Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע להתנהגות מצמד בתיבה רובוטית. - טויוטה יאריס


matanfr
שימו לב! השרשור הזה בן 5013 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

ברכבי טויוטה יאריס 2009 יש תיבה רובוטית. אני יודע שמבנה התיבה הרובוטית היא עם קלאץ' אלקטרוני (שמורכב בעצם מ2 דיסקיות וביניהן חיישנים שקובעים את ההצמדה שלהן והם מבוקרי מחשב).

קראתי בחו"ל על כמה קלאצ'ים של תיבות רובוטיות של טויוטה AURIS שקרסו ו/או החליקו בלחיצה עצבנית על דוושת הגז.אנשים טענו שלחצו על הגז, הסל"ד זינק ל4000 והרכב לא האיץ והם נאלצו לעצור בצד ולחכות שהקלאץ' יתקרר.

בנוסף, בעקבות הערה של מישהו בפורום בנוגע להחלפת קלאץ' בקורולה רובוטית וגם בנוגע לעדכון תוכנה ביאריס שמישהו עשה פה ודיווח שהרכב לא מתדרדר בעלייה, התעוררו בי שאלות:

 

1.האם יש מצבים שהרכב יכול להמצא ב"חצי קלאץ'" עד כדי כך שהדיסקיות הולכות תוך פחות מ3 שנים?

2.האם זה דבר שהורס את המצמד כשמעבירים לN בפתאומיות תוך כדי נסיעה/ירידה?

3.האם אפשר להעביר להילוך N בתיבה רובוטית בפקקים ו/או בעלייה כדי לצמצם בלאי של הקלאץ'? או שההעברה הזו מזיקה לתיבה ברגע שמחזירים בחזרה למצב E (שזה D בלשון העם) כשהתנועה מתחילה להתקדם?

 

אני מעוניין כמה שיותר לחסוך בבלאי של הרכב ע"י נהיגה נכונה עם המכלולים שלו. אשמח לעוד המלצות/דעות בנושא.

 

תודה,

מתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לך לעשות דבר מטופש כמו להעביר ל-N בזמן נסיעה בירידה או בנסיעה בכלל? איזו תועלת תצמח לך מזה?

התיבה הזאת היא תיבה אוטומטית. תן לה לעבוד ללא הפרעה וכך תאריך את ימיה. כמובן שגם יעזור אם לא תעשה שטויות של ילדים שקיבלו את האוטו של אבא, כמו להעלות סל"ד בניוטרל ולשלב להילוך כשהסל"ד גבוה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד אני חושב שאתה בוטה מידי, הוא סך הכל שאל שאלת ידע, הוא לא אמר שהוא עושה דבר כזה וטוב שכך, אז אפשר להיות יותר סלחני כלפיו, ולעניין אין שום סיבה להעביר לN במהלך נסיעה או אפילו בזמן עמידה ברמוזרים, אם אתה רוצה לשמור על התיבה, סע עם לחיצה קבועה על הגז ללא שינוים דרסטיים, ולפני דימום המנוע תעביר לN עד לנסיעה הבאה.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד שלום,

שאלתי שאלה בנוגע למכניקה של התיבה, לא ביקשתי אבחנה פסיכולוגית של האופי שלי ("שטויות של ילדים" :roll:), תודה על התשובה- אך דווקא כיוונתי לקטע היותר טכני של התיבה. ראה תשובתי לליאור.

 

 

ליאור23, הסיבה ששאלתי אותה כפי ששאלתי היא שמבנה התיבה הזו דומה לתיבה ידנית רגילה. חוץ מבקרת המחשב, התיבה היא ידנית לחלוטין ואופן העבודה שלה זהה. מכיוון שאני נהגתי על תיבה ידנית, נאמר לי שכדי להאריך את חיי הקלאץ' כדאי להעביר בניוטרל בהמתנה לרמזור כדי לא להעמיס עליו.

אני עוד זוכר משיעורי הנהיגה שלי שהמורה שלי לנהיגה ביקש שכל פעם שעומדים ברמזור אז מעבירים לניוטרל "כדי לשמור על חיי הקלאץ'". מכיוון שהקלאץ' הוא *טכנית* זהה ברובוטית, (2 דיסקיות) השאלה הזו די התבקשה מבחינתי.

זה לא נראה לי נורמלי שאחרי 3 שנים פתאום מוחלף קלאץ' ברכב ידני רגיל אלא אם ממש התעללו בו.

אם יש לעוד מישהו עצות או דעה שונה, אשמח לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אם כבר שניים טוענים שהייתי בוטה, אז זאת ממש לא היתה הכוונה ואני מתנצל.

מעבר לכך: מה שנשחק בקלאץ' בעת עמידה עם הילוך זה מיסב הלחץ. בעת עמידה רגילה ברמזור זה מיותר לגמרי להעביר ל-N בגיר רובוטי, מה גם שלא שמעתי על תיבה כזאת שבשימוש רגיל הצליחה לחסל קלאץ' תוך שלוש שנים, אבל זה רק אני.

מעבר לכך, בגירים הרובוטיים שיצא לי להתנסות בהם, לאחר שעובר זמן מסויים כשהרכב בהילוך ראשון וללא תזוזה, התיבה באופן עצמאי עוברת ל-N. בדוק האם זה גם ככה ביאריס שלך.

 

בידידות :wink:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכם,

ברכבי טויוטה יאריס 2009 יש תיבה רובוטית. אני יודע שמבנה התיבה הרובוטית היא עם קלאץ' אלקטרוני (שמורכב בעצם מ2 דיסקיות וביניהן חיישנים שקובעים את ההצמדה שלהן והם מבוקרי מחשב).

קראתי בחו"ל על כמה קלאצ'ים של תיבות רובוטיות של טויוטה AURIS שקרסו ו/או החליקו בלחיצה עצבנית על דוושת הגז.אנשים טענו שלחצו על הגז, הסל"ד זינק ל4000 והרכב לא האיץ והם נאלצו לעצור בצד ולחכות שהקלאץ' יתקרר.

בנוסף, בעקבות הערה של מישהו בפורום בנוגע להחלפת קלאץ' בקורולה רובוטית וגם בנוגע לעדכון תוכנה ביאריס שמישהו עשה פה ודיווח שהרכב לא מתדרדר בעלייה, התעוררו בי שאלות:

 

1.האם יש מצבים שהרכב יכול להמצא ב"חצי קלאץ'" עד כדי כך שהדיסקיות הולכות תוך פחות מ3 שנים?

2.האם זה דבר שהורס את המצמד כשמעבירים לN בפתאומיות תוך כדי נסיעה/ירידה?

3.האם אפשר להעביר להילוך N בתיבה רובוטית בפקקים ו/או בעלייה כדי לצמצם בלאי של הקלאץ'? או שההעברה הזו מזיקה לתיבה ברגע שמחזירים בחזרה למצב E (שזה D בלשון העם) כשהתנועה מתחילה להתקדם?

 

אני מעוניין כמה שיותר לחסוך בבלאי של הרכב ע"י נהיגה נכונה עם המכלולים שלו. אשמח לעוד המלצות/דעות בנושא.

 

תודה,

מתן.

 

מתן שלום ,

 

שאלותיך לגיטימיות בהחלט והתשובות להן קיימות בשתי רמות .

 

לנהג "הדיוט" נכונה העיצה לנהוג תוך התערבות מינימלית במצב הידית ולתת ל"רובוט" לעשות את העבודה. במילים אחרות

לנהוג בהתאם לספר הרכב בפרק תפעול התיבה.

 

לנהג היותר "מתוחכם" והמעורב וחי את פעולת הנהיגה בהחלט יש כמה "פטנטים" לתפעול עדיף של התיבה , דבר שיאריך את חייה וישמור טוב יותר על המכלולים. ובפירוט ישיר לשלוש שאלותיך :

 

1. בהחלט יש מצב בו הרכב יכול להמצא ב"חצי קלאץ'" ,זה קורה בתחילת נסיעה במשך שנייה - שתיים כתלות במספר משתנים (מצב לחיצת המצערת , שיפוע הרכב , מהירותו ועוד).

אם נותנים לרכב להזדחל בפקק או בעלייה עם מעט גז חשים מעט טלטולים שהם במצב כעין "חצי קלטץ' ,זהו מצב מגביר בלאי.

לנהג טוב מומלץ לתת לרכב לפנים לפתוח מרחק ואז להאיץ בהדרגה למהירות מעבר לזחילה , בה ההילוך הראשון משולב מלא.

בנוסף בזינוק בעלייה יש להעזר בבלם היד או בברקס הרגיל ולהמנע ממניעת התדרדרות ע"י מתן גז (כעין חצי מצמד).

יש לתת גז מייד עם שחרור הבלם ורק עם תחילת הנסיעה.

2

. אין שום נזק או בלאי בהעברת הידית לניוטראל במהלך נסיעה או ירידה . כמובן , אין ללחוץ על המצערת בזמן ההעברה או

בזמן הנסיעה בניוטראל . יש להבין שאין בלימת מנוע על ההשלכות הבטיחותיות שבעניין , והבלימה תזדקק לבלמי השירות .

שתי הערות : * רצוי לא לגרום בירידה ממושכת לשימוש מוגבר בבלמים דבר שיגרום להתחממותם והורדת היעילות , שלא לדבר על הבלאי המוגבר לבלמים.

* לפי חוקי התעבורה אין לסוע במצב ניוטראל (רק לידיעה).

הערה נוספת - בשילוב הידית חזרה מניטראל רצוי שיהיה הדבר לא במהירות נסיעה מסחררת (דבר שיגרום לעליית סל"ד חריפה).

ניתן לפני השילוב לתת העלאת סל"ד ע"י המצערת להחלקת השילוב.

 

3. בהחלט אפשר ומומלץ להעביר להילוך N בתיבה רובוטית בפקקים ו/או בעלייה כדי לצמצם בלאי של הקלאץ'. מתי ? אם מדובר בהמתנה יחסית ארוכה (מעבר לשתי דקות). ההעברה הזו אינה מזיקה לתיבה .

גם היצרן , כפי שציינו , שם מנגנון הגנה אוטומטי המעביר את התיבה לניוטראל בהמתנה ארוכה למניעת התחממות המכלולים.

בהחזרת הידית מניוטראל למצב נסיעה עדיין לא מתבצע שילוב ממשי מלא עד לחיצה על המצערת.

 

לסיכום שני טיפים נוספים שיעזרו לשמירת המכלולים לאורך זמן :

 

*רצוי להמנע מהאצות פראיות בתחילת הנסיעה.

 

* בצע בדיקת מפלס נוזל הידראולי לרובוט מידי טיפול , והחלף כללית את הנוזל אחת לשנתיים או 60,000 ק"מ המוקדם מבינהם.

זו בד"כ החמרה להוראות רוב היצרנים , אבל שכרה בצידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אם כבר שניים טוענים שהייתי בוטה, אז זאת ממש לא היתה הכוונה ואני מתנצל.

מעבר לכך: מה שנשחק בקלאץ' בעת עמידה עם הילוך זה מיסב הלחץ. בעת עמידה רגילה ברמזור זה מיותר לגמרי להעביר ל-N בגיר רובוטי, מה גם שלא שמעתי על תיבה כזאת שבשימוש רגיל הצליחה לחסל קלאץ' תוך שלוש שנים, אבל זה רק אני.

מעבר לכך, בגירים הרובוטיים שיצא לי להתנסות בהם, לאחר שעובר זמן מסויים כשהרכב בהילוך ראשון וללא תזוזה, התיבה באופן עצמאי עוברת ל-N. בדוק האם זה גם ככה ביאריס שלך.

 

בידידות :wink:

 

אלעד שלום,

תודה על התגובה הטכנית המפורטת, אין צורך להתנצל, ותודה על התייחסותך. :-D

 

beamvelavan- תודה רבה על העצות וההסבר המפורט, אני בד"כ לא משתמש בבלם היד אלא מעדיף את עבודת הבלמים.בכל מקרה,תודה על ההמלצות. אבצע מה שהמלצת בנוגע לנהיגה ולהחלפת הנוזל בתיבה. :-)

 

תודה רבה לשניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתגלגל לעולם בניוטראל בירידה!

היו על כך שרשורים רבים. אין שום תועלת, לא לתצרוכת ולא לבלאי!

נזק וודאי לבטיחות! ואולי גם בלאי אף של הגיר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתגלגל לעולם בניוטראל בירידה!

היו על כך שרשורים רבים. אין שום תועלת, לא לתצרוכת ולא לבלאי!

נזק וודאי לבטיחות! ואולי גם בלאי אף של הגיר!

 

חס וחלילה, אני כבר רגיל לבצע בלימת מנוע בירידה (אם צריך לבלום) על ידי הורדת הילוך בהתאמה לטורים (בד"כ מגיע להתחלת הירידה ב2000 סל"ד ואז מוריד הילוך).

אם לא צריך לבלום והדרך עוד ארוכה למטה אני משאיר בהילוך הכי גבוה שאני יכול לנסוע עמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב ...

  1. אין מצב שמצמד נמצא בשילוב.יש מצב שלקוחות לוחצים על דוושת בלם ודוושת גז יחד.
  2. לא יכול לגרום נזק לגיר אבל בשילוב לניוטרל בירידה יש צורך להשתמש יותר בבלמים.
  3. ניתן לשלב לניוטרל בעליה ובפקקים.
  4. הכי חשוב להימנע מלחיצות גז פתאומיות ולא ללחוץ על דוושת הבלם והגז ביחד דבר אשר יכול לגרום להתחממות של המצמד.

אסי בורג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב ...
  1. אין מצב שמצמד נמצא בשילוב.יש מצב שלקוחות לוחצים על דוושת בלם ודוושת גז יחד.
  2. לא יכול לגרום נזק לגיר אבל בשילוב לניוטרל בירידה יש צורך להשתמש יותר בבלמים.
  3. ניתן לשלב לניוטרל בעליה ובפקקים.
  4. הכי חשוב להימנע מלחיצות גז פתאומיות ולא ללחוץ על דוושת הבלם והגז ביחד דבר אשר יכול לגרום להתחממות של המצמד.

אסי בורג.

 

אסי שלום,

בנוגע לסעיפים 2-4 , תודה רבה.

אך בנוגע לסעיף 1.. :roll::shock:

http://www.toyotaownersclub.com/forums/index.php?showtopic=87111

http://www.aurisblog.co.za/andy/2008/05/multi-mode-manual-transmission-mmt-explained

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5013 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...