Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיבוי מנוע במהלך נסיעה בגולף TSI שנת 2010


pasat04
שימו לב! השרשור הזה בן 4956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתקופה האחרונה היו סיפורים, חלקם מאומתים וחלקם לא, על בעיות ברכבים בעלי מנוע TSI בנפח 1.4.

 

מצאתי לנכון לשתף את חברי הפורום בתקלה ברכב שלי, והפעם הסיפור הוא ממקור ראשון ולא משמועות.

 

אני בעליה של גולף TSI, בעלת 160 כ"ס, שנת ייצור 2010. את הרכב קיבלתי בתחילת אפריל.

ביום שישי לפני שבועיים יצאתי מהבית ונסעתי לעיסוקיי. לפתע, וללא התראה מוקדמת כבה הרכב באמצע הנסיעה, נותרתי ללא היגוי סביר וללא בלימה סבירה בתוך כל התנועה שסביבי. ניסיתי להניע את הרכב אך כלום, סטרטר יש ותו לא.

דחפתי את הרכב לשולי הכביש, ניסיתי להניע שוב אבל ללא הצלחה. אמרתי לעצמי "הנה, הסיפורים שנשמעו לאחרונה מתאמתים, הפעם אצלי".

מדובר ברכב עם 2,340 ק"מ בלבד.

הרמתי טלפון לשירות הלקוחות של צ'מפיון, סיפרתי להם באיזה מצב אני נמצא והסכנה שהייתה כרוכה בכך, עקב כיבוי המנוע במהלך הנסיעה.

נציגת השירות הנחתה אותי לגרור את הרכב למוסך על חשבון ביטוח הגרירה שלי (ואם אין לי?), ושם יבדקו את הבעיה.

ביקשתי ממנה שמאחר ומדובר ביום שישי ואין לי (ולה) מושג כמה זמן יקח עד שתאותר הבעיה ועד שתיפתר, שתדאג שאקבל רכב חילופי לסוף השבוע ועד לתיקון הרכב.

הרכב ניגרר למוסך, חובר למחשב ואותרה בעיה חשמלית בשלב ראשון. בסיום הבדיקה המחשב הצביע על בעיה במשאבת הדלק.

מנהל המוסך וציוותו ניסו לבודד את הבעיה ע"י הזרמת מתח ישירות למשאבה ועקיפת יחידת הבקרה שלה, והגיעו למסקנה שאכן המשאבה תקולה.

בשלב זה, כשברור שיש להזמין משאבה ולהרכיב אותה במקום התקולה, לקחו אותי לקבלת הרכב השכור (שברולט אופטרה מור ל"ע).

 

ביום ראשון התקשרו מהמוסך והסבירו לי שמאחר והתקלה במשאבת הדלק, התקבלה הנחייה לקחת דגימת דלק לבדיקה במעבדה. אם הדלק לא תקין, כל הוצאות התיקון עליי, אם הדלק תקין, תופעל האחריות.

אני רגוע, אני מתדלק כבר שנים באותה תחנה, מה גם שמאז התדלוק האחרון עבר למעלה משבוע והרכב לא גמגם ולא קרטע.

נתתי את אישורי לריקון יתרת הדלק מהמיכל, הרכבת משאבה חדשה ומילוי דלק ב-100 ש"ח (על חשבוני כמובן).

ביום שני החזרתי את הרכב השכור והלכתי לקבל את הרכב. מנהל המוסך הזכיר לי שכרגע אני לא מחוייב בכלום ואנו מחכים לתוצאות בדיקת הדלק.

ביום שלישי שעבר קיבלתי טלפון ממנהל המוסך ש"הדלק תקין לחלוטין". לפחות התחנה שזכתה לאמוני בשנים האחרונות לא איכזבה.

 

מי שאיכזבה זו מכוניתי החדשה.

בנסיעות שביצעתי ברכב לאחר שחזר לרשותי, קיננה בי מן תחושה מוזרה שאין לי בו אימון, שאני לא סומך עליו, שהנה, או בנסיעה זו או באחת מהנסיעות הבאות יכבה לי המנוע שנית. אם לא בגלל המשאבה, אז בגלל בעיית המנוע שדובר עליה לאחרונה.

 

למי שלא מכיר את ההיסטוריה המוטורית שלי בשנים האחרונות אז הנה תקציר:

- גולף 2001, 2.0 אוט' חדשה.

- פאסאט 2002, 2.0 אוט' יד שניה.

- גולף 2008, TSI, 1.4 חדשה.

- גולף 2010, TSI, 1.4, highline.

 

בשני הגולפים הקודמים שלי סבלתי מתקלות כאלו ואחרות בשלב די מוקדם של חיי המכונית, בשלב שעוד אפשר לקרוא להן "חדשות", בשלב שעדיין לא מצפים לתקלות מכל סוג שהוא. זו לא חווית רכישה שמישהו מצפה לחוות כבעלים של רכב חדש.

יאמר לזכותם של צ'מפיון שבכל המקרים, כולל מקרה זה, טופלתי יפה גם בפניותי אל שירות הלקוחות וגם במוסך בו טיפלתי ברכבים.

 

כשרכשתי את הרכב הנוכחי אמרתי לעצמי שהמזל הרע לא יגיע בפעם השלישית ואני מתכוון להנות מהרכב לאורך זמן. מסתבר שטעיתי, יש הפתעות.

 

למרות שמדובר בחלק שכשל ולא בתקלת מנוע חמורה מהסוג שנדון לאחרונה, ההרגשה ממש לא נעימה, מה גם שמדובר באובדן האימון באמינות הרכב בשלב מאוד מוקדם.

פניתי אל צ'מפיון בבקשה לקחת חזרה את הרכב, והובהר לי שזה הליך לא מקובל, ובטח שלא בשל תקלה נקודתית שאינה מעידה על איכות המוצר.

מה כן קיבלתי? טיפול חינם.

שוחחתי עם מנהל השירות האיזורי שאמר שיצרן הרכב משקיע משאבים רבים בפיתוח מוצריו ובבקרת האיכות שלהם, ויחד עם זאת ישנם מקרים שהם בניגוד לצפיות, למרות כל הבקרות שבדרך.

 

אני כולי תקווה שזו הבעיה היחידה שאתקל בה בשנים הקרובות.

האם הרכב הבא שלי יהיה גם הוא מתוצרת פולקסווגן? היום אני בכלל לא בטוח בכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מצער לשמוע על התקלה (המסוכנת), אני מקווה ומאחל לך שזו תיהיה התקלה האחרונה.

 

אגב, אמרו לך מה גרם למוות בטרם עת של משאבת הדלק ?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט לא נעים אך יש לציין שתקלות קורות, תמיד יהיה את האחוז המסויים שיתקלקל גם לאחר חודש בלבד של נסיעה.

גם מוצרי חשמל מתקלקלים וגם טלפונים סלולאריים.

אין ויכוח על כך שהתקלות האלה מאכזבות ומרגיזות אבל תראה את הצד החיובי בסיפור שלך, הטיפול היה יעיל והגון, הרכב תוקן וחזר לרשותך.

 

מאחל לך נסיעה בטוחה וללא תקלות :wink:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מקרה מצער,מבין ללבך.

עם זאת, באמת כדאי לקחת קצת אויר ולשים בצד את המקרה.

יכול להיות שמדובר בכשל נקודתי שנפל אי שם בבקרת האיכות, זה דבר נורמלי לדעתי.

במאזדה 6 של ההורים שלי הלך לעולמו מותחן רצועות אחרי 30K ק"מ (1500 ש"ח להחלפה+עבודה שלא שולמו במסגרת אחריות) ובנוסף זרוע למתלה קדמי ששבקה חיים (ברינג נקרע לגמרי כאילו עבר 500K) אחרי 45K ק"מ.

 

מקווה שתמו בעיותך ברכב ושתוכל להנות מטיבו.

המשך לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אכן היו סיפורים על ה1.4 TSI 160, אבל המקרים של מנוע שכבה, אינם קשורים לסיפור המנועים ש"מתו".

במקרה אני גם מכיר ממקור ראשון את בעית משאבת הדלק (אני חושב).

לאימי יש גולף 1.4 TSI 122 כ"ס שקנינו לפני 3 חודשים מיד ראשונה (הרכב בן שנה), רגע לפני הרכישה שאלתי את הבעלים הישר אם היו מקרים מיוחדים עם הרכב מלבד טיפולים (הרי אני יכול לבדוק בעצמי, כל הטיפולים היו במורשה), הוא סיפור כי "יום אחד" הרכב לא הניע, נגרר למוסך, ושם התגלתה משאבת דלק תקולה.

יום אחד שרכשנו את הרכב, ניגשתי למוסך מורשה של צ'מפיון בו יש לי 2 חברים, ושאלתי לגבי סיפור משאבת הדלק, והאם הם נתקלו במקרים כאלה?

התשובה הייתה "כן, היו סדרה של משאבות תקולות, מחליפים, לא סיפור רציני".

 

ככה שאולי באמת אלו לא אותם מנועים בדיוק, אבל הסיפור נשמע דיי דומה, נשמע שטיפלו בך יפה ובאמת לא חושב שזה "ביג דיל".

אני גם סבור שאין קשר בין המקרה הנ"ל לבין סיפור המנועים שהלכו.

אני מקווה שזה מרגיע אותך, אבל כך או כך, אני חושב שאתה קונה VW כי אתה יודע שאתה מקבל מוצר מתקדם יותר טכנולוגית, איכותי יותר, ופשוט טוב מהמתחרים בקטגוריה, אני חושב שכשקונים מוצר מתקדם טכנולוגית יותר מהשאר, ניתן לצפות לתקלות יותר מהשאר, זה הגיוני סך הכל.

 

מקווה שלא תתקל הפתעות נוספות,

עמרי.

-----

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותנו TSI 2010 הדגם עם ה122 כ'ס, אחי גם התלונן על המקרה שקרה רק לו כמה פעמים, לא ידענו את הסיבה (והאם זה קשור לזה שהוא נוהג, כי לאף אחד אחר זה לא קרה והוא דווקא נוהג הכי פחות עליה) בכל מקרה הגולף נלקחה למוסך ועשו לה איפוס מחשב ונקווה שלא נשמע מזה שוב (לפני חודש זה היה).

היום:

Alfa Romeo MiTo 2010 Distinctive Move 1.4T 155HP

בעבר:

Minimum SIZE, Maximum FUN. Smart Fortwo 2004 0.7T:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקלות קורות, אבל כמוך (או שבעצם לא) אם רכב חדש של חברה כלשהיא איכזב אותי, יקח לי זמן לנסות את החברה שוב.

לחייב אותך במילוי הדלק החדש זה מאוד לא מתחשב, תהליך וידוי ובקרת איכות של היבואן לא צריך להיות על חשבונך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מקרה מצער מאוד, מצער לשמוע דברים כאלה.

יחד עם זאת, פרה קדושה נוספת נשחטה בפורום, לפני שבועיים זה היה סקודה והיום VW.

מי המתנדב התורן לפתוח דיון מחאה לעוד שבועיים מול משרדי VW? :roll:

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, מכיר את ההרגשה שאתה שופך 180K על קומפקטית והיא מאכזבת.

מצד שני אני גם מכיר את ההרגשה של התניידות יום יומית ברכב שבכמה רמות מעל כולם ומרגיש ככה.

מה שמוזר שגם אצלי היא קשורה ברכב של VAG.

זאת גם הסיבה שהחלטתי להמנע בינתיים מתוצרת הקונצרן.

קצת כמו פרארי של שנות ה80. לא אמין אבל מאוד נחשק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש באסה המקרה שמגלים משהו תקול ברכב חדש,אבל אני לא מבין איך היה להם את החוצפה בכלל להגיד לך לשלם על הדלק! ,אני חושב שאנשים פה שוכחים שרכב שנכבה באמצע נסיעה זה דבר מאוד מסוכן,אתה עוד יצאת מזה איכשהוא אבל לא כל אחד היה יודע מה לעשות,ואם היה קורה לך משהו ?!

 

במקום שיתנו לך דלק כפיצוי מינימלי,עוד מתחשבנים איתך על 100 שקל?

 

ואפילו שקיבלת טיפול חינם שזה יפה מאוד,וטיפלו בך טוב לפי מה שכתבת,עדיין אני חושב שלבקש אפילו שקל מלקוח כשהרכב חדש והתקלה יכלה לעלות לו בנזק גופני זאת פשוט חוצפה!

 

נשאר לי רק לאחל לך שתהנה מהרכב ושזו תהיה התקלה הראשונה והאחרונה שלך איתו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מכיר את ההרגשה של התניידות יום יומית ברכב שבכמה רמות מעל כולם ומרגיש ככה.

מה שמוזר שגם אצלי היא קשורה ברכב של VAG.

 

קצת כמו פרארי של שנות ה80. לא אמין אבל מאוד נחשק.

 

אין ספק שפולקסווגן מייצרת כלי רכב בעלי איכות נסיעה טובה (לא טובה מאוד, לא מעולה - טובה מהממוצע).

אבל לכלי הרכב האלה ישנם גם לא מעט חסרונות שמאפילים על איכות הנסיעה של הרכב.

 

קשה לי להבין למה אדם מוכן לאכול את הצפרדעים האלה ולשלם במיטב כספו עבור מוצר שמראש ישנו חשש שיהיה בעייתי.

אדם שנוסע בכביש מרוחק ושומם, ברכב שאין לו אמון בו, יאבד מהר מאוד את חדוות הנהיגה ולאורך כל המסלול השאלה העיקרית שתנקר במוחו היא "האם אגיע אל היעד או שאתקע".

 

לא מבין את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נסחפתם בכלל. מספרים לכם פה על תקלות במזדה 6, אתם מכירים את הכתבות על פורד מונדאו שהלך להן מנוע, אבל משאבת דלק תקולה זה סוף הסיפור? לי במזדה לנטיס חדשה קפץ חוט הצתה מהפלאג שלו מספר פעמים (כולל בעליה לי-ם, לא נעים), אף אחד לא ידע אפילו למה, אז החליפו לי הפלאג וחוט ההצתה. אגב, לא היו מוכנים להחליף את כולם.

אז ברור שרכב חדש שעושה בעיה זו בעיה ;-), אבל גם אם תניח שבטויוטה זה לא יקרה - אנחנו כבר יודעים שזה כן יקרה (מנוע, דוושת ברקס, וכו'). האמת - הרכב היחידי שלא שמעתי על בעיות מיוחדות אצלו זה סובארו, ובאמת אבי נאמן להם, אבל להם אין שום דבר שמציע מה שמציעה גולף 160 או אוקטביה 1.8T.

אז ההחלטה בסופו של דבר היא אינדיבידואלית: רכב נוח, בטיחותי, מאובזר וזריז עם סיכוי לתקלה, או מקרר שישבור לך את הגב (הגזמתי, אני יודע, אבל באמת שהמושבים ב- 160 מעולים ובתור מי שסבל מפרצית דיסק אני מייחס לזה חשיבות), לא יאיץ בהנאה ולא יספק את האבזור, ובסוף עשוי לשפוך מנוע מוקדם מהצפוי.

לדעתי בתקופתנו אנו, כשכל חברה (או רוב החברות) מחפשות להציג חידושים, צריכת דלק נמוכה וכח זמין, תקלות are bound to happen.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פניתי אל צ'מפיון בבקשה לקחת חזרה את הרכב, והובהר לי שזה הליך לא מקובל, ובטח שלא בשל תקלה נקודתית שאינה מעידה על איכות המוצר.

 

אתה ביקשת מהיבואן לבטל עסקה בגלל משאבת דלק קטנה שכשלה?! :roflmao::roflmao::roflmao:

 

אני פשוט מת מצחוק. חלק כלשהו שמתקלקל ברכב עם 2000 ק"מ זה לא נעים, אבל לא נורא! תקלות ברכבים חדשים היו ויהיו, תתרגלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...