Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת הזרקה? - פורד קונקט, דיזל, 2004


scdanny
שימו לב! השרשור הזה בן 5023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי פורד קונקט אשר במצב נורמלי נוסע בסדר גמור, אולם פעמיים נתקלתי בתופעה מוזרה ואשמח אם משהו נתקל / מכיר ובעיקר יודע מה לעשות:

במהלך ולאחר עליה קשה וממושכת או לפחות כך נראה, הרכב מתחיל פשוט לא לנסוע, לא משנה באיזה הילוך בטורים של מעל 2500 סל"ד, הטורים ממשיכים לעלות והאוטו לא מגיב בכלל. אם אני עוצר את הרכב ומתחיל נסיעה אז עד 2500 סל"ד הרכב מאיץ ואז מפסיק להאיץ למרות שהטורים כן עולים אפילו עד 4000 סל"ד, במידה ואני מחליף הילוך לשני ב- 2500 האוטו ממשיך להאיץ שוב עד אותו איזור סל"ד ושוב לא מגיב, שוב מעלה הילוך, שוב מאיץ ושוב עד אותו איזור סל"ד עד שמגיע לרביעי 2500 ולא מאיץ יותר (בשלב זה המהירות היא בערך 75 - 80 קמ"ש ולא זז יותר מעבר. יש לציין שהחום של הרכב בשלב זה הוא ממש טיפה יותר מרגיל, כלומר אין התחממות קיצונית או משהו דומה לזה, החום כל הזמן בסביבות החצי של השעון.

לאחר שזה קרה עצרתי קצת בצד במשך כמה דקות (ללא כיבוי מנוע) והמשכתי בנסיעה רק במישור והרכב לאט לאט החל לנסוע טוב יותר, לאחר חצי שעה נסיעה עצרתי למשך כמה שעות וכשנסעתי שוב הכל חזר להיות כרגיל והאוטו נוסע מצויין, גם ביום למחרת הכל בסדר, שמן ומים נבדקו והכל מלא (חסר מעט מאד שמן במדיד).

נראה כאילו בטורים נמוכים הרכב נוסע בסדר ובטורים גבוהים, לא.

דבר נוסף שאולי קשור ואולי לא, בשתי הפעמים שזה קרה, במהלך הנסיעה, במישור, הרכב כאילו רועד במהירות של 100+ בחמישי, דבר שבדרך כלל לא קורה.

אשמח אם משהו ידע לתת כיוון.

תודה

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם התיאור שלי מתאים להחלקת קלאצ'? רק במצבים מסויימים?

כמו כן הייתי במוסך היום והוא מצא שמשאבת הקלאצ' הפנימית (?) מעל לדוושה, מזיעה שמן,

האם קשור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב הילוך שלישי או רביעי עם הנדברקס מורם וזרוק קלאץ'.

המנוע נכבה מיד?

המנוע רעד לפני הכיבוי?

מגמגם ואז נכבה?

לא נכבה בכלל?

אחרי שתבדוק ותחזיר תשובה תדע אם הקלאץ' תקין או מחליק.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקלאץ נראה תקין, תן לבעל מקצוע שמתמחה בקונקט לבצע נסיעת מבחן.

מתי הוחלף פילטר אוויר לאחרונה?

פילטר סולר?

יוצא עשן שחור במאמץ?

נשמע שיש בעיה באחד החיישנים \אינגקטור.

מומלץ להתחבר למחשב ולסרוק תקלות ובכל מקרה לאפס אותו.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיהו המתמחה בקונקט? - מוסכי פורד נעמה טובים לצורך העניין? (אני מאיזור יוקנעם)

פילטירם הולחפו בטיפול אחרון לפני כחודשיים,

לא שמתי לב לעשן שחור במאמץ אבל לפעמים בהחלפת הילוך ראשון שני יוצא קצת עשן שחור,

שוב לגבי מחשב - מוסך מומלץ?

מה בנוגע למשאבת הקלאצ' שמזיעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי מוסך מתמחה תשאל את רפי לין.

נשמע כמו בעיה באינגקטורים או בחיישנים.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק אם המצמד מחליק כך:

ודא שלפניך דרך חופשיה מרכבים והולכי רגל.

הנע המנוע, הרם בלם יד טוב עד למעלה, שלב להילוך ראשון, העלה סבובי המנוע ונסה להתחיל ולנסוע.

אם המנוע כבה, אז המצמד תקין, אם הוא לא כבה וסבוביו עולים אז המצמד מחליק.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי,

עשיתי כפי שאמרת ומה שקרה זה שהרכב לא כבה אולם מצד שני הצליח לזוז מעט קדימה (כחצי מטר)

למרות שההנדברקס היה משוך טוב (ניסיתי פעמיים) תוך יצירת סימני גלגלים מרוחים על הכביש.

תוך כדי הנסיון ישנה מנורה כתומה שממוקמת בין מד הדלק לבין מד המהירות בחלק התחתון של הלוח שהבהבה במהלך הנסיון.

קלאצ'? ואם כן האם כיוון במצב זה יספיק או שצריך משהו אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהכיוון ברכבך לקלאץ' הוא אוטמטי, וצריך פשוט להחליף קלאץ'.

 

חבל על כל השאלות כי ע"פ הסימנים זה נראה כמו קלאץ'.

 

גש למוסך לאיבחון כמו שצריך.

 

בברכה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט בוודאות יש לך בעיה בקלאצ' - הוא גמור.

לגבי המשאבה - מחליפים אותה יחד עם הקלאצ' ונוזל בלמים.

עלות לקלאצ' תחליפי לקונקט של VALEO קצת יותר מ-1,000 ש''ח

משאבת מצמד בין אלף לאלף חמש מאות שקל, נדמה לי.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כל הבדיקות האלו מיותרות,

 

טורים עולים והרכב לא מאיץ = בעית קלאץ' כזו או אחרת.

 

גם אם המנוע כבה בבדיקות שהציעו כאן - זה לא אומר הרבה, כי בבדקות האלו המנוע פועל בסל"ד סרק או בסל"ד נמוך, ואתה לא נותן גז, או נותן ממש מעט.

וגם הטורבו לא תורם הרבה בתנאים האלו.

 

לכן המומנט (העומס) שמופעל על הקלאץ' נמוך למדי, ואתה לא מרגיש החלקה.

 

לעומת זאת, ב 2500 סל"ד עם הרבה גז המנוע מפתח מומנט מלא והעומס, שמופעל על הקלאץ' גדול בהרבה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5023 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...