע הנרחב שלו שאני נוטה להאמין שיש הגיון בדבריו של רון

אממה, יש תחום של סטייה שהמאפ נמצא בו גם במצב ניוטרל וגם במצב נסיעה, אז אני לא רואה בעיה לכוון אותו בתחום שהוא אמור להיות.

 

אני יעשה לוגים בהזדמנות הראשונה שתהיה לי :)

 

אגב רון קבל אתר שמוכר את החיישן בנפרד, ואם אני לא טועה החלק של בוש.

http://www.expressauto24.com/epages/AutorepuestosExpress.sf/sec_oCVk1uaBn6/?ObjectPath=/Shops/AutorepuestosExpress/Products/0280218063

 

בשביל לראות את התמונה של החלק יש שטח ריק שצריך ללחוץ עליו הוא מתחת לכותרת של הפירוט החיישן (לאיזה רכבים הוא מתאים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לפעמים תופעה שאנשים חורטים את הMAF ומוצאים ממנו את הרשת שיש בבית הMAF,שזה דבר שיכול להשפיע על הקריאות של החישן.

ואת היעילות של החישן צריך לבדוק בעומס עם הוא מזיף בכמות הקריאה שלו למטה.

ברור שיש הגיון במה שרון אומר ובמיוחד עם הנסיון שלו שאיי אפשר להתחרות,רק שאישית יצא לי להתעסק הרבה בקטע הזה.

ורק שתדע שהיה לי חישן MAF שעבר 5 ניקוים במהלך 4וחצי שנים עד שהחלפתי אותו בחדש ולא כי הוא התקלקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחרוט את הMAF אני לא מתכוון :)

אני אבדוק אותו בעומס בקרוב לאחר שאני אנקה אותו

אגב אחרי ניקוי של החיישן מה משתפר לנו? תערובת הדלק והגדישה?

 

מה המספר בלוק של תיקון יחס דלק, ושל הMAF?

למרות שלא בעיה לראות את זה בVAG-COM פשוט זה לעבור על כל הערוצים עד שאני אמצא אותו :)

 

רון ברשותך, יש לך מושג מה תפקידה של הדיודה על החיישן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

החיישן הזה הוא חיישן טמפ אויר והוא ימצא במערכות של בוש שבהם אין

חיישן MAP כגון במנועי הבנזין הרגילים למיניהם

במנועים גודשים כגון שלך ובדיזלים קיים גם חיישן MAP כדי לנטר את הגדישה

ואז חיישן טמפ האויר עובר לתוך חיישן ה MAP .

עדיין בבסיס היצור של חיישן ה MAF תהיה הכנה לחיישן טמפ אויר כמו במקרה שלך

אבל הוא לא הותקן כי ה MAF הזה נשלח לעבוד במערכת עם MAP .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך לחפש את הבלוק תיקון דלק לתווך ארוך שהמחשב מתקן,ולא יחס אוויר דלק און לין.

עם אני לא טועה זה מופיע בבלוק 32.

ושם אפשר לראות עם המחשב מזריק יותר דלק אוו מוריד בסיכום הכללי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מקובל לבדוק את מד זרימת האויר בבדיקת עומס עם פתיחת מצערת מלאה

כשהסלד עולה לשבריר שניה עד למנתק ולראות מה הערך הגבוה ביותר שהוא

הגיע אליו .

הנתון המתקבל הוא ב G/S (גרם/למהלך בוכנה) הנתון צריך להיות כ 80 אחוז מהספק המנוע

למשל במנוע שלך מדגם AUQ בעל הספק של 180 כס צריך להפיק ערך מרבי של כ 140-145 G/S .

 

בוואג קום זה בקבוצה 002 חלון מס 4 .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4950 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...