Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבטים קשות בין MPV לטויוטה פריוויה בשנתונים נמוכים


zukyifat
שימו לב! השרשור הזה בן 4971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לנו 5 ילדים, וכבר מזמן שכחנו מה זה פרייוט, כיום יש לנו רנו קנגו 2000, שהוספנו לה ספסל מאחור (לא חוקי אבל עם חגורות, ומבוטח בביטוח חובה), אנחנו מחפשים משהו יותר חוקי, וההתלבטות כרגע היא בין טויטה פריוויה (שנת 95-97), שכל מי שיש לו אחת כזאת גומר עליה את ההלל (יענו מבסוט עד הגג), וטוען שכמעט ואין צורך בתיקונים, והרכב נכנס למוסך מטיפול לטיפול בלבד. אבל המוסכניק שלנו (ואנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות), טוען שקשה למצוא לה חלפים כי כבר הפסיקו לייבא אותה.

מצד שני יש את ה MPV (בשנתונים 95-99) שאמרו עליה שהיא חזקה, אמינה וכו'

בשני הרכבים אנחנו נקנה (בעז"ה) רק עם מערכת גפ"מ, מערכת גז שמנטרלת את יוקר זלילת הדלק (אלא אם כן יש דברים שאני לא יודעת עליהם, משיטוטים באינטרנט קראתי דברים טובים על המערכת)

ויש עוד רעיון שכבר זנחנו, סיטרואן ג'מפי, שנתון 03

בקיצור אנחנו מחפשים רכב אמין, שלא נכנס למוסך כל שני וחמישי, ובכניסתו למוסך לא יכלה את כל חסכונותינו, חסכוני בדלק, לא יקר מידי בקניה, רכב חזק שסוחב בעליות, שומר על הערך (טוב טוב, אני יודעת שאין חיה כזאת, אבל משהו שמתקרב...)

תודה מראש לכל המתייחסים!:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון של ג'מפי בכך שהוא יהיה יותר חדש וצריכת הסולר שלו תהיה משמעותית יותר נמוכה מהשתיים האחרות .

אגב, אני עברתי מקנגו לג'מפי לפני קצת פחות משנה ומרוצה מאוד מג'מפי.

מה שבסופו של הדבר הכי חשוב, זה מצב הרכב, אופן הטיפול בו בשנים הקודמות (והרבות) .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה MPV יש לו מנוע 3000 וצריכת הדלק שלו היא 1 ל 5 ובהתקנת מערכת גפ"מ 1 ל 4

הטויוטה פריוויה מגיע עם מנוע יותר קטן בנפח של 2500 ולגבי צריכת הדלק אין לי נתונים עליו

לי יש הונדה שאטל ואני מרוצה מאוד מהרכב. נפח המנוע הוא 2300 וצריכת הדלק של הרכב יחסית חסכונית. בנסיעה עם 7 מבוגרים הרכב צורך 1 ל 8.5 ובגפ"מ הצריכה היא 1 ל6.5 בערך (אני חדש עם גפ"מ כך שאין לי נתוני צריכה מדוייקים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתלבטות בגזרת המיניוואן לאורך כל השנים הפגישה תמיד את שני המתמודדים- פריוויה מול MPV, ראש בראש.

:wink:

 

מהיכרות עם שני הרכבים, בסיכום הכללי הפריוויה מנצחת!

היא מרווחת יותר, בנויה טוב יותר, הנדסת האנוש שלה מצויינת (דגש על הפריוויה בעלת קונפיגורציה של 2 כסאות נפרדים בשורה השניה וספסל בשורה שלישית) והרכב אמין מאוד.

לחסרונה של הפריוויה אפשר לציין תא נוסעים אפרורי מאוד, פלסטיקת מזגנים שבירה.

 

ל-MPV יש יתרון בכל הקשור לעידון- המושבים נעימים יותר(אם כי לא בהכרח נוחים יותר) , האווירה בתא הנוסעים נעימה יותר.

מנוע המאזדה מרגיש חזק יותר ממנוע המאזדה אבל בסופו של יום שאר הנתונים מתאזנים.

בכל שאר הפרמטרים, הטויוטה מנצחת.

 

את שני הרכבים קשה למצוא במצב שמור אך זה עדיין אפשרי (באופן יחסי).

אפשר לקרוא כאן דברים נוספים.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה פריוויה היא מכונית מדהימה שהקדימה את זמנה, אם תמצאו יחידה במצב טוב אז לחטוף אותה ישר.

כל מה שתעשה בחיים, יהיה חסר חשיבות.

אך חשוב מאוד שתעשה אותו,

כי איש לא יעשה אותו מלבדך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון הזה קצת מזכיר לי את הילדים שבאים לפה ומחפשים רכב חסכוני, אמין ומהיר בתקציב של 5 אש"ח.

לא לגמרי מציאותי...

 

אתם מדברים על רכב ישן. נקודה. 97 - 95 זה לא חדש, לא ממש מודרני וזה גם לא יהיה אמין מדי.

עם כל שנה שתעבור, אתם תראו יותר ויותר ביקורים לא מתוכננים במוסך, בין אם תקנו יפנית או לא.

ברכב כ"כ ישן קשה גם לעקוב אחרי היסטוריית הטיפולים, לכן ברוב המקרים זה יהיה חתול בשק.

לבסוף, לרכבים האלה יש נטיה לאסוף הרבה קילומטרים לאורך השנים, וגם זה עושה את שלו.

 

לגבי הגפ"מ - חוששני שעברנו את השלב שבו זה היה זול או חסכוני. לא הייתי בונה על זה.

תסמכו על הממשלה שתמציא מיסים והיטלים לכל מה שחוסך כסף לאזרח, והחסכון שתשיגו

ע"י שימוש בדלק אלטרנטיבי יצא מהכיס שלכם בדרכים אחרות - אגרת רישוי, ביטוח וכו'.

 

על איזה תקציב מדובר בכלל? נראה לי שהאופציה הכי טובה שלכם היא מיניוואן בסגנון של קיה קרניבל

שיצא מאיזה ליסינג או חברת השכרה. זה יתן לכן את הסיכוי הכי טוב לקנות רכב עם היסטוריה מתועדת

שביקר אולי לא במוסכים הכי טובים, אבל עשה זאת באופן סדיר יחסית. גם ג'מפי מעודפי ליסינג (תעשיה

אווירית למשל) יכול להיות אופציה לא רעה, אבל בשביל זה חשוב להבין קודם על איזה סכום מדובר +/-.

 

באופן אישי, אם הייתי במצב דומה והתקציב שלי היה מוגבל, הייתי מחפש דרכים לגייס עוד כסף, אולי לקחת

הלוואה, ולהתקדם לרכב מודרני ובטיחותי יותר. עם 5 ילדים, כל כרית אוויר וכל מערכת בטיחות נוספת שוות

את משקלן בזהב.

 

בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובכן התקציב יכול להגיע עד 40 אש"ח, בפעם האחרונה כשקנינו את הקנגו, שילמנו 60 אש"ח וכיום היא שווה בערך 10 אם לא פחות, אז קיווינו למצוא רכב שיוכל לשמש אותנו לפחות 4-5 שנים וגם אם הערך שלו יורד, לא נפסיד מזה כ"כ הרבה.. ולכן כשראינו פריוויה 96 עם גפ"מ ב- 35 אש"ח חשבנו שזו יכולה להיות מציאה, אבל באמת השנתון מלחיץ.

אשמח לשמוע על האפשרות הנוספת שהוצעה כאן, לקנות ג'מפי מתעשייה אווירית או משהו כזה, אצלנו בישוב הג'מפי מנצח בגדול, לכל משפחה שניה יש כאן ג'מפי, וכולם אמרו שהוא נורא יקר בטיפולים.

ד"א אמרו לנו לא להתקרב לקיה קרניבל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב גדול או מיוחד תמיד יהיה יקר בטיפולים, אלה כללי המשחק.

אתם יודעים כמה עולה טיפול תקופתי למשאית, או צמיג לאוטובוס?

 

לגבי הג'מפי - לחברת לובינסקי, היבואנית של פז'ו וסיטרואן, יש חברת בת בשם "פריים ליס"

שנותנת שירותי ליסינג תפעולי לכל מיני ארגונים וחברות, ביניהן התעשייה האווירית. החבר'ה

בתעשייה הם שמרנים למדי (אולי בשל העובדה שרובם מעל גיל 50) והם מאד אוהבים את

הג'מפי והברלינגו שלהם, המשמשים כבר שנים כרכב תפעולי לתנועה בתוך המתחם. כאשר

הם מחליפים את הסיטרואנים שלהם בסיטרואנים חדשים, המכוניות הישנות אמורות לעבור

לידי לובינסקי טרייד, המחלקה של היבואן שעוסקת במכירת רכב מיד שניה. אני מניח ששם

תוכלו למצוא אקזמפלרים שמורים יחסית שטופלו כראוי ונמכרים במחיר סביר.

 

הסתייגות קטנה: פעם אחרונה שביקרתי בתע"א הייתה בדצמבר 2006, אז יכול להיות

שדברים השתנו מאז, אבל אני בספק. כאמור, תחלופת הסיטרואנים אצלהם זה מסורת

של שנים.

 

באופן כללי, בתקציב הזה הייתי מתחיל מבדיקה בטרייד-אינים של קרסו (סניק או אולי

ניסאן גדולה כלשהי) ושל לובינסקי (ברלינגו/פרטנר עם 5 או 7 מושבים או ג'מפי).

יש לי אישית נסיון טוב איתם, וגם היו עליהם כמה המלצות בפורום בעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...