Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן סקודה לא מקרר מספיק- הוספת מאוורר חיצוני


omri_t
שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המדובר בפאביה 2005 1.4 אוט'

 

המיזוג ברכב עובד בסדר, לאור שהוחלף פילטר המזגן.

אך עם זאת, שמתי לב שביום חם במיוחד, כאשר הרכב לא נוסע בכביש פתוח אלא עומד או נוסע בעיר-

המיזוג מקרר פחות טוב וחם לי!

 

שמתי לב שברכב אין מאוורר קידמי על הרדיאטור החיצוני של המזגן, כפי שנהוג לראות במרבית הרכבים.

האם הוספת מאוורר קידמי שידחוף רוח על הרדיאטור החיצוני של המזגן ישפר את הקירור ברכב?

ברמה שזה אכן יורגש?

 

בחזית הרכב, בין הפגוש הקידמי לרדיאטורים- יש הרבה מקום. והרדיאטור עצמו גם די גדול פיזית.

איזה מאוורר כדאי להתקין?

על מה חשוב להקפיד בהתקנה?

והיכן ניתן להשיג מאוורר שכזה? הערכת עלות?

 

חיבור חשמלי ע"י ממסר לפולס מהמדחס כך שבעת הפעלת המדחס ידלק גם המאוורר- זה יעשה את העבודה?

 

אשמח לעצתכם.

 

copy.pngfavicon.icotrans.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבך קיימים שני מאווררים אחד בעל קוטר גדול ואחד יותר קטן המותקן רק ברכבים אשר בהם קיימת מערכת מיזוג אוויר.

 

המעבה ברכבך מותקן לפני הרדיאטור (תלוי איך מסתכלים) והמאוורר הקטן למעשה מקרר את המעבה וגם את הרדיאטור.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

 

ברכב שלי ישנו רק מאוורר אחד ,חשמלי, בגודל של 4\3 מהרדיאטור.

יושב בין המנוע לרדיאטור ומושך אוויר.

 

 

האם חסר משהו?

יתכן וזה תלוי דגם?

 

מנסיונך, האם שווה להתקין מאוורר נוסף?

 

תודה-רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

 

ברכב שלי ישנו רק מאוורר אחד ,חשמלי, בגודל של 4\3 מהרדיאטור.

יושב בין המנוע לרדיאטור ומושך אוויר.

 

 

האם חסר משהו?

יתכן וזה תלוי דגם?

 

מנסיונך, האם שווה להתקין מאוורר נוסף?

 

תודה-רבה!

אם אין מאוורר נוסף ניתן להרכיב מאוורר שניקרא ספל הוא קטן וצר וניתן להרכיב אותו לרוב המכוניות .גש לחשמלאי לשאול .דבר נוסף זה שלפעמים יש מכוניות שהמאוורר של המנוע בעל 2 מהירויות .גש לחשמלאי רכב ותתיעץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן,ונטה שדוחפת אויר לרדיאטור מזגן תעזור ואפילו תקצר את זמן פעולת הונטה הראשית.(הונטה הראשית ניכנסת לעבודה כשלחץ הגז עולה כשהוא מיתחמם,הונטה שתוסיף (וכמו שאמרתה ניכנסת לעבודה עים הפעלת המזגן)תעקב את עלית הלחץ,ותחסוך זמן עבודה של הראשית).ונטה ספאל תתאים ,כמובן שדרך מימסר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן.

 

ברכב שלי ישנו רק מאוורר אחד ,חשמלי, בגודל של 4\3 מהרדיאטור.

יושב בין המנוע לרדיאטור ומושך אוויר.

 

 

האם חסר משהו?

יתכן וזה תלוי דגם?

 

מנסיונך, האם שווה להתקין מאוורר נוסף?

 

תודה-רבה!

האם ניסית או ניסו לנקות לשטוף מבחוץ את הרשת של המעבה. מניסיון כאשר הרשת של המעבה מתמלאת לכלוך אבק בוץ עלים זרימת האויר ויעילות המעבה יורדת. לדעתי שווה לנסות קודם שטיפה של רשת המעבה.

רצוי מאוד שאם החלטת לבצע שטיפה לרשת של המעבה אל תעשה את זה כאשר הרכב מונע או הסוויץ פתוח וכמובן שהשטיפה לא תגיע למנוע ולחלקי החשמל של הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכוי שיש רכב מאוורר אחד, אלא אם הוא עבר תאונה או ארוע מוזר שהוא. עברתי שני רכבים כאלה (האחד 02 והשני 06) ובשניהם היו 2 מאווררים.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומרי, מוזר מאוד מה שאתה אומר מכיוון שכול הפאביות שאני מכיר הם בעלות שני מאווררים.

האם רכב הוא ייבוא אישי ? האם מערכת המיזוג מקורית (למרות שאני בטוח שכן, אבל לך תדע...).

נסה לארגן צילום של תא המנוע לכיוון הרדיאטור.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאתי שוב לבדוק.

ואכן לא טעיתי, מאוורר אחד חשמלי שיושב בין המנוע לרדיאטור - וזהו.

 

 

האוטו ביבוא סדיר, שנת 2005 אוטומטי, מזגן מקורי כמובן.

כאמור פאביה 1.4 אוטומטית הדגם הקצר - "האצ'בק"

לרכב אין היסטוריה של תאונות ע"פ המוסך והבעלים הקודמים.

קשה לי להאמין שהיה מעורב בתאונה- נרכש לפני כמה שנים מזוג מאוד מבוגר עם פחות מ 15K ק"מ והיסטוריית טיפולים במרכזי.

 

תושבת המאוורר הפנימית מקורית, שלמה, לא חסר שם כלום.

כל האזור נראה מקורי לחלוטין ודי דנדש.

ככה שלא נראה לי שיש פה קומבינה כלשהי. אבל אין לדעת.... :)

בכל מקרה זה מאוד-מאוד מעניין מה שאתם אומרים. אבל אין לי דרך לבדוק זאת.

 

 

באופן כללי, האוטו לא מתחמם ושומר על חום תקין גם כשבחוץ לוהט.

 

 

מכל זה, אני מבין שהפתרון במקרה שלי הוא התקנת מאוורר ספאל בחזית, בין הפגוש לרדיאטורים.

 

 

 

 

 

תודה רבה חברים!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמרי, לפני שאתה הולך להוסיף מאוורר נוסף, ראשית גש לבדיקה כמות הגז-קרר שיש במערכת וכמובן בדיקת לחצים. במידה וחסר גז דאג שישלימו לך את הכמות החסרה. במידה והלחצים גבוהים, רק אז תוסיף עוד מאוורר (לא לפני שאתה מוודא שהמעבה חיצונית נקי והמאאוורר עובד בעוצמה תקינה). בצע בדיקה עם טרמומטר וראה מה הטמפ' שנמדדת בתריס מיזוג אויר כאשר הסירקולציה היא מתוך הרכב והמפוח הפנימי על 50% מעוצמתו (מהירות 2 מתוך 4).

 

היצרנים לעיתים מבצעים שינויים במערכות הקירור של הרכב (מספר מאווררים, ארכיטקטורה שונה וכד') וקורה לא פעם שהם חוזרים לארכיטקטורה קודמת לאחר ששנה אחת או שתיים ראו ש"אין הצלחה" לשיטה החדשה (קרי: אמינות בינונית או בעיות אחרות, כמו למשל יעילות מוטלת בספק).

 

עוד נקודה חשובה: בימים האחרונים שרר חום בלתי רגיל במיוחד במרכז הארץ. ככלל אבצע, כל מזגן יקרר טוב יותר בנסיעה - גם בגלל סיבובי מנוע גבוהים יותר שמסובבים את המדחס מהר יותר וגם בגלל ונטילציה טובה יותר של המעבה מזגן. לפני שאתה נכנס לאילתורים, כדאי שתבדוק האם מדובר במקרה "חד פעמי" לשבוע האחרון שהיה קטסטרופה או שמה התנהגות קבועה של הרכב במהלך התקופה האחרונה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עומרי, אכן הצדק איתך ולא בכול רמות הגימור (תוספות) הותקן מאוורר נוסף.

 

התקנת מאוורר נוסף היא משימה לא פשוטה מכיוון שישנם הרבה שיקולים בבחירה והתקנת מאוורר נוסף שעלולה במקרה שלך גם לפגוע ביעלות הקירור של הרדיאטור במידה והתקנת המאוורר הנוסף תחסום את נתיב יניקת האוויר של המאורר המקורי.

 

שיקולים (בשליפה)

 

1. יש לבחור מאוורר בעל ספיקת אוויר מתאימה.

2. צריכת זרם כמה שיותר נמוכה.

3. לבדוק מבחינה מכנית כיצד לבצע את ההתקנה.

4. בחירת חיווט חשמלי בעל שטח חתך מתאים לצריכת הזרם של המאוורר ומתאים להתקנה בתא המנוע.

5. חיבור המאוורר למערכת החשמל של הרכב בכדי שהמאוורר יכנס לעבודה עם הדלקת המזגן

(המאוורר המקורי מקבל פיקוד ממודל בקרת המאווררים הנקרא בשפה מקצועית J293).

6. הוספת פיוז בעל ערך מתאים.

7. רעש.

 

בעיקרון מבחינה חשמלית ניתן לבצע את ההתקנה אבל יש למצוא חשמלי מספיק מקצועי בשביל עבודה מסוג זה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נקיון הרדיאטורים לזרימת אוויר- המצב מצויין, ניתן לראות גם בעין.

אבל בכדי להיות בטוח אעשה שטיפה בלחץ.

 

לגבי לחצים במזגן, למרות שאני בספק גדול שישנה בעיה,

אגש לבדוק זאת אצל מזגניסט.

 

ועכשיו לנושא התקנת מאוורר נוסף-

1. איזו תפוקת אוויר אני צריך לחפש? כיצד אוכל לדעת אותה?

2. נראה לי שהכי נכון "להעתיק" את ההתקנה שישנה בסקודות אחרות.

וכאן אתם נכנסים לתמונה- אם למישהו יש צילום או שרטוט זה יעזור לי מאוד.

 

יתכן ועוד יותר פשוט לקנות מאוורר חיצוני עם התושבת מפירוק... מה דעתכם?

 

 

לגבי ההרכבה פיזית ונושא החשמל, אני מניח שאוכל להתגבר והם לא מהווים מכשול.

יש לי את הכלים והציוד לבנות מתאמים ואת הידע בנושא החשמל.

 

 

אשמח מאוד לעזרה בנושא ההתקנה, איזה אוורר לקנות והיכן למקמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול להעתיק את ההתקנה מרכבים שבהם קיים מאוורר נוסף מכיוון...ראה תמונה מצורפת.

 

הבנת ?

 

בנושא בחירת המאוורר והחיווט החשמלי אני חושב שאוכל לעזור לך אחרי שתבדוק האם קיים מקום פיזי להתקנה.

S19-0073.JPG

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התושבת אצלי שונה לחלוטין. היא מחזיקה רק מאוורר אחד ואין אפשרות לחבר אליה אחד נוסף.

בעיקרון אין לב בעיה לבנות מתאמים שיחזיקו מאוורר נוסף קטן לצידו של זה הקיים.

אבל האם עדיף באמת להרכיב מאוורר קטן מהצד הפנימי? ולא להתקין אחד גדול מכיוון חזית הרכב?

פשוט וקל בהרבה להתקין מאוורר בין הרדיאטור לחזית הרכב- יש שם המון מקום פנוי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ניסיתי ולכן אין לי תשובה לשאלתך.

אולי אפשר להתקין תושבת מפירוק של רכב שקיימים בו שני מאווררים.

שווה לבדוק את העניין עם רון.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...